Gå til innhold

Årets mor.... not :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte meg ikke som årets mor da jeg sendte sønnen min som den gang gikk i 4 klasse på bussen til skolen det jeg trodde var en vanlig mandag. SFO som heldigvis var oppe den dagen ringe og spurte ganske så surt om jeg hadde glemt at det var høstferie, og ja det hadde jeg 🤷‍♀️ Skammet meg veldig 😅  

Sønnen min er snart myndig i dag og det er en ting vi ler godt av nå, men det tok tid før jeg klarte å le av det 😆

Anonymkode: b1213...41f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg skulle klippe neglene til datteren min da hun var baby, klippet jeg i fingeren også. Hun silblødde, men jeg tror at jeg gråt høyere enn henne. 

Anonymkode: 73cfb...16a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå kommer jeg på mer og mer her...

Eldste strakk seg etter noen barnebøker i en bokhylle som var litt for høyt oppe to dager før kontroll på helsestasjonen. De landa rett under øyet og på panna, så det ble helsestasjonbesøk med blåveis og Donaldkul. Den følelsen altså... 

Og det aller verste... Som jeg nesten ikke tør skrive... Jeg elta en pizzadeig i assistenten min (kjøkkenmaskin hvor bollen snurrer rundt). Snart 2åringen grep tak i bollen og hånda ble med rundt og satte seg fast mellom selve maskinen og bollen. Jeg ble helt hysterisk og husket plutselig ikke hvordan man skrudde av maskinen, så dro ut stikkontakten. Dro rett på legevakten med en hylende unge. Var sikker på at jeg hadde knust hvert bein i hånda. Heldigvis stoppet hylingen etterhvert, og hånda kom uskadd fra hendelsen. I dag snakker jeg og snart 4åringen om det hver gang vi baker brød. Hun synes det er en spennende historie. 

Anonymkode: 2ed06...bb1

Oi, godt det gikk bra!! Gjør som regel det, og er ofte verst for oss foreldre.

Her er mitt bidrag: Ene fortannen til 7-åringen var løs og ventet på å bli felt. En dag hadde barnet tatt min mobil og hadde gått inn på YouTube. Jeg skulle ta tilbake mobilen og 7-åringen prøvde å holde den fast. Plutselig mistet han grepet og mobilen og jeg rykket til. Med en løs tann skal det ikke så mye til oppdaget vi der og da. For vips, der kom jammen tanna gitt. Den var heldigvis løs, og tannfeen var ekstra imponert av den tanna 😁😁

Anonymkode: 731be...a52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mistet min 6 mnd gamle baby i snøen da jeg skulle løfte hen ut av bilen. Heldigvis var det ikke høyt, og snøen myk. Babyen virket mest sjokkert over den plutselige kulden. Uff så dårlig samvittighet jeg hadde. 

Anonymkode: b5b34...014

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For en gjeng....

Anonymkode: 2897c...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Snart 2åringen grep tak i bollen og hånda ble med rundt og satte seg fast mellom selve maskinen og bollen.

Det der gjorde jeg også som barn en gang, det kom jeg på nå som jeg leste dette. Hos besteforeldrene mine, og jeg hadde sikkert fått minst en advarsel om å ligge unna bollen også. Jeg tror jeg var litt eldre da, siden jeg husker det. Og kjenner jeg mamma, mormor og ikke minst meg selv rett, fikk jeg minst en advarsel fra begge om å ikke røre bollen når maskina var i gang. Jeg har et vagt minne om at "jeg skulle bare prøve noe". Jeg tror ikke jeg gjorde det flere ganger, kan man si. 🤪

Anonymkode: 35e86...c43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og en opplevelse med hest, gitt🙈 Selvfølgelig har jeg alltid hatt en drøm om å bli ponnimamma❤️ Sååå da ungen var fire år, så var det en god idé å sette hen på mamma sin godt gående spranghest😬😬  på 30 sek, ble drømmen om å bli ponnimamma knust😓😅 ble en brukket finger på ungen, og sykt dårlig samvittighet på mora👍 Men, GIR meg ikke😀

Anonymkode: a48ed...525

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter en 3 dagers fødsel, med litt vann og ingen mat var jeg utslitt da ungen kom. 

Første natt da jeg skulle amme henne, her snakker vi om en baby på bare noen få timer.... jeg ammet liggende pga underlivsskader og det blandet med lite søvn kan være dødelig. 

I det jeg ammet henne liggende så klarte jeg å sovne og overkroppen min kom over på hele henne, den melkefulle  puppen dekket hele ansiktet hennes og sekunder senere våkner jeg av mannen skriker :  DU MÅ VÅKNE DU KVELER HENNE. 

Det gikk bra med henne heldigvis,  men gjett om jeg  ble traumatisert for livet. I en hel uke fikk jeg ikke søvn, gikk over i en modus hvor hjernen blokkerte søvn og holdt på møte veggen fordi jeg hadde så dårlig samvittighet over hendelsen.  Forferdelig hvordan dette kunne ha endt om mannen ikke hadde vært der.

Jeg er skikkelig overbeskyttende ovenfor henne nå.

Anonymkode: a54c6...3e9

• Liker 1
  • Hjerte 14
AnonymBruker
Skrevet

Når vi ruslet til barnehagen da barnet mitt var 3 år. Han klagde på klump i skoen.. jada sa jeg, kom nå. 
Da vi kom til barnehagen oppdaget jeg en smokk i skoa hans.. stakkars. Det var en ubehagelig klump, ikke rart han klaget 

Anonymkode: 682ec...ceb

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ler jeg ennå av da hun en gang på barneskolen, syklet så fornøyd til skolen uten skolesekken sin. Da var det bare for meg å gå til skolen med sekken hennes.

Anonymkode: 80c1e...621

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her ler jeg ennå av da hun en gang på barneskolen, syklet så fornøyd til skolen uten skolesekken sin. Da var det bare for meg å gå til skolen med sekken hennes.

Anonymkode: 80c1e...621

Hysterisk morsomt

Anonymkode: c5936...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Denne tråden var herlig!

Anonymkode: 49c51...2be

Herlig med foreldre som synes det er morsomt at de har vært glemsomme/ uoppmerksomme etc. og i verste fall utsatt barna for potensiell fare?  

Anonymkode: 37c49...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da eldste var 4 år gav jeg han en vanilje yoghurt til kvelds, trodde jeg.. 4 åringen var plutselig småspist på yoghurten, han kommenterte også at den ikke var særlig god. 
Jeg lo det litt bort og ba han spise opp kveldsmaten sin. Etter han var i seng oppdaget jeg at det var yoghurt naturell 😩

Da jeg og minsta på 6 år skulle ta buss nylig dro jeg en liten hvit løgn. Kjøpte bare buss billett til meg selv. Ba 6 åringen si at hun har bursdag i desember om noen spør. 
6 åringen svarte litt sjokkert : Men mamma det er og lyve!

Årets mamma 🙋🏼‍♀️🥲

Anonymkode: 82eea...fbf

Og her her er jeg som gir barna yoghurt naturell bevisst til barna. Jeg må være et monster.

Anonymkode: 473e4...889

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå kommer jeg på mer og mer her...

Eldste strakk seg etter noen barnebøker i en bokhylle som var litt for høyt oppe to dager før kontroll på helsestasjonen. De landa rett under øyet og på panna, så det ble helsestasjonbesøk med blåveis og Donaldkul. Den følelsen altså... 

Og det aller verste... Som jeg nesten ikke tør skrive... Jeg elta en pizzadeig i assistenten min (kjøkkenmaskin hvor bollen snurrer rundt). Snart 2åringen grep tak i bollen og hånda ble med rundt og satte seg fast mellom selve maskinen og bollen. Jeg ble helt hysterisk og husket plutselig ikke hvordan man skrudde av maskinen, så dro ut stikkontakten. Dro rett på legevakten med en hylende unge. Var sikker på at jeg hadde knust hvert bein i hånda. Heldigvis stoppet hylingen etterhvert, og hånda kom uskadd fra hendelsen. I dag snakker jeg og snart 4åringen om det hver gang vi baker brød. Hun synes det er en spennende historie. 

Shit, dette har hent med meg, hehe. Mamma klemte fingeren min også i kjøkkenmaskinen for jeg gjorde akkurat det samme som datteren din gjorde. 

Har fremdeles et lite arr på fingeren. 

Jeg trur ofte at man tenker som foreldre at små uhell som skjer med barna, gjør at man blir stemplet som "dårlig" mor men av erfaring og av å lese på denne siden så er det mange som har og opplevd små uhell med barna sine.
Trur Helsesøster er veldig vant til det, barn skal jo være barn. 

Men husker selv hvor skummelt det var å dra til helsesøster om ungen hadde en blåveis eller lign, man er jo redd de skal ringe barnevernet eller noe. 

Anonymkode: 286f1...2dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herlig med foreldre som synes det er morsomt at de har vært glemsomme/ uoppmerksomme etc. og i verste fall utsatt barna for potensiell fare?  

Foreldre er mennesker! Det er menneskelig å gjøre feil 😊 

Jeg synes forsåvidt mange av historiene her langt ifra kvalifiserer til noen omvendt "årets mor". Hvis dette er det verste dere har gjort så har dere ikke gjort mye 🤣🙈

Anonymkode: dde5a...8ec

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, mye jeg kan kjenne meg igjen i.

Jeg har nå voksne barn, men vi har ledd godt sammen når jeg har fortalt om den tidvis udugelige moren de har. 

Anonymkode: 84034...b19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreldre er mennesker! Det er menneskelig å gjøre feil 😊 

Jeg synes forsåvidt mange av historiene her langt ifra kvalifiserer til noen omvendt "årets mor". Hvis dette er det verste dere har gjort så har dere ikke gjort mye 🤣🙈

Anonymkode: dde5a...8ec

Jeg synes også det er fint å høre at man ikke er alene og det er ikke bare vår generasjon. Har hørt historie fra svigermor og bestemor om lignende. At de har dunket hode til babyen med et uhell, at de har klemstret fingeren til barnet i bilen osv.

Det at man snakker om det kan være med å lette på byrden man mødrer har, når slike ting skjer. Så lenge det ikke er ekstreme tilfeller der ungen brekker noe og det skjer ofte. 
Men, barn skal jo være barn. Er bare bra at de skader seg litt. 

Leste en artikkel i BT i går om dette, handlet om en familie med overskriften " pappa sier vi har klippe kort på legevakten" for ungene faller og slår seg hele tiden. Hahaha 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes også det er fint å høre at man ikke er alene og det er ikke bare vår generasjon. Har hørt historie fra svigermor og bestemor om lignende. At de har dunket hode til babyen med et uhell, at de har klemstret fingeren til barnet i bilen osv.

Det at man snakker om det kan være med å lette på byrden man mødrer har, når slike ting skjer. Så lenge det ikke er ekstreme tilfeller der ungen brekker noe og det skjer ofte. 

Leste en artikkel i BT i går om dette, handlet om en familie med overskriften " pappa sier vi har klippe kort på legevakten" for ungene faller og slår seg hele tiden. Hahaha 

Enig! En barndom uten en eneste sktamme må være en trist barndom. 

Unger skal utforske og lære. De skal klatre, løpe og falle. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og her her er jeg som gir barna yoghurt naturell bevisst til barna. Jeg må være et monster.

Anonymkode: 473e4...889

Ser ikke helt sammenhengen i svaret ditt, ut fra historien som ble beskrevet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For en gjeng....

Anonymkode: 2897c...7c2

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig! En barndom uten en eneste sktamme må være en trist barndom. 

Unger skal utforske og lære. De skal klatre, løpe og falle. 

Dette kan dere veldig gjerne lage en egen tråd med diskusjon om, for av erfaring skal det svært lite til for at denne tråden skal gli ut og avspores til mammashaming og diverse debatt. 

La oss fortsette å ha en tråd hvor vi kan humre, smile, tenke "ok hjelpes, ja sånn jo skje men gift at det gikk bra", nettopp en tråd som kan hjelpe oss med å føle oss litt mindre håpløse, og vite at vi ikkje er  alene om å av og til føle oss som verdens verste mor. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...