Gå til innhold

Årets mor.... not :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da vi var i butikken og mannen og jeg gikk til hver vår reol for å hente noe, jeg hadde vognen. Da vi møttes noen minutter etter ser han på meg og bare spør "hvor er barnet vårt?". 

"Ehh, ved pastaen" sa jeg mens jeg løp tilbake dit jeg glemte vognen. 

Anonymkode: c8a2a...718

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine har sagt at de får godteri fredag, lørdag og søndag. Det høres ut som at vi har fri flyt av snop, men det er heller sånn at de får litt godteri 1 gang; på fredag,  og har det hele helgen fordi de spiser lite av det. 

Anonymkode: 7ba10...29a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Herlig med foreldre som synes det er morsomt at de har vært glemsomme/ uoppmerksomme etc. og i verste fall utsatt barna for potensiell fare?  

Anonymkode: 37c49...73d

Stakkars deg.. så skinnhellig du da? Og helt fri for feil .. må være slitsomt.. vi andre er bare mennesker ☺️

Anonymkode: 9f549...ee8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Barna mine har sagt at de får godteri fredag, lørdag og søndag. Det høres ut som at vi har fri flyt av snop, men det er heller sånn at de får litt godteri 1 gang; på fredag,  og har det hele helgen fordi de spiser lite av det. 

Hehe mitt barn sier at han nesten aldri får godteri. :P Det er langt fra sant, men han overdriver fordi han synes jeg er så streng som ikke gir ham hver gang han vil ha. Men det er jo like greit at han sier det i stedet for det motsatte. ;)

Anonymkode: 60863...6fd

AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være den gangen vi glemte mellomste mann hjemme da vi dro på juleferie. I tillegg dukker det opp to innbruddstyver, som han da måtte hanskes med på egen hånd. Heldigvis klarte han å legge ut masse feller for dem og sånn, inntil politiet kom og fikk has på dem.

Anonymkode: 0dc94...177

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må vel være den gangen vi glemte mellomste mann hjemme da vi dro på juleferie. I tillegg dukker det opp to innbruddstyver, som han da måtte hanskes med på egen hånd. Heldigvis klarte han å legge ut masse feller for dem og sånn, inntil politiet kom og fikk has på dem.

Anonymkode: 0dc94...177

Har det der faktisk skjedd med dere? 🤷‍♀️ Eller er det bare en referanse til Alene hjemme-filmene for å bidra med humor i tråden? Helt greit med sistnevnte altså, de to første filmene er kjære barndomsminner. 😅 Sorry, jeg er supertrøtt og henger meg opp i rare ting. 🙈

Anonymkode: 35e86...c43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen hendelser som har gitt meg skikkelig dårlig samvittighet, men tror ikke barna husker dem😅

Skulle på en viktig samling i bhg, og tok feil av tiden slik at mitt barn måtte ha en av de voksne i bhg som stand-in (skulle være sammen med en forelder). Hadde dårlig samvittighet i laaaaang tid😭

Da en klagde til meg om at maten på restauranten var aaaalt for sterk/krydret, og jeg var opptatt med å mate minstemann så jeg insisterte på at han bare måtte spise. Spiste noen biter til før han fikk tårer i øynene og sa igjen at det var alt for sterkt. Da jeg smakte var det superkrydret og vi måtte få ny mat. Ikke bra av meg💔

Har måtte hente ting hjemme flere ganger pga glemt å ta det med til bhg, men tror ikke barna har tenkt så mye på det, og hva de voksne tenker bryr jeg meg ikke så mye om så lenge barna er fornøyd🙃

Anonymkode: 6224c...85a

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min var vel 7-8 år og hadde allerede mistet og fått en del tenner. En dag falt han og slo nesten ut en tann.. Vi dro rett på tannlegevakta. Det var visst en melketann😅 til mitt forsvar var det en av de på siden, så litt større enn en de små fortanna, men likevel.. Følte meg ikke veldig dum😅

Anonymkode: ae1a3...843

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herlig med foreldre som synes det er morsomt at de har vært glemsomme/ uoppmerksomme etc. og i verste fall utsatt barna for potensiell fare?  

Anonymkode: 37c49...73d

Spar deg 😂 

Anonymkode: 3966f...19c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jentungen sier at hun alltid får nugatti når hun ber om det. Detaljen hun konsekvent utelater er at hun ber om det ca tre ganger i året 😅

Anonymkode: 83430...2e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to gutter hjemme født i samme år. Den ene var min sønn, den andre min lillebror. Vi bodde sammen en periode. En dag da de var 3-4 år, hadde jeg etter mye om og men, brukt så og si en hel dag på å rydde hele soverommet, dra ut alt av klesskapene, brette og lage system for fire personer, tatt av sengetøy og lagt skitne klær og sengetøy i kurven. 

Neste morgen var det lørdag. Ungene våknet tidlig som vanlig, og jeg tok meg en liten ekstra dupp. Jeg hørte ungene holdt på og lekte. Jeg må ha sovnet ordentlig en stund, for når jeg våknet hadde de klart å dra ut absolutt alt av klær fra klesskapene, alt fra skittentøyskurvene og blandet alt i en salig blanding. Jeg trodde det var dråpen, men det som ventet meg da jeg kom ut i stuen var hele stue- og kjøkkengulvet dekket i en blanding av biola, salt chips og tran! De hadde drevet og akt og slidet over gulvet i det. Jeg tok rett og slett til tårene. Og, ja, jeg brølte til ungene! Og ba dem vaske det opp, før jeg to sekunder senere sendte dem på rommet for å vaske det selv. Det var jo ikke akkurat noe vits at de forsøkte...

Hadde klær som stinket tran i månedsvis 🤣

Anonymkode: 554dc...9e4

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Kom på en til. 

Min datter gikk i barnehagen, og der var det en venn som ikke tålte melk, og en venn som ikke tålte gluten, og de var veldig opptatt av dette med allergier. Min datter begynte plutselig å snakke om at hun ikke tålte nøtter. Jeg tok dette med en klype salt, men plutselig måtte hun på legevakten med allergisk reaksjon etter å ha spist kake med nøtter i.🙈

Anonymkode: 73cfb...16a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og her her er jeg som gir barna yoghurt naturell bevisst til barna. Jeg må være et monster.

Anonymkode: 473e4...889

Det blir jo noe annet når barnet er vant med å spise yoghurt naturell da. Min syntes naturell var godt, men etter at hun ble introdusert for vanlije i barnehagen, var det ingen vei tilbake gitt. 

Anonymkode: 8fb5c...f54

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår brakk foten som halvannetåring. Det klarte han å gjøre i sengen, om natta. Han gråt selvsagt ganske lenge og hysterisk, og vi tenkte han hadde fått et anfall av nattakrekk eller noe. Ingenting funka, så til slutt gav vi litt opp å trøste mer. Han sutra seg til slutt i søvn. Neste morgen så vi han hadde vondt i foten, men familiemedlem som er lege mente det ikke så ut som noe brudd. Vi så det an til dagen etterpå før vi dro til lege. Og det viste seg at foten var brukket. Stakkars liten!

Ellers har vi glemt å oppfylle vår «oppgave» på vegne av tannfeen, så eldstemann har våknet til et glass der tanna fortsatt ligger, og ingen mynt er å se 🙈 Følte meg skikkelig kjip da!

Anonymkode: d8b94...d88

• Liker 1
Skrevet

Jag var på middag med jobbet och utländska gäster (fin restaurang på en ö), mannen jobbade och vi hade barnevakt. Barnevakten ringer och säger att sonen har ont i armen efter att ha hoppat i trampolinen till kompisen.  Sonen går nog i 3-4 klass här.

Ger info om paracetamol, kyla och linda armen och försöker skynda mig hem. Tar tid med båt och buss.

Tittar på armen och tröstar sonen när jag kommer hem och han somnar. Lindar om armen på morgonen, den verkar vara lite svullen och öm.
Han går till skolan. 
Han kommer hem, säger att den är lite öm fortfarande. Det kan ju ta ett tag säger jag. 

samma sak nästa dag. Han går till skolan, och kommer hem. 
När vi äter middag säger han till slut. ”Men mamma jag kan faktiskt inte lyfta mjölkglaset med handen. Det gör för ont”. Oops, det var nog allvarligt… 

Vi åker in till akuten/legevakten där jag får förklara ”Jo, han gjorde illa armen för två dagar sen… i en studsmatta. Nej jag var inte hemma.” Skämdes en del där  

det var en fraktur på armen och vi kom hem med gips mitt i natten. Två dygn efter han gjort sig illa. 

Jag kände mig inte som världens bästa mamma. En mamma som både då och senare fått konstatera att sonen är ganska smärttålig och klagar inte i onödan.  

• Hjerte 3
Gjest StellaNova
Skrevet

Det var så lite søvn og kolikk, og jeg taklet ikke mer og moren min som jo ikke er en super mor hadde gitt meg et tips om å dyppe smokken i sukker, fordi babyer får sukker som "smertestillende" når de tar blodprøve, i følge henne. Jeg dyppa smokken i sukker og det ble søren meg litt fred. Ikke stolt over det men det var en desperat handling som skjedde et par ganger. 

Jeg har også lekt stille leken ofte når vi var på butikken, for han ville spørre tilfeldige mennesker om hvorfor de hadde stor mage, eller rynker osv. Mye skrik og mas om godteri (ikke rart siden han har blitt bestukket med sukker som spebarn....) Så vi hadde stille leken når vi var på butikken. Lettere løsning på noe jeg kunne ha tatt tak i og det ser jeg. Det var for dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte hn til feil lekekompis engang,men heldigvis gikk det bra, er vel eneste jeg kommer på i farta

Anonymkode: af7ab...723

AnonymBruker
Skrevet

Elsker denne tråden❤️ Alle er vi bare mennesker!

Anonymkode: c01a4...694

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
StellaNova skrev (På 6.7.2022 den 23.47):

Det var så lite søvn og kolikk, og jeg taklet ikke mer og moren min som jo ikke er en super mor hadde gitt meg et tips om å dyppe smokken i sukker, fordi babyer får sukker som "smertestillende" når de tar blodprøve, i følge henne. Jeg dyppa smokken i sukker og det ble søren meg litt fred. Ikke stolt over det men det var en desperat handling som skjedde et par ganger. 

Jeg har også lekt stille leken ofte når vi var på butikken, for han ville spørre tilfeldige mennesker om hvorfor de hadde stor mage, eller rynker osv. Mye skrik og mas om godteri (ikke rart siden han har blitt bestukket med sukker som spebarn....) Så vi hadde stille leken når vi var på butikken. Lettere løsning på noe jeg kunne ha tatt tak i og det ser jeg. Det var for dårlig.

Altså, stilleleken på butikken var jo helt genialt! Det må det være lov å ty til av og til. 

Anonymkode: 2ed06...bb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi se...

Engang sendte jeg min datter i barnehagen med full tisse bleie fra den kvelden..( en overtrøtt mor)

Jeg klarte å miste min sønn med hode først på en liten is del i hagen.

Glemte å være tannfeen en kveld..og måtte juge så det rant 🤣

Glemt avtaler el når det kom til skolen 

Anonymkode: 0ac35...d5f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...