AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Del Skrevet 7. juli 2022 Sliter med helsen og ender nok opp som delvis ufør eller helt vist ikke helsen blir bedre. Jeg ønsker bare å bli meg selv, bli trent sånn at ikke kroppen svikter og at jeg kan klare å stå i jobb. Ønsker å trene, men problemet er at jeg trenger hjelp. At noen viser meg, eller trener sammen med meg. har sett litt på crossfit, der trener man ofte sammen, og de passer på at man gjør riktig. Det er effektivt og gøy i forhold til et normalt treningssenter. Men dette har jeg ikke råd til. Vet noen om man kan få dekket dette som aktivitet hos nav? Eller andre muligheter for at jeg kan få hjelp? har prøvd å trene på egenhånd men jeg sliter sånn kognitivt og glemmer øvelser, klarer ikke komme ordentlig i gang og gjør veldig mye feil som gjør ting verre. håper noen vet om noe. Anonymkode: bbff8...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Del Skrevet 7. juli 2022 Fysioterapi, dekkes av frikort om de har driftsavtale. Anonymkode: 341d4...3e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 Nei, det gjør du nok ikke. Aktiv på dagtid finnes i mange kommuner, det er gratis for de som mottar en trygdeytelse. Eller så finnes det mange treningsvideoer på youtube som du kan lære av. Anonymkode: 39d17...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fysioterapi, dekkes av frikort om de har driftsavtale. Anonymkode: 341d4...3e6 De bare viser øvelser, det er ikke nok trening det lille man får av 2-4 timer i mnd. Anonymkode: bbff8...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Gå til fysioterapeut som behandler deg, da setter vedkommende opp et treningsprogram for deg og viser deg hvordan du gjør øvelsene. Anonymkode: 778ff...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det gjør du nok ikke. Aktiv på dagtid finnes i mange kommuner, det er gratis for de som mottar en trygdeytelse. Eller så finnes det mange treningsvideoer på youtube som du kan lære av. Anonymkode: 39d17...8ae Skal undersøke det. ja jeg har sett veldig mye, men tingen er det at når jeg står der og skal gjøre øvelsen så er det glemt og gjør feil. Det er så frustrerende. Anonymkode: bbff8...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal undersøke det. ja jeg har sett veldig mye, men tingen er det at når jeg står der og skal gjøre øvelsen så er det glemt og gjør feil. Det er så frustrerende. Anonymkode: bbff8...2e4 Kjenner du noen som er gode på trening som kan vise deg da? Om du sliter med konsentrasjon og gjennomføring så kan det være at du får hjelp av kommunen/fysioterapeut. Anonymkode: 39d17...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Del Skrevet 7. juli 2022 Snakk med legen. Det er mulig kan finnes tilbud du kan benytte. Her i min kommune er det et treningssenter hvor det er flere fysioterapeuter. Her kan gå for blant annet opptrening. De har gruppetreninger - da jeg gikk der var første time en runde hvor hun satte opp ett treningsprogram som passet for meg og det jeg hadde behov for. Og så var det gruppe der 1 (eller var det 2) ganger i uka hvor alle hadde sitt eget program og hun gikk rundt og hjalp til. Anonymkode: b6b54...ea1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 Du kan sjekke hva frisklivssentralen tilbyr i din kommune, det er gratis. Ellers blir det for deg som for andre, betale for et medlemskap på treningssenter og bli med på timer. Anonymkode: d7acb...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Del Skrevet 8. juli 2022 Fysioterapeut. Alle jeg har vært hos her i byen har enkle treningsrom i forbindelse med kontorene som de oppfordret til å benytte. Med helseproblemer og kognitive problemer trenger du oppfølging av helsepersonell, som har erfaring med øvelser og trening for folk med sykdom. Mine timer bestod halvparten av oppfølging på kontoret, halvparten i treningssalen. Også kunne jeg fortsette på egenhånd om formen var der. Anonymkode: 3d9c1...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg støtter forslaget om fysioterapeut. Hvis du er like heldig som meg så finner du en som følger deg opp over lang tid. Jeg kan ikke få si nok hvor takknemlig jeg er over den hjelpen jeg får av min fysioterapeut. Både med teknikk, motivasjon, program jeg kan trene med på egenhånd og trygging/tilrettelegging (Jeg har en alvorlig traumelidelse) Ellers ville jeg drøftet problemstillingen med både Nav og fastlegen. Hvis dette kan hjelpe deg i å stå i jobb så er det jo viktig at dere sammen ser på hvilken muligheter som finnes. Anonymkode: fd603...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 8. juli 2022 #12 Del Skrevet 8. juli 2022 Det finnes noe som heter Grønn resept, og det kan du få hjelp til hos fastlegen. Det står veldig mye om det på nettet, men ikke om hva det koster. Det høres bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 9. juli 2022 #13 Del Skrevet 9. juli 2022 Sjekk ut hvilke tilbud frisklivssentralen har i kommunen din. (https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/frisklivssentral/) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå