Gå til innhold

er jeg egoistisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
...

Det viktigst at det er rettferdig for foreldrene, eller er det barnet som står i fokus hos deg her?

Jeg forutsetter at barnet skal ha muligheter til samme mengde reise/samvær med begge foreldrene. Jeg forutsetter videre at ingen av foreldrene er så egoistisk at barnet blir fratatt en slik mulighet. Og for å få til dette må foreldrene være enig og ha en så god kommunikasjon at ingen overkjører den andre og på den måten fratar barnet like muligheter.

Reisen det her er snakk om er altså på 3 uker. Jeg ville faktisk vært skeptisk selv. Jeg hadde ikke hatt noen grunn til å nekte en slik reise i f.eks. sommerferien. Men jeg er ikke like sikker på hva jeg hadde ment om det var mitt barn som skulle ut å reise så lenge midt i skoleåret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg forutsetter at barnet skal ha muligheter til samme mengde reise/samvær med begge foreldrene. Jeg forutsetter videre at ingen av foreldrene er så egoistisk at barnet blir fratatt en slik mulighet. Og for å få til dette må foreldrene være enig og ha en så god kommunikasjon at ingen overkjører den andre og på den måten fratar barnet like muligheter.

Reisen det her er snakk om er altså på 3 uker. Jeg ville faktisk vært skeptisk selv. Jeg hadde ikke hatt noen grunn til å nekte en slik reise i f.eks. sommerferien. Men jeg er ikke like sikker på hva jeg hadde ment om det var mitt barn som skulle ut å reise så lenge midt i skoleåret.

Men det er jo ikke sagt noe om at far har planer om å reise til utlandet med barnet i det hele tatt, det er en faktor du har lagt til etter eget hode. Da kan vi andre også legge til en mengde forskjellige faktorer da?

Skal virkelig mor måtte avlyse sin reise utelukkende fordi far kanskje kunne hatt lyst til å reise til utlandet, selv om det ikke har vært på tale enda? Om far da er fornuftig kan vel han velge å legge sin reise enten til neste år eller i ferier. Det er ikke mors ansvar å legge til rette for at far skal ha muligheten til å reise med barnet, er det?

Endret av Violetta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...