Gå til innhold

Datter gravid med 3.barn med 3.barnefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det du skal være flau over er jo det at du ikke hjalp datteren din med prevensjon før hun fikk barn som 17 åring. Så bør du også være flau over at du tydeligvis ikke har gitt hemne et godt fundament for skolegang, det er ditt ansvar som forelder. Så til slutt kam du flau over hvor dømmende du er. 

Anonymkode: 6cd45...16c

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vanligvis så vil kanskje en 22 åring klare seg selv, men her snakker vi om en 22 åring som snart har tre barn og ikke har fullført videregående. Da stiller man litt ekstra opp så hun kan få fullført skolen. Uansett hvor gamle barna blir, så er det ens egne barn, og man stiller opp for familien sin. 

Anonymkode: e53bd...735

Det kommer jo an på om datteren selv faktisk vil fullføre skolen. Hvis hun  som 22-åring er gravid for tredje gang med den tredje mannen, virker det ikke akkurat som at utdanning er noe hun prioriterer eller har lyst på akkurat nå?

TS kan ikke akkurat bære henne på skolen, kan hun vel?

TS, jeg synes ikke du skal være flau uansett, og det kan godt hende hun ombestemmer seg og fullfører skole og utdanning senere. Jeg vet om en som fikk to barn på rappen like etter videregående, og hun utdannet seg til jurist da hun ble litt eldre.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Det er ingen som ønsker dette for barnet sitt - eller for barnebarna…. Noen er «avhengig» av oppmerksomheten som nye forhold og svangerskap gir, hverdagen er for kjedelig liksom. Min søster var slik, og det ble mye stress for mine foreldre og den søskenflokken er veldig splittet i dag - og min søster er fortsatt singel….

Anonymkode: b16fc...fb2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mer på de stakkars barna som alltid blir introdusert til ny mann hele tiden. Dette kommer bare til å fortsette når de blir eldre 😕 

Anonymkode: f9a6c...0a4

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tja, flaut og flaut, hva er du flau over? Føler du at du har feilet med oppdragelsen din? Stiller du opp for henne så hun får fullført videregående?

Anonymkode: e53bd...735

Hvorfor skal hun som bestemor stille opp så datteren får fullført videregående? Bestemor er ikke en barnepasser men en bestemor. Mange som har misforstått dette når de får barn! Alle fedrene får stille opp.

Anonymkode: d70c2...b1b

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai, det hadde jeg og vært. Over meg selv. Jeg kan forstå det om man er nærmere 40 og har flere barn med forskjellige fedre, men 22? Her har noe gått galt i oppdragelsen. Hvor svikta det?

Anonymkode: eaf20...d0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Det er jo koselig med barn. En gave. Men jeg selv som alenemor til to store barnehagebarn, forstår ikke hvordan hun har hatt tid til dette. Jeg har ikke tid til å møte noen, all min tid går til barna. Er du mye barnevakt? Eller er det fedrene som har de når hun møter nye? 

Ellers trenger du ikke presse henne til utdannelse eller noe annet. Husk at det er hennes liv, og hun er voksen. Barn nr 3 er allerede på vei. Tipper og håper hun er glad i barn, og er en god mamma, siden hun gjør dette 

Anonymkode: 5d049...a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er flaut å være moren hennes nå, hun fikk første barnet da hun var 17 år, andre barnet 19 år og nå med tredje 22 år. 

Jeg fikk vite det for noen dager siden, og ligger bare å tenker hvordan det skal gå med hun og barna. Alle barnebarna mine har forskjellige fedre. Håper bare så inderlig at hun holder på nåværende barnefar. Hun blir så fort gravid, nesten så jeg tror hun gjør det med vilje. Hun er heller ikke ferdig med videregående.

Anonymkode: 15062...22c

Du har jo sviktet totalt i oppdragelse og oppfølging. Klart det er flaut fordi dette reflekterer direkte tilbake på deg som en mor som ikke har gjort jobben din. 

Anonymkode: 9b604...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja skal nok innrømme at jeg var ikke i taket glad når 17 åringen ble gravid her. Men ikke pga skam og flsuhet. Det handlet om at 17åringen mentalt var 14år i hodet og total umoden, og så vidt i gang med vgs, som hun skulket stadig vekk. Men når første sjokket hadde lagt seg, så var det full støtte og den umodne 17 åringen ble voksen på kort tid. Og ser nå at det også har gjort henne mye godt. Du må bare respektere hennes valg. Hun har nok andre referanser iht å få/beholde barn enn deg. Og det må du jo respektere 

Anonymkode: 4b016...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så klart støtter vi henne, og hjelper henne med det vi kan. Men jeg har to andre barn som også krever sitt. Vi har hjulpet dem og betalt for hele universitetet dems. Betalt leilighet og det som måtte til. Vi har gitt samme tilbud til henne, og sakt vi kan hente og passe barna hennes under eksamen. Men hun bare «klager» på at hun er så sliten og er ikke klar til å studere enda. 

Anonymkode: 15062...22c

Fått alt i hendene da med andre ord. Prinsessesyndrom er din egen feil. Her får dere MYE jobb fremover når datteren din allerede er så sliten og umotivert. Hun må ta seg sammen, skru av internett, skaffe seg utdanning og jobb. Er ikke nav, dere eller fedre som skal forsørge og oppdra hennes unger. Hun klarer fint og jakte menn og ha seg med dem! Praten om prevensjon burde også tidlig inn her. Nei her lukter det bortskjemt pike som nå tror mamma fikser opp slik at hun kan leke modell på instagram. Generasjonen etter curlingforeldre får det hardt!

Anonymkode: 242ae...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tja, flaut og flaut, hva er du flau over? Føler du at du har feilet med oppdragelsen din? Stiller du opp for henne så hun får fullført videregående?

Anonymkode: e53bd...735

Hadde vært flau selv.

Omtrent enhver person uten funksjonsnedsettelser/sykdom klarer bruke prevensjon og fullføre VGS. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tja, flaut og flaut, hva er du flau over? Føler du at du har feilet med oppdragelsen din? Stiller du opp for henne så hun får fullført videregående?

Anonymkode: e53bd...735

Hvem sier at foreldrene har feilet!? Folk kan gjøre dumme beslutninger uten at det er foreldrene sin feil. Hjelpe meg.

Anonymkode: 8852e...503

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vanligvis så vil kanskje en 22 åring klare seg selv, men her snakker vi om en 22 åring som snart har tre barn og ikke har fullført videregående. Da stiller man litt ekstra opp så hun kan få fullført skolen. Uansett hvor gamle barna blir, så er det ens egne barn, og man stiller opp for familien sin. 

Anonymkode: e53bd...735

Følge henne opp ved tvang da, eller? Slettes ikke sikkert hun ønsker å gå på skole eller å jobbe - derfor får hun barn i stedet, for det generere en del penger de første årene.. Kjenner et par stykk i svigerfamilien min som holder på slik. Nevner du skole eller jobb, så klikker det for de. 

Anonymkode: 8852e...503

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er litt trist at man kan synes sånt er flaut jeg. Både på vegne av andre og seg selv. Selv har jeg 3 barn med samme pappa, og det gjør det jo sikkert mye enklere, men at det skulle være flaut om de hadde forskjellige fedre? Absolutt ikke. Ingenting å være flau over

Anonymkode: c5bbf...6a1

De fleste hadde synes det var flaut - og ikke minst barna når de vokser til... I dette tilfellet kun 22 år og 3 forskjellige fedre. Når kommer barn nr. 4 og 5. med nye fedre? 

Anonymkode: 8852e...503

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Følge henne opp ved tvang da, eller? Slettes ikke sikkert hun ønsker å gå på skole eller å jobbe - derfor får hun barn i stedet, for det generere en del penger de første årene.. Kjenner et par stykk i svigerfamilien min som holder på slik. Nevner du skole eller jobb, så klikker det for de. 

Anonymkode: 8852e...503

Blir hardt den dagen de mister pengene. Nav betaler ikke evig til aleneforsørgere. Her må nav ta grep. 

Anonymkode: 242ae...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er flaut, men her burde det være litt (ganske) flaut for deg også, hun var tross alt ikke myndig og bodde vel under ditt tak når hun var 17 og fikk barn; og da mener jeg ikke at du skulle styrt seksuallivet hennes, men det er en av mange jobber som forelder å sørge for at hun kom seg gjennom vgs.

Min mor var 17 når hun ble gravid med meg, og vi bodde da hos besteforeldrene mine mens hun gjennomførte vgs! Hun ble ferdig når jeg var 3 år. At du er flau over datteren din for at hun har 3 med 3, så som så, men at hun har dårlige fremtidsutsikter eller stiller bak andre jevnaldrende må du delvis ta på egen kappe; med mindre hun sluttet flere ganger, skulket masse, fikk masse støtte men ikke ville og 100 grunner pluss.

Anonymkode: d5360...b3d

Har jobbet på vgs. Det er endel ungdommer som ikke vil gå på skole. Foreldre, rådgivere osv prøver alt de kan. Så bikker de 18 år og bestemmer selv... Det er ikke alltid så enkelt som man tror. 

Anonymkode: 8852e...503

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du behøver ikke være flau over at barnebarna har forskjellige fedre, men heller snakke eller la noen andre å snakke med henne at utdanning er kjempe viktig å ha når man har barn, da er det hennes ansvar som mor å forsørge sine barn og du som mor har gjort nok dit arbeid. 
 

Hun må jo nok ha en slags utdanning uansett ellers må hun ta for seg all vanskelige og krevende jobber. 

Anonymkode: edd5f...6b8

Eller bli hjemmeværende, leve på NAV og mye støtte til barna siden hun ikke bor med fedrene... 

Anonymkode: 8852e...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem sier at foreldrene har feilet!? Folk kan gjøre dumme beslutninger uten at det er foreldrene sin feil. Hjelpe meg.

Anonymkode: 8852e...503

Enig, er ikke sikkert foreldrene har feilet. Virker som at de to andre barna til ts har klart  seg bra. 

Anonymkode: 348d7...d42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det du skal være flau over er jo det at du ikke hjalp datteren din med prevensjon før hun fikk barn som 17 åring. Så bør du også være flau over at du tydeligvis ikke har gitt hemne et godt fundament for skolegang, det er ditt ansvar som forelder. Så til slutt kam du flau over hvor dømmende du er. 

Anonymkode: 6cd45...16c

Oi, her skyldes det automatisk på foreldrene, ser jeg! Her står en mor og er fortvilet og ganske forståelig litt flau - de vet jo ikke hvor dette ender. 

Tipper datteren visste utmerket godt hva hun gjorde angående prevensjon ;) Foreldre kan legge til rette og snakke, men de kan ikke tvinge p-piller ned i halsen på datteren.... Har hun ønsket å bli gravid, så er det ingenting som kan stoppe henne. Hun kan ha blitt påvirket av andre venninner som har fått barn og ser at de har fått så og så mye støtte, fått støtte til bolig osv, og derfor tenkt at å få barn er løsningen. Det er ikke alltid foreldrenes påvirkningskraft slår til. Hvis du har barn, burde du forstå det selv. 

Anonymkode: 8852e...503

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ai ai ai, det hadde jeg og vært. Over meg selv. Jeg kan forstå det om man er nærmere 40 og har flere barn med forskjellige fedre, men 22? Her har noe gått galt i oppdragelsen. Hvor svikta det?

Anonymkode: eaf20...d0c

Trenger slett ikke ha noe med oppdragelsen å gjøre.... Det kan likså godt være påvirkning av venninner, miljø etc. Det så jeg ofte da jeg selv jobbet på vgs. Mange ungdommer ble litt i vilrede i puberteten, og noen ble lettere påvirket av venner og vennegjengen. Foreldre var fortvilet, og prøvde alt mulig, sammen med rådgiver og lærere osv. 

Anonymkode: 8852e...503

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...