Gå til innhold

Hvor mange katter har du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to nå men på sikt vil jeg være fosterhjem og da tenker jeg at jeg plutselig ender opp med 3-4 egne. Målet er å ha 3, og å alltid få ny pus hvis en dør, slik at de som er igjen aldri risikerer å bli alene. Men må ha litt større leilighet først. 

Hatt katter hele livet og antallet har vell variert mellom 2-5..

Anonymkode: 4fdab...ab4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en liten huskatt-frøken, og henter hjem en hellig birma-frøken om et par uker 😍

Anonymkode: 40c26...d4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har to nå men på sikt vil jeg være fosterhjem og da tenker jeg at jeg plutselig ender opp med 3-4 egne. Målet er å ha 3, og å alltid få ny pus hvis en dør, slik at de som er igjen aldri risikerer å bli alene. Men må ha litt større leilighet først. 

Hatt katter hele livet og antallet har vell variert mellom 2-5..

Bare vent - når du får små nøster du skal passe på er det umulig (!) å gi fra seg alle igjen 😄

Anonymkode: 2efc5...4aa

AnonymBruker
Skrevet

2 Maine coon, en på 8 og en på 6 :) Føler det er nok i en travel hverdag, har alltid lyst på bare en til når venner har kattunger, men har greid å la være så langt.

Anonymkode: fcfb7...e41

Gjest Ghostface
Skrevet

Ingen nå, men hadde en i nesten 15 år og får nå besøk av nabokatt nesten daglig, så lider ingen nød. :) Savner min egen selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet

1. Har hatt mange fler. Fordi jeg var fosterhjem for dyrebeskyttelsen 😝🤣

Anonymkode: 94629...001

Skrevet

Vi har to skogskatter, søster og bror. De er ca 5.5 år og vi har hatt dem i 4. Disse var og villkatter før og vi adopterte dem fra fosterhjem. 

AnonymBruker
Skrevet

To, fikk en som kattunge på "vanlig måte", den andre fant jeg, var en liten, utsultet villkattunge. Den jeg fant, er snart 11 år, og  når jeg ser han ligger fornøyd og purker i sofaen, hender det at jeg tenker på hva slags liv han hadde hatt hvis jeg ikke hadde oppdaget ham og fanget ham inn. 

Anonymkode: 6005f...4cb

• Hjerte 1
Skrevet

1 ❤️

AnonymBruker
Skrevet

En, naboene har to. Vi bor i tomannsbolig, og kattene går egentlig inn og ut i begge husene som de vil så på en måte så har vi tre. Tror de ser på det som ett stort hjem, de sover alle steder. Det er greit for oss menneskene. Alle er vanlige huskatter. 

Anonymkode: b6aa1...80d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bare vent - når du får små nøster du skal passe på er det umulig (!) å gi fra seg alle igjen 😄

Anonymkode: 2efc5...4aa

Ja jeg er bekymret 🤣 Tenk hvis jeg allerede har 4 katter og så kommer det en «sjelevenn» som klaffer så bra med enten meg eller en av de andre kattene… Hvordan kan man gi de fra seg da?? Tenker jo at 4 er absolutt grensen min for man skal jo ha økonomien til det og ha plass nok.. Må nok manne meg litt opp til den tid 🤣 Jeg vet jo om flere i dyrebeskyttelsen som gjerne har 8-9 katter..

• Liker 1
Skrevet

Ei frøken :) sjefen i huset 🙈 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snart 3 som vi eier selv :) To av de er 10 år(ikke søsken) og vi fikk de da de var 11/12 uker ish. Tredjemann blir 7 i august(ca.alder i følge veterinæren. Ingen vet hvor gammel han er). 2/3 er dyrebeskyttelse-katter.

Ellers har vi tre som vi er forvert for. 

Anonymkode: e671e...f80

AnonymBruker
Skrevet

3, 2 maine coon og en skogkatt/ britisk korthår. Kunne ikke hatt flere da gamle coon blir så fornærmet.

Anonymkode: 4d392...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: dd652...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: dd652...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Kun én, men vurderer å skaffe oss en til, må bare bli enige om rase først.

Anonymkode: 0441f...1e1

AnonymBruker
Skrevet

2 rasekatter som er søsken😍

Anonymkode: 527dc...fc3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig tre katter, det var ikke planlagt😅 Har to eldre katter fra før på 11 og 12 år, og han eldste begynner å bli skrøpelig så planen var egentlig å skaffe en katt til etter at eldste blir borte. Men så fikk jeg plutselig spørsmål om jeg kunne ta til meg en katt som plutselig var blitt «husløs» og som har hatt flere eiere de 5-6 åra hun har levd, så jeg hadde ikke hjerte til å si nei. Driver midt i tilvenningsperioden nå, og det går litt treigt siden jeg jobber veldig mye i sommer og holder kattene separert mens jeg er på jobb og mens jeg sover. Gutta mine syns det er helt greit at de har fått ei frøken i hus, og  de prøver stadig å bli venn med henne, hun derimot er ikke fornøyd😅 Ser ut til at frøkna kommer til å sjefe seg opp til toppen av hierarkiet på lang sikt. 

Anonymkode: fe391...3ab

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en norsk skogkatt for 5 år siden. Elsker henne. Skulle ganske raskt etter kjøpe en Maine Coon også, reserverte en kattunge for 2000 kr. Men jeg fikk ikke hentet han da jeg sa jeg skulle ( var et stykke unna) og det ble ikke noe av. Angrer på det, for det var en nydelig katt. Hadde akkurat møtt min nåværende samboer da og vi bodde ikke sammen på det tidspunktet. Etter at jeg sa jeg aldri hentet katten så sa han det var bra, for det hadde virka litt som jeg var sånn crazy kattedame med to svære katter i hus. Ble irritert over det  egentlig. Drittlei av at folk har sånne holdninger mot folk som vil ha flere katter. 

Katter er fantastiske dyr. Jeg har hatt de fleste dyr gjennom livet. Hadde fantastiske foreldre som egentlig gav meg alle de dyrene jeg ville ha. Hund, hest, marsvin, kanin, akvarie ( ferskvann og saltvann) alskens burfugler,  hamster, rotte osv. Pappa innredet garasjen til å huse flere dyr og fugler. En liten digresjon, men poenget er at som voksen er det katt jeg ikke klarer å leve uten. Samboer er ikke så glad i katt. Men lever med at jeg har den ene. Har vært syk med korona siste tiden og hoster mye om natta. Har sovet alene på gjesteværelset her hjemme. Men ikke helt alene, katten min har sovet ved siden av meg. Og noe av det herligste jeg vet er å sovne til en katt som maler ved siden av meg. Da kjenner jeg på sånn skikkelig ro.  Og jeg elsker hvordan de er, veldig selvstendig og alltid rene. Lite jobb med dem vs en hund, men like interessante som hunder. Hvis ikke mer. Du må vinne tilliten dems og virkelig bruke tid på dem. Men når du først har fått en katt til å bli glad i deg, så er det noe av det fineste som finnes. Gråter jeg trøster hun meg. Elsker når hun kommer og legger seg inntil meg når jeg ser på tv.  Kan slikke litt på hånden min og mjaue litt, bite lett, for å si at hun er glad i meg. De er ganske tilstedeværende og kjærlige dyr. Mange synes katter er kalde og litt kyniske dyr. Ja inntil du vinner tilliten og får innpass. Det krever sitt, men har du fått det forstår du alt. Da blir katter ganske altoppslukende og det er ingenting rart i å ønske seg flere. Og de har også ekstremt ulik personlighet, den ene katten til den andre. Mye større forskjell der enn f.eks hunder. Misforstå meg rett, jeg elsker elsker hunder. Men katter er langt mer kompliserte og særegne dyr, utrolig spennende dyr. Jeg kunne gjerne hatt 2-3. 

Så de som gjør narr av kattefolk, dere har bare ikke forstått greia. Eller, dere har gått glipp av noe veldig fint. 

Anonymkode: c5dc9...ea3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...