Gå til innhold

Er det farlig å gå 2-timers tur hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker å gå tur hver dag, men er det ok? Er selvfølgelig en og annen dag jeg bare er hjemme og slapper av, eller tråkker rundt i byen eller på senteret, men er det farlig å gå ca. 2 t hver dag? 

Det er en liten fjelltopp jeg går opp på. Bruker 30 min å gå hjemmefra til der turen starter, og bruker sikkert 30 min fra der turen starter til jeg når toppen. Så blir fort 2 t før jeg er hjemme. 

Er det farlig? Er noen bratte partier, så får opp pulsen og får trent bra. 

Anonymkode: e23b8...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja, litt kjipt om du møter på menn med skumle hensikter...

Anonymkode: 0dfd0...f73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var 3 kjipe svar iløpet av samme tid av 3 forskjellige anonyme brukere. Planla dere dette, eller? 😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er overhode ikke farlig i seg selv å gå mye hver dag, selv ikke om man delvis får opp pulsen. 

Det er vel mer hvor man legger turen som avgjør om den er farlig. Bratte skrenter, ras, snøskred, mørke smug, gå seg bort, tråkke på et jordvepsebol, slike ting. 

Om du seriøst lurer på om selve gå-aktiviteten i seg selv er farlig... hvordan tror du egentlig folk kom seg rundt i gamle dager?

Anonymkode: 23964...4ce

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig sunt og bra. Dette er det hundeeiere gjør! (Eller burde gjøre...)

Anonymkode: 263f5...3b3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hundeeier her: Max 1.time + 2. timer ca 2.dg  og 3-4 timer i helga. 

Anonymkode: 26123...d76

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør av ren nysgjerrighet: Hvorfor tror du at dette muligens kan være farlig?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kroppen er laget for bevegelse. Ikke farlig 😊 

Anonymkode: 3d209...28e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg liker å gå tur hver dag, men er det ok? Er selvfølgelig en og annen dag jeg bare er hjemme og slapper av, eller tråkker rundt i byen eller på senteret, men er det farlig å gå ca. 2 t hver dag? 

Det er en liten fjelltopp jeg går opp på. Bruker 30 min å gå hjemmefra til der turen starter, og bruker sikkert 30 min fra der turen starter til jeg når toppen. Så blir fort 2 t før jeg er hjemme. 

Er det farlig? Er noen bratte partier, så får opp pulsen og får trent bra. 

Hvorfor skulle det være det?

Anonymkode: f6039...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan dø av anstrengelse, særlig hvis man allerede er syk. Men med mindre det føles som om du er så sliten at du holder på å dø, så kommer du heller ikke til å dø. Det tenker jeg

Anonymkode: 13cd5...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ikke svar trollene/tullingene.  Du lever et sunt liv!  Å få opp pulsen er noe ekspertene mener er det viktigste med trening. (hjertet bli sterkere og gir deg bedre pust/liv! ) Og du kan gjerne pushe deg mer, variere med feks intervalltrening gjerne i bakkeløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det farlige er å IKKE gå to timer om dagen. Det er faktisk anbefalt å gå minst 10 000 skritt daglig, noe som tilsvarer en tur på 1 t og 40 min

Anonymkode: 2b82a...d4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

men er det farlig å gå ca. 2 t hver dag? 

Farlig? Hva med dette skal være farlig? Det eneste farlige her er at noen faktisk må stille det spørsmålet, og ikke klarer å finne svar på det uten å spørre KG-guruene. 

Anonymkode: 17356...114

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teatrica skrev (16 minutter siden):

Jeg spør av ren nysgjerrighet: Hvorfor tror du at dette muligens kan være farlig?

Vet ikke. Tenkte at jeg slet ut kroppen. Vil ikke ha slitasje, men så blir jeg så utrolig svett, og tenkte at det er jo bra å svette. Jeg blir ordentlig svett så det renner i hodebunnen til og med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ikke svar trollene/tullingene.  Du lever et sunt liv!  Å få opp pulsen er noe ekspertene mener er det viktigste med trening. (hjertet bli sterkere og gir deg bedre pust/liv! ) Og du kan gjerne pushe deg mer, variere med feks intervalltrening gjerne i bakkeløp.

Ja, jeg har ikke trent på en stund, men tenkte at 2 timers tur var en bra begynnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...