Gå til innhold

Hva er vitsen med ferie når man har barn egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

Barna trenger ferie fra bhg og hverdag, og mer tid med foreldrene. 

Men ja, det er absolutt slitsomt for oss foreldre i noen år 😉

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

Familietid 🥰

Anonymkode: ad73a...38a

  • Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... Vi skal nå ha 3 uker ferie med en på 3 år og på 10. Han på 10 har allerede har 3 uker ferie og kjeder seg alt 🤦🤣

Vi gleder oss..men gruer oss også...for vi vet at det bli flotte dager ...og tunge dager...slik er det å være foreldre/ familie 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

Hvorfor fikk du barn da? Jeg har ferie med barna fordi det er koselig. Er det bare slit kanskje du har gjort noe feil ? Barn betyr omsorgsoppgaver. Liker du det ikke? 

Anonymkode: fa8a4...a64

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får jo ikke barn for at barnehagen skal oppdra dem mens man selv tar æren. 

Anonymkode: fa8a4...a64

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager!? Jeg elsker ferietid med barna. Det å ha tid sammen i en helt annen setting enn den travle/vanlige hverdagen- er helt topp!❤️

  • Liker 16
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo så deilig. Lange late dager uten å tenke på klokken. 

Anonymkode: 98b86...c95

  • Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor fikk du barn da? Jeg har ferie med barna fordi det er koselig. Er det bare slit kanskje du har gjort noe feil ? Barn betyr omsorgsoppgaver. Liker du det ikke? 

Anonymkode: fa8a4...a64

Jeg fikk barn fordi jeg trodde jeg ønsket det og innbilte meg at jeg kom til å trives med det og få det til. Dumme meg.

Anonymkode: 86332...4a9

  • Liker 5
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man får jo ikke barn for at barnehagen skal oppdra dem mens man selv tar æren. 

Anonymkode: fa8a4...a64

Neida. Men de er mye flinkere enn meg. 

Anonymkode: 86332...4a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg glugg i hjel nå. Har tre gutter i alderen 6-14, men de kan fint roe seg med rolige leker og er generelt greit gutter som blir med på det vi foreslår. 

Anonymkode: 4720d...995

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk barn fordi jeg trodde jeg ønsket det og innbilte meg at jeg kom til å trives med det og få det til. Dumme meg.

Anonymkode: 86332...4a9

Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 4720d...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ferien er jo ikke som før barn, men deilig å se hvordan barna koser seg. Her hjelper det å finne på noe daglig, kan være så enkelt som å dra en tur borti skogen 10 mon fra hjemme, ha piknik på en lekeplass eller så klart bruke stranda mye. Har hundre ting vi burde gjort hjemme, men legger bort det i ferien så får vi heller ha fokus på å være familie og kanskje få gjort litt nå og da.

Vi er jo to da, så bytter på legging og å stå opp. Så er jo super luksus å kunne dra seg til 09 annenhver dag. Hadde vært mer slitsomt om man var alene såklart.

Anonymkode: e48a2...3dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er hyggelig å gjøre noe annet enn hverdag. Har en til tider slitsom treåring, men han er så kjekk å være med i ferier. Kan sitte i timesvis i strandkanten med en bøtte og spade, elsker å bade, sitte i setet sitt på min sykkel, være med andre venner med barn. Dagene flyr når vi har god tid og ingen stress og mas 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ferie med barna, og det gjorde jeg også når de var små. Det er jo ikke sånn at man må miste seg selv bare fordi man har barn. Gjør litt av det du setter pris på også og la barna kjede seg innimellom. 

Anonymkode: ca723...d22

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo mye mer slitsomt med ferie enn hverdag med jobb og barnehage. Tre dager inn i ferien og jeg gleder meg allerede til den er over.

Anonymkode: 86332...4a9

Enig.  hverken barn eller voksne har glede av ferie, før barna er en 10 år.

Anonymkode: 454cb...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig.  hverken barn eller voksne har glede av ferie, før barna er en 10 år.

Anonymkode: 454cb...17f

Hæ? Ikke glede av ferie før de er 10 år? Hva er det dere gjør med barna som er så slitsomt på ferie? 

Anonymkode: 5a285...a5e

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo veldig forskjell på barna. Noen barn krever mye mer aktivitet og oppmerksomhet enn andre. 

Ja, jeg er skikkelig sliten etter ferien. Men sitter igjen med gode minner også, da. 

Anonymkode: 00a66...753

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser jo bare at man er altfor lite med barna, når man synes det er stress å være med dem i noen uker på ferie.... Trist egentlig 😕 

Her setter vi stor pris på feriene, og med 4 barn hvor de eldste er unge voksne, så har vi hatt mange gøye ferier. Kan ikke huske at det var stress? 

Anonymkode: 5a285...a5e

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...