AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Kjøpte en billig varebil vi tenkte vi tenkte vi kunne ha i reserve for halvannet år siden. Kjøpte den for 50 tusen, prutet ned fra 70 tusen. Den var nylig eu-godkjent da vi kjøpte den hos seriøs forhandler. Nå hadde vi den nylig på ny eu-kontroll, og da var det så mye rust og feil med den at vi ble anbefalte å knokse den fremfor å fikse. Regningen ville blitt på mer en vi kjøpte bilen for. Det fikk oss til å stusse litt Iver eu godkjenningen som ble utført sist. Har hørt rykter om at eu-godkjenninger hos forhandlere kan bli gjort av venner og/eller feil og mangler fikses som vennetjenester med gamle bildeler fra gamle knokse-biler. Kan noen bekrefte at dette stemmer? Såfall forklarer dette vraket av en bil vi ble lurt til å kjøpe😅 Ikke minst et tips å være obs på om andre skal kjøpe billige brukte biler hos forhandler…Garantien er ofte frem til neste eu-godkjenning. Kan sikkert være lurt å ta en eu-sjekk selv utenom.. Anonymkode: 88a95...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Del Skrevet 6. juli 2022 På en gammel bil kan alt skje, hele tiden. Bilen kan fint ha vært lovlig godkjent ved forrige pkk, og "rusta i filler" nå. Selv om det f.eks er rusthull i gulv eller kanaler er ikke det automatisk underkjent kontroll, da må kontrolløren slå opp i boka og måle hullet for å fastslå om det er pkk feil eller ikke. Anonymkode: 611df...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. juli 2022 #3 Del Skrevet 6. juli 2022 PKK er bare en status på bilen den dagen den er inne. Bremsene kan ryke dagen etterpå uten at det nødvendigvis slår ut på kontrollen. Og spesielt når det kommer til rust. Innafor ei uke. Ikke godkjent uka etter. Her snakker vi i tillegg om halvannet år. Samtidig så klarte dere å prute ned 40% av prisen. Det hadde jeg stusset på der og da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Del Skrevet 6. juli 2022 Det er veldig likt eiendomsmeglere og takstmenn. Hvis en takstmann ikke gir den taksten megleren vil ha får han ikke flere oppdrag, sånn er det med EU kontroll også. Stort incentiv for å være snill Anonymkode: e12b5...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Del Skrevet 11. juli 2022 On 7/6/2022 at 8:58 PM, AnonymBruker said: Kjøpte en billig varebil vi tenkte vi tenkte vi kunne ha i reserve for halvannet år siden. Kjøpte den for 50 tusen, prutet ned fra 70 tusen. Den var nylig eu-godkjent da vi kjøpte den hos seriøs forhandler. Nå hadde vi den nylig på ny eu-kontroll, og da var det så mye rust og feil med den at vi ble anbefalte å knokse den fremfor å fikse. Regningen ville blitt på mer en vi kjøpte bilen for. Det fikk oss til å stusse litt Iver eu godkjenningen som ble utført sist. Har hørt rykter om at eu-godkjenninger hos forhandlere kan bli gjort av venner og/eller feil og mangler fikses som vennetjenester med gamle bildeler fra gamle knokse-biler. Kan noen bekrefte at dette stemmer? Såfall forklarer dette vraket av en bil vi ble lurt til å kjøpe😅 Ikke minst et tips å være obs på om andre skal kjøpe billige brukte biler hos forhandler…Garantien er ofte frem til neste eu-godkjenning. Kan sikkert være lurt å ta en eu-sjekk selv utenom.. Anonymkode: 88a95...4c1 Hva er en knokse-bil? Anonymkode: 81361...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Del Skrevet 12. juli 2022 Knoksen er det samme som bilopphugger, så en knokse-bil er en bil moden for opphugging… ( i Rogaland heter den største bilopphuggeren Knoksen, derav uttrykket) Anonymkode: 98db4...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Del Skrevet 12. juli 2022 Det er jo flere ting å tenke på her: 1) Ja, mange tjener penger på å kjøpe ikke godkjente biler rimelig, fikse litt, selge dyrere. De kan ofte bli dårlig igjen fort. 2) I den prisklassen du nevner er det vanlig med slike utfordringer. 3) Mange varebiler, særlig Mercedes og PSA sine, er bygd slik at de holder garantitiden ut - den første kundens levetid. Det er ikke uvanlig at sjuskebiler som disse ruster svært fort når det først har begynt. Anonymkode: 62905...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå