Gå til innhold

Hvor mange katter har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Koselig tråd 🐱

Vi har en gammel katt på ca 12 år, en katt på ca 1 år - og om noen uker henter vi nr 3, lille babypusen 🐱🥰 

I tillegg har vi 3-4 nabokatter, som av og til tror de hører til hos oss. 

Endret av Frisk
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3

Anonymkode: e9409...811

AnonymBruker
Skrevet

0 men får 1 om 1 mnd. 

Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan innrede leiligheten slik at ting ikke går i stykker?

Kan man trene katten til å ikke klore på sofaen?

Anonymkode: 83607...1d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

0 men får 1 om 1 mnd. 

Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan innrede leiligheten slik at ting ikke går i stykker?

Om du har planter bør du sjekke opp hvilke som er giftige for katter og enten kvitte deg med dem eller sette de på ett rom som er utilgjengelig for katten😅 Ene katten min syns planter er det beste han vet, og han spiser alt - til og med Aloe Vera planten min😅 Lillebror har forskynt seg av de giftige plantene til bestemor når vi har vært der på besøk, og kasta voldsomt opp etterpå. Så planter er viktig å passe på! 

Ellers kommer det nok an på katten, jeg pleier ikke å kattesikre noe særlig, bortsett fra at jeg alltid passer på at jeg har minimalt eller ikke noe nipsnaps i vinduskarmene mine. Eldstemann har aldri knust noe i hele sitt liv, men han er slank, smidig og en forsiktig type som klarer å sno seg forbi vaser og nipsnaps uten å velte noe. Lillebror er strake motsetningen, feit og klumsete og som har en enorm tro på at han er mye smidigere og elegant og mindre enn han faktisk er😂 Så det har hendt at noen telys har gått i gulvet fordi det har stått for mye ting i veien for han i vinduskarmen og det har blitt for trangt om plassen til å hoppe opp/snu seg i karmen😅 

Lillefrøkna har jeg ikke blitt så godt kjent med enda, men hun er opptatt av vinduskarmer og å sikre seg gode gjemmeplasser. Og det er vel også noe å ha i bakhodet, det å se hvor katten går og kattesikre+skape gjemmested på den plassen du ser katten trekker seg mot. Lillefrøkna liker å gjemme seg bak de altfor lange gardinene mine feks., der har aldri noen av gutta mine oppholdt seg for å si det sånn! Akkurat nå ligger kattene mine og sover på tre ulike ender av leiligheten min, alle tre har forskjellige personligheter og preferanser, så mye handler om å bli kjent med katten😊

Har gitt opp det med kloring av sofaen😅 Ser ut til at yngstejenta er like glad i å klore på sofaen som eldstemann. Midtimann foretrekker kloremøbelet framfor sofaen merkelig nok.

Anonymkode: fe391...3ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

0 men får 1 om 1 mnd. 

Bla litt i sidene her, det har vært flere tråder om kloring/benk hopping, ny katt osv de siste ukene. 

Anonymkode: 4fdab...ab4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja jeg er bekymret 🤣 Tenk hvis jeg allerede har 4 katter og så kommer det en «sjelevenn» som klaffer så bra med enten meg eller en av de andre kattene… Hvordan kan man gi de fra seg da?? Tenker jo at 4 er absolutt grensen min for man skal jo ha økonomien til det og ha plass nok.. Må nok manne meg litt opp til den tid 🤣 Jeg vet jo om flere i dyrebeskyttelsen som gjerne har 8-9 katter..

😅 har det sånn nå - to stk som er fastboende men har en mamma og en unge i fosterhjem, kidsa er helt fra seg etter å beholde kattungen og mammaen kommer til å bli vanskelig å adoptere bort 🥹 
hver gang vi har kattunger i fosterhjem så blir man forelsket i minst èn - problemet mitt er at barna har forelsket seg i hver sin og da er det jo umulig 🤭 
Sykt koselig å være fosterhjem men det er litt hjertesorg å gi dem fra seg igjen..

Anonymkode: 2efc5...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 katter (og 1 hund)😸

Anonymkode: 23fa3...86b

AnonymBruker
Skrevet

Har to rasekatter. Ei lita Maine Coon baby og en 2 år gammel Norsk Skogkatt

Anonymkode: c8752...13e

Skrevet

To, syns det holder :)

AnonymBruker
Skrevet

3 huskatter brødre

Anonymkode: a5928...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Har 20 stykk, halvparten er fosterkatter. Men jeg bor sånn att det er plass til de. Jeg har også tiden til å ta vare på de og all rengjøring. Alle er katter med en vanskelig fortid, mishandling, gatekatter, syke osv. Egentlig katter som ingen andre vil ha, men her skal de få bli gamle og leve godt.

Anonymkode: 3eefc...967

• Hjerte 3
Skrevet

Akkurat nå har vi bare èn, men har hele mitt voksne liv alltid hatt to katter. Hadde vi bodd bedre til, med stort hus og hage som var langt fra hovedvei, så har jeg alltid sett for meg fire katter som en maksgrense.

Skrevet

Kryssa den elva for 2 år siden når vi satt med to fosterkatter som vi ikke klarte å gi videre, pluss to andre mislykkede omplasseringer (ups), så vi har 4! Alle fra Dyrebeskyttelsen. Men har hatt over 80 fosterkatter innom huset så det kunne jo vært verre?🤭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har 20 stykk, halvparten er fosterkatter. Men jeg bor sånn att det er plass til de. Jeg har også tiden til å ta vare på de og all rengjøring. Alle er katter med en vanskelig fortid, mishandling, gatekatter, syke osv. Egentlig katter som ingen andre vil ha, men her skal de få bli gamle og leve godt.

Anonymkode: 3eefc...967

Så du har 10 egne katter? Hvordan har du råd til forsikring, årlig helsesjekk osv? Og ikke minst plass til så mange..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

😅 har det sånn nå - to stk som er fastboende men har en mamma og en unge i fosterhjem, kidsa er helt fra seg etter å beholde kattungen og mammaen kommer til å bli vanskelig å adoptere bort 🥹 
hver gang vi har kattunger i fosterhjem så blir man forelsket i minst èn - problemet mitt er at barna har forelsket seg i hver sin og da er det jo umulig 🤭 
Sykt koselig å være fosterhjem men det er litt hjertesorg å gi dem fra seg igjen..

Anonymkode: 2efc5...4aa

Ja off!! Jeg tror jeg aller mest hadde stresset med tanken om «hva hvis de ikke får det like bra i nye hjemmet som her» «hva hvis nye hjemmet er slike som kjæfter, ikke går til veterinær osv» 😂

Green_Harmony skrev (1 time siden):

Kryssa den elva for 2 år siden når vi satt med to fosterkatter som vi ikke klarte å gi videre, pluss to andre mislykkede omplasseringer (ups), så vi har 4! Alle fra Dyrebeskyttelsen. Men har hatt over 80 fosterkatter innom huset så det kunne jo vært verre?🤭

Da kunne det absolutt ha vært verre ja 😂 Synes dere har vært flinke.  Vi har kun vært fosterhjem en gang men det var planlagt fosterfail for å se om han gikk overens med første katten, etter sånn 2 uker ble det klart at vi aldri kunne gitt han vekk 🥹

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så du har 10 egne katter? Hvordan har du råd til forsikring, årlig helsesjekk osv? Og ikke minst plass til så mange..

Det lurer jeg på også… Jeg antar at jeg kommer til å ende opp med flere katter enn to, men synes allerede det er ganske dyrt og vil jo ikke havne i en situasjon der vi plutselig får en dyrlegeregning vi ikke har råd til, med 10 katter kan man jo gjerne ha flere tilfeller på ett år. Bruker kanskje 1000-3000 i mnd.. men nå skal det sies at de er ekstremt bortskjemte da 😅

Skrevet

Har to rasekatter som er søsken. Britisk korthår😻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 0.57):

0 men får 1 om 1 mnd. 

Vi fikk katt for 4 dager siden så foreløpig er vi veldig ferske 😅 Men mitt tips er hvert fall å investere i et dugelig klatrestativ og et par mindre kloremøbler. Når vi leker med kattungen så gjør vi det alltid ved ett av disse stativene. Katter klorer mye under lek og da blir de vante til å klore på kloremøblene. Vi har også kjøpt kattemyntespray som vi har sprayet alle kattelekene og klorestativene med. Vi har i tillegg et par lammeskinn i sofaen, og prøver å oppmuntre katten til å ligge mest mulig på disse. Dette da "klørne går" mye når vi koser med den også. Ikke kjeft på en katt, det skjønner de ikke noe av og i  erste fall får du en netvøs katt som bare gjemmer seg. Gi masse ros og oppmerksomhet når de gjør bra ting (som å leke i klatrestativet). Kvesser de klørne i sofaen eller andre ønskede steder, så løft dem av og plasser dem i nærmeste klorestativ hvor du roser dem masse.

Anonymkode: 40c26...d4c

AnonymBruker
Skrevet

En gammel kar fra fod-gården. 

Uvisst alder, men over 15 år. 

Anonymkode: 2f951...104

AnonymBruker
Skrevet

Har 6 rasekatter. 

Anonymkode: 21d84...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...