Gå til innhold

hør her alle som bruker solarium


Debra

Anbefalte innlegg

dere må ikke gjøre det.. solarium innholder ikke UVB beskyttelse, så det vil si at den bedkytter ikke mot solbrenthet. så du merker ikke at du får for mye sol. men huden merker det vledig godt. du blir fortere rynkete, somm alle vet. du får mer talgklumper, pigmentering og grovporet hud.

bare en advarsel.

gå for selvbruner isteden. og hvis du på død og liv må i sola, solarium eller vanlig sol. så bruk solfaktor 15 eller mer...

hilsen lille meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solarium inneholder ingen former for beskyttelse (antar du forsnakket deg), men gir en overdose UVA, som er de strålene som gjør at vi blir brune, men også de som trenger dypest ned i vevet og forårsaker skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg tar sol uansett, bedre å være usunn og pen, enn å se død og ekkel ut! Sist jeg tok selvbruner, sa min venn jeg ligna på paris hilton - oransj :D Hhahaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Towelie...er det bedre å se usunn å pen ut??? HALLO.... er du klar over hvordan du kommer til å se ut om noen år eller... som en rosin med store porer og kanskje pigmentflekker.... ikke særlig pent det da..

Tl elphaba..

ja forsnakket meg... mente det som du sa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
til Towelie...er det bedre å se usunn å pen ut??? HALLO.... er du klar over hvordan du kommer til å se ut om noen år eller... som en rosin med store porer og kanskje pigmentflekker.... ikke særlig pent det da..

hallo, dere har ikke noe med å rakke ned på towelie fordi hun tar sol! fint at dere advarer oss, men så må man få lov å velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvfølgelig lille ulv...

rakker ikke ned på henne, men hun kommer til å angre.. lov til å advare henne da, og evnt deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg vil se litt freshere ut i fjeset, så blander jeg bittelitt selvbruningskrem med litt vanlig fuktighetskrem og tar det i ansiktet...gjør det gjerne et par dager. Aldri solarium!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så er det en forskjell på å ta sol flere ganger i uken og på å gjøre det noen få ganger i blant. Det er da vel begrenset hvor fæl man kan ende opp med å se ut når man ikke overdriver bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som tar solarium vet da vel "farene" ved det.

Men for å sette det på spissen - hvilken rolle spiller det om de som tar sol blir litt gropere i huden og ligner på "en sviske", som du sier?

Nå er vel ikke DET de største farene ved UVA- og UVB-ståling, vel...

Jeg har ingenting i mot å ta solarium selv. Med dette (som det meste annet) gjelder det å være måteholden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tar ikke sol lenger jeg heller.

tok det litt nå og da før, men har hørt nok fra både forskning og sett ressultater til at jeg nå velger å la det være.

ei tidligere kollega av meg har tatt sol jevnlig hele året i flere år, fordi det var penere å være litt brun en å være bleik, også på vinteren. hun hadde følt seg freshere.

nå er hun den som advarer alle, "SE på meg da!" og mer trenger hun vel ikke si.... huden ser ut som huden på en elefant, tykk og rynkete og nesten litt hard.

hun så kanskje brun og fresh ut før, nå ser hun sliten ut, og hun er ikke mer en 40.

dessuten så kom det for en tid siden noen varsler om at det har vært en drastisk øking av hudkreft i de europeiske landene, og at det kunne se ut som at dette fulgte økingen av bruken av solarium. (men dette husker jeg ikke hvor jeg hørt, så jeg kan ikke linke til noen fakta)

men for meg avgjorde det alt, ikkeno mer solarium på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som tar solarium vet da vel "farene" ved det.

joda, det er så. man hører om det og leser om det, men forstår man det?

det blir på samme måte som at alle som begynner å røyke vet farene ved det, men forstår man virkelig faren? forstår man at dersom man ender opp med kreft eller annet, så er det faktisk stor sjanse for at det er nettop fordi man valgte akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar solarium 7-8 foran julebord der jeg skal ha en utringet kjole. Er det farlig også? Tar aldri ellers i året.

Vil få frisket opp fargen og synes huden blir bedre også. Sliter med små røde nupper på overarmene som ser bedre ut etter sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar solarium 7-8 foran julebord der jeg skal ha en utringet kjole. Er det farlig også? Tar aldri ellers i året.

Vil få frisket opp fargen og synes huden blir bedre også. Sliter med små røde nupper på overarmene som ser bedre ut etter sol.

Det går nok helt sikkert bra, ingen grunn til å bli overhysterisk heller (det er heller ikke bra for helsen ;))

I USA så kan man få høre dette rynke-mantraet om man skulle oppholde seg 2 minutter i solen uten solkrem. Mange mener at solfaktor 30 er et absolutt must hver dag, uansett om du bare er ute i dagslys mens du går fra bussen til jobben/hjemmet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg tar jo ikke sol hver eneste dag, og tar aldri mer enn 15 min av ganga! Og jeg synes jeg tar meg bedre ut nå (etter jeg begynte) enn noen gang, ser ikke grå ut i speilet og kjip og stygg. Hør på lilleulv ja, gi faen i å rakke ned på solariumshorer!! >:--O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...