Gå til innhold

Hva kjøper dere til de over 70 år?


Pimbila

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mor mi pleier å lage en trivelig kurv til farmor, med litt mat-ting, bøker, nyttige og litt kjedelige saker, og annet trivelig. Det er stas, og hun pleier å bli glad... Ellers gir jeg de det de sier at de ønsker seg, lix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke vet om noe spesiel de trenger, så kjøper jeg enten noe som spises opp, brukes opp eller leses.

Min erfaring er at dette er det de ønsker seg også, for etter et langt liv har de nok av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Krista83_*

Jeg kom på en god ide i går. Min mormor har fått det for seg at hun bare skal drikek te. og dermed har jeg kjøpt en "tepakke" til henne. Med tekopp flere sorter løs-te og sånne klyper til å ha te-en i..

Problemet mitt er alltid morfar, føler at om jeg kjøper noe til dem sammen blir det alltid mest til mormor, så i år blir det vell en sånn standard pakke.. Skal kjøpe ull-såler blant annet ettersom han liker å være ute.. Noen som kan hjelpe med en liten ting til?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god aftershave?

Vet mamma kjøpte det hos frisøren et år, og det gledet begge mine bestefedre. (og pappa fikk også en slik da. Var goood mot tørr hud, som visstnok plager disse barberte områdene) Siden det var en herresak med herrelukt og sånn, så var det ikke "damekrem" som de selvsagt ikke vil bruke :)

Besteforeldre får gaver som forbrukes ja. Håndkrem og aftershave, pene lys, sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

besteforeldrene på sambo sin side får en flaske med cognac..

min farmor er verre, da hun ikke drikker.

Tenkte på noe hudpleie produkter eller noe annet velvære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit til damene synes jeg, men det blir mye sokker og skjorter til mennene...

Bøker er så dyrt, ellers er jo det en flott gave. Tror jeg bare henger meg på den fra mor og far i år, det blir bare teit det jeg gir likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe et årsabonnement på Allers eller Norsk Ukeblad, det er noe min gamle bestemor kan kose seg med.

Det er en knallgod ide. Vi begynte med Hjemme for mange år siden, og nå får bestemor det hver jul, og hun koser seg masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_julie_*

Min mor er over 70 og trygdet. Til henne har vi vert på parfymeri og kjøpt god krem,parfyme og deo. Hun har ikke råd til slike saker så det er knall hver gang. han er utemenneske, så han får varmt undertøy av ull og noe godt å drikke.

Slik har vi gjort det de siste årene. De har alt og mer til i huset , trenger ingenting.

De får fortsatt pynteting av enkelte i fam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med i år har jeg og bestemor blitt enige om å la være julegaver, ikke for noen annen grunn enn at vi begge har nok av det meste, og at vi følte det ble litt bare å bytte penger... De siste årene har vi gått flere sammen og ordnet diverse praktiske ting i huset hennes, det har vært veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre er i den alderen. Mine foreldre er glade i å lese, så bøker er alltid populært. Har gitt dem gavekort på fire kinobilletter før. Det ble de veldig glade for. Kino er noe de ikke finner på av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får mine besteforeldre fotokalender med oldebarnet sitt på, men tidligere har det vanket kurv med godsaker i til dem og det har alltid vært en godt mottatt gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bestemor har en enorm familie, så det skal godt gjøres å finne på noe hun bare får en av. I år blir det et fotoalbum, andre år har hun fått shampoo og øredobber. Et år strikket jeg et stort sjal til henne, det ble hun veldig glad for (selv om det selvsagt ikke var helt perfekt ;) Det burde jo vært en heklet kant på må skjønne :ler: ) De har jo ikke tid til å strikke til seg selv når de har mange barnebarn :)

såpe og slikt får hun i hauger og dunger, så det er smykkene som har falt mest i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er vanskelig jeg...

Besteforeldrene min på morssiden er døde, men har grandtante og grandonkel som liksom har tatt over den rollen.

Men onkelen vår sitter bare hjemme, han er dårlig til bens, hjerteoperert, prostataoperert, sliter med blæren osv. Så han er maks borte 3 timer om gangen (julaften er ofte et maraton uten like ;)). Han tisser bare hjemme og er hjelst hjemme, tante må dope han ned i skjul for at han skal dra noe sted.

Tante er ganske sær hun og...

Ihvertfall; både kurv med mat, kinobilletter etc er uaktuelt, (mat ordner de SELV)...

Bøker funker for han, men det er dyrt, og han har det meste om det meste. Hun kan man gi kremer etc til, men man risikerer å få det igjen året etter :ler:

Hadde vært så gøy å gi de opplevelser, som f.ks kinobill., men vet de aldri vil bruke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Bestemor på 90 elsker alt fra Nivea, så blir vel noe derfra i tillegg til noe annet. Får se etterhvert.

Farmor og farfar får noe slags mat, tror jeg. De liker ikke "juggel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare igjen en mormor, hun får konfekt av hele familien. (hun er ganske dårlig av Parkinson, og godis er det eneste hun vil ha)

Men vi feirer jul med en gammel tante, og hun ønsker seg det samme hvert eneste år: En flaske portvin, en stor eske med engelsk konfekt og en nattkjole. Den nattkjolen kan ikke være blå, for som hun sier: "Je er itte et slikt et følelses-menneskje".

:ler:

Vi har byttet på med å kjøpe en ullstrømpebukse og nattkjole annethvert år, da... Men det er virkelig bare dette hun ønsker seg, og hun er like fornøyd hvert eneste år. Ganske kjekt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke julepresanger til noen over 70 år - men om jeg hadde gjort det, så hadde jeg nok satset på god litteratur og god musikk (det gjelder uansett alder), kanskje noe god mat, en matkurv med all slags godt i?, konfekt og slikt som en vanligvis ikke unner seg selv? Gode hudkremer, parfyme osv. osv Kanskje et godt varmt ull-pledd. En god DVD, hvis de har DVD-spiller? Konjakk, likør eller noen gode flasker vin? Gavekort? Eller kanskje aller best, lag noe selv? mal, strikk, sy?? ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...