Gjest Olava Skrevet 2. januar 2006 #141 Del Skrevet 2. januar 2006 Hurra for det nye året, måtte alle dagbokgjester få et strålende år!!! Har ingen forsetter, men likevel passer det godt å gå ned noen kilo før bryllupet, derfor er det trim og diett i hele januar. (Fy søren, så trist det ser ut på trykk, da!!!) Best å sette planen ut i livet snarest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 3. januar 2006 #142 Del Skrevet 3. januar 2006 Hurra for at det finnes ærlige mennesker ! Mista lommeboka utenfor butikken, og ble oppringt fra Prix om at noen hadde funnet den. Nå burde jeg sikkert hatt bryllupsdagbok igjen, men orker ikke å ha 2 bøker å passe på. Derfor blir det en del bridzillastoff her etter hvert. Svarfristen er ute om et par dager, men det er maaaange som ikke har svart enda. Håper det strømmer inn svar snart, for det er så dumt å måtte minne folk på det og mase om sånt . Burde sikkert øve meg på å gå i den kolossale brudekjolen, men den er så fint pakket inn i posen sin, at jeg ikke tør å ta den ut :klø: Har nå ombestemt meg igjen angående frisyre. Skal på prøvetime fredag, så jeg måtte sette i gang de små grå igjen. Det siste er nå stor knute i nakken, ikke oppå hodet, for det kler jeg ikke. Hadde tenkt å ha løse krøller, men jeg tror jeg går bort fra det igjen. Har kjøpt blinkende diamanter på Perlehuset, som kan tres på hårnåler, det samme får brudepikene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. januar 2006 #143 Del Skrevet 3. januar 2006 Hårfrisyren høres knall ut! Litt småspansk senjåååra? Diamanter likeså. Er ganske ufint egentlig,å ikke svare i god tid! Nå er jeg bridezillaaindignert på deres vegne: <-----får ikke opp de andre smileyene.' Godt å høre at det fortsatt fins ærlige folk! Det er håp for verden da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. januar 2006 #144 Del Skrevet 3. januar 2006 Ja, skulle tro det var unødvendig å minne folk på slikt. Det er vanlig høflighet å holde styr på slikt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 4. januar 2006 #145 Del Skrevet 4. januar 2006 Takk for indignasjonen, Lillelou! - Og støtten, Lunacia. Frosten går ut i morra, og det er sikkert 30 som ikke har svart skikkelig, dvs noen har antydet at de kommer, men vi får vel bare se. Verden er full av rotehoder, prøver å ikke ta det personlig. Har i dag vært gjennom en forferdelig smertefull undersøkelse hos legen. Føler meg som en pasient, er helt matt Tror det blir tidlig kveld, koser meg med "Midtbøs bakkar" av Halldis Moren Vesaas. Enkelte forfattere har så vakkert språk, at hver setning er et kunstverk, som må smakes på flere ganger. Leser derfor saaakte. Har kjøpt vekt! Har ikke veid meg på mange år, og naturligvis fikk jeg sjokk!!! Kjøpte også en sånn hvetepose, det er saaaaker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 4. januar 2006 #146 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Stakkars deg som har vært hos doktoren Hva er forresten en hvetepose? Er det sånn pose full av gryn som man varmer opp og har på ømme steder,eller? :klø: Vekt fins ikke her i huset,og glade skal vi være for det.Hadde jeg veid meg etter denne jula,hadde det bare endt med jammerdal og meg i spritkista, det er jeg sikker på Halldis er fantastisk, go'kos deg masse med boka. Endret 4. januar 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #147 Del Skrevet 4. januar 2006 Den frisyren hørtes kjempe-stilig ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 5. januar 2006 #148 Del Skrevet 5. januar 2006 Yippiiii Veslobesøk i boka! Jeg kommer på gjenvisitt! Spanderer et hopp på Lillelou også, nei forresten tre stk på deg også: - Og hva er en SPRITKISTE??? Høres jo ganske koselig ut! A propos vekta, er det noe muffens med den, for halve familien har blitt fem kilo lettere siden i går. Kanskje C-mannens pizza var superslankende? Tenker nå bare på hårbrudeknuten. Har funnet at par fine bilder, men jeg fortrenger at det ene er av en japansk skjønnhet med ravnsvart hår, og det andre av en supervakker dame som også ville vært fin med bolleklipp. Problemet er foran, jeg kan umulig ha det straaaamt tilbakestrøket, da kommer jeg til å se ut som en forvrengt gris. Har ellers en fin jobbe-trimmedag. Progresjonen er upåklagelig, men jeg skulle gjerne vært helt perfekt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. januar 2006 #149 Del Skrevet 5. januar 2006 Frovrengt gris? Pføy! Tull og atter tull! Takk for hopp. Spritkiste er ei kiste vi har stående i stua,full av halvtomme og vel så det flakser med cognac og whiskey (pokker...hvordan SKRIVER man det ordet egentlig?) og sånt. Kommer godt med i løpet av vinteren. Kista i seg selv er egentlig ganske stygg. Flinke trimmekari du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 5. januar 2006 #150 Del Skrevet 5. januar 2006 Aha, høres greit ut med ei spritkiste, men ikke hvis man har en vekt mot sin vilje . Jeg er ikke så flink til å trimme som det høres ut! Men det er sunt å skryte litt! Nå blir det kokt laks. Vil egentlig ha KALD laks, men da må den vel avkjøles i en fei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. januar 2006 #151 Del Skrevet 9. januar 2006 Hallaisen svais! Fy,så grisekaldt det er nå! Men for deg som er vant til nærmere 50 kuldegrader er vel dette nesten shortsvær,eller? Kom egentlig MEST innom for å vifte med denne: Og for å si: "Heeey, nå er det nesten bare en måned igjen, har du stålkontrollen inne,og er du fedig med å brodere monogram på skjorter og laken?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 9. januar 2006 #152 Del Skrevet 9. januar 2006 Takk, Lillelou! Jeg føler at jeg også må vifte: Har nesten stålkontroll, men er på etterskudd med broderinga. Angrer på at jeg bestemte meg for hardangersøm på trusene hans. Det tar sin tid. Det eneste som er frustrende nå, er at mange ikke har svart på innbydelsen. Det er litt krise pga operaforestillinga og kanefarten. (Jeg har vel fortalt om operaen?) Holder nå på med å booke dansemusikk, trodde vi hadde, men hadde ikke. Og kun det beste er godt nok, og det går jo ikke an når man ikke har penger. Budsjettet er sprengt, men vi må bare spa opp noen grunker, vil ikke ha tåpelig danseband, men skikkelig lokal folkemusikk/gammeldans. Har nå to telefoner angående dette i vente, og er meeeeget spent! Ja, det er shortsføre ute nå, ja. Synes ikke det er så plagsomt å være ute, men vi blir ruinert av elektrisitetsverket! Jeg og dattera er stadig gode og varme, men karene fryser. Kan nå slappe av mht bruuuudefrisyren. Det blir garantert meget stilfullt og dramatisk. Knute i nakken ville man ikke råde meg til, da jeg ikke har lang svanehals. Derimot blir det er stor durt/knute/topp/dings midt på bakhodet. Det skal jukses med en kladas falskt hår, og vips ser det ut som om jeg har to meter langt hår inni klumpen. Satt der i 1 1/2 time og var dronning og pirkete og kravstor. :hår: --------- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 10. januar 2006 #153 Del Skrevet 10. januar 2006 Har nesten stålkontroll, men er på etterskudd med broderinga. Angrer på at jeg bestemte meg for hardangersøm på trusene hans. Det tar sin tid. :hoho: Det eneste som er frustrende nå, er at mange ikke har svart på innbydelsen. Det er litt krise pga operaforestillinga og kanefarten. (Jeg har vel fortalt om operaen?) ← Hersens folk som ikke svarer på invitasjon!Skjerpings! Måtte bare være litt indignert jeg også-man må bruke de anledningene man får! Jeg har hørt bittesmå rykter og ord i forbifarten om operaen,men ikke heeelt vært i stand til å sette det sammen til en helhet. Tveka inte,beretta om operaet nu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 11. januar 2006 #154 Del Skrevet 11. januar 2006 Ja, vi vil høre om opera!!!!!!!!! Vi hadde også masse problemer med folk som ikke svarte eller ikke svarte ordentlig. De siste svarene kom langt inn i desember når fristen var 15. november. Veldig irriterende! Tror nok at det er mange som ikke innser at det er viktig med nøyaktig antall gjester for planleggingen, og så var det en del som bare antok at vi visste at de selvsagt kom. Eh? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 12. januar 2006 #155 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg synes slikt er litt respektløst, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 16. januar 2006 #156 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er vel bortimot hundre år siden jeg skrev sist her. Har mye å gjøre for tida, blant annet med bryllupsting. Jasså, man vil høre om opera? Det får man: C-mannen og en super tekstforfatter har altså skrevet en satirisk opera. Den skal oppføres på ordentlig når produsenten har fått inn noen hundre tusen. Det kan ta sin tid. Men på fredag kveld før bryllupet blir deler av denne oppført. Gjestene får gratis inngang, selvsagt. Flere av gjestene har roller og andre spiller i orkesteret. Dette er en MORSOM opera, men med alvorlige undertoner. Jeg har en sentral rolle, og jeg jobber hardt med øving.... Etter forestillinga blir det kanefart for gjestene og så blir det en liten fest til slutt, med pølser og øl/brus. Vi mangler nå bare to svar på invitasjonene. Fatter ikke at enkelte kan være så sløøøøve. Noen har bedt om utvidet svarfrist pga turneer og jobbing, så det er jo greit. Har nå fått minken i hus. Dvs en svart cape, som jeg kjøpte på Ebay. Den kommer fra Florida (!) Så har man hatt en del arbeid med brudepikekjoler. Det ble for dyrt å få dem sydd, særlig med tanke på at de kanskje blir brukt bare en gang. Nå er to kjempelekre, røde kjoler på veg fra Ukraina (!), også Ebay. Dansemusikken er enda ikke på plass, men blir det muligens i kveld. Og nå: husarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. januar 2006 #157 Del Skrevet 16. januar 2006 Åh, det høres gøy ut med opera! Sist jeg så opera var for nesten ett år siden, da var vi i Budapest og så Cosi van Tutte. Hysterisk morsom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 17. januar 2006 #158 Del Skrevet 17. januar 2006 Yepppp, Lunacia, Cosi fan tutte kan være kjempemorsom. Tror dessverre også den kan være gruuuusomt kjedelig, alt ettersom. Jeg var også på opera i Budapest en gang i ungdommen, må innrømme jeg gikk FØR pause. Hadde mer lyst til å gå på kafè med klassekamerat jeg var foreska i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. januar 2006 #159 Del Skrevet 17. januar 2006 Ja, det tror jeg også. Kommer veldig ann på hvem som spiller i operaen. (Jeg sier spiller fremfor synger, siden jeg mener at de må spille også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 17. januar 2006 #160 Del Skrevet 17. januar 2006 Så spesielt med del-uroppførelse av opera! Veldig moro! Og kanefart høres også suverent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå