Gå til innhold

Jeg prøver å fikse livet mitt- del 2

Anonymburker

Anbefalte innlegg

Anonymburker skrev (1 time siden):

Takk og god helg til deg også. Blir ikke noe jobbsøking for jeg vet ikke hva alternativet skulle vært uten annen utdanning. Å jobbe i butikk f.eks ville gitt mye av samme stresset siden det er mye menneskekontakt osv. Ser for meg at jeg hadde stresset livet av meg hvis et eller annet skjedde og jeg ikke visste hvordan jeg skulle løse det. Ikke vet man hva slags kunder man vil kunne stå overfor. I tillegg liker jeg ikke tanken på å skulle jobbe kveldstid og i helger. Omtrent det eneste jeg liker med jobben er at det er en 8.30-16.00 jobb og kun hverdager. 

For hva annet enn butikkjobber kan man få uten utdannelse?

Jeg slet meg ihjel i en dagligvarebutikk i flere år. Fikk meg jobb på et lager og trives noen lunde greit. Jobber bare tidlig og har hyggelige kollegaer, så kommer meg gjennom arbeidsdagen. Er så glad jeg slipper kunder og et evig mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukas kompliment fra noen ungdommer: "Vi skjønner ikke hvorfor du ikke har kjæreste. Du er jo veldig snill. Og du er ikke akkurat stygg".

😆

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
21 hours ago, Anonymburker said:

Ukas kompliment fra noen ungdommer: "Vi skjønner ikke hvorfor du ikke har kjæreste. Du er jo veldig snill. Og du er ikke akkurat stygg".

😆

Så gøy! Jeg er enig med ungdommene!

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann

Kjenner jeg gruer meg til jul. Det er jo tiden "alle" feirer med familien. Det er stusselig å feire jul alene på en hybel mens jeg tenker på livet jeg skulle ønske jeg hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (2 minutter siden):

Kjenner jeg gruer meg til jul. Det er jo tiden "alle" feirer med familien. Det er stusselig å feire jul alene på en hybel mens jeg tenker på livet jeg skulle ønske jeg hadde. 

Hoff :( ❤️

Har du ingen i livet ditt? Om nei, er det steder man kan dra om man ikke vil være alene? Eller vennetreff på discord i verstefall? Ensomme som cammer eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DeprimertMann
11 minutter siden, Rosakatt said:

Hoff :( ❤️

Har du ingen i livet ditt? Om nei, er det steder man kan dra om man ikke vil være alene? Eller vennetreff på discord i verstefall? Ensomme som cammer eller noe? 

Nei, jeg har ingen i livet mitt. Jeg har heller ikke lyst til å møte opp med fremmede mennesker på julaften heller. Det blir bare verre. Jeg er ikke noe flink til å prate med fremmede, det låser seg i halsen og ingen ord kommer ut. Så blir jeg bare sittende og tenke på hvor dum jeg er, mens jeg ser andre snakke, leg og  kose seg. I tillegg så er det greit å være alene så man slipper at noen andre ser en. 

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg har ingen i livet mitt. Jeg har heller ikke lyst til å møte opp med fremmede mennesker på julaften heller. Det blir bare verre. Jeg er ikke noe flink til å prate med fremmede, det låser seg i halsen og ingen ord kommer ut. Så blir jeg bare sittende og tenke på hvor dum jeg er, mens jeg ser andre kose seg. I tillegg så er det greit å være alene så man slipper at noen andre ser en. 

Du er ikke dum, å om du så hadde vært det, så er du fortsatt like velkommen inn i felleskapet 😊 Det er mennesker som kommer til å være glad i deg. Det er ingenting med deg, som ikke tåler dagens lys. Det er jo selfølgelig ting som ikke er så bra da 😅 men til å med kriminelle har venner.. så hey 🤷

Har du vurdert å øve på å prate med noen? Noen som er åpen for hva som enn måtte komme ut av munnen på deg, om det så kunn er stillhet. Å om man sier feil, kan man alltids trekke det tilbake eller beklage. Eller krangle for den del 😅

Kanskje se på det programmet, første date eller noe? Der er det mange ulike mennesker, kleine situasjoner, men alle går ut like hele, å det selv på tv 😂 det beroliger hvertfall meg når jeg føler meg teit, å tenke på det programmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
37 minutter siden, Rosakatt said:

Du er ikke dum, å om du så hadde vært det, så er du fortsatt like velkommen inn i felleskapet 😊 Det er mennesker som kommer til å være glad i deg. Det er ingenting med deg, som ikke tåler dagens lys. Det er jo selfølgelig ting som ikke er så bra da 😅 men til å med kriminelle har venner.. så hey 🤷

Har du vurdert å øve på å prate med noen? Noen som er åpen for hva som enn måtte komme ut av munnen på deg, om det så kunn er stillhet. Å om man sier feil, kan man alltids trekke det tilbake eller beklage. Eller krangle for den del 😅

Kanskje se på det programmet, første date eller noe? Der er det mange ulike mennesker, kleine situasjoner, men alle går ut like hele, å det selv på tv 😂 det beroliger hvertfall meg når jeg føler meg teit, å tenke på det programmet. 

Takk. Jeg har øvd på å prate med folk. Går til psykolog og vi har et opplegg. Men det ser ikke ut til å fungere så bra. Sikkert fordi jeg ikke klarer å presse meg. Samtidig når det låser seg  og ingen ord kommer ut så føler jeg ikke at det er så mye jeg kan gjøre.  

Med "gjemme meg" tenkte jeg litt på at jeg kommer til å være svært trist og trolig gråte. Og jeg ønsker heller å gråte på hybelen min enn å sitte på et toalett å gråte fordi jeg ikke ønsker at andre skal se meg. 

Kanskje klarer jeg en gang å få en fin jul, men det er for kort tid til denne jula til at jeg kommer til å klare å bli komfortabel med å feire jul med noen.

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (1 minutt siden):

Takk. Jeg har øvd på å prate med folk. Går til psykolog og vi har et opplegg. Men det ser ikke ut til å fungere så bra. Sikkert fordi jeg ikke klarer å presse meg. Samtidig når det låser seg  og ingen ord kommer ut så føler jeg ikke at det er så mye jeg kan gjøre.  

Med "gjemme meg" tenkte jeg litt på at jeg kommer til å være svært trist og trolig gråte. Og jeg ønsker heller å gråte på hybelen min enn å sitte på et toalett å gråte fordi jeg ikke ønsker at andre skal se meg. 

Kanskje klarer jeg en gang å få en fin jul, men det er for kort tid til denne jula til at jeg kommer til å klare å bli komfortabel med å feire jul med noen. 

Har du selektiv mutisme? 

Kjempebra at du går til psykolog, med tiden kan det funke, selv om det ikke ser sånn ut nå 😊

Forferdelig trist at du stenger deg inne på denne måten, og at du er i en sånn dyp sorg over livet ditt og hvem/hvordan du er. 

Forstår det er vanskelig, men det du virkelig trenger er å bli sett, få en klem mens du gråter, å virkelig kjenne på kroppen at det går helt fint å være sårbar forran noen. Å kjenne at noen er der for deg, når du har det slik 😔

Noe du helt sikkert har tatt imot, om du hadde en slik person tilgjengelig, ensomhet er forferdelige greier.

Selfølgelig skal du en dag, få en fin jul ❤️

Bra du åpner deg her, det er også et steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
1 minutt siden, Rosakatt said:

Har du selektiv mutisme? 

Kjempebra at du går til psykolog, med tiden kan det funke, selv om det ikke ser sånn ut nå 😊

Forferdelig trist at du stenger deg inne på denne måten, og at du er i en sånn dyp sorg over livet ditt og hvem/hvordan du er. 

Forstår det er vanskelig, men det du virkelig trenger er å bli sett, få en klem mens du gråter, å virkelig kjenne på kroppen at det går helt fint å være sårbar forran noen. Å kjenne at noen er der for deg, når du har det slik 😔

Noe du helt sikkert har tatt imot, om du hadde en slik person tilgjengelig, ensomhet er forferdelige greier.

Selfølgelig skal du en dag, få en fin jul ❤️

Bra du åpner deg her, det er også et steg

Takk

Nei, jeg har ikke selektiv mutisme. Men jeg har trolig noen diagnoser som gjør ting vanskelig, holder på med utredning nå. 

Ja, jeg er absolutt i en dyp sorg over både livet og hvem jeg er. Nei, dette er ikke lett og regner med at det blir ekstra ille i julen. Det pleier å være det. 

Nei, jeg tror ikke jeg hadde tatt i mot noen nå. Selv om jeg skulle ønske jeg hadde en familie å feire jul med, så har jeg også lyst til å fortsette å isolere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (2 minutter siden):

Takk

Nei, jeg har ikke selektiv mutisme. Men jeg har trolig noen diagnoser som gjør ting vanskelig, holder på med utredning nå. 

Ja, jeg er absolutt i en dyp sorg over både livet og hvem jeg er. Nei, dette er ikke lett og regner med at det blir ekstra ille i julen. Det pleier å være det. 

Nei, jeg tror ikke jeg hadde tatt i mot noen nå. Selv om jeg skulle ønske jeg hadde en familie å feire jul med, så har jeg også lyst til å fortsette å isolere meg.

Lykke til videre med utredningen 😊 Når du får svar på den, så vet nok psykologen bedre hva som vil hjelpe deg i veien videre. 

Ikke gi opp behandling iallefall, du har ingenting å tape med å gå i terapi nå, om så kunn for sosialiseringen sin del.

Dumt du har lyst til å isolere deg, men en dag blir det nok lettere å være deg skal du se! 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
1 minutt siden, Rosakatt said:

Lykke til videre med utredningen 😊 Når du får svar på den, så vet nok psykologen bedre hva som vil hjelpe deg i veien videre. 

Ikke gi opp behandling iallefall, du har ingenting å tape med å gå i terapi nå, om så kunn for sosialiseringen sin del.

Dumt du har lyst til å isolere deg, men en dag blir det nok lettere å være deg skal du se! 😁 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
DeprimertMann skrev (2 timer siden):

Jeg skal trolig feire jul alene i år, ikke sikkert enda. Og kjenner igjen den at det føles stusselig. Men jeg er en person som elsker advent, og 23. desember og har bestemt meg for at selv om jeg ikke orker så mye så skal jeg lage det til fint for meg selv om jeg er alene. Det er MYE mindre stusselig når man gjør det fint rundt seg. Sånne ting betyr mer enn man tror. På samme måte som man ville pyntet hvis andre skulle vært der, pynt for deg selv! ❤️ Og vet du, du kan også se fram til en juletråd her på KG. Der man kan snakke litt med andre som har det tungt med jul. Den pleier å være veldig koselig. Vet det er en mager trøst, men vi kan være sammen i sjela. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
9 hours ago, supernova_87 said:

Jeg skal trolig feire jul alene i år, ikke sikkert enda. Og kjenner igjen den at det føles stusselig. Men jeg er en person som elsker advent, og 23. desember og har bestemt meg for at selv om jeg ikke orker så mye så skal jeg lage det til fint for meg selv om jeg er alene. Det er MYE mindre stusselig når man gjør det fint rundt seg. Sånne ting betyr mer enn man tror. På samme måte som man ville pyntet hvis andre skulle vært der, pynt for deg selv! ❤️ Og vet du, du kan også se fram til en juletråd her på KG. Der man kan snakke litt med andre som har det tungt med jul. Den pleier å være veldig koselig. Vet det er en mager trøst, men vi kan være sammen i sjela. :klem: 

Takk og leit du også blir alene. Jeg er ikke noe glad i advendt, det er en nedtelling til tiden jeg gruer meg til. 

Sant det at det blir mindre stusselig om man gjør det fint rundt seg. Men synes det å bo på en nedslitt hybel er stusselig nok i seg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (14 timer siden):

Leit å høre. Du har sikkert nevnt det før, men du har ikke foreldre eller søsken å feire med?

supernova_87 skrev (21 timer siden):

Jeg er også enig med ungdommene. Du er ikke stygg 🥰 Og så har du så fin dialekt. 

Takk. Håper for øvrig ikke at du vet hvordan jeg ser ut eller hvordan dialekt jeg har..😬

DeprimertMann skrev (På 5.11.2022 den 10.31):

Så gøy! Jeg er enig med ungdommene!

Takk. Tror de mente det snilt, selv om det å si "du er ikke akkurat stygg" er litt keitete sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
Anonymburker skrev (7 minutter siden):

Takk. Håper for øvrig ikke at du vet hvordan jeg ser ut eller hvordan dialekt jeg har..😬

:lur:

Spoiler

Nå kan vi ha sånn som askepott og prinsen i Tre nøtter til Askepott. Jeg kommer med en gåte og så gjetter du hvem jeg er (inni deg!).

Jeg skulle slette brukeren min, men ombestemte meg og da var jeg stuck med dette teite navnet som gir uttrykk for at jeg er en hel del eldre enn jeg er. Jeg vet både hvordan du ser ut og hvilken dialekt du har :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
6 minutter siden, Anonymburker said:

Leit å høre. Du har sikkert nevnt det før, men du har ikke foreldre eller søsken å feire med?

Nei, det har jeg ikke. 

6 minutter siden, Anonymburker said:

Takk. Tror de mente det snilt, selv om det å si "du er ikke akkurat stygg" er litt keitete sagt.

Ja, litt keitete sagt, men det som teller er jo at det var snilt ment og at de faktisk har mener du er en som burde klare å få kjæreste om du ønkser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
2 hours ago, DeprimertMann said:

Takk og leit du også blir alene. Jeg er ikke noe glad i advendt, det er en nedtelling til tiden jeg gruer meg til. 

Jeg kjenner klokka tikke. Denne julen alt for fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg mest om dagen er ikke manglende kjæreste, barn eller eid bolig. Det er frustrasjonen over min stadig blankere isse. Overalt rundt meg ser jeg menn med kraftigere hårmanke (skal ikke så mye til) enn meg. Jeg misunner til og med dem som har moderat hårtap. Føles utrolig urettferdig å ha fått et slikt drittgen som holder meg tilbake. Føler jeg ser så gammel ut og det hjelper ikke at jeg ikke har anlegg til skjegg heller. Føler skikkelig misunnelse når jeg ser menn som er mye eldre enn meg ha kraftig hår. Det er jo det som er det vanligste.

Klarer ikke akseptere det, så gjør to grep for å bedre situasjonen. Bruker minoxidil og bruker dermaroller på skalpen. Ingen resultater så langt, for øvrig.

Kroppen min ellers ser ung ut, men ikke at det bare er positivt. Jeg har spinkel benbygning så de fleste ungdommer på 16-18 år har bredere fysikk enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...