Gå til innhold

Stemor hevder jeg er ikke fars biologisk datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år. Min mor døde da jeg var liten. Pappa har fått ny ung kjæreste og som hevn sa stemoren til meg at moren min fikk meg med en annen mann.

Pappa sier det er bare tull og uansett vil jeg forbli hans datter.  

Stemoren utfordret meg med å ta DNA test men da ble pappa sur og drev hærverk på henne bolig. 

Nå er jeg uansett nysgjerrig men har blandede følelser. Jeg vil ikke miste det livet jeg har nå.  Kanskje på grunn av materialistiske årsaker da vi har ikke mangel på penger og jeg har god vennekrets der vi bor. 

Men hva om jeg har en annen far.  Men det kan bli kaos og ting vil bli ødelagt hvis jeg krever DNA test. 

Hva hadde dere gjort. 

 

Anonymkode: 79cf4...509

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La ting være som de er nå, og stol på faren din. Hvis du fortsatt lurer når du har blitt voksen og flyttet for deg selv, så ta testen da.

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en slem stemor. Uansett om det skulle vært sant. Så er det virkelig ikke sånn man tar opp tema. Mulig hun ville hevne seg på din far, eller noe. Men langt over streken dette her. Sjuk i huet ...

Anonymkode: a1777...d8d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en prat med far og forklart (en gang til hvis du allerede har gjort det) hvor urolig du blir av å tenke på dette.
 

1. Kanskje kan han trygge deg nok til at du slutter å tenke på det.
2. Eller han forteller hvordan ting egentlig henger sammen og dere får snakket ordentlig om ting før en evt dna-test. Hva om utfallet blir slik eller slik.
3. Hvis samtalen ikke gir deg noe ro ville jeg snakket med noen som kjenner deg og ham, feks noen du stoler på i familien. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la det være.

Om det fortsatt er noe som dukker opp i tankene dine om 10 år så gjør det heller da. Da er du voksen og kan håndtere sånt bedre. Det er uansett ingen hastverk. Faren din skal jo ingen steder med det første.

Anonymkode: 8159d...96c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er 16 år. Min mor døde da jeg var liten. Pappa har fått ny ung kjæreste og som hevn sa stemoren til meg at moren min fikk meg med en annen mann.

Pappa sier det er bare tull og uansett vil jeg forbli hans datter.  

Stemoren utfordret meg med å ta DNA test men da ble pappa sur og drev hærverk på henne bolig. 

Nå er jeg uansett nysgjerrig men har blandede følelser. Jeg vil ikke miste det livet jeg har nå.  Kanskje på grunn av materialistiske årsaker da vi har ikke mangel på penger og jeg har god vennekrets der vi bor. 

Men hva om jeg har en annen far.  Men det kan bli kaos og ting vil bli ødelagt hvis jeg krever DNA test. 

Hva hadde dere gjort. 

 

Anonymkode: 79cf4...509

Hvordan fikk stemoren denne tanken i hodet? Var det far som fortalte henne det og trodde hun skulle holde det hemmelig fra deg? I så fall burde faren din kvitte seg med dette kvinnemenneske. 

Uansett om du er din fars biologisk datter eller ikke, er det han som har oppdratt deg og er din far og farsfigur i praksis. Men jeg skjønner at du lurer. 

Du mister uansett ikke livet du har nå, du slutter ikke å være din fars datter bare fordi en annen mann har gjort din mor gravid med deg. Det kreves mer enn en sædcelle for å være far.

Jeg ville trolig snakket med min far om mine følelser, bekymringer og spurt ham om sannheten. Uansett ville jeg ikke tatt DNA test nå, men ventet iallefall et par år til. Du må ha tid å forberede deg uansett utfall av testen slik at du ikke føler som om verden din raser sammen hvis det viser seg at du har en annen biologisk far. Husk at din far har vært med deg og oppdratt deg som sin datter så for ham er du hans datter. 

Endret av Drizzt
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din stemor har ingenting med dette å gjøre. Absolutt ingenting. Hvis dette er tilfelle skal din far fortelle deg dette. Det virker som hun er ute etter å sette deg opp mot faren din, og lage drama. 
Faren din er faren din uansett om det viser seg å ikke være biologisk. Han har vært din far hele livet og kommer alltid til å være det. 
Ta en dna test når du er voksen og bor for deg selv om du ønsker å vite. 
snakk med din far, og be han snakke med din stemor om dette. 
Jeg vet om barn som ikke vet at far ikke er biologisk far. Men aldri om jeg forteller det, dette er mors oppgave når barnet er gammel nok / moden nok. 

Anonymkode: 5504d...bca

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt om farskapstest. 

Anonymkode: da6b1...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kaotisk miljø det høres ut som du vokser opp i. Har du noen andre voksne du kan snakke med angående dette? 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemor er virkelig ikke skrudd sammen rett! 
Men fars reaksjon er jo litt voldsom også! Herverk på hennes bolig? Har han aggresjonsproblemer?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at hun vil bli kvitt deg og at dette er hvordan hun skal få det til. Kan være at hun har hørt noe om brudd en periode og tror ting. 

Anonymkode: 4e476...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er 16 år. Min mor døde da jeg var liten. Pappa har fått ny ung kjæreste og som hevn sa stemoren til meg at moren min fikk meg med en annen mann.

Pappa sier det er bare tull og uansett vil jeg forbli hans datter.  

Stemoren utfordret meg med å ta DNA test men da ble pappa sur og drev hærverk på henne bolig. 

Nå er jeg uansett nysgjerrig men har blandede følelser. Jeg vil ikke miste det livet jeg har nå.  Kanskje på grunn av materialistiske årsaker da vi har ikke mangel på penger og jeg har god vennekrets der vi bor. 

Men hva om jeg har en annen far.  Men det kan bli kaos og ting vil bli ødelagt hvis jeg krever DNA test. 

Hva hadde dere gjort. 

 

Anonymkode: 79cf4...509

Er dette virkelig voksne mennesker?

Anonymkode: a8a19...375

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (4 timer siden):

For et kaotisk miljø det høres ut som du vokser opp i. Har du noen andre voksne du kan snakke med angående dette? 

Ja, har jo besteforeldre,  onkel tante. Jeg er Trådstarter. 

Anonymkode: 79cf4...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juniper skrev (2 timer siden):

Stemor er virkelig ikke skrudd sammen rett! 
Men fars reaksjon er jo litt voldsom også! Herverk på hennes bolig? Har han aggresjonsproblemer?

Ruser seg litt og ja er aggressiv, men ikke mot meg.  Trådstarter her. 

Anonymkode: 79cf4...509

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er 16 år. Min mor døde da jeg var liten. Pappa har fått ny ung kjæreste og som hevn sa stemoren til meg at moren min fikk meg med en annen mann.

Pappa sier det er bare tull og uansett vil jeg forbli hans datter.  

Stemoren utfordret meg med å ta DNA test men da ble pappa sur og drev hærverk på henne bolig. 

Nå er jeg uansett nysgjerrig men har blandede følelser. Jeg vil ikke miste det livet jeg har nå.  Kanskje på grunn av materialistiske årsaker da vi har ikke mangel på penger og jeg har god vennekrets der vi bor. 

Men hva om jeg har en annen far.  Men det kan bli kaos og ting vil bli ødelagt hvis jeg krever DNA test. 

Hva hadde dere gjort. 

 

Anonymkode: 79cf4...509

Dette har ikke en 16 åring skrevet. 

16 åringer bruker ikke denne ordlyden og oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøyemeg skrev (Akkurat nå):

Dette har ikke en 16 åring skrevet. 

16 åringer bruker ikke denne ordlyden og oppsett.

Tullprat! 16-åringer finnes i alle utgaver! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...