Gå til innhold

Innpåsliten kamerat i hverdagen🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kamerat som er ekstreeemt innpåsliten! type ringe hver dag, prate i timevis. “Kreve” å komme på besøk. Jeg prøver å være streng, når jeg er opptatt blokkerer jeg på tlf, fordi jeg blir veldig stresset. Nå skal det sies at jeg er syk og 80% ufør, og stress er en ting som trigger mesteparten av tilstandene mine.

Har noen perioder som er ekstra ille, da slår magen seg vrang og jeg er sengeliggende. Har flere ganger forklart at når jeg ligger der og spyr, har magevondt etc så er det en belastning å snakke 2 t i tlf. Får veldig ofte hodepine i tillegg; pga han. Føler meg ufattelik KJIP, for han er ikke ond. Men ekstremt ego. Nå er han begynt å røre til merkelige ting; som at han har kjøpt noe jeg liker(kan være alt fra bringebær til en avis🤨) og MÅ komme innom. Er begynt å føle meg som en fange i eget hjem, og vurderer seriøst å flytte til en naboby🙈🤷‍♀️Han går meg så sinnsykt på nervene! Jeg må treffe han ifb med felles kjente her, så ønsker ikke å få et harforhold. Men er heller ikke noen selskapsdame. Sånn der fikk jeg lettet hjertet mitt🥰

Kjære KG; hvem er det største rasshølet i dette scanarioet?😩

Anonymkode: 39440...9a0

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er han, han mangler jo alt av sosiale antenner.

Hva med å sette deg ned med han og forklare ordentlig hvordan du har det og hvordan du opplever han? Altså være helt tydelig? Jeg skjønner det kan virke skremmende og ubehagelig, spesielt om du er konfliktsky, men for din egen mentale helse bør du prøve.

Anonymkode: a2fd3...a1d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg har prøvd dette. Har også blokkert han på tlf når jeg har hatt skikkelige ille perioder; type diare og oppkast-totalt sengeliggende. Men da står han på døren, så det er jeg sluttet med… Dessverre bor jeg i 1.etg, så kan ikke leve med lysene av, skjule at jeg er her. Bilen er også parkert rett utenfor. Han har liten/dårlig selvinnsikt, så føler det er nytteløst. Jeg er uansett den store stygge ulven. Han kan ringe, jeg sier at jeg ligger med hodepine, og han fortsetter sin monolog i en time eller to til hodepinen min eksploderer. Vi har ikke den samme relasjonen lenger; jeg lurer på om han er litt psyk. Han kverner om igjen og om igjen på de samme tingene. Det er ikke særlig interessant for meg. Jeg sier nesten ingenting i tlf, men likevel skal det ringes. Føler meg så jævlig kjip🙈Men dessverre påvirker dette meg særdeles negativt. 

Anonymkode: 39440...9a0

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, men jeg har prøvd dette. Har også blokkert han på tlf når jeg har hatt skikkelige ille perioder; type diare og oppkast-totalt sengeliggende. Men da står han på døren, så det er jeg sluttet med… Dessverre bor jeg i 1.etg, så kan ikke leve med lysene av, skjule at jeg er her. Bilen er også parkert rett utenfor. Han har liten/dårlig selvinnsikt, så føler det er nytteløst. Jeg er uansett den store stygge ulven. Han kan ringe, jeg sier at jeg ligger med hodepine, og han fortsetter sin monolog i en time eller to til hodepinen min eksploderer. Vi har ikke den samme relasjonen lenger; jeg lurer på om han er litt psyk. Han kverner om igjen og om igjen på de samme tingene. Det er ikke særlig interessant for meg. Jeg sier nesten ingenting i tlf, men likevel skal det ringes. Føler meg så jævlig kjip🙈Men dessverre påvirker dette meg særdeles negativt. 

Anonymkode: 39440...9a0

Han kommer på døra di når du blokkerer han? 😱 Greit at enkelte mennesker ikke er flinke til å ta hint, men denne fyren høres faktisk ikke riktig god ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (5 minutter siden):

Han kommer på døra di når du blokkerer han? 😱 Greit at enkelte mennesker ikke er flinke til å ta hint, men denne fyren høres faktisk ikke riktig god ut.

Ja, jeg tror han feiler noe. Han er ikke en ond person, men virker som han vrir og vrenger på sannheten ettersom det passer han…Og er ekstremt manipulerende og masende; ikke bare jeg som opplever dette.

