Gå til innhold

Datter gravid med 3.barn med 3.barnefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er flaut å være moren hennes nå, hun fikk første barnet da hun var 17 år, andre barnet 19 år og nå med tredje 22 år. 

Jeg fikk vite det for noen dager siden, og ligger bare å tenker hvordan det skal gå med hun og barna. Alle barnebarna mine har forskjellige fedre. Håper bare så inderlig at hun holder på nåværende barnefar. Hun blir så fort gravid, nesten så jeg tror hun gjør det med vilje. Hun er heller ikke ferdig med videregående.

Anonymkode: 15062...22c

  • Liker 9
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, flaut og flaut, hva er du flau over? Føler du at du har feilet med oppdragelsen din? Stiller du opp for henne så hun får fullført videregående?

Anonymkode: e53bd...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, flaut og flaut, hva er du flau over? Føler du at du har feilet med oppdragelsen din? Stiller du opp for henne så hun får fullført videregående?

Anonymkode: e53bd...735

Foreldre skal da ikke være nødt til å stille opp mer enn normalt for sin voksne datter på 22 - som allerede venter sitt 3. barn. Datteren har tatt noen valg i livet, og må selv ta ansvar for de.

Ts, hvor tidlig fikk du selv barn, hvor mange og hvor mange fedre? Ofte så går dette med barn tidlig, flere barnefedre, ingen utdanning og planer for livet i arv. 

Anonymkode: 348d7...d42

  • Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig ungt. Kjenner jo folk som har flere fedre til barna, og selv er flau i en alder av 38 liksom, men da er det jo litt flere år mellom hver far. Der kan man bare le litt og si at ; slik er livet. Men her er det jo andre ting som bekymrer. 

Hva sier hun selv? Hun må vel være litt bekymret selv? Har du uttrykt bekymring? Èn ting er at du er litt flau. - Akkurat det er jo en bagatell,  men det aller viktigste er jo at barna får et bra liv. Jeg hadde tatt en alvorsprat for lenge siden. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er flau som har to fedre til mine tre barn 😅 fikk første når jeg var 19 og barn 2 og  3 når jeg var 30 og 32. Var sammen med barnefar til de to siste i over 7 år før jeg fikk barn med han, er fortsatt sammen med han. 
 

så skjønner deg godt! Det er flaut for ungene når de vokser opp og tenker jeg. 

Anonymkode: fa210...49b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Foreldre skal da ikke være nødt til å stille opp mer enn normalt for sin voksne datter på 22 - som allerede venter sitt 3. barn. Datteren har tatt noen valg i livet, og må selv ta ansvar for de.

Ts, hvor tidlig fikk du selv barn, hvor mange og hvor mange fedre? Ofte så går dette med barn tidlig, flere barnefedre, ingen utdanning og planer for livet i arv. 

Anonymkode: 348d7...d42

Vanligvis så vil kanskje en 22 åring klare seg selv, men her snakker vi om en 22 åring som snart har tre barn og ikke har fullført videregående. Da stiller man litt ekstra opp så hun kan få fullført skolen. Uansett hvor gamle barna blir, så er det ens egne barn, og man stiller opp for familien sin. 

Anonymkode: e53bd...735

  • Liker 18
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt trist at man kan synes sånt er flaut jeg. Både på vegne av andre og seg selv. Selv har jeg 3 barn med samme pappa, og det gjør det jo sikkert mye enklere, men at det skulle være flaut om de hadde forskjellige fedre? Absolutt ikke. Ingenting å være flau over

Anonymkode: c5bbf...6a1

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din som forelder er å støtte barn og barnebarna dine i tykt og tynt. Nå er situasjonen slik og du får ikke reversert dette uansett. Så er bare å brette opp ermene

Anonymkode: 56601...e1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det høres komplisert ut med tanke på logistikk og samvær, jul og bursdager med så mange familier involvert. Det var det eneste jeg kom til å tenke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts, hvor tidlig fikk du selv barn, hvor mange og hvor mange fedre? Ofte så går dette med barn tidlig, flere barnefedre, ingen utdanning og planer for livet i arv. 

Samme pappa, fikk første barnet når jeg var 27 år. Jobber nå som regnskapsfører og mannen jobber som prosjektleder

Anonymkode: 15062...22c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut, men her burde det være litt (ganske) flaut for deg også, hun var tross alt ikke myndig og bodde vel under ditt tak når hun var 17 og fikk barn; og da mener jeg ikke at du skulle styrt seksuallivet hennes, men det er en av mange jobber som forelder å sørge for at hun kom seg gjennom vgs.

Min mor var 17 når hun ble gravid med meg, og vi bodde da hos besteforeldrene mine mens hun gjennomførte vgs! Hun ble ferdig når jeg var 3 år. At du er flau over datteren din for at hun har 3 med 3, så som så, men at hun har dårlige fremtidsutsikter eller stiller bak andre jevnaldrende må du delvis ta på egen kappe; med mindre hun sluttet flere ganger, skulket masse, fikk masse støtte men ikke ville og 100 grunner pluss.

Anonymkode: d5360...b3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart støtter vi henne, og hjelper henne med det vi kan. Men jeg har to andre barn som også krever sitt. Vi har hjulpet dem og betalt for hele universitetet dems. Betalt leilighet og det som måtte til. Vi har gitt samme tilbud til henne, og sakt vi kan hente og passe barna hennes under eksamen. Men hun bare «klager» på at hun er så sliten og er ikke klar til å studere enda. 

Anonymkode: 15062...22c

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ER flaut. hvorfor få barn med hver jævla mann? 

 

Jeg ser oppriktig ned på slike jenter. 

Anonymkode: 27936...93a

Da er vi to. 

Anonymkode: ea4fd...744

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er flaut å være moren hennes nå, hun fikk første barnet da hun var 17 år, andre barnet 19 år og nå med tredje 22 år. 

Jeg fikk vite det for noen dager siden, og ligger bare å tenker hvordan det skal gå med hun og barna. Alle barnebarna mine har forskjellige fedre. Håper bare så inderlig at hun holder på nåværende barnefar. Hun blir så fort gravid, nesten så jeg tror hun gjør det med vilje. Hun er heller ikke ferdig med videregående.

Anonymkode: 15062...22c

Du behøver ikke være flau over at barnebarna har forskjellige fedre, men heller snakke eller la noen andre å snakke med henne at utdanning er kjempe viktig å ha når man har barn, da er det hennes ansvar som mor å forsørge sine barn og du som mor har gjort nok dit arbeid. 
 

Hun må jo nok ha en slags utdanning uansett ellers må hun ta for seg all vanskelige og krevende jobber. 

Anonymkode: edd5f...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vet jo tydeligvis ikke hva prevensjon er heller. Eller er alle 3 barnene planlagte.

Anonymkode: eec76...b78

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme pappa, fikk første barnet når jeg var 27 år. Jobber nå som regnskapsfører og mannen jobber som prosjektleder

Anonymkode: 15062...22c

Da er dette unntaket da. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så klart støtter vi henne, og hjelper henne med det vi kan. Men jeg har to andre barn som også krever sitt. Vi har hjulpet dem og betalt for hele universitetet dems. Betalt leilighet og det som måtte til. Vi har gitt samme tilbud til henne, og sakt vi kan hente og passe barna hennes under eksamen. Men hun bare «klager» på at hun er så sliten og er ikke klar til å studere enda. 

Anonymkode: 15062...22c

Hun er for sliten til å studere, men ikke til å få flere barn? Denne jenta bør realitetsorienteres. Hun bør fortelles hvor viktig det er med utdanning, og at hun ikke kan få barn med hvert mannebein hun treffer. 

Hva lever hun av hvis hun ikke studerer? Hvis hun er for sliten til å studere, så antar jeg at hun også er for sliten til å jobbe. 

Anonymkode: 348d7...d42

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My god! På tide å knyte igjen beina med dobbelknute 🤧 Er Anna Rassmussen forbildet hennes?

Anonymkode: f753d...8d6

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så klart støtter vi henne, og hjelper henne med det vi kan. Men jeg har to andre barn som også krever sitt. Vi har hjulpet dem og betalt for hele universitetet dems. Betalt leilighet og det som måtte til. Vi har gitt samme tilbud til henne, og sakt vi kan hente og passe barna hennes under eksamen. Men hun bare «klager» på at hun er så sliten og er ikke klar til å studere enda. 

Anonymkode: 15062...22c

 Verken du eller noen barn av deg kan ha gått (og betalt for) «hele universitetet dems»). Leilighet? Betaler du husleia på studenthyblene for søsken, men ikke for henne? 
Studere og ta eksamner på videregående? Kun ha barnepass en dag i året? 
Hun kan jo ikke studere på universitetet ennå, men videregående må hun ha. Er det noe tak i samboer/nåværende barnefar? 
Jeg hadde ikke vært flau, men veldig, veldig bekymra. For henne og alle de tre barna. Hun må få seg en jobb, og for det: en utdanning. 

Anonymkode: dbb26...7f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kjenner jeg er flau som har to fedre til mine tre barn 😅 fikk første når jeg var 19 og barn 2 og  3 når jeg var 30 og 32. Var sammen med barnefar til de to siste i over 7 år før jeg fikk barn med han, er fortsatt sammen med han. 
 

så skjønner deg godt! Det er flaut for ungene når de vokser opp og tenker jeg. 

Anonymkode: fa210...49b

Hva i alle himmelens dager er flaut med det?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...