AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Del Skrevet 20. juli 2022 https://www.vg.no/sport/i/jaolge/carlsen-gir-fra-seg-vm-tittelen-ikke-motivert Kan ikke noe om sjakk, men det virker litt rart. Pengepremien er vel kanskje ikke relevant for han lenger. Anonymkode: e6f63...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. juli 2022 #2 Del Skrevet 20. juli 2022 Han har tidligere nevnt at det krever ekstremt mye av ham både mentalt og fysisk å klare å komme i form nok til å vinne VM, og at interessen for slike lange partier kanskje ikke er det den var. Når motivasjonen da faller kan jeg godt forstå at det blir vanskelig å skulle bli med. Man går jo ikke inn i VM for å tape. Men synd synes jeg at det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Del Skrevet 20. juli 2022 Jeg skjønner det veldig godt. Han har både vært uenig i kandidatturneringsordningen, og sagt mange ganger at han synes det er veldig stort press på han for å vinne verdensmesterskapet hver gang - så mye press at det "ikke er gøy lenger". De som møter han i VM har alt å vinne, mens han har alt å tape. Månedsvis med forberedelser til å møte én motstander over mange partier høres ikke akkurat ut som noen favorittsyssel for Magnus Carlsen... I tillegg tror jeg han har følt det litt sånn at VM bare er noe han "må gjennom" fordi motstanderne ikke alltid har vært de beste eller mest spennende å spille mot; han har jo selv sagt at han skulle vurdere å stille enda en gang hvis motstanderen var Alireza Firouzja. Poengmessig er det vel heller ikke så bra å spille ti+ remiser på rad mot en (selvfølgelig) dårligere ranket spiller. Magnus Carlsen blir vel mer inspirert av å prøve å nå 2900 i ranking, vil jeg tro. Anonymkode: b54e9...d1b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 20. juli 2022 #4 Del Skrevet 20. juli 2022 Han har vel tjent nok på det, kanskje han er over toppen og er redd for å tape. Han takler ikke motgang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Del Skrevet 21. juli 2022 Jeg skjønner godt at han er lei. Hva skulle motivasjonen være for å spille enda en kamp? Hvor mange VM-titler trenger man, liksom? Anonymkode: 176e5...3fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Del Skrevet 21. juli 2022 Han har ikke motivasjon til å forbered seg og da er risikoen for stor for at han taper. Mister mye poeng på ranking og mister ansikt. Når han nå trekker seg så slipper han det. Vm kamp krever sinnsykt med forberedelse Anonymkode: c3ccc...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Del Skrevet 21. juli 2022 Jeg tror han alltid har spilt fordi han synes det er gøy, og han har sagt at han ikke skal gjøre det lenger når det ikke er gøy mer. Det handler jo om hva man vil ha ut av livet og sånt og. Man ofrer MYE for å bare fokusere på èn ting. Og han har vel egentlig ikke så mye å bevise. Han har vært best lenge, men det er ikke sikkert det er så viktig for han å tviholde på det. Anonymkode: b0d37...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Del Skrevet 21. juli 2022 Fullt forståelig at Carlsen velger å gi fra seg tittelen. Han har gitt uttrykk for at han kun ønsker å spille mot Alireza Firouzja. Så å møte Ian Nepomniachtchi igjen forstår jeg kan virke demotiverende.. Anonymkode: bd1d1...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. juli 2022 #9 Del Skrevet 21. juli 2022 Jeg tror han synes det er morsommere med turneringer der man spiller mot mange forskjellige i stedet for den samme dag etter dag. Tror han ønsker et annet format på langsjakk-VM, muligens noe som ligner på hurtig- og lyn -VM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Del Skrevet 21. juli 2022 det aller beste er vel å gi seg når man er mer eller mindre "på topp" liksom. i stedet for å holde på enda lenger, og risikere å gå på tap etter tap etter tap. Anonymkode: a3f45...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Del Skrevet 21. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: det aller beste er vel å gi seg når man er mer eller mindre "på topp" liksom. i stedet for å holde på enda lenger, og risikere å gå på tap etter tap etter tap. Anonymkode: a3f45...24d Nettopp. Med denne avgjørelsen kommer Magnus Carlsen til å skrive seg inn i sjakkhistorien som den uovervinnelige mesteren som ga seg på topp, i en annen kategori som Bobby Fischer, men Fischer ble ikke mindre legendarisk etter å ha avslått å forsvare tittelen mot Karpov. Og når det gjelder dagens duellformat, har også jeg på følelsen av at det har gått ut på dato; det var spennende i 1972, men tidene endrer seg - en cupturnering etter utslagsmetoden, som man har i fotball-VM, ville tilføre langt mer variasjon og spenning i turneringen med flere kamper, gi outsidere sjansen, og gjøre sjakk-VM mer tidsmessig. Man kan tenke seg hvor spennende fotball-VM ville ha vært med bare to deltagerland - gjeeeeesp. Anonymkode: a7da4...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. juli 2022 #12 Del Skrevet 21. juli 2022 Entern skrev (18 timer siden): Han har vel tjent nok på det, kanskje han er over toppen og er redd for å tape. Han takler ikke motgang. Er du sikker? Han misliker absolutt å tape, men jeg har ingen grunn til å tro at han ikke tåler motgang. Om han er over toppen eller ikke kommer vel an på motivasjonen. Han må ønske å ta i litt mer dersom han skal bli enda bedre. magnus kan nok løfte seg et hakk til dersom han får noe heftig å bryne seg på, som f.eks. Alireza om et par år. Alireza er en fantastisk spiller, men ikke like tøff og rutinert som Magnus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå