Gå til innhold

Er folk så enkle at de er opptatt av fasade? Tør de ikke å gå sine egne veier? Bare følge flokken!?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig mange som går i forsvar her. Kan tyde på at mange av dere er opptatte av slike overfladiske ting som vekser, hus, bil, utseendet også videre. Mange enkle folk her inne, som ikke tør å gå sine egne veier.

 

trist!

Anonymkode: 6bb21...b90

Overfladiske ting som hus og bil? Så det å ha tak over hodet og et transportmiddel er overfladisk? Da er det vel overfladisk å gi barna en god barndom og oppvekst også da? Du vet at det er ikke alle som bor et sted der det går busser hvert 10. minutt?

Anonymkode: df50a...178

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

 

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

Her var det mye rart. 

*Jeg bor på en nesten perfekt plass. Hadde jeg kunne bo på en helt perfekt plass hadde jeg gått for det ja. Havutsikt hadde jeg digga. 

*Så stort hus er stas da. Det kunne jeg ha tenkt meg. Med eget treningsrom. Det hadde vært noe. 

*Jeg har ikke bil, så en dyr bil, ja takk! De er bedre og sikrere enn billige biler. 

*Snille mennesker er pene. Sa da har jeg pene venner. 

*Å være god mor er et veldig godt mål. 

*Det samme med god kone. 

Så har du sett noen på gata som du tenker at har alt dette. Du mener du ser det på de. Du synes også de er pene i tøyet. Du ingen av disse tingene du ramser opp, eller pent tøy, så du trøster deg selv med å tenke: 

De der folka må bare innbille seg at de har det så bra, men jeg ser det på dem at de har det kjipt. Så kan du rusle stolt og fornøyd til kjellerleiligheten du leier, spise en grandis foran TVn og chatter litt på norges dummeste forum. 

Din tøffing! 

Anonymkode: 6ad97...d50

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

 

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

Det er ikke så veldig annerledes å sitte på en cafe i Oslo å dømme andre. Det høres da ut som noe de fleste kan finne på.

Anonymkode: dc290...caa

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke A4, men jeg synes det er så barnslig med folk som sitter å gjør narr av andre. 

Du er et fritt og godt menneske når du kan ha det fint å trygt med deg selv, uten å måle deg opp med hva andre gjør. 

Hilsen ei som bor som jeg vil, gjør som jeg vil, og ikke bryr meg hva andre synes. 

Men dette er nok en trolletråd, om jeg noengang så en. 

Anonymkode: 13c59...187

Det du blir krenka over er en trolletråd? Åååja! 

Anonymkode: 0fb6a...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det du blir krenka over er en trolletråd? Åååja! 

Anonymkode: 0fb6a...f6c

Jeg synes det høres ut som en 14-åring som stolt vil fortelle om hvor langt hun har kommet i å finne en identitet for seg selv. Vi var vel mange som høylytt på ungdomskolen proklamerte at vi ikke var som alle andre, vi er frie! 

Et sunnhetstegn hvis det ikke blir endestasjonen. TS løsriver seg og tenker sjæl. 

Tipper jeg. 

Anonymkode: 6ad97...d50

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

7 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig mange som går i forsvar her. Kan tyde på at mange av dere er opptatte av slike overfladiske ting som vekser, hus, bil, utseendet også videre. Mange enkle folk her inne, som ikke tør å gå sine egne veier.

trist!

Anonymkode: 6bb21...b90

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg prøver å ikke å late som om jeg er noen jeg ikke er. Slik 90% av befolkningen gjør

Anonymkode: 6bb21...b90

Du er jo selv ekstremt opptatt av fasade: nemlig andres. Du og vennene dine studerer andres fasader og gjør dere opp en drøss med negative meninger, utelukkende basert på  fasade.

Mer overfladisk blir det ikke.

Før du hevder at jeg "går i forsvar": Jeg er en voksen dame, ble 100% uføretrygdet for fem år siden og lever på fattigdomsgrensa. Bor på en liten ettroms i Oslo, har ikke bil, ikke engang sertifikat. Livet gjennom har jeg aldri hatt masse penger, har aldri kunnet kjøpe slike dyre ting som veske til mange tusen. Men jeg liker kvalitet og sparer i lange tider for å kunne kjøpe ordentlige sko og yttertøy. Hvis du hadde sett meg på café når jeg er "byfin", hadde du nok tillagt meg en masse merkelige egenskaper og sett ned på meg.

Du vet ikke noe om hva andre folk virkelig er opptatt av bare ved å se på dem. Så kanskje du trenger å jobbe litt med deg selv?

Anonymkode: af259...b03

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

 

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

r/notlikeothergirls 🤦🏻‍♀️😂

Anonymkode: 2f0f4...710

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo unektelig litt ironisk at det de som kritiserer andre for å følge flokken og ikke være seg selv, egentlig sier at andre burde være mer som dem. Hvis alle gjør som deg, er det jo det som blir å være vanlig og A4, og hva skal du da gjøre for å føle deg overlegen? Mennesket er flokkdyr; når mange gjør og fortrekker det samme og oppfører seg relativt likt, handler det som regel både om et ønske om sosial tilhørighet og ikke minst at det store flertallet av oss har nokså sammenfallende ønsker og behov. Jeg tror ikke det store flertallet har noe stort ønske om å bryte ut av den vanlige tilværelsen, og de ville neppe bli så mye lykkeligere av å gjøre det. Folk flest lever som de gjør fordi det er sånn de vil ha det og trives med.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du TS, er også en del av den store flokken med aggressive vannaper, på den her lille steinen som farer i full fart gjennom universet. Vi er nok melkeveiens kronidioter, siden ingen kommer innom på besøk. 

Ingen av oss betyr en skit. Så om ei dyr veske gir mening, la folk få skaffe seg ei slik da. 

Anonymkode: 6ad97...d50

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det du blir krenka over er en trolletråd? Åååja! 

Hvordan du fikk fram at jeg ble krenka der er litt magisk for meg. Om du leser igjen så sier jeg ingenting om det. Ikke føler jeg meg truffet av åpningsinnlegget heller. Prøver du å bruke ordet krenka for å provosere ? Hvorfor tror du at det skulle fungere på meg ? 

Anonymkode: 13c59...187

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så opptatt av fasaden, men lyst til å skifte det ene vinduet som er litt annerledes enn de andre. En arv fra forrige eier.

Anonymkode: f5794...e37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fulgt flokken, men har noen bekjente som prøver å late som om de er i liga med sosietetsfruene på Frogner når de egentlig er langt unna. Det er trist at de ikke er fornøyde med den de er. 

Anonymkode: 378a4...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri fulgt flokken, men har noen bekjente som prøver å late som om de er i liga med sosietetsfruene på Frogner når de egentlig er langt unna. Det er trist at de ikke er fornøyde med den de er. 

Anonymkode: 378a4...07f

Ja, veldig trist. Men komisk bilde. Lo litt av de bildene jeg fikk i hodet nå. Ser det for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ser det er mange med fasade her ja.. Herregud jeg ler!

Anonymkode: 6bb21...b90

Vet ikke om du er ironisk med hele innlegget ditt eller hva du er? Å ønske å ha en god stabil inntekt, trygg jobb og bo trygt og godt med faciliteter som gjør livet enklere er vel ikke snakk om å følge noe flokk?

Syntes uansett slike holdninger og tanker du her viser er litt trist. Vi har noen i nabolaget som ikke følger flokken (tvert om - bruker i blant begreper liknende de du bruker her - omtaler resten av verden som en «saueflokk»). Og jeg syntes det er trist. Fordi fy flate for noen leie og tragiske oppvekstvilkår ungene deres har hatt. Nå er alle disse ungen voksne, men de er enten trygdete (so mor og far), eller jobber på en gjenvinningsstasjon her vi bor. Ikke at det er så ille i seg selv, men det var det det ble utav ungene hvis foreldre var så opptatt av å ikke følge saueflokken. 

Anonymkode: 33362...118

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

 

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

De fleste jeg kjenner som har alt på stell og har «fasaden» i orden sitter ikke å dømmer andre slik som du og dine venner gjør. Så jeg vil heller omgås disse folkene enn deg og dine bitre og misunnelige venner

Anonymkode: 8dd2e...c60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at de "går sine egne veier" og føler seg veldig unike og spesielle lever egentlig ikke et så spesielt liv når det kommer til stykket. F.eks er det særdeles normalt og vanlig å ta en kaffe på en cafe i Oslo. Ikke at det er noe galt med det, men særlig spesielt og unikt er det ikke.

Vi har alle våre grupperinger vi føler tilhørighet med. Noen trives med de som fokuserer på klær, mote, dyre vesker, sminke osv. Noen trives med turklær og fjellturer, andre igjen med urbant byliv, være singel og "leve livet" osv. Ingen av de valgene er verre eller bedre enn andre, men vi er alle en del av en "flokk" med de som har samme holdninger og livsstil som oss. Er man ung hipster som drikker kaffe i urbane kafeer i Oslo så er det også en egen "saueflokk". 

Anonymkode: 5e365...353

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Veldig mange som går i forsvar her. Kan tyde på at mange av dere er opptatte av slike overfladiske ting som vekser, hus, bil, utseendet også videre. Mange enkle folk her inne, som ikke tør å gå sine egne veier.

 

trist!

Anonymkode: 6bb21...b90

Er man enkel fordi man ønsker bolig? Er du uteligger du da? Jeg prøver også å stelle meg selv best mulig, kan det virkelig provosere deg så mye at du kaller meg enkel? Jeg har utdannelse, mange ferdigheter, venner og familie jeg kan stole på vil være der om jeg skulle få trøbbel (sykdom eller annet).  Jeg har en alvorlig syk partner, og er takknemlig for at vi bor trygt og godt, og har bil (det har blitt mange hasteturer til sykehuset) i denne situasjonen. Jeg blir ikke akkurat provosert av at du kaller meg enkel, jeg blir mer overrasket over hvor langt ned enkelte kan synke, i sin iver etter å " ta" noen de ikke engang kjenner.

Anonymkode: f31e8...3bf

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Aldri fulgt flokken, men har noen bekjente som prøver å late som om de er i liga med sosietetsfruene på Frogner når de egentlig er langt unna. Det er trist at de ikke er fornøyde med den de er. 

Anonymkode: 378a4...07f

Ja, Tragikomisk å tro man er i den ligaen fordi man har fått litt mer penger mellom hendene. Langt dit, gitt…og ikke vil de leke med deg heller😀😄

Anonymkode: 267fd...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, Tragikomisk å tro man er i den ligaen fordi man har fått litt mer penger mellom hendene. Langt dit, gitt…og ikke vil de leke med deg heller😀😄

Anonymkode: 267fd...bba

Jeg synes det er helt innafor å være rik, ha vanlige interesser og alt det der. A4 livet er veldig okay for meg. De jeg snakker om har som oftest lite penger, jobber i lavlønnyrker, bruker kreditt på dyre ting, skryter av verdier og rett og slett «leker» rik. Jeg synes det er trist fordi de er så usikre på egen verdi at de må skryte på seg materielle goder. Lykke kan ikke kjøpes for penger og verdi har man uansett. 

Anonymkode: 378a4...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er helt innafor å være rik, ha vanlige interesser og alt det der. A4 livet er veldig okay for meg. De jeg snakker om har som oftest lite penger, jobber i lavlønnyrker, bruker kreditt på dyre ting, skryter av verdier og rett og slett «leker» rik. Jeg synes det er trist fordi de er så usikre på egen verdi at de må skryte på seg materielle goder. Lykke kan ikke kjøpes for penger og verdi har man uansett. 

Anonymkode: 378a4...07f

Joda, skjønte det. Mange av dem uten råd, men også av dem som såvidt har kommet seg over kanten. Utrolig hvor snobbete noen blir av å eie et hus og en bil. 

Anonymkode: 267fd...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...