Gå til innhold

Hva er vitsen med ferie når man har barn egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg elsker ferie med barna mine på 1 og 5 år, men man må jo justere forventningene. Om du ønsker å gjøre som du vil, slappe av og utføre hobbyer så er man dømt til å bli misfornøyed. Vi legger opp dagene etter barna og jeg elsker alt vi kan gjøre vi ikke rekker i hverdagen. I dag har vi badet lenge, hoppet i sølepytter og syklet på butikken for å kjøpe is. Vi foreldrene er utslitte på kvelden, men en god utslitthet.

Anonymkode: aa355...984

Så alt for barna? Hva med dere selv? 

Anonymkode: 04f6b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altså jeg skjønner ts litt. Har nå ferie med to barn, 6 og 9 år. Vi var en uke til varmere strøk som jeg trodde de ville elske, med gøye basseng, sol og varme. Men det var mye klaging og grining, bortsett fra de to første dagene. De ville helst være inne og ha det kjølig ..  Jeg var bare glad vi ikke skulle bli i to uker. Nå hjemme så har vi vært syke alle mann, men ungene friske nok til at de går på veggene. Det må skje noe hele tiden, og været har vært grusomt siden vi kom hjem. Huset flyter da jeg ikke har orket å rydde pga sykdom, og mannen på jobb hver dag. Selv om barna er såpass store at de leker mye på egenhånd, så krever de mye likevel, og jeg må ofte være der for å hjelpe i lek, konflikter osv. Det er mye emosjoner, høyt og lavt i deres alder og utvikling. Det er høyt støynivå til tider og de løper rundt i hele huset (regnet høljer ned utenfor). De fleste vennene er på ferie nå.. Men samtidig så hadde jeg gledet meg til ferien, pga late dager og slippe å følge klokken osv. og jeg liker jo å være med barna mine, det er ikke det. Nå har mannen ferie igjen om en uke og da drar vi på ferie nr 2, skal besøke familie. Så krysser fingrene for at det blir litt bedre og litt mer fornøyde unger. Men ja jeg kan forstå hva ts mener..

Anonymkode: f0a29...f91

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gleder meg kjempe mye til ferie i 4 uker sammen med barna mine på 1, 8 og 10 år. Sommerferie og juleferie er høydepunktene for meg, da kan all min tid brukes på de viktigste menneskene i livet mitt. 

Anonymkode: 8c057...e3c

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

"Vitsen" er at det er en rettighet, som alle uten barn og med voksne barn nyter godt av, og alle vi småbarnsforeldre lider oss gjennom. Selvsagt er ferie mye mer slitsomt enn hverdager når man har barn fra 0-13 år, men de blir jo eldre etterhvert.

Anonymkode: 837da...e25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner hva du mener, jeg er såklart mye mer sliten etter ferien alene med en 3-åring enn når jeg er på jobb. Så ferie er ikke lik avslapning for min del.

Jeg tror det blir bedre da 😄 

Anonymkode: 324bc...007

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår deg veldig godt! Var hjemme med en småsyk 3 åring i dag, og gleder meg til jobb i morgen. Da får jeg 2 deilige dager på jobb der jeg faktisk får være i fred,  og så er det 3 uker sommerferie....faen... det blir sinnsykt slitsomt! 12 timer hver dag uten pause, jeg hater at jeg må være " på" hele tiden. 

Anonymkode: 2456b...49b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er det jo veldig forskjell på barna. Noen barn krever mye mer aktivitet og oppmerksomhet enn andre. 

Ja, jeg er skikkelig sliten etter ferien. Men sitter igjen med gode minner også, da. 

Anonymkode: 00a66...753

Nettopp dette...ingen barn er like og noen barn er superlett og ha,med P gjøre..andre ikke så...og så kommer det an på alder.. søskenforhold etc. 

Ja vi skaper flotte minner i ferien...men det er godt når skolen og barnehagen begynner igjen 🤣🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferier er jo noe av grunnen til at jeg fikk barn. 😅 Hadde selv en fantatastisk forelder som tok oss med ut på fjell, sjø og skog nesten hver eneste helg og ferie. 

Føler meg ikke like lur som voksen å springe rundt å feks fange fisk og krabber i strandkanten 👀  

Anonymkode: 6a2f5...a89

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Ferie her. 

Daff morgen. Vurderer dagsform. 

Går til en morsom aktivitet(strand så ofte som mulig) 

Sliten unge på ettermiddagen. 

Lov med gaming. 

Jeg kan jobbe med foto. 

Ungen kubber som et lys 19ish🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

Jeg koser meg masse med mine, klarer du og aktivisere dem eller de er ute med venner er det veldig kos. jeg har 2 på 1 og 3 som jeg storkoser meg med :) mens de på 8,9 og 14 er mye ute med vennene sine

Anonymkode: 723ee...7cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du kan vise litt takknemlighet mot skole SFO og barnehage ellers i året. 

Anonymkode: 23a8f...5da

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig.  hverken barn eller voksne har glede av ferie, før barna er en 10 år.

Anonymkode: 454cb...17f

For noe tull

Anonymkode: 250d9...865

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker ferier og tid med barna

Anonymkode: 250d9...865

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synd at ts ikke får lov å lufte frustrasjonen sin.. alle står i ulike situasjoner, og helsetilstander deretter. 
trist at det ikke er lov å si høyt at en synes ferie med barn er slitsomt. 
sikker på ts får en fin sommer med barna sine og gjør mye gøy, selv om hun synes det er slitsomt 

Anonymkode: e45c2...f7a

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synd at ts ikke får lov å lufte frustrasjonen sin.. alle står i ulike situasjoner, og helsetilstander deretter. 
trist at det ikke er lov å si høyt at en synes ferie med barn er slitsomt. 
sikker på ts får en fin sommer med barna sine og gjør mye gøy, selv om hun synes det er slitsomt 

Anonymkode: e45c2...f7a

Nei. da burde hun latt være og få barn

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke relatere! Ferie er digg! Kan gjøre det vi vil hele dagen uten å stresse over klokka ♥️ 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. da burde hun latt være og få barn

Dette er en kommentar som er veldig populært på kg skal jeg si deg. Veldig orginal....og unødvendig 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan virkelig ikke relatere jeg heller. Elsker ferie med mine 3 små! 

Anonymkode: 95505...62c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Ferie her. 

Daff morgen. Vurderer dagsform. 

Går til en morsom aktivitet(strand så ofte som mulig) 

Sliten unge på ettermiddagen. 

Lov med gaming. 

Jeg kan jobbe med foto. 

Ungen kubber som et lys 19ish🙌

Du er heldig 😄 Min løper villmann fra klokka 5 om morgenen og det er null daffing. Uansett hvor mye eller lite vi finner på så er han ikke sliten og sovner nærmere 21. Da klarer jeg ikke mer og går og legger meg. I tre uker. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er heldig 😄 Min løper villmann fra klokka 5 om morgenen og det er null daffing. Uansett hvor mye eller lite vi finner på så er han ikke sliten og sovner nærmere 21. Da klarer jeg ikke mer og går og legger meg. I tre uker. 

🙈🖤😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...