Gå til innhold

Lerkefuglen synger


Gjest Olava

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lunacia, da! :frustrert: Ringnes har alltid smakt bra!!!

Jeg vurderer sterkt å lage lutefisk i kveld, mannen er ikke hjemme, og bra er det, for han liker ikke en gang lukta av den.

Jeg satt oppe halve natta, fordi jeg har oppdaget mulighetenes verden på Ebay! Morrrro! :-D :smilbla::ler2::Hehe:

Nå har jeg lagt inn bud på et svart mink-cape, det vil bli stunning over brudekjolen i kirka.

Jeg tenker også hardt på å kjøpe et par brude-boots i burgunderrødt eller sølv, de er spisse og høyhælte og har snøring med silkesløyfe. Klarer ikke å bestemme meg for fargen. :sjenert:

Hva jeg ellers har bedrevet i dag, er ikke mye å snakke om, ingen voldsomme sprell utenom vanlige mor/husmorting.

Jo!!! Har prøvd å spore opp presten "min", men uten hell. Har også forespurt lokal sanitetsforening om servering, får svar om et par dager.

Jeg har sånn respekt for sanitetskviner, de ordner opp og kan alt , i alle fall i min fantasi. Videre fabulerer jeg om at de er ferme damer som liker å ta et krafttak. Kanskje jeg vil bli et bedre menneske om jeg melder meg inn? Finnes slike i byer, tro? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jepp! Ihvertfall er det en sanitetsforening her på Mult. :)

Gjennomsnittsalderen der er 80 år, så du vil i såfall bli den nye kosemaskoten deres,og bli omtalt som "hun unge" de neste 20 årene. :sjarmor:

Jeg tror jeg ville valgt sølvfargede boots til den kjolen....har du noen link til de,eller? Søkte du på bridal boots eller lignende?

*iler til ebay for å sjekke*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Lillelou, aner ikke hvor Mult er, men skjøner det er der dere bor, og da vet jeg sånn circa. Skal søke om medlemsskap snarest! Blir du med? Vi kan drive knallhard lobbyvirksomhet! :klovn:

Jasså, du mener sølvboots bli finest, takk for rådet! Jeg aaaaner ikke hvordan man lager sånne linker, må man urle? Tror jeg søkte på silver boots, faktisk.

Nå leder jeg budrunden på et mink-cape, men det har jeg kanskje skrytt av før? Er ikke helt meg selv nå når livet har fått nytt innhold gjennom Ebay.

Det bli lutefisk i går, og jeg slo til med en Julemunkholm ved siden av. Fisken var ikke god

:kvalm: , men det var muligens kokkens feil. Tilbehøret var verdt strevet, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ja...jeg fikk et syn...og da så jeg at sølvboots var utrolig "rafft" til den sooorte kjolen: Som skoene til Vinterdronningen! :sjarmor:

Mult= litt modifisert utgave av navnet på stedet der vi bor. :)

Vi kunne revolusjonert Sanitetsforeningen! Gjort det til en drink-klubb i stedet for en gjeng som serverer vonde fastelavensboller og lapskaus med fleksebiter.

Hva ER det med sånne fastelavnsris,egentlig? :klø:

Hildegard (bruuuud) er også en kløpper på ebaying! Jeg har ikke turt å prøve enda,har bange anelser om at det kan føre meg rakt inn i.... :twisted::sinna:

Håper du vinner budrunden på capen!

Nå skal jeg vekke enkelte uskyldige menn og dyr,og tvinge (mannen) med meg på matvarehandel. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvbrudestøvler høres helt knall ut! Jeg har sølvbrudesko, så jeg er nesten forpliktet til å stemme på det! :) Og minkcape høres veldig bra ut. Lykke til med budgivningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for sølvbootsavstemning, jenter! Det eneste dumme med dem er at sålen er i beige. På de burgunderrøde er det sort såle. Klarer derfor ikke å løse dette dilemmaet foreløpig.

Kanskje ender jeg rett og slett opp med et par Ecco-støveletter (ja, dere leste riktig) som er fine og sikkert gode. De er sorte og liksom "skrukkete".

Har fabulert rungt bare skuldre-problematikken, kombinert med iskaldt ute-problematikken.

Har kommet frem til følgende:

Inne i kirka: En slags bolero, som bare rekker til rett under armene, man kan nesten si det er løsskuldre, og det er en liten blonde nedrest. Den er i sort jukspels, men den må kjøpes på Ebay...

Prosesjon fra kirka: Mink-capen ligger og venter i våpenhuset, og den blir påslengt i farten. Der venter også ytterplagg for mannen, foreløpig ikke innkjøpt.

Nå må en del husarbeid utføres!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt start på en foreløpig perfekt dag :)

Stod opp tidlig, sendte den lille med toget til mormor, og har kjøpt følgende:

1)Glitrende diamanter (fake) til å prøve ut til bruk i brudehår.

2)Stoff til trang skinnbukse (fake, strech)

3) Stoff til innefrakk, glitrende og sort

4) Stoff til fiksing av gammel julekjole som er brukt en gang, fordi den er for kjedelig, den er i rød velour og traaang.

Har også sjokkert meg selv ved å få på kunstutstilling med gamle malerier av trondhjemske malere.

Nå er det bare å sette i gang å sy!

Skal på julefester annenhver dag i en uke framover, så antrekket bør komme i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunacia, da!  :frustrert:  Ringnes har alltid smakt bra!!!

Jeg må nok si at når det gjelder øl vil jeg helst ikke ha pils i det hele tatt, liker mørkt øl bedre. Og Rignes takler jeg særdeles dårlig. Men, eller helst vil jeg ha en god vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel, lunacia. Nå drikker jeg vørterøl. Hva synes du om det?

Buksa er ferdig, litt rar øverst, men det fikser jeg lett med en knapp, hvis jeg gidder.

Finner ikke mønsteret til frakken, skal jeg våge meg på frihåndsklipping????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe frihåndsklipping, i stedet sydde jeg ferdig et SYKT skjørt jeg hadde begynt på før en gang.

Ble så fornøyd at jeg bar det på julseselskapet i går.

I dag vasker jeg kjøkkenskap og skuffer med salmiakk, og kaster tusen ting vi ikke trenger.

Lunacia, vi har ikke samme ølsmak, men vi er venner likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ikke noe frihåndsklipping, i stedet sydde jeg ferdig et SYKT skjørt jeg hadde begynt på før en gang.

Ble så fornøyd at jeg bar det på julseselskapet i går.

Vil se bilder av skjørtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må skuffe dere, damer. jeg finner ikke batteriladerledningen til kameraet, men hyggelig at dere viser interesse! :)

Er litt trøtt i dag etter rakfiskfest i går, men er ellers i god form og godt humør. Kanskje jeg skal pante noen flasker...? I så fall blir jeg litt rik og får bedre plass på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke: lerkefugl!

Flaskepanting er en oppbyggelig ting.Jeg kan vagt huske hvordan jeg selv i mine velmaktsdager (en gang forleden år da vi hadde storpanting) slepte meg avgårde til butikken med 5 stappfulle blå ikea-nylonposer med flasker....pengene trillet inn!

Og her var det slutt på vrøvlet for denne gang. Full stopp. :)

Best jeg plukker meg ut av denne dagboka....

:sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakfisk, ja... Både min mor og min far liker det, og min farfar var visst en mester i å lage det. Selv holder jeg meg langt unna... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rakfisk er heller ingen favoritt, Lunacia? Davet jeg at jeg ikke skal invitere deg til øl og rakfiskaften. Det må bli biff og rødvin, da?

Lillelou, du har antakelig fremdeles igjen penger etter DEN pantingen. Jeg er allerede tom, si mag, fikk man mere i pant i gamle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...