AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Del Skrevet 11. juli 2022 Er det flere som meg? Bor i Oslo og har egentlig alt jeg trenger her. Behovet for å reise utenlands er ikke tilstede lenger . Dyrt er det også. Samme å reise flere steder i Norge. I år skal jeg bare være her i Oslo i ferien. Vi har jo alt: Skog, strand, museer, restauranter også videre. Det gjør at jeg får spart nesten 50.000 bare alene det! Er det pandemien eller alderen som har gjort det? Jeg er i 40 årene. Er det flere som meg her? Anonymkode: 7214d...ee3 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg er i 40 årene og tenker det samme. Har ikke behov for å reise noe i sommer, vil bare være hjemme. Med katten min. Anonymkode: a2280...615 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 11. juli 2022 #3 Del Skrevet 11. juli 2022 Kjenner på det samme. Før pandemien hadde jeg en rastløshet om å hele tiden planlegge, reise og oppleve noe nytt, men nå setter jeg mest pris på å tilbringe feriedager hjemme. Denne sommeren skal jeg reise vekk 1 uke og være 2 uker hjemme, og det er sistnevnte jeg gleder meg mest til 🙏 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kgerderdetskjer Skrevet 11. juli 2022 #4 Del Skrevet 11. juli 2022 Denne sommeren er jo veldig dyrt fordi mange har ikke reist på to år. Ser ingen vits med å betale overpris pluss at norske kronene er veldig svak for tiden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Del Skrevet 11. juli 2022 Samme her. 40+. Reise er litt stress. Noen ganger føles det litt som å gjøre det bare fordi det er forventet, og man må fortelle noe og være en interessant person. Hvorfor må man ha vært overalt for å ha det bra? Jeg skal også oppleve noe nytt i Oslo, nye museer, arkitektur, badesteder, og restaurant/kafé. Anonymkode: f5a54...b82 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Del Skrevet 11. juli 2022 jeg er omvendt. Er SÅ lei Oslo etter pandemien, så jeg må ut! Et par år yngre enn deg. Anonymkode: cde7b...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Del Skrevet 11. juli 2022 Bor midt i et av de flotteste naturområdene i Norge, et sted folk fra andre steder i landet reiser til på sommerferie. Reiser aldri bort på sommeren, da nytes sommeren her i fulle drag setter heller av litt penger til å dra til varmere strøk midt i kaldeste, mørke vinteren. Anonymkode: 33451...ec1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg kjenner på det samme, men har alltid vært sånn. Mens vennene mine er rastløse og har behov for å komme seg bort, foretrekker jeg å være hjemme eller dra på hytta sammen med samboeren og katta. Har fundert litt på dette, og kommet frem til at forskjellen på meg og vennene mine er at de kobler skikkelig av når de reiser bort, og føler seg oppladet og klar for nye eventyr når de kommer hjem. Jeg synes reising er slitsomt, jeg blir fort sliten av å være sammen med folk hele tiden og jeg sover alltid dårlig borte, så uansett hvor hyggelig man har det, ender jeg alltid opp med å være veldig sliten når jeg kommer hjem. Dette blir ekstra kræsj hvis man reiser bort ei langhelg, da jeg overhodet ikke er klar for jobb etter å ha vært bortreist hele helga. Jeg må alltid ha en dag eller to fri etter å ha reist for å hente meg inn igjen. Og ofte føler jeg at tiden bortreist stortsett bare har vært bortkastede penger og energi. Kvinne i 40-årene. Anonymkode: c5b4a...7fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg er helt motsatt, bor i Oslo, men har gledet meg til å vise barna verden. Yngste ble født et halvt år før pandemien startet, og eldste husker ikke de reisene vi var på før han ble storebror. Nå er vi på reise, mange nye inntrykk, slitne barn og voksne, men veldig gøy! Anonymkode: 1558d...