Gå til innhold

Kalkun


Kelsey

Anbefalte innlegg

For å ikke kuppe den andre kalkuntråden lager jeg min egen.

Da jeg var i USA spiste jeg kalkun i høytidene. Lagde den ikke selv, men tror jeg fikk med meg at stuffingen var noe greier som kom i en pose og som man blandet med vann. Kan dette stemme?

I så fall lurer jeg på hvordan man kan lage en stuffing som er mest mulig lik den? Smaker mest som brød i en slags deig...vil altså ikke ha noe svisker, epler el.l. Noen som har oppskrifter evt. vet hvor jeg kan få tak i slik stuffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt poser med stuffing i Norge også. Så det i alle fall på Obs i fjor. Du må ha to poser til en stor kalkun. Jeg har også en oppskrift som er blanding av loff, sopp, bacon og rømme. Kanskje den likner på den du fikk? Den er i alle fall nydelig, jeg kan legge inn oppskrifta seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stuffing oppskrift med loff, farse, eple og løk.

Kan det være noe sånt du er ute etter, ellers se etter posestuffingen på OBS, jeg er heller ikke sikker på om de har det i år, men går utifra det, ettersom de hadde det i fjor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du får tak i boken "far heter Daddy". Det er "grunnkurs" i amerikansk matlaging. Jeg har lånt den på biblioteket. Jeg har amerikansk mann og skal lage min første thanksgiving middag helt alene. Svigermor har pleid å gjøre det. I alle fall - den boken tar for seg hele thanksgivingmiddagen. Han som har skrevet boken har vært gjest på godmorgen Norge. Så kanskje hvis du søker på f.eks art of taste, så finner du muligens noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...