Gå til innhold

Fler som har covid akkurat nå?


Pinner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dag 1-2: Vagt ubehag i halsen, trodde det var hypokonder-symptomer (ingenting)

Dag 3: Økene halsplager, positiv test

Dag 4-5: Forkjølelse med mye snue, nysing, hodepine, lett feber. Luktesans forsvant.

Dag 6-7: Alle symptomene ble redusert, unntatt den manglende luktesansen.

Dag 8-10: Luktesans begynte å komme tilbake.  Fortsatt vagt ubehag i halsen, økende grad av slapphet/slitenhet.

Dag 11: Negativ test. Fortsatt slapp og sliten.

Dag 12:  Føler meg 85% normal. Fortsatt litt irritert hals, fortsatt slapp og sliten.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente noe ulmet noen dager. Virka som sånn plager du får når du nesten blir forkjølet, men det går over. Så trodde ikke jeg skulle bli syk. Så dagen før "helvete" brøt løs hadde jeg ingen energi.  Kroppen var bare helt tom. Følte meg ikke forkjølet, bare sånn tom for energi.

Dagen etter våknet jeg og stemmen var helt borte. Og veldig slapp. Feber. Sånn var det i 4 dager. 

Så begynte stemmen å komme tilbake i kombinasjon med vanvittige mengder slim i hals og svelg. Og fikk en intens vedvarende hoste. Konstant følelse av å ha slim i halsen, og hele tiden kløe så må hoste.  Natt og dag, ingen søvn.

Så spredte det seg til nese , hode og bihuler på 6 dagen. Våknet med vanvittig hodepine og føles som hele panna, nese og svelg er bare slim slim slim. Hoste non stop og tungpustet av hver minste anstrengelse. Her er jeg nå. 7 dagen. Fortsatt helt jævlig.

Hadde korona i februar, positiv test hos lege. Hadde bare litt vondt i halsen da. Denne gangen har jeg blitt ekstremt syk, det har vært traumatisk. Døgnet rundt hoster jeg en uutholdelig tørrhoste og i perioder kommer det sånn mengder med slim at skulle tro en unge Hadde stappet sånn lekeslim nedi hele magen og svelget mitt som skal opp.

Har for første gang skjønt at korona kan være virkelig grusomme kjipe greier. Kroppen er helt ødelagt. Håper bare det går over snart.

Hvorfor blir man knapt syk en gang og totalt sengeliggende i neste??? 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Nei, men har 2 vennepar som fikk det på ferie i utlandet. De ble ganske syke alle sammen, som en blanding av influensa og omgangssyke og sår hals.  Ikke alvorlig og alle er trippelvaksinert. Kjipt i ferien, stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen har fått det nå... Hun er over 80 og skikkelig dårlig. Vi bor i blokk og jeg møter henne i trappa stadig vekk så nå er det vel bare et tidsspørsmål før det er min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på runde nr 2 nå. Hadde det første gang i mars. 
Da var jeg ganske syk, så jeg håper dennne runden ikke blir like ille.

Nå har jeg lett feber, sår hals, hodeverk, tette bihuler og nyser mye. 
 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg, samboer og baby hadde det forrige uke. Hadde ikke visst det var corona om det ikke var for at legen ville ta en titt på babyen siden han hadde feber. Var så vidt litt ruskete i halsen i to dager, ellers var formen bra, bortsett fra at jeg begynte å svette av alt mulig. Samboeren min hadde litt feber ene kvelden og to dager med litt ruskete hals og litt hoste. Babyen vår hostet bittelitt og hadde svak feber, men var frisk igjen etter to dager.

Mistet smakssansen etter jeg var blitt frisk, men den var tilbake etter to dager.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1-2 når symptomene brøt ut. Kløende hals, feber, tomlete i hode om nettene. Dag 3 det samme med tette ører. Har definitiv vært sykere i fortiden med andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Div skrev (2 minutter siden):

Dag 1-2 når symptomene brøt ut. Kløende hals, feber, tomlete i hode om nettene. Dag 3 det samme med tette ører. Har definitiv vært sykere i fortiden med andre ting.

Glemte mye slim i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var jeg veldig lett småforkjølet i bortimot en uke. Usikker på om jeg faktisk var blitt syk ennå, eller om det var en utelatert forkjølelse. Nøs innimellom, og var litt tett i nesa.

Så fikk jeg litt sår hals og vondt i hodet, og våknet opp neste dag med supersår hals, kraftig hodepine, nese som rant hele tida, og så kraftig slimhoste at jeg brakk meg. Lett feber, og smerte i hele kroppen, utslitt og holdt for det meste senga. Testet positivt med hurtigtest, aldri sett en test bli så fort positiv før.

Dette satt i de neste 4 dagene, og jeg føler meg fortsatt dårlig nå enda et par dager senere - men idag orker jeg endelig litt mer, og de fleste symptomene er nå midlere. Resten av familien har også blitt smittet, en har hatt kraftigere symptomer med høyere feber par dager, de andre har sluppet unna med litt hoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positiv på lørdag.. startet med litt svimmelhet tidlig i uka og hodepine. Torsdagen begynte jeg å få vondt i halsen, samt jeg var veldig trøtt! Sovnet på sofaen på kvelden! Fredag fikk jeg skikkelig kroppsverk, sveipet såvidt innom 38 grader, men kun en times tid el. Lørdag, forsatt mye kroppsverk og trøtthet! Samme søndag! Veldig rart for jeg har ikke feber, måler 37,0 på termometer, men har kroppsverk og om jeg tar febernedsettende så svetter jeg som om jeg skulle hatt feber 🤷🏼‍♀️ Utrolig rart, andre som har det? 
 

ellers er jeg kun litt tett i nesa, og hoster bare litt heldigvis. Er trettheten og kroppsverken som er verst! Er trippelvaksinert, første runde med covid nå, selv om jeg har vert nærkontakt flere ganger enn jeg kan telle det siste året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (På 21.7.2022 den 5.28):

Naboen har fått det nå... Hun er over 80 og skikkelig dårlig. Vi bor i blokk og jeg møter henne i trappa stadig vekk så nå er det vel bare et tidsspørsmål før det er min tur.

Går hun rundt i trappen når hun er koronasyk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (På 1.8.2022 den 10.27):

Går hun rundt i trappen når hun er koronasyk?

Folk er overalt med covid nå. Vi har fått beskjed om å komme på jobb om vi ikke har symptomer. Er det virkelig noen som tester om de ikke har symptomer nå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Innsikten

Begynte med litt vondt i halsen på fredag, på lørdag hadde jeg feber, frysninger, og verk i hele kroppen. I dag er smerter i kroppen byttet ut med diaré og ekstrem hodepine, tett nese og bihuler. Håper det går over snart…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nå. Ble syk på lørdag med hodepine, litt dårlig søndag, tokk test og var negativ. Mandag hadde jeg feber og frysninger, klarte ikke forlate sengen hele dagen. Tirsdag ny test ble positivt. Sliter nå med halssmerter som jeg har hatt siden mandag. Hals smertene er så stor at jeg sliter med å puste. Må ta 4 gram paracet hver dag for å klare spise og sove. Når jeg tar 1g klokken 11 når jeg legger meg, så våkner jeg automatisk av smerter rundt 3 tiden pga paraceten har da gått ut og må ta ny dose 1g for å kunne sove videre. Selv med 1g paracet så forsvinner ikke smertene, den bare blir akkurat på det nivået at jeg klarer og overse den etter 1 time fra doseringen. 

Smertene i halsen er så høy jeg klarer ikke sove uten paracet eller spise. Prøver mitt beste med å dikke varm saft for å hjelpe få i meg mer væske og spise sånne suge tabletter fra apoteket. Men smerten går aldri helt bort, den er der heile tiden. 

Sitter nå og håper smerten skal gå ned noen nivåer snart, så langt har den bare blitt verre for hver dag. Går glipp av første uke med universitet, hadde første skoledag på tirsdag. Ser også ikke ut som jeg blir bedre til neste uke, så mister 2 uker med skole og jobb. Kommer til å være tungt med økonomien og henge etter i studiet første måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hadde det i februar og har fått det igjen nå. Startet som sist med tørrhoste. Så ble hosten verre og verre, og hoster nå både natt og dag til jeg brekker meg. Er snørrete, men det kommer og går. Samme med hodepine. Den kommer og går den også. Muskelverken er noe bedre nå etter en uke. Pusten er tung, og jeg orker ingenting. Alt er i grunnen bare slitsomt. Jeg pleier normalt sett aldri å være syk. Håper det går over snart.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...