Anonymkode: 39440...9a0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, men jeg har prøvd dette. Har også blokkert han på tlf når jeg har hatt skikkelige ille perioder; type diare og oppkast-totalt sengeliggende. Men da står han på døren, så det er jeg sluttet med… Dessverre bor jeg i 1.etg, så kan ikke leve med lysene av, skjule at jeg er her. Bilen er også parkert rett utenfor. Han har liten/dårlig selvinnsikt, så føler det er nytteløst. Jeg er uansett den store stygge ulven. Han kan ringe, jeg sier at jeg ligger med hodepine, og han fortsetter sin monolog i en time eller to til hodepinen min eksploderer. Vi har ikke den samme relasjonen lenger; jeg lurer på om han er litt psyk. Han kverner om igjen og om igjen på de samme tingene. Det er ikke særlig interessant for meg. Jeg sier nesten ingenting i tlf, men likevel skal det ringes. Føler meg så jævlig kjip🙈Men dessverre påvirker dette meg særdeles negativt. 

Anonymkode: 39440...9a0

Du må jo kunne si jeg kan ikke snakke nå, jeg er syk, og legge på? Du har et ansvar for å sette grenser som et voksent, oppegående menneske. Du kan jo ikke skylde på andre for at du ikke greier å avslutte en samtale og blir sittende og pines?

Anonymkode: 2fd4f...476

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må jo kunne si jeg kan ikke snakke nå, jeg er syk, og legge på? Du har et ansvar for å sette grenser som et voksent, oppegående menneske. Du kan jo ikke skylde på andre for at du ikke greier å avslutte en samtale og blir sittende og pines?

Anonymkode: 2fd4f...476

Selvsagt, jeg sier at jeg klarer ikke å prate. Men han forsetter å dra ut samtalen. Nå skrev jeg nettopp en mld at jeg er dårlig, og har lagt meg for å sove siden jeg var våken i natt pga spying. Svaret hans er”men skal jeg stikke innom med bringebærene?” Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Nå gidder jeg rett og slett ikke svare han.

Ja jeg er konfliktsky, men han er heller ikke helt god da.

Anonymkode: 39440...9a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør egentlig bare om hvem som er "det største rasshølet" av dere to - og det er helt klart han som er det. Jeg kan ikke se at du gjør noe feil her, annet enn at du ikke setter grenser overfor ham.

For det MÅ du gjøre! Det er ingen lov som sier at du er forpliktet til å slippe ham inn, ta telefonen osv. osv. Hva så om du blokkerer telefonen og han står utenfor leiligheten din - du lar være å åpne døra. Hvis du ikke setter grenser og HOLDER DEM, kommer han til å spise deg opp. Fyren er jo tydeligvis fullstendig besatt av deg, og respekterer deg ikke i det hele tatt.

 

Anonymkode: a6770...57c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvsagt, jeg sier at jeg klarer ikke å prate. Men han forsetter å dra ut samtalen. Nå skrev jeg nettopp en mld at jeg er dårlig, og har lagt meg for å sove siden jeg var våken i natt pga spying. Svaret hans er”men skal jeg stikke innom med bringebærene?” Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Nå gidder jeg rett og slett ikke svare han.

Ja jeg er konfliktsky, men han er heller ikke helt god da.

Anonymkode: 39440...9a0

Du skriver, nei, jeg vil være helt alene til jeg føler meg frisk. Ikke ring meg, jeg ringer deg når jeg føler meg bedre. 

Anonymkode: 2fd4f...476

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver, nei, jeg vil være helt alene til jeg føler meg frisk. Ikke ring meg, jeg ringer deg når jeg føler meg bedre. 

Anonymkode: 2fd4f...476

Jeg skrev det! jeg tar kontakt senere, når jeg er bedre. Likevel vil han komme innom😩

Anonymkode: 39440...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg skrev det! jeg tar kontakt senere, når jeg er bedre. Likevel vil han komme innom😩

Anonymkode: 39440...9a0

Da blir viser du at du blir irritert ikke sant og spør hvorfor han ikke leser det du skriver. Gjentar at du vil være i fred og at du kommer til å blokkere hvis han ikke respekterer det du sier. 

Anonymkode: 2fd4f...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da blir viser du at du blir irritert ikke sant og spør hvorfor han ikke leser det du skriver. Gjentar at du vil være i fred og at du kommer til å blokkere hvis han ikke respekterer det du sier. 

Anonymkode: 2fd4f...476

Jeg har bare blokkert han nå. Jeg hater han ikke, men saken er at dette påvirker helsen min negativt. Å ikke få fred. Antar det ringer på døren snart…🤨

Anonymkode: 39440...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selvsagt, jeg sier at jeg klarer ikke å prate. Men han forsetter å dra ut samtalen. Nå skrev jeg nettopp en mld at jeg er dårlig, og har lagt meg for å sove siden jeg var våken i natt pga spying. Svaret hans er”men skal jeg stikke innom med bringebærene?” Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Nå gidder jeg rett og slett ikke svare han.

