AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 I denne tråden tenkte jeg vi kunne dele små og store situasjoner hvor du har følt deg som alt annet enn årets mor. Helst sånne situasjoner som man kan se tilbake på med en viss grad av humor. Og hvis du ikke har noen sånne situasjoner, så trenger du heller ikke bidra i tråden Den er ikke for "perfekte" mødre, men for normale mødre. Følte meg virkelig ikke som årets mor den morgenen jeg klarte å levere barnet mitt i barnehagen, og hadde glemt barnets briller (som vedkommende bruker hver dag) hjemme.. Følte meg heller ikke som årets mor den gangen jeg tok meg en dusj, og kom ut i stua igjen. Stua var da dekket fra hjørne til hjørne med hamaperler.... Var en treåring som hadde funnet gleden ved å kaste de opp i lufta istedenfor å sette de på perlebrettet... Jeg finner fortsatt perler på merkelige steder. Anonymkode: 2ed06...bb1 8 2
Perelandra Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Åh, så godt med en sånn tråd! Jeg følte meg ikke som årets mor da jeg ankom barnehagen en morgen. Stolt som ei nybakt hønemor over at jeg husket posen med klesskift jeg hadde tatt med hjem og oppdatert dagen før. Sekken til fireåringen med drikkeflaske og frokost som hun har med seg hver dag, derimot ...? Den stod igjen i gangen hjemme, den. Det ble drive of shame for å hente sekken så hun kunne spise frokost. 🙈 Anonymkode: 35e86...c43 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Kjørte til barnehagen for å levere barnet. På en søndag Anonymkode: 16826...aa0 27 4 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Mistet fatningen og skrek til kidden når hun slo seng vrang og ikke ville skifte bæsjebleie i dag. Jeg har definitivt flere «årets mor»- øyeblikk ila en dag bare🫠 Anonymkode: 21a4b...f41 2 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjørte til barnehagen for å levere barnet. På en søndag Anonymkode: 16826...aa0 Elsker det🤌🏼😂 Anonymkode: 21a4b...f41 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Ga 6-åringen beskjed om å slutte å være så pinglete da hun ikke ville galoppere på den store hesten. Ungen ble bukket rett av og har aldri villet ri igjen. Ooops… (Til mitt forsvar ER ungen over snitt sart og pysete, og jeg hadde tau på hesten, som aldri har gjort noe sånt før eller siden). Men da følte jeg meg som mother of the year. Anonymkode: 2ffa5...74e 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Bor like ved en barnehage. Like fornøyelig å se når foreldre kommer og skal levere på planleggingsdager. Skjer så og si hver gang 😊 Anonymkode: 14ace...0a9 14 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 5-åringen hadde time hos tannpleier og det ble snakket om kosthold og slikt. Jeg forteller at godteri og sagt er vi strenge på og det er kun på lørdager. Da sier ungen at «men jeg fikk jo is og saft på tirsdag» (Etter han våknet opp fra narkose på sjukehuset). Følte for at jeg måtte forklare for henne årsaken til det, slik at hun ikke skulle tro at jeg dreiv og løyg. Anonymkode: 473e4...889 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ga 6-åringen beskjed om å slutte å være så pinglete da hun ikke ville galoppere på den store hesten. Ungen ble bukket rett av og har aldri villet ri igjen. Ooops… (Til mitt forsvar ER ungen over snitt sart og pysete, og jeg hadde tau på hesten, som aldri har gjort noe sånt før eller siden). Men da følte jeg meg som mother of the year. Anonymkode: 2ffa5...74e Siden du la ut denne, kan jeg komme med et til av mine. 🙈 Jeg hadde levert den gang toåringen og var på vei til jobb. Begynte å spise frokosten jeg hadde tatt med meg, men så smakte det jord etter noen få biter... oops, brødskiven var muggen! Og barnet hadde fått med nistepakke av det samme brødet ... Til mitt forsvar; det var veldig varmt den sommeren, og jeg hadde aldri før opplevd at brødet begynte å mugne etter bare to-tre dager. Anonymkode: 35e86...c43 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 De gangene jeg har mistet fatningen og brølt til barnet mitt i sinne, frustrasjon eller fortvilelse. DA følte jeg meg virkelig som mother of the year... Anonymkode: 146ca...183 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Takk for bidrag. Veldig gjenkjennelig. Føler meg alltid som årets mor når barna sier på morgenen at de følger seg litt ekstra slitne, men ikke noe snørr eller feber så sender i barnehagen. Også får man telefon på jobb noen timer etterpå fordi det har blitt høy feber og en sovende unge (på 5 år)... Vet at sånt kan skje, men stikker skikkelig i mammahjertet da ja. Anonymkode: 2ed06...bb1 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Den gangen jeg klemte fingrene til gullungen i bildøra, vurderte jeg seriøst å bare levere inn mamma-lappen igjen. Han lot seg trøste av en iskrem, og har ikke lenger noe minne av episoden, men jeg har enda et hakk i hjertet. Anonymkode: 98fb4...a36 3 11