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg reiste som en gal i 20-årene, og i midten av 30-årene var det som å slå av en bryter. Jeg ble så hjemmekjær og fikk plutselig samme glede av hageliv, skogsturer med familie og venner, og ønsket å bruke fritiden på mine eldre søsken, foreldre og besteforeldre mens jeg ennå har dem. ❤️ Fikk en helt egen ro over meg, og kjente på genuin glede uten å måtte reise rundt i verden. Men alle reisene og minnene ville jeg aldri vært foruten, så jeg oppfordrer alltid unge til å reise mens de kan. Kanskje enkelte faktisk kan bli «ferdigreist»? Folk får sjokk når jeg som var familiens rotløse plutselig er så glad i å møtes hjemme hos hverandre i ferier. Anonymkode: 89aff...294 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 11. juli 2022 #11 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg syntes det var morsomt da man var yngre. Da man faktisk hadde noen å reise med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11. juli 2022 #12 Del Skrevet 11. juli 2022 12 grader og regn lader ikke batteriene for det kommende året, så skal vi få noe sol og varme må vi nesten reise bort. Hadde jeg bodd et sted man kunne forvente godt sommervær hadde det vært mindre interessant med utlandet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 12. juli 2022 #13 Del Skrevet 12. juli 2022 Har en jobb der jeg reiser mye, så for min del kan jeg godt være hjemme eller på hytta🙂. Men samboeren har gjerne lyst til å reise, så vi tar noen turer sammen når jeg er hjemme. Trenger ikke å være mer avansert enn en tur med Kielferga. Reiser dog aldri i fellesferien, det er bare mas😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 12. juli 2022 #14 Del Skrevet 12. juli 2022 On 7/11/2022 at 6:42 PM, AnonymBruker said: Jeg reiste som en gal i 20-årene, og i midten av 30-årene var det som å slå av en bryter. Jeg ble så hjemmekjær og fikk plutselig samme glede av hageliv, skogsturer med familie og venner, og ønsket å bruke fritiden på mine eldre søsken, foreldre og besteforeldre mens jeg ennå har dem. ❤️ Fikk en helt egen ro over meg, og kjente på genuin glede uten å måtte reise rundt i verden. Men alle reisene og minnene ville jeg aldri vært foruten, så jeg oppfordrer alltid unge til å reise mens de kan. Kanskje enkelte faktisk kan bli «ferdigreist»? Folk får sjokk når jeg som var familiens rotløse plutselig er så glad i å møtes hjemme hos hverandre i ferier. Anonymkode: 89aff...294 Ja, du sier noe der!😊 Jeg reiste land og strand rundt i 20-årene, backpacket igjennom Russland og Asia, seilte rundt i Stillehavet, bodde på lugubre hostels og spiste mye tvilsom mat. Ville aldri vært det foruten, men jeg er nok ferdig med det nå😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 18.03): Er det flere som meg? Bor i Oslo og har egentlig alt jeg trenger her. Behovet for å reise utenlands er ikke tilstede lenger . Dyrt er det også. Samme å reise flere steder i Norge. I år skal jeg bare være her i Oslo i ferien. Vi har jo alt: Skog, strand, museer, restauranter også videre. Det gjør at jeg får spart nesten 50.000 bare alene det! Er det pandemien eller alderen som har gjort det? Jeg er i 40 årene. Er det flere som meg her? Anonymkode: 7214d...ee3 50 000 på ferie hvert år?!!? Yaiks! Jeg har bare være 4 dager i utlandet siden mars 2020, og jeg orker ikke stresse med det i sommer med risiko for munnbindpåbud og karantene og annet hysteri rundt omkring, og dessuten streik etc. Men jeg tror aldri jeg har brukt så sinnsykt my penger på en ferie noen gang... Føler ikke jeg sparer særlig penger på å ha ferie hjemme. Blir jo gjerne mer god mat, dyre jordbær og moreller, svindyrt drivstoff om man skal komme seg til stranden, fjellet og skogen. museum og teater og kino koster penger... Anonymkode: 04179...3e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Del Skrevet 22. juli 2022 Helt motsatt her, kvinne midt i 50 årene. Er akkurat ferdig med 2 uker ferie som av ulike grunner har vært hjemme. Føler det har vært fullstendig bortkastet, kunne like gjerne vært på jobb på dagtid. Gå tur, lese, kino osv gjør jeg jo etter jobb resten av året. Gudskjelov at jeg har mer ferie til gode, da skal jeg ut å reise. Anonymkode: 49c00...541 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. juli 2022 #17 Del Skrevet 28. juli 2022 Elle Melle skrev (På 11.7.2022 den 19.02): 12 grader og regn lader ikke batteriene for det kommende året, så skal vi få noe sol og varme må vi nesten reise bort. Hadde jeg bodd et sted man kunne forvente godt sommervær hadde det vært mindre interessant med utlandet. Samme sommeren har vi hatt her, så jeg er faktisk værsjuk! Kjøpte meg noen nye kjoler og sommerklær før ferien, men der har gått i ull🙄 I tillegg er jeg syk på skikkelig også, ikke bare værsjuk, og klarer egentlig ikke farte hit og dit, så jeg hadde gledet meg til å være mye ute i hagen som vi (mest mannen min da) la ekstra arbeid i i vår for at det skulle være fint å sitte/være ute. Tror hagen har blitt brukt 5 ganger siden mai… Så vi tok ei uke til varmere strøk. Og det gjorde utrolig godt men desto kjipt å komme hjem til 8-12g og regn. Og vind Men hadde vi bodd på en mere værstabil plass (dog…..er jo forsåvidt værstabilt her også; stabilt dårlig🙄) så hadde nok ikke utferdstrangen vært like stor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Del Skrevet 28. juli 2022 Motsatt her. Hadde stor reiselyst før. Enda større etter pandemien. Kom hjem i forigårs, og sitter allerede og undersøker en hoppe-på tur på grunn av været, samt at det er lite å finne på, og færre restauranter å velge i. Er også i 40-årene, er ikke akkurat et mål å spare penger lenger, man er jo i en alder der man sitter greit i boligmarkedet og i arbeidslivet. Så opplevelser betyr mer. Anonymkode: 55c8f...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 28. juli 2022 #19 Del Skrevet 28. juli 2022 Mja, reist mye før og alltid vært glad i å reise til utlandet flere ganger i året. Men under pandemien og nå så har jeg ikke hatt samme reiselysten. Nå er jeg en som trives i kaldt og guffent vær kontra varmt og sol, så å ha ferie i Norge gjør meg ingenting 🙂 Jeg orker derimot ikke mye stress på ferie, og slik denne sommeren betegnet seg til å bli med flykaos, mange på reise som skal ta igjen for 2 år, munnbindkrav diverse steder, koronapass enkelte land og at alt har blitt dyrere i en mer ustabil verden enn før… neitakk, det har ikke fristet en plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #20 Del Skrevet 28. juli 2022 Hatsumomo skrev (5 minutter siden): Jeg orker derimot ikke mye stress på ferie, og slik denne sommeren betegnet seg til å bli med flykaos, mange på reise som skal ta igjen for 2 år, munnbindkrav diverse steder, koronapass enkelte land og at alt har blitt dyrere i en mer ustabil verden enn før… neitakk, det har ikke fristet en plass. Det er synd at mediene har skremt så mange fra å reise. Jeg har så langt vært på fire utenlandsturer. Også via Schiphol, og til London. Det har aldri vært så lite kø på flyplassene. Ingen har krevd koronapass. Jeg hadde vel på meg munnbind en gang, da jeg tok buss i Frankrike. Selv på tuben i london så du knapt et munnbind. Bagasjen har aldri vært så raskt på båndet. Og det har aldri vært så folketomt rundt omkring på disse plassene, da mange fortsatt lar være å reise. Og ustabiliteten er vel mest mellom Ukraina og Russland? Anonymkode: 55c8f...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå