Gå til innhold

Juleshopping i utlandet


Binke

Anbefalte innlegg

Leste i Aftenposten i dag at stadig flere reiser til en storby i Europa for å handle julegaver. :nisse:

Joda, koselig at folk drar på tur og har det hyggelig. Synes bare det er litt trist om kjøpepresset blir enda sterkere. Liksom ikke bra nok å kjøpe julegavene her hjemme. Skal du henge med må du reise til utlandet for å få tak i det unike, spesielle, det du ikke får kjøpt her hjemme... Som om ikke førjulstiden var dyr nok som den var, om man ikke skal plusse på fly og hotellutgifter også?!

Setter ting litt på spissen her nå, men det er kanskje flere enn meg som tenker slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til Praha i desember, og da kommer jeg antageligvis til å kjøpe de aller fleste julegavene der nede. Men jeg er ikke enig i at dette øker kjøpepresset.

Grunnen til at vi valgte å bestille en ferietur er jo nettopp derfor: det er ferien vår! Vi er studenter, og har dermed fri i desember. Samtidig er desember en veldig billig måned å dra på tur, så tror mange benytter sjansen når de har råd. At vi da kan kjøpe billigere julegaver kommer jo bare som et pluss. Og tror det er slik mange andre tenker også.

Synes faktisk at det er mindre kjøpepress når jeg kan kjøpe de der nede. Da har jeg to muligheter: 1. kjøpe noe som er spesielt for Praha, og gi julegaver som er mer spesielle enn det jeg hadde fått tak i i Norge. 2. Kjøpe finere julegaver for samme pris som noe dårligere i Norge. Som sagt er jeg student, og jeg har ikke all verdens med råd. Synes julegaveshopping i Norge er litt slitsomt, for når man har en del folk å kjøpe til så blir det fort endel penger. Det kommer sikkert til å gå endel penger i Praha også, men da vet jeg at jeg for en gangs skyld kommer til å få kjøpt noe ordentlig til gode venner og slektninger. Og det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er student og er tidlig ferdig med eksamen, er juleshoppng den eneste ferien jeg har mulighet til i løpet av året. Så jeg sparer penger og bruker feriepengene fra jobben til å reise rett før jul.

Men i år kommer jeg meg ikke noe sted da jeg ikke har eksamen før 20 desember.. :grine: vil til London jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har ikke julegave shopping noe med kjøpepress å gjøre, det er mere opplevelsen, stemningen, unne seg en fin tur, alt det der! Ferie, kose seg, nyte livet! Får man i tillegg kjøpt noen julegaver på turen er det jo helmax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har ikke julegave shopping noe med kjøpepress å gjøre, det er mere opplevelsen, stemningen, unne seg en fin tur, alt det der! Ferie, kose seg, nyte livet! Får man i tillegg kjøpt noen julegaver på turen er det jo helmax :)

Mente altså julegave shopping i utlandet, slik det var snakk om i denne tråden!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på det som en ferie er jeg enig i at det blir annerledes. Hvis man bare reiser for å kjøpe julegaver, synes jeg det virker litt stress...

God tur til Praha Kelsey! Jeg var der (på sommeren) for noen år siden, og falt virkelig for den byen. Veldig koselig stemning og mye artig å se på. Drømme, drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på juleshopping til London i midten av desember. Men det er egentlig en jentetur hvor jeg også kommer til å kjøpe til meg selv. Har en del julegaver som må sendes i posten så de må sendes før jeg reiser til london. Men det blir nok noen gaver som handles inn der. Er student så det blir begrenset med julegaveshopping uansett, men det blir nok en koselig tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til Praha rett før jul, men det er julegaven til min mann og hans til meg :). Kommer sikkert til å titte litt på julegaver, men i den forstand at kommer vi over noe som passer, kjøper vi det. Gidder ikke å gå rundt med en liste over hva jeg må kjøpe til hvem mens vi er der. Vi reiser jo for opplevelsens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på "juleshopping" til utlandet i desember, noe jeg har gjort flere år. Men jeg reiser mest for turen sin del, og finner jeg noen julepresanger der er det et pluss. Jeg reiser ikke ens ærend for shoppingen, da kunne jeg like gjerne vært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Spania, og kommer til å handle julegaver der, men det er ikke derfor jeg drar.

At folk legger juleshoppingen til utlandet er ikke bare for shoppingens skyld, men også for julestemningen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden dratt paa helgetur KUN for aa kjoepe julepresanger. Men hvis man skal besoke en storby rett foer jul er det jo naturlig at man kikker litt ekstra etter julegaver.

Siden jeg bor i en europeisk storby allerede, tenker jeg aa gjoere de fleste innkjopene her borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...