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor like ved en barnehage. Like fornøyelig å se når foreldre kommer og skal levere på planleggingsdager. Skjer så og si hver gang 😊 Anonymkode: 14ace...0a9 Vi hadde veddemål om hvor mange barn som ville dukke opp sist vi hadde planleggingsdag der jeg jobbet. Det var én den dagen, og det er som regel minst en, ja. Egne mammatabber har jeg utallige av, og flertallet er nok fortrengt. Men jeg husker f.eks. da jeg kjørte av gårde til barnehagen med støvlene til eldstedattera på taket av bilen. At det var der de lå (en gang, men ikke da mer), husket jeg ikke før det tikket inn en melding fra barnehagen om at jentas sko var søkkvåte, de skulle ut igjen og støvler manglet. Og så har jeg glemt å ta på dem bleie et par ganger som baby og småbarn. Alltid på kvelden, barnet er vasket, pysjen på og de sover søtt til de våkner og midt på natta og alt er søkkvått. Den ene gangen var det i dobbeltsenga til svigermor. Anonymkode: f6885...158 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 Dunket baby sitt hode i en vegg i det jeg skulle sette meg på cafe🙈🙈 Heldigvis ikke hardt så babyen reagerte ikke🙈🤟😅
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #16 Skrevet 5. juli 2022 Var stresset og for sen en morgen, og dro med de to små i barnehagen. I mitt hode hadde jeg skiftet bleie på minste... Har mareritt om det enda... Trekker over anonymknappen her nå ja... Anonymkode: 36235...4e3 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 Denne tråden var herlig! Babyen var liten (en måned gammel ca), jeg hadde skiftet bleie henne på natta og skulle legge tilbake i bed side criben. Greide å dunke hodet hennes borti en stålampe på vei bort. Ikke hard lampeskjerm, så ingen krise, men følte meg ikke akkurat som mum of the year der gitt… Anonymkode: 49c51...2be 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 Jeg dunka hodet til babyen på 2 mnd borti kanten skapdøra så han fikk et lite sår. Følte meg ikke høy i hatten på legevakta...men alt gikk heldigvis bra Anonymkode: 74aa1...f09 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 Da eldste var 4 år gav jeg han en vanilje yoghurt til kvelds, trodde jeg.. 4 åringen var plutselig småspist på yoghurten, han kommenterte også at den ikke var særlig god. Jeg lo det litt bort og ba han spise opp kveldsmaten sin. Etter han var i seng oppdaget jeg at det var yoghurt naturell 😩 Da jeg og minsta på 6 år skulle ta buss nylig dro jeg en liten hvit løgn. Kjøpte bare buss billett til meg selv. Ba 6 åringen si at hun har bursdag i desember om noen spør. 6 åringen svarte litt sjokkert : Men mamma det er og lyve! Årets mamma 🙋🏼♀️🥲 Anonymkode: 82eea...fbf 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 Nå kommer jeg på mer og mer her... Eldste strakk seg etter noen barnebøker i en bokhylle som var litt for høyt oppe to dager før kontroll på helsestasjonen. De landa rett under øyet og på panna, så det ble helsestasjonbesøk med blåveis og Donaldkul. Den følelsen altså... Og det aller verste... Som jeg nesten ikke tør skrive... Jeg elta en pizzadeig i assistenten min (kjøkkenmaskin hvor bollen snurrer rundt). Snart 2åringen grep tak i bollen og hånda ble med rundt og satte seg fast mellom selve maskinen og bollen. Jeg ble helt hysterisk og husket plutselig ikke hvordan man skrudde av maskinen, så dro ut stikkontakten. Dro rett på legevakten med en hylende unge. Var sikker på at jeg hadde knust hvert bein i hånda. Heldigvis stoppet hylingen etterhvert, og hånda kom uskadd fra hendelsen. I dag snakker jeg og snart 4åringen om det hver gang vi baker brød. Hun synes det er en spennende historie. Anonymkode: 2ed06...bb1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå