Gå til innhold

Hvor mange katter har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 0.57):

0 men får 1 om 1 mnd. 

Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan innrede leiligheten slik at ting ikke går i stykker?

Kan man trene katten til å ikke klore på sofaen?

Anonymkode: 83607...1d6

Ha nok av kloremøbler, ta bort evt. knusbare ting du er redd for. Katter bryr seg døyten om de dytter ned noe fra en hylle eller vinduspost, slik er de hele livet. Husk også å aktivisere katten noen ganger daglig, slik at den får brukt energien sin. Det er mange gode tråder her inne og ellers også mye bra på nett om dette med katt i hus. 

Angående kloring på sofaen. For 3 år siden hadde jeg sagt ja, for min eldre hannkatt gjennom 12 år gjorde aldri det, men så kom frøkna i hus her og nå er vi på 3. året hvor vi fortsatt jobber med at hun ikke skal klore på sofaen. Det sagt, det tok over 1 år før hun slutta å klatre i gardinene, så noe sier meg at kattungefaktene sitterlangt inne hos henne😂

Til HI: Jeg har en katt, dronninga sjæl👑

Endret av Matas
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 Stk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 nydelige sibirkatter 😃

Elsker katter og har hatt katter mesteparten av livet.

Anonymkode: 4846b...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en to år gammel MCO. Har hatt lyst til å få tak i en venn til henne, men har alltid tenkt hun ville mislike det. Så viste det seg at hun er veldig god venn med en vandrerkatt i nabolaget her, da tenkte jeg vi kunne bli fosterhjem - men så ble jeg gravid, så må nok utsette det litt 😅

Anonymkode: 5e3db...c9a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to sibirkatter! 

Anonymkode: cb551...4d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to birma som er innekatter, de er veldig glade i hverandre og trives godt sammen. Frister selvfølgelig alltids med en kattunge til, men to er et greit antall. Ikke for mange, men de er ikke ensomme. De har jo litt pels, så synes det er greit at det ikke er mer røyting enn per dags dato. Det er håndterbart.

Anonymkode: 35fb0...221

• Liker 1
Skrevet
Smeltemann skrev (På 27.7.2022 den 13.54):

8 katter. 

Ooohh hvordan er det? Ser for meg lott kaos 😂

Gjest Smeltemann
Skrevet
Diezel skrev (2 timer siden):

Ooohh hvordan er det? Ser for meg lott kaos 😂

Ikke så ille som det høres ut som. Har egentlig 2 katter men ene katta fikk kattunger.  Nå blir det sterilisering😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Ikke så ille som det høres ut som. Har egentlig 2 katter men ene katta fikk kattunger.  Nå blir det sterilisering😂😂😂

*Kastrering.

Anonymkode: e9409...811

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 hannkatter og snart en hunnkatt. Foretrekker dyr framfor mennesker🐾💖

Anonymkode: a5928...5c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, men det ligger ei søt ei på sofaen likevel -jeg tar litt vare på nabokatta innimellom ;)

Anonymkode: 1ae12...822

Skrevet

En guttepus på 3 år ❤️ Med sånn god tjukk kosepels rundt manken. Sort og hvit. Og han er mammadalt med behov for egentid, som brukes på og kose seg ute😂😂 har stort sett selskap på do og når jeg skal dusje når han er inne. 

Skrevet

En hannkatt på 2 år🥰 Skjønne pusen❤️ 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

*Kastrering.

Anonymkode: e9409...811

Kastrerer man hun katter også?  Trodde ikke man kalte det kastrering når det var hun kjønn. 

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (7 timer siden):

Kastrerer man hun katter også?  Trodde ikke man kalte det kastrering når det var hun kjønn. 

https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/kastrering-eller-sterilisering/

Gratulerer med å ha økt faren for kreft hos hunnkatten din med å ikke kastrere, og gratulerer med å sette enda flere kattunger til livs når vi har 100tusen vis av katter som lider ute og trenger hjem. 

Anonymkode: 4fdab...ab4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gratulerer med å ha økt faren for kreft hos hunnkatten din med å ikke kastrere, og gratulerer med å sette enda flere kattunger til livs når vi har 100tusen vis av katter som lider ute og trenger hjem. 

"...sette enda flere kattunger til livs..."? Du mener vel: "...sette enda flere kattunger ut i livet..." -håper jeg.

Jeg har hatt katter siden jeg var barn, aldri opplevd at manglende kastrering øker kreftfare. Derimot øker bruk av p-piller faren for å utvikle kreft ...

Anonymkode: eee8c...390

AnonymBruker
Skrevet

Har 1 hellig birma . 

Anonymkode: 635b4...cca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"...sette enda flere kattunger til livs..."? Du mener vel: "...sette enda flere kattunger ut i livet..." -håper jeg.

Jeg har hatt katter siden jeg var barn, aldri opplevd at manglende kastrering øker kreftfare. Derimot øker bruk av p-piller faren for å utvikle kreft ...

Anonymkode: eee8c...390

Jeg tar ikke rettskriving så høytidelig på kvinneguiden, nei. Beklager på det sterkeste.

Da har du gått glipp av litt informasjon, kastrerer man før første løpetid så eliminerer man en viss type kreft og jo tidligere man kastrerer etter det, jo lavere er risikoen for kreft. At det ikke har skjedd med deg er jo flott, men det er slik at noen som røyker hele livet ikke får kreft og noen som sitter uten bilbelte aldri krasjer, det er ikke snakk om «katten din FÅR kreft 100%» men «nå har katten din mye høyere sjanse for kreft pga DITT valg, for noe som er 100% unødvendig og unngåelig» 

Ppiller øker faren for kreft helt ekstremt, å ikke kastrere øker faren mye, å kastrere reduserer. 

Her står det litt om det: 

236B521E-1AC9-4F90-8A6F-1D458F018955.thumb.png.c3ae5eff519d15f6c688012ef0a90987.png 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tusen takk, er det blomster eller diplom som vanker?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...