Gå til innhold

Får min 6 åring stå sammen med meg på El sparkesykkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begge med hjelm såklart og lavest fart. Han synes dette er utrolig gøy og de små føttene får slippe å måtte gå for langt når vi er på tur. Han står foran meg på sykkelen og holder godt i Stangen imens jeg holder styret bak. 

Anonymkode: b2e9c...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da bryter du nok både loven og forsikringsvilkårene. Som voksen kan det også få konsekvenser for førerkort om dere blir tatt.

Anonymkode: c9351...fce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det mulig å ikke ha fått med seg at det nå ikke er lov med 2 på en sparkesykkel?

Anonymkode: b00da...bcb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noen tusen i bot hvis dere kjører forbi feil person, men sjansen for å bli tatt er liten.....avhengig av hvor dere kjører.

Anonymkode: de8cc...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finner ingen steder om barn+voksen på sparkesykkel på nett så hvordan skulle jeg fått med meg det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finner ingen steder om barn+voksen på sparkesykkel på nett så hvordan skulle jeg fått med meg det? 

Et barn er jo en person... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen for å bruke en elektrisk sparkesykkel er 12 år. Og det er ulovlig å være to stk på en sykkel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om du ønsker å se bort fra at det ikke er lov med to på en elsparkesykkel, hvorfor i all verden vil du bruke ditt eget barn som kollisjonspute? Må folk tryne over ungen sin før de forstår hvorfor dette ikke er lov? 

Anonymkode: d5bd8...076

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og er gjerne ikke ønskelig å bruke ungen som airbag som er det som skjer om du krasjer. ..

Anonymkode: 71a6d...8de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det har stått i utallige aviser over lang tid. Det er ikke lov med to personer på en sparkesykkel. Det kan ikke bli mer tydelig. Eller trodde du et barn ikke teller som en person?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skummelt at du er så hjelpeløs når du har ansvar for et barn. Det er info som er lett å søke opp. Barn telles også som passasjer. 

https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/trafikksikkerhet/sikker-pa-elsparkesykkel/trafikkregler/

Anonymkode: 607a3...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 12.52):

Begge med hjelm såklart og lavest fart. Han synes dette er utrolig gøy og de små føttene får slippe å måtte gå for langt når vi er på tur. Han står foran meg på sykkelen og holder godt i Stangen imens jeg holder styret bak. 

De «små» føttene har nok ikke vondt av å gå. Det er en 6 åring det er snakk om, er det ikke? 

Anonymkode: eebff...491

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker at dere går begge to. Barnet har godt av å gå, og du har enda bedre av det. Disse elsparkesyklene ødelegger både barn og voksne. Mange skal ikke bevege seg lenger. Det skaper slappe og late mennesker. Hva er feil med å bruke beina, eller en helt vanlig sykkel. 

Anonymkode: cd052...307

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at dere går begge to. Barnet har godt av å gå, og du har enda bedre av det. Disse elsparkesyklene ødelegger både barn og voksne. Mange skal ikke bevege seg lenger. Det skaper slappe og late mennesker. Hva er feil med å bruke beina, eller en helt vanlig sykkel. 

Anonymkode: cd052...307

Jeg er ikke helt enig med deg her. Selv foretrekker jeg å gå/løpe i skogen eller trene styrke på treningstudio fremfor å gå timesvis på hard asfalt (har plantar fascitt).  Er enig i at mange bør bevege seg mer, men det er opp til hver enkel hvordan de gjør det. Det viktigste er at folk gjør noe de liker som de klarer å holde på over tid. 

Elsparkesykkel er bare et fremkomstmiddel på lik linje som bilen, kollektivt, sykkel, osv. 

Anonymkode: 607a3...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...