Ja jeg er konfliktsky, men han er heller ikke helt god da.

Anonymkode: 39440...9a0

Jeg vet hvordan det er så være så konflikssky, men du må bare si til han at du ikke kan snakke med han på tlf eller få besøk så ofte. Jeg vet at du har sagt det før, men si det igjen. Deretter tar du ikke telefonen eller åpner døren for han på en uke. Minst.

Han er åpenbart psykisk syk og sliter deg ut, det er ikke greit. Jeg skjønner godt at du føler deg som fange i ditt eget hjem, derfor må du ta tilbake kontrollen.

De bringebærene skal du ikke ha dårlig samvittighet for at han ikke får gitt til deg. Du har ikke spurt etter dem og det vet innerst inne at han bare har kjøpt dem for at han skal kunne presse deg med de.

Du må ta tilbake kontrollen. Drit i at dere har felles bekjente. Du sier jo at alle vet hvordan han er, så folk vil ikke tenke at du har gjort noe galt. Og når dere sees gjennom felles venner så vil han være for sur til å snakke med deg og han vil la deg være i fred. Det er vel bedre at det er litt kleint av og til når dere sees via venner enn at du sliter deg ut daglig?

Jeg forstår deg godt, man vil ikke såre noen, men av og til må man det fordi folk ikke gir deg noe valg.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har bare blokkert han nå. Jeg hater han ikke, men saken er at dette påvirker helsen min negativt. Å ikke få fred. Antar det ringer på døren snart…🤨

Anonymkode: 39440...9a0

Da åpner du ikke!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har bare blokkert han nå. Jeg hater han ikke, men saken er at dette påvirker helsen min negativt. Å ikke få fred. Antar det ringer på døren snart…🤨

Anonymkode: 39440...9a0

Ja, men det visste du jo når du blokkerte nå, så det var jo et aktivt valg du tok. 

Anonymkode: 2fd4f...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men det visste du jo når du blokkerte nå, så det var jo et aktivt valg du tok. 

Anonymkode: 2fd4f...476

Har du et godt råd da?🤡synes ikke det hjelper hverken å forklare, eller å blokkere. Dritt lei hele fyren nå.

Anonymkode: 39440...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (5 minutter siden):

Jeg vet h orden det er så være så konflikssky, men du må bare si til han at du ikke kan snakke med han på tlf eller på besøk så ofte. Jeg vet at du har sagt det før, men si det igjen. Deretter tar du ikke telefonen eller åpner døren for han på en uke. Minst.

Han er åpenbart psykisk syk og sliter deg ut, det er ikke greit. Jeg skjønner godt at du føler deg som fange i ditt eget hjem, derfor må du ta tilbake kontrollen.

De bringebærene skal du ikke ha dårlig samvittighet for at han ikke får gitt til deg. Du har ikke spurt etter dem og det vet innerst inne at han bare har kjøpt dem for at han skal kunne presse deg med de.

Du må ta tilbake kontrollen. Drit i at dere har felles bekjente. Du sier jo at alle vet hvordan han er, så folk vil ikke tenke at du har gjort noe galt. Og når dere sees gjennom felles venner så vil han være for sur til å snakke med deg og han vil la deg være i fred. Det er vel bedre at det er litt kleint av og til når dere sees via venner enn at du sliter deg ut daglig?

Jeg forstår deg godt, man vil ikke såre noen, men av og til må man det fordi folk ikke gir deg noe valg.

Takk🌞alt du skriver her stemmer. Og jeg liker ikke engang bringebær🥴Er bare så vanskelig. Vi har vært venner i mange år.

Anonymkode: 39440...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du et godt råd da?🤡synes ikke det hjelper hverken å forklare, eller å blokkere. Dritt lei hele fyren nå.

Anonymkode: 39440...9a0

Jeg rådet deg til å vise at du blir irritert. Han respekterer ikke grensene dine. Da bør du bli sur, forbannet og vise det. Ikke snakke i 2 timer. For all del, blokker gjerne. Men da åpner du ikke døra når han kommer!

Anonymkode: 2fd4f...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har låst, og lagt meg med spybøtten på siden. Ikke aktuelt med hverken besøk eller tlf samtale i dag. Jeg sliter med å uttrykke sinne eller irritasjon mot andre. Skal starte i terapi snart selv; høres ut som han bør gjøre det samme.

Anonymkode: 39440...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg! Har en sånn nabo! Jeg har prøvd alt fra å si rett ut jeg ikke liker besøk (av henne) til å være sur og avvisende. Ingenting hjelper! Jeg føler meg overvåket i eget hjem! 

Anonymkode: 9be8f...d38

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...