Gå til innhold

Den håpløse jakten på kjole er i gang..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal på nyttårsball, og trenger kjole. Jeg er ca 160 høy og 50 kilo, smal midje, altå er det vanskelig å finne kjole. Kjolen bør ikke være fotsid, for da er den som oftes altfor lang, er helst ute etter en som rekker ca til anklene. Jeg var i byen i dag (Trondheim), men fant ikke noen. Synes generelt at utvalget er dårlig. Er det for tidlig å gå på kjolejakt? Noen forslag til butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme - for søsteren min... Juleball på ungdomsskolen... Ikke lett, pløyde Sandvika Storsenter i dag, fant ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Silje

Åhh!! veit akkurat hva dere mener.. jeg har to juleball i året og går på vgs tre år.. det vil si 6 kjoler pluss en på russeballet mitt. det er så alt for mye!! det er totalt ikke sosialt akseptert å komme i sammekjolen to ganger. jeg har hofter og litt mage og ser da forferdelig ut i kjoler. jeg er ikke overvektig men har ingen interesse i at folk ikke trenger å bruke noe fantasi for å forestille meg kroppen min naken. hvorfor i helvete skal de være så trange.

hehe, jeg er oppgitt!!

hjelp oss?

forslag til butikker hvor kjolene ikke er så dyre men fine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akseptert med gjenbruk på søsters skole heller. De andre får kjoler i flere tusen kroners-klassen, nye og kjøpt på dyre steder... Søster er hysterisk og vil ha ny kjole... Men butter det, så butter det, evt får hun låne en av mine - men skjønner jo hun vil ha en egen. Men hun er lav for alderen (det gjøres noe med medisinsk, men det betyr at vi ikke aner hvor høy hun vil bli etc, så latterlig å bruke en formue på en kjole hun kanskje må gi bort om et års tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Silje

Ja, jeg vet det. Nå er jo jeg ferdig utvokst. Så den er jo grei, men er ikke i veldig mange andre sosiale sammenhenger du kan bruke en ball kjole.. Det er deilig på min skole da. at man skal ikke ha en veldig dyr kjole, det blir sett på som å brife med penger eller flashe.. det er litt deilig. men skal gjerne ha en enkel merkekjole.. hehe, skal ikke være så lett, det er nå en uke til ballet mitt og jeg er uten kjole. ingen kjole = null ball :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en klassisk ballkjole (A-line, satengstoff, underskjørt...full pakke) din søster er ute etter, Frysepulver? I såfall, er det dyrt å leie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en klassisk ballkjole (A-line, satengstoff, underskjørt...full pakke) din søster er ute etter, Frysepulver? I såfall, er det dyrt å leie?

Av en eller annen grunn kjører de ikke regler om fotsidt på disse ballene. En venninne har gått til anskaffelse av en sort sak til litt nedenfor knærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter egentlig ikke at foreldrene lar ungene få kjoler i flere tusenkronersklassen! :overrasket: Nå gikk ikke jeg på noe ball på ungdomsskolen, men hadde en klassisk flaskegrønn sak på vgs. Har den faktisk i skapet enda, fordi mamma insisterte på å kjøpe den. ;) Ikke mange anledninger å bruke den på akkurat.

Det burde da vel være noen fine kjoler på b-young, Vila, Vero Moda, Lene V og den slags steder? Blir litt for dumt å tråle Bogstadveien etter en kjole til ei på ungdomsskolen som ikke er ferdig utvokst. ;)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som jobber på butikk som vet om det kommer til å komme inn flere kjoler før jul? Syntes utvalget var bedre for noen uker siden, men det var altså før jeg visste at jeg skulle på ball..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Silje

Jeg kjøpte kjole i dag. på b.young som nevt i tråden.. den var ikke så dyr og passer sikkert kjempe fint til din søster også :) good luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må da gå og finne rimlegere. Jeg kjøper dyrt, men bruker kjolene mye så da er mer OK.

Men hvorfor ikke bruke kjolene? Hvorfor la dem henge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...