Gå til innhold

Lerkefuglen synger

Gjest Olava

Anbefalte innlegg

Flink du har vert idag ;)

Godt med søndager, å få unnagjort endel.

Uff ja, jeg utsetter også bryllupsrelaterte telefoner.. :ler:

Mye fin opera.. Jeg elsker blandingen av opera og metal :sjarmor:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunacia, takk for vakre ord, men hva med hvit kropp som samtidig er fet og hårete....

Hvorfor er folk så opptatt av kroppshår? Det er da helt naturlig! Tror ikke jeg hadde hevet et øyenbryn, jeg... Uansett hva du sier tror jeg at du er fin som du er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig sagt igjen, Lunacia. Det samme sier mannen, men jeg tenker av og til at det kunne vært interessant å bo i en øde hytte på fjellet en tid og la alt hår gro...Øyenbryn, armhuler, legger, lår, og resten. Hmmm.

Nå over til mer Seriøse Saker.

Føler meg hypermislykket, det må jeg slutte med!!!!

Jeg vil være fornøyd med og vellykket i/med følgende:

Jobb (mengde og progresjon)

Vekt

Matinntak

Røyking

Trim

Husmorrelaterte saker

Det sier seg selv at det ikke går an (for meg) å være fornøyd med alt dette. Da må man finne ut hva som er viktigst akkurat nå.

Etter å ha studert lista, ser jeg at det for øyeblikket er viktigst med jobbetemaet. Har en noget spesiell "jobb", den er kunstrelatert, kan man si. Jobber, for tiden, ensom og alene. Det går absolutt ikke fort framover.

Kanskje jeg skal sløyfe alle andre krav til meg selv, enn akkurat dette. Dette fører til at jeg må ergre meg mindre over alt det andre.

Går det?

Hmmm, kan ikke akkurat sløyfe det andre, men trenger ikke å være perfeksjonist i alle andre opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit kropp er ikke noe å skjemmes over. Heller blek og mystisk en brun og ... uhm... brun. ;)

Helt enig!

:enig: :enig_anim: :enig:

Dessuten så er det jo direkte helseskadelig å sole seg for mye, har jeg hørt, og det er jo en utmerket unnskyldning.

Kjæresten min har også et høyst avslappet forhold til hår. Da jeg holdt på å skulle vokse legger ++ for noen år siden var hans eneste kommentar: "Hvorfor det?" Han syntes det var fullstendig meningsløs bruk av tid og penger, men "Hvis du absolutt vil, så må du bare gjøre det."

Jeg har valgt å definere den husmorrollen noe snevert: Jeg lager god mat, ergo er jeg god husmor! Kan ikke se at evnen til å holde det rent og ryddig, strikke, sy og vaske har noe som helst med saken å gjøre. Dermed har jeg klart å krysse av enda et punkt på lista di.

Det høres frustrerende ut å jobbe helt alene. Sender over noen energi-bølger, og håper de kommer bedre til nytte hos deg enn hos meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

HAllo!

Elendig husmor stikker innom!

Jeg vurderer nå å PLASTE alt! Pinny, sofaen,bordet!Alt!!

Ihvertfall røyteballen Pinny.....

Eller kanskje ikke...

Heldigvis er mora til O ei ganske sløkk husmor sjøl, ellers hadde det vært ILLE! Da hadde jeg sikkert blitt både gal og det som verre er-som en gal,gal person i en Bergmann-film!

:)

Men det er jeg ikke.Og det må ikke du heller bli! Godt Gika stakk innom og kom med noen fornuftige ord,jeg suger dem til meg så godt jeg kan,jeg også.

Siden jeg kom og var nesten litt gal i dagboka di, prøver jeg å gjøre det godt igjen med å arrangere en liten fest:

:dusje: <----dusje litt før festen

:flagg::smilyblomst::gratulerer::bursdag::digge::bryllup::perebrus: :pippi: :pirat::nissekonekyss::heiajente::humpe::sexy::klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yippeeee! Her kommer jeg hjem fra en liten jobb, og så er det FEST i boka!!!

Jeg joiner umiddelbart: :gratulerer::bursdag::hoho::klovn::nissevink::reise::sexy::smoke: :blaaruss: :hjerter_rundt::humpe::sprettoy::perebrus:

Puh, trenger visst en :dusje:

Synes ikke du var noe gal, Lillelou?

Hvorom allting er, jeg er hittil fornøyd :) med meg selv så langt i dag. Stod opp halv sju, frivillig, for å jobbe.

Etter det kjørte jeg til bilopphøggeriet for å innkassere "premien", deretter brukte jeg halve summen på adventskalenderpakker til barna. Pleier nemlig å kjøpe nyttige ting, i tillegg til sært godteri.

Nå er det innkjøp og laging av fiskeboller. Kanskje jeg også svinger salmiakkflaska litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var alle kalenderpakkene i havn, det ble 48 + noen flere. Det morsomme er at jeg er like spent som ungene, husker jo ikke hva jeg har pakka inn.

Vurderer sterkt å bli solariumbrun. Må jo øve til bryllupet. Tør definitivt ikke å spraye. Synd det er så farlig med solariumsstråling, men HVOR farlig er det egentlig? Er det ikke noe overdrevet? Det skal da være vitaminer i solstråler...?

I min forrige jobb var jeg brun flere år i strekk, visste nok ikke hvor heldig jeg var. Får vel bare mimre meg tilbake. :sur:

Nå: Dusj + seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Det er bittelitt farlig hvis man gjør det sjeldent, og relativt superfarlig hvis man steker seg flere timer i uka- da blir man også seende ut som Brigitte Bardot (nå-utgaven, ikke før-utgaven) : En skrumpete,sur sviskesak med tidenes rumpemunn!

Det var dagens "til skrekk og advarsel"

:ler::sjarmor::ler::sjarmor::ler::sjarmor:

Men ellers høres det unektelig deilig ut å få litt farge og sol på kroppen,man føler seg jo litt piggere da,også. Skal ikke så mye til-jeg vurderer å gå å stirre inn i stuelampa etterpå og se om jeg får noen rus utav det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ingenting som tyder på at O har laget adventskalender til meg.... :sur:

(har fortsatt friskt i minne hvordan jeg ranet min adventskalender da jeg var liten...24 små poser på en snor...ble avslørt rimelig kjapt,ja,og kalenderen ble IKKE fylt opp på nytt... :sjenert::sur: )

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, for et ondt barndomsminne! Men det var vel en lærepenge, kanskje det er derfor O ikke har laget kalender til deg? Etter tips fra mora di?

Takk for solariumsinfo. Man må jo steke ganske mye for å få en lød, men det kan jo ikke bli en vane.

Alternativet er en sydentur :ler2::ler2::ler2: som jeg selvsagt ikke har råd til.

Jeg bør nå finne fram salmiakken. Det er i det hele tatt amnge ting je bør finne frem og desto mflere ting jeg bør rydde vekk! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at det er helseskadelig å puste inn salmiakk også! Må ikke overdrive, nei! :fy_fy:

Endret av Gika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant, Gika! Overdrivelser er ikke bra. Man bør vel bli et MÅTEHALDSMENNESKE. (hAR DU HØRT NOE SÅ DEPRIMERENDE SOM DET ORDET?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg greid å skrive DET lange bryllupsinnlegget i dagboka til Lillelou. At det går an!!! :frustrert:

Kan jo suppelere (eller heter det supplere) med dette problemet:

Har funnet ut at det er ufint, lite dydig og upassende med kun stropper over skuldrene i kirka. I tillegg blir det kankje kaldt? (Selv om jeg aldri fryser).

Derfor må jeg finne på noe lekkert. Har sett et slags strikket skinncape, kort, på Husfliden, av alle steder. Dessverre koster det 3000.

Hvis noen besøkende skulle lese dette og ha forslag til løsning på problemet, er det usedvanlig supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou
Åjoda, SÅ mett kan man bli!

Jeg lagde pizzasnurer søndag aften, med alt for mye hvitløk i, men de falt i smak hos resten, så da så.

Javel, bruden taler:

Skulle jo finne noen som var billigere enn den jeg har bestilt hos.

Det ser ut til at den eneste (men store) forskjellen, er at hos de andre er prøvetimen inkludert i timeprisen, d.v.s. gratis prøvetime, hvis jeg har forstått det rett. Da sparer jeg kr. ca. 800, og det er penger, for nå har vi invitert 120 gjester, mot planlagt 100.

Og da er vi inne på om det er galskap med såååå mange gjester. rekker vel ikke å snakke med halvparten, til tross for tredagers.

Pengene tør jeg ikke å tenke på, men øh, kanskje vi får noen gav....øh, nei GLEM DET!!!! Det var Meget Ufint!!!!! :frustrert:  :frustrert:  :frustrert:

Men fy f..., dette skulle vært skrevet i dagboka MI!!!!

Kan du quote det over? jeg greier fremdeles ikke å quote, heller ikke å quilte, men det er like greit  :)

Fint at svømmekurset er utsatt! Enkelte tar jo ting i riktig rekkefølge, men jeg er jo helt bakvendt. Vi har jo faktisk to lausunger  :ler2:

Heeeey! Jeg ante ikke at jeg var så flink,men her er jeg,med innlegget du skrev i dagboka mi! :sjarmor:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant, Gika! Overdrivelser er ikke bra. Man bør vel bli et MÅTEHALDSMENNESKE. (hAR DU HØRT NOE SÅ DEPRIMERENDE SOM DET ORDET?)

Når det gjelder husarbeid er jeg særdeles for måtehold! ;) Tror faktisk jeg er en naturbegavelse på å ikke overdrive vasking og rydding. :ler:

På de fleste andre områder er vel ikke måtehold et ord jeg bruker veldig ofte, nei. Det må være på en fest i ny og ne, når jeg tror jeg skal begrense inntaket. Det varer sånn måtelig lenge, ca 3 drinker, og så har jeg glemt hele greia og det hele blir umåtelig mye morsommere! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttegrisen, så flink du er, Lillelou! :tommel:

Fatter ikke hva det er med meg og den quotingen! :kjempesinna:

Usedvanlig koselige innlegg du kommer med, Gika! :enig: Det får en stakkar til å føle seg litt mer normal.

Da har jeg jobbet litt, to økter, sent, men godt. I pausene treffer jeg mannen, som også jobber. Før måtte jeg ha hele huset for meg selv for å kunne jobbe, det sier seg selv at det ble sparsom t med jobbing.

Juleølet smaker faktisk helt upåklagelig. Det er vel forbudt med alkoholreklame, men jeg anbefaler julebrygget fra Ringnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...