Gå til innhold

Hvordan får og beholder folk venner ?


Hege q

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge lurt på hvordan andre folk klarer å beholde venner, for meg funker det aldri. Og jeg føler på en måte at jeg må passe inn for å i det hele tatt bli venn med noen, er det noen andre som føler det sånn? Lxm jeg føler ikke at jeg kan være meg selv rundt venner 100 % . Til de som har venner, er du deg selv rundt venner eller må du «fake» en personlighet som du tror vil passe inn med dem? Kan du lxm ta på deg det du vil eller må du alltid pynte deg?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vennskapene jeg har fått i voksen alder har jeg beholdt ved å ta intiativ til å treffes. Når jeg har gjort det har det gått andre veien også, slik at det ikke kun er en som spør om å finne på noe.

Jeg pynter meg om vi skal på byen eller ut å spise, men om vi skal ha en kveld med film, vin og ost feks har jeg vanlige klær på eller koseklær om vi avtaler det. 

Jeg er alltid meg selv. Gidder ikke basere vennskap på falskhet, det kommer man ingen vei med. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Jeg er meg selv blant venner men tilpasser meg likevel litt etter hvem jeg er sammen med, foreksempel etter hvilke temaer vi snakker om osv.

Snakker ikke om fotball eller drar på kamp med en som hater sport feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Jeg synes det er vanskelig å engasjere meg i det dersom jeg ikke klaffer veldig bra med noen - f.eks om man skal prøve å være venner med folk fra nettet. Jeg synes jeg møter veldig mange kule folk på jobb, men jeg veit ikke hvordan jeg skal ta det videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (5 minutter siden):

Jeg har det på samme måte. Jeg synes det er vanskelig å engasjere meg i det dersom jeg ikke klaffer veldig bra med noen - f.eks om man skal prøve å være venner med folk fra nettet. Jeg synes jeg møter veldig mange kule folk på jobb, men jeg veit ikke hvordan jeg skal ta det videre. 

Via jobb bør man være varsom, da får man se sider av sin kollega på fritiden man kanskje ikke liker så godt. Så smart å skille mellom jobb og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenelarsen skrev (2 minutter siden):

Via jobb bør man være varsom, da får man se sider av sin kollega på fritiden man kanskje ikke liker så godt. Så smart å skille mellom jobb og privat.

Jeg jobber ikke på ett fast sted, så sånn sett er det ikke noe krise egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber ikke på ett fast sted, så sånn sett er det ikke noe krise egentlig. 

Da får du jo variasjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (15 timer siden):

De vennskapene jeg har fått i voksen alder har jeg beholdt ved å ta intiativ til å treffes. Når jeg har gjort det har det gått andre veien også, slik at det ikke kun er en som spør om å finne på noe.

Jeg pynter meg om vi skal på byen eller ut å spise, men om vi skal ha en kveld med film, vin og ost feks har jeg vanlige klær på eller koseklær om vi avtaler det. 

Jeg er alltid meg selv. Gidder ikke basere vennskap på falskhet, det kommer man ingen vei med. 

takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke alltid en god venn, men mine råd er å alltid lytte og stille opp når det er viktig. Husk på bursdager og om de har andre viktige hendelser i livet, som at de skal i jobbintervju eller en legetime de har grudd seg til, og send melding før og etter, slik at de vet at du tenker på dem. Finn små ting dere har til felles som er deres "greie"– sanger, opplevelser eller særegenheter. Ha ryggen deres i sosiale settinger, men si fra i ettertid om du mener de tok feil og hvorfor, på en omsorgfull måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første , må en ha en stilling som gjør at en er fornøyd med seg selv , så må man finne en likesinnet , ingen forhold , hverken vennskap eller i kjærlighet  er bærekraftig uten å være i vektbalanse ,  i et landskapsfotografi måles tyngden , at det er et bilde som er likevektig , slik er det også med forhold, like barn leker best osv ,  en venn kan ikke kjøpes for penger , med andre ord , en venn som jobber med å være sosial med deg på kommunens lønningsliste  er ikke en venn , og kan ikke bli det , hvis du har mye penger så er ikke de nyankomne personene rundt deg nødvendigvis en god venn , medgangsupporter ? en venn har du alltid uansett endringer i livssituasjon , en dårlig venn misbruker situasjonen , om situasjonen i livet ditt er dårlig eller god . Å være åpen er viktig , utrolig hva som kan ødelegges av å ikke være åpen , hvis en for eksempel ikke vil at noen skal komme for nært innpå for å oppdage noe du vil skjule av fortiden , 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...