Vera Vinge Skrevet 8. juli 2022 #61 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 8.49): Herlig med foreldre som synes det er morsomt at de har vært glemsomme/ uoppmerksomme etc. og i verste fall utsatt barna for potensiell fare? Anonymkode: 37c49...73d Jeg syns det var overraskende lite reelle «tabber» her jeg… Det er umulig å fotfølge et barn gjennom oppveksten, så uhell som nevnes her vil skje, og alternativet vil jo ikke være bra for barnet (at de ikke får noe frihet til å prøve ting selv). Alle foreldre gjør jo så godt de kan, men med lite søvn, stress, mas fra flere barn samtidig osv, så er det ikke rart det kan skje forglemmelser osv. Det er jo veldig få barn som dør av ulykker i Norge i dag, så norske foreldre er vel ganske oppmerksomme, tross noen mindre uhell her og der. Men tror mange foreldre føler de må være «perfekte» og plages av ting som kunne skjedd hvem som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #62 Skrevet 8. juli 2022 Når jeg våknet av et skikkelig dunk, og bare visste instinktivt hva som hadde skjedd. Jeg hoppet opp og føk over til den andre siden av sengen. Hylingen startet momentant etter dunket. Og der lå lille på 6mnd på ryggen på gulvet og hylte. Var skjelven resten av den dagen, og det var også siste gang vi lå og døste i lag i sengen på morgenen.. Anonymkode: b8273...a63
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #63 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 0.35): Mistet min 6 mnd gamle baby i snøen da jeg skulle løfte hen ut av bilen. Heldigvis var det ikke høyt, og snøen myk. Babyen virket mest sjokkert over den plutselige kulden. Uff så dårlig samvittighet jeg hadde. Anonymkode: b5b34...014 Huff🤣 Stakar liten ☹️ Anonymkode: fddc8...6d4
Vera Vinge Skrevet 8. juli 2022 #64 Skrevet 8. juli 2022 Jeg har noen opplevelser hvor jeg ikke har vært så stolt av meg selv som mor. Det har vært noen episoder hvor særlig det ene barnet har tøyd strikken og drar med de andre på vill herjing før leggetid, og ingen hører hva jeg sier og ingen går på badet, som har endt med streng roping. Pedagogisk sett helt på jordet, men jeg tenker samtidig at det ikke er typisk sånn jeg er som mor, og at sjeldne tilfeller tåler de. Men ja, noen uhell her og der har det vært, men ikke noe alvorlig. Den ene falt ut av dobbeltsenga vår som baby, da han tydeligvis akkurat hadde lært seg å forflytte seg for første gang da han sov i vår seng på dagtid (hadde bygd opp rundt kanten med puter osv, men…). Burde så klart ikke ha latt ham sove der. Den eldste dunket jeg også i en dør en gang som baby, og jeg mistet også mobilen min i hodet på ham. Han hadde kolikk og jeg hadde i tillegg store søvnproblemer, så egentlig rart det ikke var flere ulykker. Det kom også noen gloser da jeg gikk og bysset og bysset en hylende baby, men han skjønte så klart ikke hva jeg sa. Ellers har jeg hatt dårlig samvittighet for helseproblemer hos barna som jeg syns jeg burde ha mistenkt tidligere eller pushet enda mer på leger når vi ble avvist i vår bekymring. Men det siste er egentlig mer irrasjonelt, for det er ikke alt som er så lett å oppdage, og lett å være etterpåklok. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #65 Skrevet 8. juli 2022 Det jeg husker aller best var da min datter skulle på en viktig konkurranse. Vi skulle ta tog grytidlig på morgenen og jeg hadde gitt henne beskjed om å legge alt klart kvelden i forveien. Jeg hadde i tillegg med meg lillesøster og lillesøster sin venninne som skulle se på. Morgenen kom og datteren min kommer rolig ut i stua 15 min før vi måtte gå for å si at hun ikke kan finne en del av antrekket hun skal ha på seg (altså det jeg hadde bedt henne om å legge klart x antall ganger kvelden i forveien) Vi går inn på rommet, jeg rimelig stresset og irritert, jeg dytter henne ned på sengen, åpner klesskapet og tar ut ALLE klæra, hiver det på henne og sier "NÅ FINNER DU VEL DEN FORBASKA TIGHTSEN!" Hun ser på meg en lang stund, jeg ser på henne en lang stund. Begge i sjokk. Før vi begynner å le. Dette ler vi av med jevne mellomrom. Ellers har hun, som lita, hoppet opp på en glovarm komfyr for å hente noe i kjøkkenskapet og pådratt seg 2 gradsforbrenning. Komfyren var skrudd av, men plata var ikke kjølna. Lillesøster har ramlet baklengs ned fra en mur og fått hjernerystelse og måtte ligge på overvåkning på sykehuset. Lillesøster har også hoppet i sengen, flydd ut av sengen, skallet haken i pulten, ødelagt fortanna og har fortsatt arrvev i underleppa.. Og mom of the year award goes to... 🥇 Anonymkode: 5c2ef...7a4 1
Anonymous 91 Skrevet 8. juli 2022 #66 Skrevet 8. juli 2022 Vera Vinge skrev (20 minutter siden): Jeg har noen opplevelser hvor jeg ikke har vært så stolt av meg selv som mor. Det har vært noen episoder hvor særlig det ene barnet har tøyd strikken og drar med de andre på vill herjing før leggetid, og ingen hører hva jeg sier og ingen går på badet, som har endt med streng roping. Pedagogisk sett helt på jordet, men jeg tenker samtidig at det ikke er typisk sånn jeg er som mor, og at sjeldne tilfeller tåler de. Men ja, noen uhell her og der har det vært, men ikke noe alvorlig. Den ene falt ut av dobbeltsenga vår som baby, da han tydeligvis akkurat hadde lært seg å forflytte seg for første gang da han sov i vår seng på dagtid (hadde bygd opp rundt kanten med puter osv, men…). Burde så klart ikke ha latt ham sove der. Den eldste dunket jeg også i en dør en gang som baby, og jeg mistet også mobilen min i hodet på ham. Han hadde kolikk og jeg hadde i tillegg store søvnproblemer, så egentlig rart det ikke var flere ulykker. Det kom også noen gloser da jeg gikk og bysset og bysset en hylende baby, men han skjønte så klart ikke hva jeg sa. Ellers har jeg hatt dårlig samvittighet for helseproblemer hos barna som jeg syns jeg burde ha mistenkt tidligere eller pushet enda mer på leger når vi ble avvist i vår bekymring. Men det siste er egentlig mer irrasjonelt, for det er ikke alt som er så lett å oppdage, og lett å være etterpåklok. Babyen min hadde også kolikk. Er så frustrerende, men det går heldigvis over. Min er 6mnd nå og en helt ny baby som er blid og fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #67 Skrevet 8. juli 2022 Dette var pappaen som gjorde. Han tenkte datteren vår skulle få kose seg litt ekstra i bhg, så han sendte med henne en matboks full av sørlandschips 😂😂 Anonymkode: 5c2ef...7a4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #68 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette var pappaen som gjorde. Han tenkte datteren vår skulle få kose seg litt ekstra i bhg, så han sendte med henne en matboks full av sørlandschips 😂😂 Anonymkode: 5c2ef...7a4 Haha koselig! Nesten det samme gjorde pappaen her, bare det var sjokoladekjeks. Anonymkode: e160b...480 1 1
Aureka Skrevet 8. juli 2022 #69 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 8.49): Herlig med foreldre som synes det er morsomt at de har vært glemsomme/ uoppmerksomme etc. og i verste fall utsatt barna for potensiell fare? Anonymkode: 37c49...73d Herlig med en skikkelig Karen. Eler en "Martha i farta" 1
Aureka Skrevet 8. juli 2022 #70 Skrevet 8. juli 2022 StellaNova skrev (På 6.7.2022 den 23.47): Det var så lite søvn og kolikk, og jeg taklet ikke mer og moren min som jo ikke er en super mor hadde gitt meg et tips om å dyppe smokken i sukker, fordi babyer får sukker som "smertestillende" når de tar blodprøve, i følge henne. Jeg dyppa smokken i sukker og det ble søren meg litt fred. Ikke stolt over det men det var en desperat handling som skjedde et par ganger. Jeg har også lekt stille leken ofte når vi var på butikken, for han ville spørre tilfeldige mennesker om hvorfor de hadde stor mage, eller rynker osv. Mye skrik og mas om godteri (ikke rart siden han har blitt bestukket med sukker som spebarn....) Så vi hadde stille leken når vi var på butikken. Lettere løsning på noe jeg kunne ha tatt tak i og det ser jeg. Det var for dårlig. Synes det var lurt med stille leken da. For barnet var jo dette en lek han gjorde sammen med mamma. Nesten så jeg forventet at du sa du duppet smokken i alkohol, ble lettet da jeg leste sukker:)). Forøvrig aldri møtt på et barn som ikke liker godterier, smukk med sukker eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #71 Skrevet 8. juli 2022 Jeg har vondt i mammahjertet enda og dette er sikkert 22 år siden. Datteren min på 3 år hadde lagt seg, og jeg husker ikke akkurat hva det var men noe gjorde at jeg kjeftet litt, og sa nå MÅ du sove, gikk ut av rommet hvorpå jeg hørte hun begynte å gråte, jeg gikk inn igjen og hun gråt og sa "jeg vil til pappa"... vi hadde 50/50, hun ga aldri utrykk for at hun savnet den av oss hun ikke var hos, og hun gråt ekstremt sjelden. Så dette gjorde så inntrykk for da skjønte jeg at jeg hadde vært for streng. Anonymkode: c3bd4...f73
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #72 Skrevet 9. juli 2022 Sønnen min var vel rundt fire år og vi skulle ut og handle (pappa’n var på jobb). Han nektet å kle på seg, han var i pysjen. Endte med at jeg satte han i bilen i pysjen og kjørte for å handle. Han syntes det var sååå flaut å gå i butikken i pysjen og min samvittighet var ganske dårlig. Han snakket mye om det i ettertid. Men, nå er han voksen og vi ler av det innimellom 😊 Anonymkode: 9102d...381
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #73 Skrevet 8. mars 2024 Drar opp denne igjen, for nå føler jo meg litt som årets mor... not, igjen her. Jeg sitter hjemme og har studiedag. Akkurat ferdig med en bok på pensumlista jeg har brukt litt tid på, og skal feire med en skikkelig god lunsj. Så ordner og steller i stand, tar inn hunden som har stått uten noen timer. Dekker bordet til beste meg selv og gjelder meg til en god fredagslunsj. Så hører jeg en lyd fra gangen. Der står bikkja og koser seg. Den har funnet en matboks som den har klart å bryte seg inn i. Matboksen må ha falt ut i dag tidlig når førsteklassingen min skulle ta på sekken og gå til skolen selv.. maten min ble liksom ikke like god lenger når ungen var sendt på skolen uten mat.... Heldigvis var det en lur dag å glemme matpakka, for de har litt sånn kjøpe og salg av mat på skolen i dag, men det pleier å være lurt med bittelitt mat i bakhånd i sekken i tilfelle,.. og det må min da klarer seg uten. Off.. Anonymkode: 2ed06...bb1
Fighter83 Skrevet 8. mars 2024 #74 Skrevet 8. mars 2024 Når man er grensesettende og konsekvent men barnet/ barna er i fullstendig oppløsning og sier i affekt "hater deg mamma" "jeg vil til pappa" osv. Men selvfølgelig er de veldig glad i meg 1 time etterpå når de har roet seg og har behov for klem og sitte på fanget mm. Eller når barna var mindre og oppførte seg lite hyggelig i butikken kan man si. Helt jævlig situasjon å stå i. Har gått ut av butikken uten å ha fått handlet ett par ganger for å si det sånn. Jeg lærte etterhvert at man måtte gi beskjed om innestemme og at det ikke ble gotterihandling i dag men på lørdager. Og være konsekvent!!! Hvis det ble frustrasjonsanfall så ble det rett ut og ikke handling ved den turen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå