AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #21 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Barnehagene vil ha sukkerfri barnehage fordi barn på sukker er for mye å håndtere for dem. De vil heller skape usunne spisevaner( tørr å påstå fremtidige spiseforstyrrelser) der noen mat er fyfy og andre mat er glorifisert. Fakta er at balanse er viktigst. Dette gjør jo at man blir angstfull rundt søtsaker og får skyldfølelse av å spise det. Anonymkode: 0aad0...480 Leste du feil eller er du vare dum? Er foreldrene som sutrer å bærer seg. Ikke de ansatte Anonymkode: 9c973...32d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #22 Skrevet 7. juli 2022 Unger skulle vært hjemme fremdeles med mammaen sin, og løpt rundt i nabolaget og lekt. Spist kjeks i lekehytter og drukket saft. Innimellom fått en skål med is eller en brus. Sånn normalt. Liksom bare normalt. Barnehager er triste, kjipe og full av stressede ansatte. Som bare vil ha det så lett som mulig og bli ferdig med dagen. Bryr seg døyten om barna de fleste av dem. Tror barn blir skadet mentalt av barnehage Anonymkode: dafef...4d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #23 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unger skulle vært hjemme fremdeles med mammaen sin, og løpt rundt i nabolaget og lekt. Spist kjeks i lekehytter og drukket saft. Innimellom fått en skål med is eller en brus. Sånn normalt. Liksom bare normalt. Barnehager er triste, kjipe og full av stressede ansatte. Som bare vil ha det så lett som mulig og bli ferdig med dagen. Bryr seg døyten om barna de fleste av dem. Tror barn blir skadet mentalt av barnehage Anonymkode: dafef...4d2 Føler du deg tråkka på heller? Har den perfekte drittungen din tatt skade? Å komme med slike påstander er bare kvalmt, tipper du aldri har jobbet med andre mennesker før. For nemlig de fleste som velger slike yrker gjør det de kan for ansatte, foresatte og viktigst av alt. Barna! Hvis du ikke har barn, please gjør verden en tjeneste og unngå det. Ha en god kveld Anonymkode: 9c973...32d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #24 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Unger skulle vært hjemme fremdeles med mammaen sin, og løpt rundt i nabolaget og lekt. Spist kjeks i lekehytter og drukket saft. Innimellom fått en skål med is eller en brus. Sånn normalt. Liksom bare normalt. Barnehager er triste, kjipe og full av stressede ansatte. Som bare vil ha det så lett som mulig og bli ferdig med dagen. Bryr seg døyten om barna de fleste av dem. Tror barn blir skadet mentalt av barnehage Anonymkode: dafef...4d2 Så foreldre skal gå uten inntekt til barnet er skoleklar? Hvem skal betale regningene da? Jeg jobber i barnehage og jeg elsker jobben min. Jeg har gått mange år på skole for å lære om barn. Barn har det gøy i barnehagen. Vi leker, synger og gjør mye spennende og morsomt. De har også voksne rundt seg som er oppriktig glad i de. Norske barnehager har en høy standard og de lærer masse. Anonymkode: 141fb...80c 1
Maleficenta Skrevet 7. juli 2022 #25 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere for eller mot sukker i barnehagen? Er en is på sommeren ok? Eller vafler et par ganger i året? Noen foreldre skaper seg på foreldre møtene om at de vil ha sukkerfri barnehage, - samme foreldre sender med joghurt hver eneste dag, der er det mye sukker i. Interessant å høre hva dere tenker Anonymkode: 141fb...80c syns det er bra at de har et avslappet forhold til sukker. Ikke for mye. Moderate mengder. Syns noen barnehager er helt ekstreme npr de banner pålegg som brunost f.eks. 1
Maleficenta Skrevet 7. juli 2022 #26 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i barnehage og når det var 28 grader og sol fikk barna en saftis. De var varme og slitne av varmen. EN gang Ila sommeren og vi fikk klage fra foreldrene. vi hadde vafler EN gang i år på vaffeldagen. Klage. foreldrene vil kun ha frukt og grønnsaker. Dette får barna også, men litt kos er visst ikke greit lengre Anonymkode: 141fb...80c jeg støtter kos i barnehagen
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #27 Skrevet 7. juli 2022 Det som er synd er at disse tingene tas opp på foreldremøte, av én eller max et par (fanatiske) foreldre. Og da er det ikke lett å være den som først tar til ordet for sukker og is. Så plutselig har fåtallet bestemt, og de andre sitter litt triste igjen. Nordmenn er konfliktsky, dessverre, har sett dette gang på gang i ulike settinger. Anonymkode: f3fca...a25 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #28 Skrevet 8. juli 2022 Jeg syntes litt sukker i barnehagen er ok, men syntes faktisk det er litt i overkant mye i vår barnehage. Det er is/kake til hele barnehagen hver gang noen har bursdag (og det er jo i ett ende kjør) og så er det en vaffel her og en bolle der utenom det. Anonymkode: e77ed...279
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #29 Skrevet 8. juli 2022 Her er det is hver gang noen har bursdag. 18 barn på avdelingen. Har barnet bursdag i en helg, feires det fredag eller mandag. Av og til har foreldre med kake i stedet, eller muffins. Så er det godteri fra julenissen og godteri fra påskeharen, samt ved karneval. Så er det is når det er varmt, kjeks når det er kaldt, kakao i lavvoen og kjeks når de går på tur. Selvsagt er ikke dette mye, isolert sett. Problemet oppstår når det skal feires bursdager hjemme også, vi skal også få besøk av påskeharen, barnet skal på besøk til bestemor og begge besteforeldresettene ønsker å gi julestrømpe, vennene har bursdag og farmor, farfar, mor og far og de nye partnerne og søskenbarn, søsken, tante og onkel har bursdag. Så skal vi kose oss på hytta i vinterferien og høstferien, det er sommerferie - det betyr is. Vi går på skitur, kvikk lunsjen må med. Storebror skal på fotballturnering, der blir det vaffel brus og sjokolade. Tante vil ha med barna på kino, kjør popcorn og saft. Endelig er det halloween, vi har jo ikke spist nok godteri! Satt på spissen. Men er det vi som foreldre som skal måtte roe ned tradisjoner som strømpe og påskeegg for at det skal bli en reell balanse, eller skal barnehagen være en arena som fremmer helse og sunt kosthold? Barna tilbringer mesteparten av sin våkentid i barnehagen, det er fullstendig forståelig at man ønsker at fokuset skal være sunn, næringsrik og GOD mat, ikke bare sukker og vommfyll. Nei, jeg er ikke restriktiv på sukker, lager ikke is fra bunn og klager Toro-vafler. Jeg syns likevel barnehagen til mitt barn har er viktig ansvar i forhold til mitt barns kosthold. Anonymkode: 53631...0b5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #30 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenker barnehagen styrer dette helt fint selv. Regner med at det ikke er is og vafler hver dag, men til passende anledninger, som er helt innenfor og noe barna også tar lærdom av. Det jeg reagerer langt mer på er at de i lunsj og ved veldig mange andre anledninger sitter og ser på videoer fra f.eks Nrk Super på storskjerm samtidig som de spiser. Ungene sitter da hver for seg og ser på en skjerm i stedet for å sitte og snakke sammen. Samme med skolen, helt enorm mengde passiv skjermtid i løpet av en dag, brukes både i undervisning, ved matpauser, egne kosetimer med spilling på pc osv. Anonymkode: d70c8...00d Du syns skjermtid er verre enn sukker? Anonymkode: 53631...0b5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #31 Skrevet 8. juli 2022 Vi som foreldre har et avslappa forhold til sukker. Hva barnehagen serverer bestemmer de selv. Min erfaring er at barn av sukker fanatikere blir helt ville når de får øye på godteri, enn barnet mitt som får godteri når hen vil. Hen har vært på en del bursdager siden mai og har fått godtepose hver gang som har ligget urørt og uåpnet i skapet. Anonymkode: 613fd...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #32 Skrevet 8. juli 2022 Her har dette også vært et tema pga noen få foreldre har reagert på at barna fikk en saftis en varm sommerdag, vaffel på vaffeldagen, lussekatter på Lucia, godtepose på FIRE små godtebiter i påskeeggjakten. Jeg er glad min gutt begynner på skolen, fordi jeg sliter med å holde meg saklig når slike foreldre begynner å klage. De vil heller at ansatte skal bruke masse tid på å kutte opp frukt og lage smoothie enn å være med barna. Det er snakk om noen få ganger i året, er ikke dette som ødelegger kostholdet til et barn. Den største jobben med kostholdet har vi foreldre ansvar for. Greit nok at bursdagskakene ikke er tilstede lenger, men jeg synes de skal få lov å markere andre dager på en normal måte. Jeg sier JA til sukker i barnehagen. Noen foreldre må roe seg!! Anonymkode: 9ab29...021 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #33 Skrevet 8. juli 2022 Så lenge det ikke er hele tiden så ser jeg ikke problemet. Var en periode bhg vår ga is hver gang det var litt sol, det synes jeg er for mye. Ble heller aldri mulighet for å kose oss med en is i sola på vei hjem da isen allerede var servert av barnehagen liksom. Det er for mye med to på en dag for de små synes jeg. vår barnehage har fruktsalat og vaniljekesam til bursdag. Er to bursdager i måneden fra januar til juli, så da synes jeg det er fint med noe annet enn kake. Pluss noen på avdelingen har nøtteallergi og cøliaki så da er det greit å være helt trygg på at alle kan spise. Men vafler på vaffeldagen, pepperkaker og lussekatter til jul, en is eller kake i ny og ne synes jeg bare er hyggelig ☺️ og ps/ barneyoghurt (feks junior fra Tine) har halvparten så mye sukker som de vanlige med smak. 4%. Det er IKKE mye og det er mye næring i yoghurt også. Ganske lite sammenliknbart med pinneis som har veldig mye sukker. Anonymkode: af972...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #34 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Unger skulle vært hjemme fremdeles med mammaen sin, og løpt rundt i nabolaget og lekt. Spist kjeks i lekehytter og drukket saft. Innimellom fått en skål med is eller en brus. Sånn normalt. Liksom bare normalt. Barnehager er triste, kjipe og full av stressede ansatte. Som bare vil ha det så lett som mulig og bli ferdig med dagen. Bryr seg døyten om barna de fleste av dem. Tror barn blir skadet mentalt av barnehage Anonymkode: dafef...4d2 For noe ræl og tull du lirer utav deg Anonymkode: 6f94e...8fd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå