Gå til innhold

Jeg har en ganske rak og stolt holdning når jeg går ute blant folk. Forbipasserende stirrer surt på meg. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går mye ute på vei til/fra jobb, eller bare går en tur. Jeg møter gjerne blikket til dem jeg møter, og smiler, og de aller fleste smiler tilbake. Prøv det å du skal se verden blir et lysere sted 🌞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg erfarer dette. Jeg har stått støtt gjennom mange utfordringer og det de ser stemmer ikke overens med det de hadde forventet å se. Jeg tilhører ikke en spesiell klikk men utstråler allikevel styrke sunnhet og trivsel .Lar meg ikke enkelt knekke  Lenger.Jeg har ryggen fri. Kanskje de bør rydde i skiten sin. De som lever i fornektelse. Ærlighet vises i enhver celle.....

Anonymkode: 7a809...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rak rygg fordi jeg ikke vil få denne stygge lute holdningen. Jeg tror kanskje du ser det du vil se, at folk glor stygt fordi du er rak. Men jeg er resting bitchface og det er det mange som er. Kanskje de ser at du ser på dem, for det må du gjøre siden du legger så merke til uttrykket deres. Kanskje du ser like surt tilbake. Mange har også hodepine særlig ute blandt folk. Eller myser fordi de har dårlig syn. 
Mange er slitne etter jobb.

Men det er sikkert enkelte tilfeller det kan stemme. Det er ikke mange som går med ordentlig rak rygg, og enkelte kan kanskje du tro at du tror du er noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hender jeg skal krysse gaten eller bytte retning, da ser jeg jo at de snur seg og glor surt i min retning 

Anonymkode: 1b884...f9c

Tvilsomt

Anonymkode: e6e94...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere sånne "surt blikk fra andre"-opplevelser den tiden jeg slet veldig med angst og hadde et "innadvendt" kroppsspråk; enda verre ble det da jeg ble tynn og mager pga. kreftsykdom. Noen så sjokkert ut når de så meg, mens andre kunne være direkte uvennlige, kanskje de trodde jeg var en narkoman de kunne se ned på(jeg kjenner eks-narkomane og de har fortalt om sånne opplevelser fra tiden de ruset seg).

I årene etterpå har jeg jobbet hardt for å bygge opp nok selvfølelse til å rette ryggen og ha et mer avslappet kroppsspråk. De sure folkene der ute ser vekk, de hyggelige folkene smiler litt.

Hvis du, TS, bare opplever at alle ser sure ut, så kanskje de oppfatter deg som litt dominerende? Eller kanskje du er ute og går i visse strøk i Oslo, og de som ser deg tror du er sivilpoliti? De har ofte en veldig rak og stram holdning, som om de går i full uniform hele tiden.

Anonymkode: 76708...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt motsatt opplevelse. De dagene jeg føler meg ekstra vel og går glad, rakrygget og fornøyd gjennom gatene føler jeg min positive energi smittet over på de jeg passerer. Får mange fine blikk og en del smil. 

Anonymkode: e7d22...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger et bilde for å se hvordan dette ser ut i praksis 😅 Kanskje du strutter litt mer enn du er klar over eller noe sånt? 

Anonymkode: a60f7...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 10.35):

Kam svare deg fra mitt ståsted. Kroppsholdning forteller mye og det gir mange signaler mange ikke tenker over engang. 

Når jeg som sliter med angst går ute blant folk, ser jeg mye ned i bakken da jeg sliter voldsomt med øyekontakt og sliter også med at jeg er redd for å bli kontaktet av mennesker hvis jeg ser på de. Dette er meg på en dårlig dag. I tillegg har jeg en dårlig holdning og går med lut rygg. Jeg synes jeg er stygg når jeg smiler og det koster meg også mye krefter å smile, derfor finner jeg det mer behagelig å være helt nøytral i ansiktsmimmiken , på meg blir det da et såkalt retting bitch face

Så kan jeg ha dager hvor jeg kanskje føler meg litt bedre og tør kanskje å se meg litt rygg og se litt på personen som går forbi meg. Hvis du da kommer med rak rygg og et kroppsspråk som oser selvtillit så er det snakk om bare 0,005 sekunder av synet av det som får meg til å underkaste meg, krumme ryggen min og se bort. Fordi jeg føler nok du med din kroppsholdning er sterkere enn meg. Uten at du nødvendigvis er det, men som sagt - kroppsspråk sier mye. 

For deg vil jeg sikkert muligens oppfattes som en sur dame som ser stygt på deg og synes du er noe forferdelige greier. Men slik er det ikke

Du tenker feil om dette, ingen bryr seg om deg og hvordan du går. Det er ikke sånn at folk ser deg og de kan se rett inn i tankene dine og de ser stygt på deg fordi de ser hva slags feil du har gjort i livet ditt osv. Jobb med hodet ditt. Og som mange sier her: smil

Anonymkode: eac0c...e62

Jeg skjønner hva du mener, men det er nok ikke så ille som du tror. Min erfaring er at hvis jeg går med rett rygg selv om jeg ikke føler meg så kul, så renner det inn med ulike henvendelser, og jeg merker irritasjonen går helt i taket, for jeg hater å bli kontaktet av fremmede, eller at de snakker til meg. Jeg HATER det, jeg lurer på hvorfor de ikke heller kan snakke med den gubben ved siden av meg med ALL VERDENS GOD TID, hvis hår tyter ut av nese og ører. 
 

Noen ganger føles det som at man må lukke seg helt fullstendig for å slippe slik oppførsel. Man kan ikke slippe noen inntil seg, for de blir et helvete å bli kvitt. 
 

Tror dessverre samfunnet har forandret seg veldig. Før var det visse grenser, det skulle mye mer til for at folk tok kontakt, folk slet seg mer ut på jobben og det var tabu å ikke ha noe å gjøre på. De ble sterkt sett ned på. Folk var mer opptatt med produktive ting og hadde ikke tid til å surre rundt på jakt etter folk å kontakte. Før var også lykkejegere sett sterkt ned på, nå er omtrent annenhver nordmann en såkalt lykkejeger. En som bare skal ha fordi de vil ha det NÅ. 

Anonymkode: 5d5b7...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en fin holdning og ser glad og fornøyd ut, sikkert en flott måte å gå på itillegg. Noe som er attraktivt. Da blir de misunnelige folkene sure, og må finne noe galt med deg. Har de likt selv. Det kalles å utstråle godt selvbilde. De med dårlig selvbilde liker ikke det😂 drit i dem! 

Anonymkode: 112a6...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener, men det er nok ikke så ille som du tror. Min erfaring er at hvis jeg går med rett rygg selv om jeg ikke føler meg så kul, så renner det inn med ulike henvendelser, og jeg merker irritasjonen går helt i taket, for jeg hater å bli kontaktet av fremmede, eller at de snakker til meg. Jeg HATER det, jeg lurer på hvorfor de ikke heller kan snakke med den gubben ved siden av meg med ALL VERDENS GOD TID, hvis hår tyter ut av nese og ører. 
 

Noen ganger føles det som at man må lukke seg helt fullstendig for å slippe slik oppførsel. Man kan ikke slippe noen inntil seg, for de blir et helvete å bli kvitt. 
 

Tror dessverre samfunnet har forandret seg veldig. Før var det visse grenser, det skulle mye mer til for at folk tok kontakt, folk slet seg mer ut på jobben og det var tabu å ikke ha noe å gjøre på. De ble sterkt sett ned på. Folk var mer opptatt med produktive ting og hadde ikke tid til å surre rundt på jakt etter folk å kontakte. Før var også lykkejegere sett sterkt ned på, nå er omtrent annenhver nordmann en såkalt lykkejeger. En som bare skal ha fordi de vil ha det NÅ. 

Anonymkode: 5d5b7...0de

Var mitt innlegg du siterte og jeg er enig. Det er derfor jeg heller velger å gå med blikket vendt vekk fra mennesker og ser mye i bakken. For jeg har pint meg til å rette meg opp i ryggen og møte folks blikk også, og har som deg opplevd at folk (gjerne de du absolutt ikke ønsker kontakt med..pågående mennesker som ikke eier sperrer, merkelige folk som snakker verken norsk eller engelsk, eller fulle mennesker) . Jeg blir gjerne kjent med nye mennesker, men ikke i caser som dette hvor jeg bare ønsker meg fra A til B eller skal i butikken for å kjøpe melk og brød. 

Men jeg misunner de som alltid går rakrygget og er nysgjerrig på verden, skulle ønske jeg også var sånn

Anonymkode: eac0c...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var mitt innlegg du siterte og jeg er enig. Det er derfor jeg heller velger å gå med blikket vendt vekk fra mennesker og ser mye i bakken. For jeg har pint meg til å rette meg opp i ryggen og møte folks blikk også, og har som deg opplevd at folk (gjerne de du absolutt ikke ønsker kontakt med..pågående mennesker som ikke eier sperrer, merkelige folk som snakker verken norsk eller engelsk, eller fulle mennesker) . Jeg blir gjerne kjent med nye mennesker, men ikke i caser som dette hvor jeg bare ønsker meg fra A til B eller skal i butikken for å kjøpe melk og brød. 

Men jeg misunner de som alltid går rakrygget og er nysgjerrig på verden, skulle ønske jeg også var sånn

Anonymkode: eac0c...e62

De har vel mye energi da 😬🙈

Anonymkode: 5d5b7...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...