Gå til innhold

Lerkefuglen synger


Gjest Olava

Anbefalte innlegg

Lillelou, jeg har blitt snill! :blomst::babyjente::gullengel: :brunette: Godtet meg dessuten ikke over lillelouisnøen, gråt mens jeg skrev det!

Jeg tok ikke med fiskene på tur :-D :-D :-D , men det var en morsom tanke...

Og, hahahaha igjen, skulle absolutt ikke treffe brødrene Eikeholme!!! Skulle derimot treffe en kjekk, moden mann. Og ikke nok med det, i kveld skal jeg treffe tre kjekke, modne menn. Jeg er en heldiggris! Men det er altså jobb, da... jeg er jo tross alt nyforlovet!

Men har jeg noe i turkis????? Kan ikke huske det????

:vinke: Veslo! Koselig å ha deg tilbake! Skal besøke boka di snart!

Skal nå ut i regnet igjen, blir vel OL til slutt, dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Okay, I forgive you! :nissekonekyss::nissekonekyss:

ps: Når du skal løpe maraton i OL,kan jeg godt være følgebildamen som sitter og roper "ta i nå! Heia,heia!" Mens jeg heller i meg bubbly... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter jeg pris på, Lillelou! Du må også ha med ekstra sett med Europrisklær, for jeg liker dårlig å lukte svette!

Men svar meg nå: Hva er det jeg har som er turkis???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Aaaaaner ikke hva du har som er turkis....hmmmm...Europrisklærne?

Gikk det bra sammen med de tre kjekke mennene?

Krysser fingre for smekkfull avtalebok...eller passe full,for du må jo ha tid til åndelig restitusjon også. :)

Nå har jeg restituert i meg to lussekatter,og kjenner at jeg bør gå ruta midtbyen-Mult fram og tilbake som kompensasjon. Det går bra NEDOVER,men det er jo bare en lang sammenhengende oppoverbakke tilbake.Æsj!

Men nå er det natt i heimen,og jeg skal legge mann og hund og selv.

Tuddelu!!! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk supert med meg og de tre kjekke menn! Avtaleboka er ikke full, men 1 dag er full.

Har vært i byen for å prøve bruuuudekjolen. Den satt som s-t-ø-p-t! Måtte bare legges opp. Skal hente den hjem i morgen. Pysj ville ha ekstra penger for søm, men jeg minnet henne på at hun hadde sagt det var inkludert i totalprisen hun ga, derfor slipper jeg ekstrautlegg på det. Hun sa mye annet også, ikke uventet.

Skulle også kjøpe boots, men de eneste i hele byen jeg vil ha koster 2000, det er for dyrt. Så mens jeg gikk og tenkte på det, kjøpte jeg en dyyyyr julegave til mannen, og da fikk jeg i hvert fall ikke råd.

Tuslet derfor videre for å kjøpe noen fler julegaver. Snufs.

Må derfor gå på byen i stygge og hullete boots i kveld. Vi er 12 pers. som skal feire gravøl på den gamle stampuben vår fra gamle dager, den skal altså legges ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for snøen, ja!!! :flagg: Selv jeg som aldri bryr meg om været, var dritlei regnet nå! Det er ikke morsomt å trene til OL i øsende, kaldt regn! :frustrert:

Vi hadde det koselig i går, og det ble ikke så sent, heldigvis.

I dag har 1 stk stebarn kommet fra Italia på juleferie. I kveld skal vi ha den årlige Skolde Mandleraftenen. D.v.s., jeg har ikke vært med på noen år, p.g.a. jobb. Det skal altså lages mange kilo marsipan, grov og velsmakende, mmmmmm!

Først skal vi spise laks stekt i hvitløk og soyasaus, så oppskriften på Discovery.

Har fått denne vanen: Etter NrK's Frokost-TV hopper jeg rett inn i slutten på et fiskeprogram. Da er man kommet til det punkt at de endelig får fisk, så kommer en kul kokk med bukseseler og lager ett eller annet fiskemåltid.

Så er vi over på et program om survival. Det er en fyr som kan ALT om dette, i alle mulige elementer. I dag sluttet det med at de spiste ekorn og kråke. Ikke så fristende, men bedre enn å dø på en øde øy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Heeey!

Fikk dere skolda mange kilo mandler,eller?

Innom for å dra deg opp fra side 2, det er ikke noe blivende sted. :)

Jeg brant meg selv nettop på noe karamell,så jeg har tydeligvis Skolde Megselv-dagen, og det skal jeg forsøke å slutte med.

Har hjemmealenekveld,siden O er på heftig "juleavslutning" på jobben, og de flesta andre jeg kjenner er på juleferie-men vi koser oss,Pinny og jeg.Masse herjing i snøen! :)

Nå skal jeg lage meg noe deilig indisk mat (en av fordelene ved å være alene-O liker ikke det noe særlig).

Ha en glimrende! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget marsipan er godt! Kjempegodt, faktisk, så jeg er litt misunnelig. Jeg har ikke hatt tid til noe som helst av juleting i år. Heldigvis har mine foreldre laget marsipan så jeg får til julaften i alle fall.

Ha en strålende juleuke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå tilbake fra koselig tur til mamma, reiste alene uten mann og barn. Har hatt det superkoselig, og truffet opptil flere gode venner.

Gumla maripan på toget, det ble seks kilo.

Tar nå et lite førjulsglass med et enda mindre glass ved siden av.

:perebrus:

Nå blir det baking og innkjøp av tre siste julegaver i dagene som kommer, + sølvtøypuss + stryking av duker + mer rydding/vasking + vøtrekakebaking + juletrekjøp (ikke så lett å finne et som er høyt nok) + sying av kjøkkengardiner.

Er det mer jeg må :klø: ? Muligens... Men ikke noe stress!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, damer! Selvsagt spiste jeg ikke 6 kilo marsipan, men 200 gram ble det nok.

Har stekt smultringer, og nå er pepperkakedeigen satt. Den største tegner mal et musikkinstrument, så det blir ikke hus i år.

Skal nå kanskje lage karameller, og helt sikkert sandkaker.

Ellers fyker man rundt mellom juleforberedelser og sosialt samvær. Har det ganske fint, til tross for en liten snue. Man kan vel ikke vente annet, når man sitter UTE i flere timer og drikker kaldt øl. Man er en tøff, norsk viking, må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jeg skal gjøre mitt beste for å finne tunge og overbevisende argumenter for stuffing. Ikke i dag,desverre- det at jeg har sovet kun 2 timer siste døgn gjør meg bare til en fnisete fjompenisse. :sjenert:

Kommer tilbake i morgen,for da skal jeg være hjemme heeele dagen og vaaaske og baaaake og styyyyyyre til jul!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, stuffingønsket får vel forskyves litt.

Jeg har nå hentet bruuuuudekjolen, må skru en diger krok i taket, slik at den får henge rett ned med slep og det hele. :overrasket:

Syr nå gardiner, storebror har fått blanke, sorte/gullfargede. Det ble meget elegant!

Mamma ønsker seg gardiner til badet, så de er presset og klare for søm nå. Som om det ikke var nok, må jeg sy gardiner til kjøkkenet mitt, de er hvite, gammeldagse med blonder. :transe: (Hjelp, dette var en transesmiley, men den er ment som jåledamesmiley).

Det er forøvrig meget kjedelig å sy gardiner! :frustrert:

Etterpå må vi steke og montere pepperkakeinstrumentet, håper min ufortjente flaks på kjøkkenet varer også ut denne dagen.

Karamellene ble virkelig Dejlige! Spiste 10 stk, og kan nå klare å la dem være til jul (ble litt kvalm :kvalm: ).

Er noe trøtt, da vi hadde overnattingsgjest fra kl 24.00-07.15. Han måtte jo få seg litt frokost, stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Gratulerer med å ha bruuuuuuudekjooolen i hus! :klappe: Føler du deg bruuuuudete nå? ;)

Du er jammen meg ikke så værst flink sjøl,heller! Syr gardiner og styrer på med mangt! Her kommer enda en klappesmiley : :klappe::klappe:

Når det gjelder stuffing av kalkun,så syns jeg at det tilfører selve fuglen en mer nyansert smak,og at det bidrar til at den holder seg saftigere. Og så er den jo deilig å spise ved siden av,selvsagt. Ustuffet kalkun syns jeg fort kan bli litt......tam?

Ønsker ikke å fornærme C-mannens kulinariske evner.... :sjenert:

Nå skal jeg vaske over stueglvet og kjøkkengulvet og ganggulvet,og så er det (nesten) sluuut med forberedelser for i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorte fløyelsgardiner høres utrolig flott ut!!!

Ja, følte meg bruuuudete da jeg gikk ut av butikken med 5 kilo kjole i armene, men har glemt det litt nå.

Har vært på relativt grusom julemat/gavehandel på nattåpent City Syd. Orker derfor ikke alt jeg hadde tenkt å gjøre i kveld/natt. Legger meg med vissheten om at huset bare ikke seeeer ut! Må stå opp tidlig. VIL være avslappet, fornøyd og fin i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kjolen i hus! 5 kg????? Jeg var litt overrasket over at min veier så lite, jeg, men jeg har sjekket og alt er der! ;)

Kos deg i jula, spis masse marsipan og karameller og gi blaffen i evt rot i hjørnene!

Jeg hadde tenkt å overse alt om gardinsying, siden jeg får komplekser av alle som gjør sånt selv, men klarer det visst ikke helt. Du er kjempeflink! :klappe:

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...