Gå til innhold

Frekt for jeg ikke vil inkludere ex venninna mi sin bestevenninen med på fester/diverse med meg og kjæresten min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hei! 
jeg er en kvinne på 25 år, som føler jeg sitter litt fast i noe siden jeg ikke vil føle meg slem, men andre mener det er ikke noe å bry seg om og at venner vokser fra hverandre, og sånn er det av og til for å holde forholdet bra.

uansett..

Meg og kjæresten har ikke kjent denne ex-venninnen (la oss kalle henne, kari) min mer en 7-8 måneder. Hun var helt grei i begynnelsen men begynte å bli utrolig masete og kontrollerende.. hun ble kjent med kjæresten min via meg når meg og han var bare venner. Følte ofte det var litt ubehagelig når  kari skulle snakke og tekste kjæresten min vær dag og prøvde å splitte meg og han etter krangel, så hun har meg og typen ikke noe lyst å gjøre noe med lenger.

jeg vet at bestevenninnen hennes som hang med oss (la oss kalle henne, guri) av og til ikke har noe å gjøre med i denne krangelen, men følte når vi drakk sammen så ble hun guri litt klengete på kjæresten min og kjæresten min også tok initiativ for hennes klenging og holde rundt henne når hun fikk angstanfall for hun gikk til kjæresten min en bestevenninnen hennes kari, Hun pleide å små misbruke alkohol til hun fikk angstanfall, som jeg også ikke likte så godt.. men føler ikke dette er mitt eller kjæresten min sitt ansvar og problem lenger. Jeg vet ikke hvorfor kjæresten min har behov for å spørre hvordan ting går med henne når han og meg ikke har kjent henne mer en 4-5 måneder?..

men etter (alt små klenging i fylla)og at guri alltid skulle lete etter trøst av kjæresten min så frister det ikke for meg at han skal invitere henne med på fester sammen med oss.. ser ikke vitsen 

litt slemt kanskje..

(har skrive problemer så prøver mitt beste)

og tulle/frekke kommentarer vil bli rapportert, så vis du ikke har noe å skrive om innlegget mitt eller noe bedre å skrive en frekke ting så kan du bare bla videre, takk! :)
 

spørsmåle mitt:

vet ikke hvordan jeg skal si til kjæresten min at det ikke er vits å dra ex venninnen min sin bestevenninne med på ting på hvordan hun oppfører seg i fylla og meg og han er ikke nære venner med henne

Anonymkode: d9481...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være frekk på noen som helst måte, men det er vanskelig å forstå essensen i problemstillingen her..

Har lest 4-5 ganger, uten å forstå hvem og hva som er problemet. Og hvem som har gjort hva. 

Anonymkode: f5392...a45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si til kjæresten din at det er alt for høg dramafaktor med Kari og Guri, og at du ikke orker å ha noe med de å gjøre.

Det er ikke frekt å prioritere eget liv og sjelefred. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke vil ha Guri med? 

Syns Guri og kjæresten din henger litt mye på hverandre jeg da..

Anonymkode: 2f5f8...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (4 minutter siden):

Bare si til kjæresten din at det er alt for høg dramafaktor med Kari og Guri, og at du ikke orker å ha noe med de å gjøre.

Det er ikke frekt å prioritere eget liv og sjelefred. 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (8 minutter siden):

Bare si til kjæresten din at det er alt for høg dramafaktor med Kari og Guri, og at du ikke orker å ha noe med de å gjøre.

Det er ikke frekt å prioritere eget liv og sjelefred. 

Er det jeg skal prøve å si på en pen måte, jeg vil jo priotere forholdet våres mer en å synes synd på guri fordi guri har vært gjennom ting og ikke har mange venner.. 

Anonymkode: d9481...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å følge tråden i innholdet. Om du har en exsvenninne så er vel ikke hennes bestevenninne nødvendigvis noen man inviterer med på ting. Om man da ikke skulle ha funnet tonen sammen og dannet vennskap med exvenninnens bestevenninne. 

Anonymkode: 4f30d...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å følge tråden i innholdet. Om du har en exsvenninne så er vel ikke hennes bestevenninne nødvendigvis noen man inviterer med på ting. Om man da ikke skulle ha funnet tonen sammen og dannet vennskap med exvenninnens bestevenninne. 

Anonymkode: 4f30d...a2f

Jeg vet at «guri» har sakt ting til kjæresten min litt sensetive ting om fortiden hennes da hun var full, mens jeg og kjæresten min var foresatt venner/holdt på, jeg vet også ting om hennes fortid men hun hang ikke med oss mer en 10 ganger eller noe sånt etter å bli kjent med henne og snakket med meg og kjæresten i tekst noen ganger.

men ikke veldig interessert etter å se hvordan guri oppførte seg i fylla og hvordan kjæresten min oppmuntrer hennes dårlig vane i fylla med angst med å trøste holde rundt osv.. spesielt da bestevenninnen hennes er også til stedet. 

 

Anonymkode: d9481...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (3 timer siden):

Bare si til kjæresten din at det er alt for høg dramafaktor med Kari og Guri, og at du ikke orker å ha noe med de å gjøre.

Det er ikke frekt å prioritere eget liv og sjelefred. 

Enig! I tillegg er set ikke normalt å henge seg på kjæresten til venninnen. 
Tolker det slik at du og kjæresten ikke har vært sammen så veldig lenge, og da hadde jeg styrt unna disse jentene, slik at du og kjæresten din får tid alene, og at de ikke kommer mellom dere. 
De kan heller ikke regne med at et nyforelsket par drar med seg venninnen til venninnen på tur. 
så mye drama tidlig i vennskapet hadde jeg styrt unna. Det blir ikke bedre 

Anonymkode: 74823...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig! I tillegg er set ikke normalt å henge seg på kjæresten til venninnen. 
Tolker det slik at du og kjæresten ikke har vært sammen så veldig lenge, og da hadde jeg styrt unna disse jentene, slik at du og kjæresten din får tid alene, og at de ikke kommer mellom dere. 
De kan heller ikke regne med at et nyforelsket par drar med seg venninnen til venninnen på tur. 
så mye drama tidlig i vennskapet hadde jeg styrt unna. Det blir ikke bedre 

Anonymkode: 74823...ee6

Ts her

jeg vil styre unna begge, dette er jo kari’s bestevenninne, meg og kjæresten var jo litt venner  med guri også men vi hang ikke alene med henne, da var kari med også, men vil ikke ha noe med dem å gjøre nå, jeg har jo ikke slettet guri på sosiale medier for ser ikke vitsen men snakker ikke særlig med henne heller, hun ligger på på vennelisten.

Jeg tror at kjæresten min synes synd på guri som har en fæl bestevenninne som kari osv og jeg kan forstå det, men orker ikke når kjæresten min skal være for snill med «guri» som han har vært i fester. Og sier at vi burde foresatt invitere guri. Men det ser jeg ikke noe vits i en at det vil bare bli mer ukomfortabelt for meg med oppførselen til typen min og henne i fylla

og når guri oppfører seg sånt i fylla så blir jo det ettervert drama tenker jeg. Og kan komme mellom oss

Anonymkode: d9481...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over, ta en nær prat med kjæresten din, hvor du sier at du ikke ønsker å omgås kari og guri mer. De bringer ikke noe godt inn i deres lov synes du, og dere har jo ganske nettopp møtt dem, så enkelt å fase dem ut. Ikke akkurat barndomsvenner.

Anonymkode: effdf...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerangrep 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...