Gå til innhold

Klarer bare ikke å opprettholde treningen, er så frustrerende!😩

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst å bli i bedre form og gå ned noen kilo. Trener styrke hjemme og prøver i tillegg å bli glad i å løpe. 

Jeg er flink i noen uker, og så skjer livet. Jeg har små barn, travle hverdager med en krevende turnusjobb. Jeg får til treningen når jeg har fridager eller før senvakter. Men så kommer de dagene der jeg er ødelagt etter en heftig dagvakt, eller når jeg er trøtt etter nattevakter. Plaget med hodepine før og under menstruasjon. 

Sånne ting vipper meg av pinnen og plutselig har det gått både en og to uker uten trening. Jeg får ikke til å trene en eller to ganger i uken på fast basis. 

Nå er det to uker siden forrige treningsøkt, jeg har fridag i dag og da ligger det en tung sky over meg som forteller meg at jeg BURDE trene, men jeg vet med meg selv at siden jeg ikke klarer å vedlikeholde det, så kan jeg likesågodt la være å trene i dag. Livet skjer og kanskje det blir to uker til neste gang jeg trener igjen. Veldig demotiverende. 

jeg er med andre ord ikke så veldig flink til å PRIORITERE trening, selv om jeg så gjerne vil. 

Hva er galt med meg?

Anonymkode: 4a425...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurven

Går an å trene selv om man føler seg litt sliten, ofte føler man seg bedre etter en treningsøkt, bare ta det rolig når du trener hvis du er litt sliten fra før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som hjalp meg er pt. Hadde en fast avtale hver uke  og ville ikke komme neste uke uten å ha trent i mellomtiden. Ikke alltid motivasjonen er der, går på rein vilje til tider. Søndag lager jeg meg en mental plan over når jeg skal trene, og går uansett.

4 måneder inn, 12 kg ned, økt muskelmasse, mer energi og trener 5-7 økter i uken. Fremdeles må jeg til tider mentalt tvinge meg avgårde. Har satt som mål å ha tre økter I uken i ferien, men er allerede oppe i en økt for dagen denne uken. Framgangen motiverer meg.

Anonymkode: b8983...5d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er galt med meg?

Ingenting! Du er et menneske. 

Når du har en så uregelmessig hverdag pga turnus, kanskje du kunne prøve med å velge ut en knippe med øvelsesr  som du vil gjøre hver dag. 

Eksempelvis; 1minutt planke, 20 knebøy, 20 armhevninger. 

Så ser du én dag fram i tida; "når vil jeg kunne finne tid til 1minutt planke? Når skal jeg gjøre knebøy?" osv. Og så holder du deg til det. Etterhvert blir det en del av hverdagen, og du får kanskje til og med lyst til å øke antallet øvelser. 

Anonymkode: ac1c8...617

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...