Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #21 Skrevet 23. juli 2022 Dustete skrev (1 minutt siden): Alt bunner i det kapitalistiske systemet vibhar der kun status, penger eller to hundre master professor grader gir deg noen som helst verdi. så hva har du som du kan tilby en potensiell partner?
Gjest Dustete Skrevet 23. juli 2022 #22 Skrevet 23. juli 2022 (endret) 4 minutter siden, Helene1982 said: så hva har du som du kan tilby en potensiell partner? Ingenting da jeg ikke har noe av de tingene. Endret 23. juli 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #23 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kvinner bestemmer. Anonymkode: 25239...741 Nei det er det menn som tydeligvis gjør. De bestemmer om det skal bli et forhold og giftemål. Og hvis de ikke "får" sex ,så kan de ta det. Anonymkode: c84ef...76d 1
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #24 Skrevet 23. juli 2022 Dustete skrev (2 minutter siden): Ingenting da jeg ikke har noe av de tingene. Dette er problemet ditt. Det noe inni deg som gjør at du engasjeres av tråden, men du trekker ned rullgardina når jeg spør spørsmål om deg som person. Om du sier på en date: jeg er sikkert dritt, og kan ingenting, blir du avvist 100 av 100 ganger. Ingen gidder å bruke tid på en person som ikke engang gjør en innsats for at daten skal bli hyggelig. 2
Gjest Dustete Skrevet 23. juli 2022 #25 Skrevet 23. juli 2022 (endret) . Endret 6. august 2022 av Dustete
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #26 Skrevet 23. juli 2022 Dustete skrev (2 minutter siden): Det jeg mente var, ingenting av de tingene jeg nevnte. Etter å forsøkt i 20 år med all mulig slags søppelkjerringer hit å dit så fant jeg endelig noe for meg. Så jeg er ikke på utkikk, mem har funnet en som ikke er normal. Alstå neuro-divergent, som meg. Kun de som er å stole på uansett. Jeg er glad for at du har funnet en partner som passer for deg. Jeg ønsker dere alt godt for fremtiden 😊
Queen94 Skrevet 23. juli 2022 #27 Skrevet 23. juli 2022 Litt enig, enten sutrer de ellers er de høy på pæra!
nisselue Skrevet 23. juli 2022 #28 Skrevet 23. juli 2022 4 hours ago, Helene1982 said: kan det være en mulighet for at flere kan finne kjærligheten sent i livet? Klart, men det er ikke det som er resultatet når man blir sent voksen. Blir man sent voksen vil man være et voksent barn en stund, mange for hele livet, og det er noe av det mest usexy som finnes samtidig som det blokkerer viktig voksenerfaring. Det er bare å lese noen tråder her på KG hvor du vil se horder av kvinner som mener de må ta til takke med en mann som ikke kan ta vare på familie/seg selv/partneren/forholdet/økonomi/osv. Det er forøvrig ikke noe som er forbeholdt menn. Kvinner også. Dette er et direkte resultat av denne tiden hvor ansvar er noe man tar når det passer og ikke når man må. Akkurat slik barn forholder seg til ansvar. Vi ser det samme innen aktivistvariantene hvor forskjellige ord sammenlignes med fysiske handlinger - alt med sikte på at andre skal ta ansvar slik at en selv får det bedre. Det er som om det var en verdensomspennende konkurranse om å finne den mest kreative måten å ikke ta ansvar for eget liv. Og når dette møter dagliglivet og biologien så passer ikke dette med hvordan livet virkelig er og alt går til et visst sted. Vi får selvopptatte folk som krever og krever og ikke vil gjøre en tøddel for at ting skal bli bedre. Incels og femcels og skoleskytinger og <sett-inn-sosialstudie-her>-aktivister som roper seg hese om at de behandles verre enn konsentrasjonsleirene under nazismen. ... Phew... Hva skjedde? Jeg tror det svartnet et lite øyeblikk og ordene bare datt ut. 3
nisselue Skrevet 23. juli 2022 #29 Skrevet 23. juli 2022 4 hours ago, Helene1982 said: Alle voksne mennesker er ansvarlige for sine handlinger. Hvis en mann eller kvinne ønsker å "rase fra seg" i stedet for å gå inn i et forpliktet forhold, er det et valg. Hvis man ikke ønsker å være i et forhold, "men rase fra seg"- ikke vær i et forhold. Dette er valg man må være voksen for å kunne ta, og når konseptet "voksen" ikke lengre relateres til alder blir det propblematisk når alder er vår eneste måle-enhet for "voksen". 1
nisselue Skrevet 23. juli 2022 #30 Skrevet 23. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man er lam kan det bli vanskelig å gå igjen. Sånne problemstillinger forstår jeg har dårlig prognose. Men å fikse opp i eget liv er ikke så ufattelig vanskelig, hvis man ikke er alvorlig syk. Anonymkode: f604e...46a ...eller om man mentalt fortsatt er et barn. 1
nisselue Skrevet 23. juli 2022 #31 Skrevet 23. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei det er det menn som tydeligvis gjør. De bestemmer om det skal bli et forhold og giftemål. Og hvis de ikke "får" sex ,så kan de ta det. Anonymkode: c84ef...76d Så incels finnes fordi...
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #32 Skrevet 23. juli 2022 nisselue skrev (6 minutter siden): Klart, men det er ikke det som er resultatet når man blir sent voksen. Blir man sent voksen vil man være et voksent barn en stund, mange for hele livet, og det er noe av det mest usexy som finnes samtidig som det blokkerer viktig voksenerfaring. Det er bare å lese noen tråder her på KG hvor du vil se horder av kvinner som mener de må ta til takke med en mann som ikke kan ta vare på familie/seg selv/partneren/forholdet/økonomi/osv. Det er forøvrig ikke noe som er forbeholdt menn. Kvinner også. Dette er et direkte resultat av denne tiden hvor ansvar er noe man tar når det passer og ikke når man må. Akkurat slik barn forholder seg til ansvar. Vi ser det samme innen aktivistvariantene hvor forskjellige ord sammenlignes med fysiske handlinger - alt med sikte på at andre skal ta ansvar slik at en selv får det bedre. Det er som om det var en verdensomspennende konkurranse om å finne den mest kreative måten å ikke ta ansvar for eget liv. Og når dette møter dagliglivet og biologien så passer ikke dette med hvordan livet virkelig er og alt går til et visst sted. Vi får selvopptatte folk som krever og krever og ikke vil gjøre en tøddel for at ting skal bli bedre. Incels og femcels og skoleskytinger og <sett-inn-sosialstudie-her>-aktivister som roper seg hese om at de behandles verre enn konsentrasjonsleirene under nazismen. ... Phew... Hva skjedde? Jeg tror det svartnet et lite øyeblikk og ordene bare datt ut. Jeg har sett at for eksempel Jordan Peterson mener at få mennesker kan bli voksne uten å få barn. jeg er usikker på hvorfor det er viktig for ham at alle lever det samme livet. For meg er det åpenbart at han er på spekteret. Det han sier er ofte riktig, men ikke relevant eller rettet til riktig publikum. Jeg tror du er som meg – en som sjekker fakta, og du vet sikkert at incels var en gruppe som opprinnelig ble strartet av en lesbisk kvinne. Problemet for incels er at de som får til å skape kjærlighetsrelasjoner til andre mennesker, forlater gruppen. Du brukte flere innlegg før du fortalte at du er en av de som har lykkes. Det betyr ikke at du skylder noen noe, men hva om du kan inspirere noen eller motivere noen?
Anonymburker Skrevet 23. juli 2022 #33 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er den harde realiteten; man må faktisk bare ta seg sammen. Anonymkode: f604e...46a Det er jo en veldig naiv tilnærming. Syns det er greit at folk har et sted å lufte "dritten". Det må man tåle.
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #34 Skrevet 23. juli 2022 (endret) Anonymburker skrev (12 minutter siden): Det er jo en veldig naiv tilnærming. Syns det er greit at folk har et sted å lufte "dritten". Det må man tåle. Jeg er enig med deg i at å be folk om å ta seg sammen er veldig naivt, og litt trollete. Endret 23. juli 2022 av Helene1982
nisselue Skrevet 23. juli 2022 #35 Skrevet 23. juli 2022 10 minutter siden, Helene1982 said: Jeg har sett at for eksempel Jordan Peterson mener at få mennesker kan bli voksne uten å få barn. jeg er usikker på hvorfor det er viktig for ham at alle lever det samme livet. For meg er det åpenbart at han er på spekteret. Det han sier er ofte riktig, men ikke relevant eller rettet til riktig publikum. Jordan Peterson er menneske som alle andre så han har noen områder hvor han er litt blind. Dette med ekteskap er en av hans kjepphester hvor han også er litt blind, og det jeg har hørt ham si om barn har oftere vært at "alle" (spesielt kvinner) får lyst på barn etterhvert og når det skjer så burde man være rustet til det, eller noe i den duren. Om noe av det jeg skrev om der skal relateres til det han sier så må det være det han sier om å ta ansvar. Det er en viktig del av mennesket og en del som meget skjødesløst blir nedvurdert i større og større grad. 10 minutter siden, Helene1982 said: Jeg tror du er som meg – en som sjekker fakta, og du vet sikkert at incels var en gruppe som opprinnelig ble strartet av en lesbisk kvinne. Problemet for incels er at de som får til å skape kjærlighetsrelasjoner til andre mennesker, forlater gruppen. Du brukte flere innlegg før du fortalte at du er en av de som har lykkes. Det betyr ikke at du skylder noen noe, men hva om du kan inspirere noen eller motivere noen? Rett meg om jeg tar feil, men du virker til å hinte til at jeg selv er/var incel. I all hovedsak har jeg vært i forhold nesten hele livet så det er nok ikke slik for min del. Jeg har sagt at jeg er singel nå om det er det du sikter til men det er av helt andre grunner. 1
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #36 Skrevet 23. juli 2022 nisselue skrev (28 minutter siden): ...eller om man mentalt fortsatt er et barn. Det er problematisk om man ikke tar ansvar for seg selv, sine økonomiske og andre forpliktelser som å holde på en jobb, og ikke evner å gjøre husarbeid slik at man har mat og rene klær til enhver tid. Bortsett fra det kan man være så voksen man vil, eller ikke. Har man barn, må man ta vare på barna man har, om det er nødvendig å si.
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #37 Skrevet 23. juli 2022 nisselue skrev (1 minutt siden): Jordan Peterson er menneske som alle andre så han har noen områder hvor han er litt blind. Dette med ekteskap er en av hans kjepphester hvor han også er litt blind, og det jeg har hørt ham si om barn har oftere vært at "alle" (spesielt kvinner) får lyst på barn etterhvert og når det skjer så burde man være rustet til det, eller noe i den duren. Om noe av det jeg skrev om der skal relateres til det han sier så må det være det han sier om å ta ansvar. Det er en viktig del av mennesket og en del som meget skjødesløst blir nedvurdert i større og større grad. Rett meg om jeg tar feil, men du virker til å hinte til at jeg selv er/var incel. I all hovedsak har jeg vært i forhold nesten hele livet så det er nok ikke slik for min del. Jeg har sagt at jeg er singel nå om det er det du sikter til men det er av helt andre grunner. Jeg mente aldri å si at du må svare for eller stå til ansvar for sitater som ikke er dine egne. Jeg hadde lyst tl å høre din mening om temaet, fordi jeg tror du har et annet synspunkt enn jeg har selv, og jeg opplever at du har gode argumenter for dine meninger, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig.
nisselue Skrevet 23. juli 2022 #38 Skrevet 23. juli 2022 Just now, Helene1982 said: Det er problematisk om man ikke tar ansvar for seg selv, sine økonomiske og andre forpliktelser som å holde på en jobb, og ikke evner å gjøre husarbeid slik at man har mat og rene klær til enhver tid. Bortsett fra det kan man være så voksen man vil, eller ikke. Har man barn, må man ta vare på barna man har, om det er nødvendig å si. Du skriver det som om det er et valg. Har man ikke blitt mentalt voksen er det ikke et valg fordi man ikke innehar forståelsen rundt viktigheten av disse tingene. Stemmerett, førerkort, eie våpen og drikke har samme restriksjoner mye av samme grunn fordi man regnes ikke kapabel til å ta avgjørelser om dette når man fortsatt er et barn. Kommer man aldri over den fasen vil man fortsette å ta dårlige valg - som et barn ville gjort - uansett alder. Noe jeg nok mener er tilfellet for mange av de som klager på at mannen (og av og til kvinnen) aldri gjør ditt og aldri gjør datt.
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #39 Skrevet 23. juli 2022 nisselue skrev (4 minutter siden): Du skriver det som om det er et valg. Har man ikke blitt mentalt voksen er det ikke et valg fordi man ikke innehar forståelsen rundt viktigheten av disse tingene. Stemmerett, førerkort, eie våpen og drikke har samme restriksjoner mye av samme grunn fordi man regnes ikke kapabel til å ta avgjørelser om dette når man fortsatt er et barn. Kommer man aldri over den fasen vil man fortsette å ta dårlige valg - som et barn ville gjort - uansett alder. Noe jeg nok mener er tilfellet for mange av de som klager på at mannen (og av og til kvinnen) aldri gjør ditt og aldri gjør datt. Jeg mener ikke at det å bli voksen er et valg. Det er en prosess. Eie våpen? det er ikke en norsk tanke. jeg mener at alle foreldres overordnede mål er å forberede barna sine på å leve selvstendige liv. Det handler om å kunne det grunnleggende når det gjelder matlaging og rengjøring og dra sitt eget lass økonomisk og emosjonelt. Alle i husholdningen bør bidra til at hjemmet er rent og ryddig og at det er mat på bordet.
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #40 Skrevet 23. juli 2022 nisselue skrev (19 minutter siden): Jordan Peterson er menneske som alle andre så han har noen områder hvor han er litt blind. Dette med ekteskap er en av hans kjepphester hvor han også er litt blind, og det jeg har hørt ham si om barn har oftere vært at "alle" (spesielt kvinner) får lyst på barn etterhvert og når det skjer så burde man være rustet til det, eller noe i den duren. Om noe av det jeg skrev om der skal relateres til det han sier så må det være det han sier om å ta ansvar. Det er en viktig del av mennesket og en del som meget skjødesløst blir nedvurdert i større og større grad. Rett meg om jeg tar feil, men du virker til å hinte til at jeg selv er/var incel. I all hovedsak har jeg vært i forhold nesten hele livet så det er nok ikke slik for min del. Jeg har sagt at jeg er singel nå om det er det du sikter til men det er av helt andre grunner. jeg trodde du var i et forhold, så jeg mente at du kunne hjelpe incels.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå