Gå til innhold

Gutter trenger menn,


Hengebuksvinet

Anbefalte innlegg

SS skrev (4 timer siden):

Ser at de ungdommene som faller helt ut, ofte har lite kontakt med far. Ev at mor er den som styrer hjemmet. Diller vi damer for mye?

Grunnen til at de har lite kontakt med far, handler sjelden om mor, men om far. Det er en tendens til å skylde på kvinner i stort sett alle sammenhenger, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er grunnen til at menn ikke skal ha ansvar for egen oppførsel? Egen fraværenhet? At de ikke stiller opp? At de ikke bidrar? 

Det er på tide at menn blir voksne, sånn generelt sett, og setter ungene sine foran seg selv og egne behov. 

Anonymkode: b2196...602

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at begge kjønn barn, trenger begge kjønn tilførsel. Da min datter vokste opp var faren helt fraværende. Hans valg. Men jeg så at det var sunt med mannlig input. Eller, det har jeg skjønt hele tiden. Så har prøvd å brukt familien først, onkel, bestefar, det ble en skikkelig god kompis som egentlig var der til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også homofile/lesbiske nære venner. De tenker akkurat som meg. Nærmeste er ung voksen gutt, eller voksen i dag. Når han får barn, blir gammeltante igjen. Vi har snakket åpent om dette. Uansett barn, de trenger tilskudd av begge kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det eneste barn trenger er én god, trygg og stabil forelder uavhengig av kjønn. To foreldre er en bonus, men ikke noe barn trenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til bullshit. 🤣 Barn trenger gode foreldre. Kjønn er totalt irrelevant. Menn har ingen egenskaper kvinner ikke også har, og motsatt.

Anonymkode: 7fa83...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Grunnen til at de har lite kontakt med far, handler sjelden om mor, men om far. Det er en tendens til å skylde på kvinner i stort sett alle sammenhenger, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er grunnen til at menn ikke skal ha ansvar for egen oppførsel? Egen fraværenhet? At de ikke stiller opp? At de ikke bidrar? 

Det er på tide at menn blir voksne, sånn generelt sett, og setter ungene sine foran seg selv og egne behov. 

Anonymkode: b2196...602

Ah, SÅ sant! Det skyldes på kvinner og barna (ofte datteren) blir stemplet som en person med «daddy issues”. Altså er det noen dom har «issues» så er det vel faren som dro ikke moren og ikke barnet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er mange som tenker motsatt

jenter trenger pappa for maskulin stimuli de ellers ikke får i samfunnet

gutter trenger mor for omsorg de ellers ikke får i samfunnet

sterotypisk? Ja. Men det vises veldig hos unger der det ikke er tilfellet

 

ellers er gode foreldre viktigst, at regelen er mor er kanskje noe av det dummeste jeg leser.

Anonymkode: 9439f...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er på tide at menn blir voksne, sånn generelt sett, og setter ungene sine foran seg selv og egne behov. 

Anonymkode: b2196...602

Dette er noe jeg mistenker har å gjøre med den "nyere" tiden. Menn skal ha en ny rolle i samfunnet i forhold til hva de historisk har hatt og jeg mistenker at mange finner sin plass på mye samme måte som man sørger for at husdyr finner sin plass. De behandles som barn hele livet og må oppføre seg som barn for å passe inn. Dette er nok skjebnen til mange menn også og de få som kommer opp i situasjoner hvor de plutselig må være menn og ikke mannebarn faller igjennom ganske brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Puny said:

Jeg tenker at det eneste barn trenger er én god, trygg og stabil forelder uavhengig av kjønn. To foreldre er en bonus, men ikke noe barn trenger. 

Hmm... Ville du stolt på at en mann alene kan lære en datter det hun trenger å vite om å manøvrere hos jentekompiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Makan til bullshit. 🤣 Barn trenger gode foreldre. Kjønn er totalt irrelevant. Menn har ingen egenskaper kvinner ikke også har, og motsatt.

Anonymkode: 7fa83...f14

Hvordan man løser konflikter er vel en ting som vanligvis er ganske forskjellig. Konfliktløsning mellom menn er gjerne noe ganske annet enn konfliktsløsning mellom to kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Puny said:

Ah, SÅ sant! Det skyldes på kvinner og barna (ofte datteren) blir stemplet som en person med «daddy issues”. Altså er det noen dom har «issues» så er det vel faren som dro ikke moren og ikke barnet. 

Skrev ikke du nå nettopp at man ikke trenger to foreldre engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (1 time siden):

Skrev ikke du nå nettopp at man ikke trenger to foreldre engang?

Jo, barnet trenger ikke det. Et barn som bare har en forelder greier seg fint. Et barn som har to foreldre, men der den ene driter i barnet sitt er ut og inn av livet, lover ting den ikke holder etc. er noe annet. Det er skadelig, da er det bedre om denne forelderen ikke er der i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (1 time siden):

Hmm... Ville du stolt på at en mann alene kan lære en datter det hun trenger å vite om å manøvrere hos jentekompiser?

Jeg tenker egentlig ikke at det er foreldre som lærer barn venninnerelasjoner. Det er noe de lærer seg i mellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Puny said:

Jo, barnet trenger ikke det. Et barn som bare har en forelder greier seg fint.

Et barn som har én forelder kan greie seg fint. Statistikk fra USA viser vel at brorparten av de i fengsel er fra familier uten en far, for eksempel.

3 hours ago, Puny said:

Et barn som har to foreldre, men der den ene driter i barnet sitt er ut og inn av livet, lover ting den ikke holder etc. er noe annet. Det er skadelig, da er det bedre om denne forelderen ikke er der i det hele tatt. 

Dersom man ser på foreldre som kun tjenesteytere til bitte små kunder så ... sikkert. Det står du jo fritt til å mene. Psykologien rundt det tilsier likevel noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Grunnen til at de har lite kontakt med far, handler sjelden om mor, men om far. Det er en tendens til å skylde på kvinner i stort sett alle sammenhenger, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er grunnen til at menn ikke skal ha ansvar for egen oppførsel? Egen fraværenhet? At de ikke stiller opp? At de ikke bidrar? 

Det er på tide at menn blir voksne, sånn generelt sett, og setter ungene sine foran seg selv og egne behov. 

Anonymkode: b2196...602

Så absolutt! Er så lei at jeg blir stilt til ansvar når det er far som ikke ønsker å være med barna sine! Jeg verken kan, eller vil, tvinge han å barna mot sin vilje. Det er ikke bra for noen! Dette er jo hans ansvar, som han ikke har! 

Anonymkode: b86b8...e0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Puny said:

Jeg tenker egentlig ikke at det er foreldre som lærer barn venninnerelasjoner. Det er noe de lærer seg i mellom. 

Jeg må jo innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan du mener en mor lærer en sønn hvordan menn løser problemer mellom seg. Og bare så det er sagt så er dette altså forskjellig mellom menn og kvinner. Sleng gjerne med hvordan en gutt lærer å ikke behandle en kvinne som en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (1 time siden):

Jeg må jo innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan du mener en mor lærer en sønn hvordan menn løser problemer mellom seg. Og bare så det er sagt så er dette altså forskjellig mellom menn og kvinner. Sleng gjerne med hvordan en gutt lærer å ikke behandle en kvinne som en mann.

Godt voksen mann som kun har egne erfaringer å basere min kommentar på. Jeg synes det er en tendens til at de guttene jeg har møtt uten far virker veikere enn de med far.

Jeg var samboer med en dame der gutten aldri hadde truffet sin far. Han var en gløgg og fornuftig gutt. Litt engstelig og med et ganglag og en kroppsholdning som viste underkastelse.

Da han var ti år kom det frem at han ble mobbet og fikk juling på skolen. Moren trøstet. Det gjorde ikke jeg. Når moren ikke var tilsdtede snakket vi heller logisk om selve episodene.

Så begynte moren på kveldskurs. Gutten og jeg hadde en hemmelighet. Vi lekesloss. Senere ble det selvforsvar. Jeg lærte han å ikke å slå, men å parere slag.

Moren fikk en bekymring fra skolen og var helt fortvilet. Den snille gutten hadde slengt lederen til mobberne i bakken og skreket "Fuck You". Mobbingen sluttet.

Jeg tør å påstå at jeg hadde lik stor empati som moren. Bare det at min ble vist på en annen måte. Hun hadde aldri vært en gutt på ti år.

Anonymkode: b2969...de6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Godt voksen mann som kun har egne erfaringer å basere min kommentar på. Jeg synes det er en tendens til at de guttene jeg har møtt uten far virker veikere enn de med far.

Jeg var samboer med en dame der gutten aldri hadde truffet sin far. Han var en gløgg og fornuftig gutt. Litt engstelig og med et ganglag og en kroppsholdning som viste underkastelse.

Da han var ti år kom det frem at han ble mobbet og fikk juling på skolen. Moren trøstet. Det gjorde ikke jeg. Når moren ikke var tilsdtede snakket vi heller logisk om selve episodene.

Så begynte moren på kveldskurs. Gutten og jeg hadde en hemmelighet. Vi lekesloss. Senere ble det selvforsvar. Jeg lærte han å ikke å slå, men å parere slag.

Moren fikk en bekymring fra skolen og var helt fortvilet. Den snille gutten hadde slengt lederen til mobberne i bakken og skreket "Fuck You". Mobbingen sluttet.

Jeg tør å påstå at jeg hadde lik stor empati som moren. Bare det at min ble vist på en annen måte. Hun hadde aldri vært en gutt på ti år.

Anonymkode: b2969...de6

 

Kvinner kan aldri helt forstå gutter og menn. Jeg innser det. Har en sønn. Er det noe jeg er bekymret for ( sønnen ønsker seg lekegevær, pil og bue... slåssespill...,så kan jeg og faren sitte og snakke, og jeg må høre hva far mener. Og så beroliger far meg med at dette er ganske normalt, og at han selv er jo blitt normal.

Menn er ikke bare viktig for sønner, men også viktig for mødre med sønner😅😅 Ofte jeg kan slappe av igjen etter å ha fått meddelt mine bekymringer til far😁😁

Anonymkode: 52b98...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...