Gå til innhold

9-åring alene på hotellrommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Har en på snart 11 år. 

Anonymkode: 4e738...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En 9-åring bør jo ha fått prøvd seg litt alene her og der. Og også hatt noen gode samtaler om atferd i gitte situasjoner. 

Aner jeg litt utenlandsfrykt her? Stockholm er trygt. Går han ut døra og ser forvirret ut vil noen raskt hjelpe. Og han kan språket. Ikke at jeg tror det vil komme så langt, en 9-åring er nok mer dreven i bruk av mobiltelefon enn de fleste 60-åringer. 

Tenker man i teorien løper større risiko for at noe skjer på handleturen, jeg. Med han som kanskje virrer ut av butikken fordi han kjeder seg. 

Men dette vet jo som mange allerede har påpekt mor mye bedre enn oss :)

Anonymkode: 086be...ac7

Ingen utenlandsfrykt.  Har reist mye i utlandet med barn. Men yngre da. 

Enhver får vurdere eget barn og hva man ønsker å ta av risiko. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er forskjell på om du shopper i nærheten og om du er en time unna feks. 

I nærheten ser jeg ikke problemet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor? Hva tenker du kan skje? Ved Brann går han ned en trapp, så er han i resepsjonen. Telefonen når han meg på og jeg er maks 20 minutter unna. Hva kan gå galt som ikke kan gå galt når han er alene hjemme og jeg er på jobb 45 minutter unna? 

Anonymkode: 65142...af9

Du er svært uansvarlig og jeg håper noen isåfall melder deg. Barnet er 9år og mye kan skje! 

 

Anonymkode: f8624...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (6 timer siden):

Ingen utenlandsfrykt.  Har reist mye i utlandet med barn. Men yngre da. 

Enhver får vurdere eget barn og hva man ønsker å ta av risiko. 😊 

Litt trist om du ikke stoler såpass på 9-åringen din. 

Anonymkode: 086be...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er svært uansvarlig og jeg håper noen isåfall melder deg. Barnet er 9år og mye kan skje! 

 

Anonymkode: f8624...c31

Hva kan skje, mener du?

Hvor ofte brenner hotellene i Stockholm? (de har mye bedre brannsikkerhet, sikring, og raskere utrykning, enn huset ditt hjemme)

Overgrep? (hva hjelper det at mor også er der?)

Kidnapping? (Fra et hotell, i Stockholm? Ikke på skoleveien, i "trygge" Norge?)

At barnet vandrer avgårde alene? (da hadde jeg vært vel så bekymret på skolen..) 

Anonymkode: 086be...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er i Stockholm med en niåring. I morgen skal jeg ut å handle litt og sønnen på ni lurer veldig på om han kan være alene på hotellrommet og se på film og slappe av i noen timer. Jeg har egentlig ingen betenkeligheter rundt det da vi begge har mobiltelefoner og jeg vet at han ikke gjør noe av det. Han koser seg alene og jeg vet det blir bedre stemning om jeg shopper litt alene.

Hva tenker dere? Vi har gjort masse sammen, bare så det er sagt. Han er ansvarsfull og til å stole på.

Anonymkode: 65142...af9

Husker du madde saken? Hun som forsvant fra hotell rommet mens foreldrene var ut på middag...

Anonymkode: 1754c...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husker du madde saken? Hun som forsvant fra hotell rommet mens foreldrene var ut på middag...

Anonymkode: 1754c...6d2

Hun var 4 år og de hadde dører/ vinduer åpne- og noen hadde stalket de på forhånd

Anonymkode: f1d8e...c1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Litt trist om du ikke stoler såpass på 9-åringen din. 

Anonymkode: 086be...ac7

Cry me a river. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan gå fint, men at det er viktig at dere snakker om ting som kan skje slik at han vet hva han skal gjøre.

Vi var på et hotell i Norge der to søsken var igjen på uteområdet mens moren skulle en rask tur i butikken. Vel, brannalarmen gikk, de ble redde, visste ikke hva de skulle gjøre, ville gå inn på rommet under alarmen (falsk alarm) og gråt mens de ventet på moren. Tipper eldste var ca 9-10 år. Synes bare det var en stor påminner om at ting kan skje selv om man bare skal ut en liten tur.

Anonymkode: 3da1e...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 20.27):

Haha, hun var fire år og lå og sov alene på kvelden. Hun hadde nok ikke mobiltelefon heller.

Anonymkode: 65142...af9

" Haha,,,," ,faktisk 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må du virkelig ut på shopping alene når du er på ferie med barnet ditt..?

Du kan vel ta han med rundt i byen og stikke innom en butikk eller 2 med han? 

Anonymkode: 4bc47...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men må du virkelig ut på shopping alene når du er på ferie med barnet ditt..?

Du kan vel ta han med rundt i byen og stikke innom en butikk eller 2 med han? 

Anonymkode: 4bc47...b37

Ja, det må jeg. Etter tre dager med kun «barneaktiviteter» tenker jeg at en butikk eller ti er helt innafor. Det gikk forøvrig helt knirkefritt! Han koste seg med film og godis. Ingen overgripere brøt seg inn på rommet, ingen tente på hotellet og jeg ble ikke skutt eller knivstukket under handleturen.

 

Anonymkode: 65142...af9

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det er stor forskjell på 9 åringer. Yngste min ville aldri vært alene slik men eldste ja.. så lenge dere begge har mobil så hvorfor ikke. Å kanskje litt forhåndsregler om at han ikke åpner døra om det banker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker at det kan gå fint, men at det er viktig at dere snakker om ting som kan skje slik at han vet hva han skal gjøre.

Vi var på et hotell i Norge der to søsken var igjen på uteområdet mens moren skulle en rask tur i butikken. Vel, brannalarmen gikk, de ble redde, visste ikke hva de skulle gjøre, ville gå inn på rommet under alarmen (falsk alarm) og gråt mens de ventet på moren. Tipper eldste var ca 9-10 år. Synes bare det var en stor påminner om at ting kan skje selv om man bare skal ut en liten tur.

Anonymkode: 3da1e...3cf

Det er viktig, uansett situasjon. En 9-åring som ikke forstår betydningen av en alarm, og å spørre en voksen, er bekymringsfullt uansett. Man har gjerne hatt øvelser på skolen, og også opplevd alarmer sammen med foreldrene, så det bør ikke være en ukjent situasjon lenger. For selv de i tråden som har 9-åringer de ikke ville latt være alene på et hotellrom har forhåpentligvis 9-åringer som får noen minutter alene i gitte situasjoner, løpe til kiosken en tur, være på et lekeområde, og slikt. 

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det må jeg. Etter tre dager med kun «barneaktiviteter» tenker jeg at en butikk eller ti er helt innafor. Det gikk forøvrig helt knirkefritt! Han koste seg med film og godis. Ingen overgripere brøt seg inn på rommet, ingen tente på hotellet og jeg ble ikke skutt eller knivstukket under handleturen.

 

Anonymkode: 65142...af9

Supert, og godt å høre. Mammapolitiet som alltid kommer og sier man skal ofre hud, hår og alt for barnet må jo tære på seg selv innvendig etterhvert. Mammaer trenger også mamma-aktiviteter som shopping, SPA, et lite glass vin, og slikt. Ikke bamseklubb, pizza og cola hele ferien. 

Anonymkode: 086be...ac7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 20.27):

Haha, hun var fire år og lå og sov alene på kvelden. Hun hadde nok ikke mobiltelefon heller.

Anonymkode: 65142...af9

Og med åpent vindu i første etg. Hotell i Stockholm har ikke åpent vindu, de bruker dør. 

Anonymkode: c9dc0...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofakona skrev (På 19.7.2022 den 20.06):

Hmmm vi var i Gøteborg i helgen...og vi har en på 10...

Tror ikke jeg ville latt han være alene om jeg gikk rundt og shoppet. Hadde jeg spist på en restaurant nede på hotellet ja...men ikke flere timer unna...

Nå skal det si at jeg tror min 10 åring hadde klart seg ..men føler jeg hadde mistet kontrollen på en måte 

Hun er jo ikke flere timer unna, hun er rett i nærheten og shopper men kan være borte et par timer. Men skjer det noe så kan hun jo bare gå tilbake. 

Anonymkode: c9dc0...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, siden han er vant med å være alene, og dere har telefon, så ser jeg ikke at det skal være et problem. Sørg for at han vet hvor han skal gå hvis brannalarmen skulle gå - de fleste niåriger klarer å komme seg ned og ut hvis det skulle skje noe. Siden dette ikke er hjemme, så ville jeg likevel  ikke ha dratt for langt vekk. Greit å kunne komme seg tilbake innen ganske kort tid slik for sikkerhets skyld. 

Ikke la han åpne døra fror fremmede da. (De som tenker kidnappingsfare)

Anonymkode: d8b0a...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (På 19.7.2022 den 20.30):

Ja og? Du tror vel ikke en 9 åring rekker å ringe om det kommer en overgriper?

Dere som er redd for kidnappere og overgripere.. Lar dere aldri barnet være alene? Er ingen ekspert men tror det er større risiko for at barnet skal bli utsatt for noe i hverdagen enn at det er et par timer alene på et hotellrom. Hvis en person med onde hensikter tilfeldigvis får med seg at en unge er alene på rommet, så kommer han seg jo ikke inn. 

Anonymkode: d8b0a...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...