AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #21 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du svensk? Gymmen? Anonymkode: dab5a...97d Det heter gymmeT på svensk. Ikke gymmen. Til ts: tren utendørs i stedet. Da slipper du den grusomme EDM eller hva faen det er-"musikken" som treningssentrene spiller og kan ha egen musikk på ørene. Anonymkode: 41234...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #22 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ganske merkelig, enten har man jo egne selvvalgte låter/lydbok - eller så ønsker vel folk å trene uten musikk 🤷♀️ Anonymkode: d84bc...d40 Eller så har man glemt headsettet, eller kanskje man var tom for batteri. Eller kanskje man trener to sammen, og gjerne vil ha litt musikk selv om man også ønsker å kunne kommunisere... Anonymkode: 9facd...b41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #23 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Finnes det bare ett treningssenter der du bor? Hvis ikke, sjekk ut de andre og gi beskjed om at du sier opp abonnementet og bytter til konkurrenten pga grusom og høy musikk - eller om de ønsker å gjøre noe med det, så vil du fortsatt være kunde. Anonymkode: 86ca3...26f Verste er at ja. Det finnes bare ett senter her. Lita bygd. Jeg har ikke noe valg om jeg ikke skal kjøre en halvtime til neste bygd, og bensinprisene er ikke så snille for tiden. Anonymkode: 8c19d...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3. juli 2022 #24 Del Skrevet 3. juli 2022 På mitt senter har de musikken veldig lavt i bakgrunnen om den i det hele tatt er på. Folk trener jo med egen musikk i ørene. Send en Mail med «forbedringsforslag». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #25 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det heter gymmeT på svensk. Ikke gymmen. Til ts: tren utendørs i stedet. Da slipper du den grusomme EDM eller hva faen det er-"musikken" som treningssentrene spiller og kan ha egen musikk på ørene. Anonymkode: 41234...f90 Her jeg bor er det noen få dager i juni og juli man kan trene utendørs. Klart, jeg kunne gått meg en tur med regnklær, men jeg trener styrke. Ordene pessrægn og snyfilla på størrelse med votta brukes flittig om været her i landsdelen, ofte langt uti mai. Hadde vært noe annet om jeg bodde i California. Anonymkode: 8c19d...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 3. juli 2022 #26 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Før noen spør - ja, jeg har det dyreste, beste støykansellerende som er på markedet. Likevel kommer gymhitsa gjennom. Jeg blir smågal. Jeg velger så godt jeg klarer å trene langt fra høyttalerne, men noen ganger har jeg ikke noe valg, og det spiller ingen rolle hvor høy musikk jeg spiller selv. Dette er demotiverende, for å si det mildt. Jeg har Aspergers og er sensitiv for lyd, riktignok - men jeg er ikke alene om irritasjonen. Jeg har snakket med et par andre som trener ved samme senter, og selv om vi alle vet at "sånn er det på gymmen", vokser irritasjonsmomentet. For å gjøre saken enda klarere - nær sagt alle som trener har headset/plugs. De få som ikke har det, er gjerne pensjonister - og jeg tviler en smule på at de digger Spotifys topp 20-liste. For ja, det er sånn på alle gymmer - men hvorfor? Virkelig HVORFOR? Ingen hører på musikken uansett. Samtidig er ingenting 100% støydempende, og man ender opp med å måtte høre på dritten uansett hvor mye penger man kaster på lydutstyr. Er det innafor å kontakte personalet? Kan man gjøre det anonymt? Jeg blir helt eitranes av den musikken og ingen ser ut til å like den uansett. Anonymkode: 8c19d...11a Er helt enig med deg. Musikken på treningssenter er høy og bråkete. Helt usannsynlig at alle liker musikkvalget og lydnivået. For noen så er også treningstiden rekreasjon og mentalisering. Det blir umulig med så mye bakgrunnsstøy. Syntes også endel butikkansatte bør tenke seg om. Mange klesbutikker har veldig høy musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #27 Del Skrevet 3. juli 2022 theTitanic skrev (6 minutter siden): Er helt enig med deg. Musikken på treningssenter er høy og bråkete. Helt usannsynlig at alle liker musikkvalget og lydnivået. For noen så er også treningstiden rekreasjon og mentalisering. Det blir umulig med så mye bakgrunnsstøy. Syntes også endel butikkansatte bør tenke seg om. Mange klesbutikker har veldig høy musikk. Jepp! En gang for mange år siden var jeg i en klesbutikk der det jobbet en jente på samme alder som meg. Da jeg skulle betale spurte jeg henne rett ut - "blir du ikke sliten av musikken på full guffe hele dagen?" Det var samme type musikk som på gymmen, Spotify Topp 20, liksom. "Jo," sa hun. Men de fikk visst ikke lov til å skru av eller ned, fordi hovedkontoret ville at akkurat den musikken skulle være på. Så hele fenomenet er jo merkelig. Jeg ser for meg at sikkert halvparten av alle kunder irriterer seg over musikken. De ansatte likeså. Deretter har du nok en gruppe som ikke tenker over det i det hele tatt, kanskje 45%. De siste 5% er muligens barn og tenåringer som kjenner igjen låtene og synes det er stas, men den femprosenten er jo gjerne ikke de som har mest penger til nye klær, og som har med seg en forelder som ikke liker musikken og bare stresser rundt. Anonymkode: 8c19d...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #28 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette gir du jo bare beskjed om. Hvis ingen sier i fra, kan jo ikke treningsstudio vite at det er et problem. Hvem som jobber der, etc. - kule folk, osv. Går ut i fra at du, og andre, betaler for å trene der? Anonymkode: 32a1f...4d3 Ja, ikke sant, jeg er jo en betalende kunde, sammen med alle de andre betalende kundene med headset. Det er så merkelig at de ikke har forstått dette selv. Nå er jeg som sagt ekstra ømfintlig ovenfor alt av lyd, lys, lukt, temperatur og så videre, og jeg legger veldig fort merke til sånt - samtidig tenker jeg mye over hvorfor det er blitt slik og hva man kan gjøre med det. Min diagnose er jo faktisk relativt vanlig, og folk med ADHD har gjerne samme problem. Deretter har du de myriader av andre diagnoser og tilstander som gjør folk sensitive og fort slitne - og svært mange av de som trener der er pensjonister. Jeg synes det er feil at et treningssenter som rommer så mange forskjellige folk og som tross alt skal promotere helse og trivsel, konsekvent velger lyd på, og like konsekvent velger en musikksjanger som gir en inntrykk av at de som er velkomne her, kun er de mest veltipassede, unge, spreke og "kule". Det er lenge siden gymmen kun var for muskelbunter på 25. Anonymkode: 8c19d...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #29 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg har hodeskade og er lydsensitiv og må trene styrke på grunn av skaden jeg har i muskulaturen. Jeg har i mange år brukt ørepropper for å skåne meg for det høye volumet, men når musikksmaken er så ræva så blir jo også irritasjonen og symptomene over det høye volumet være. Jeg har tatt kontakt med personalet og spurt om de kan Skru ned eller skifte radio kanal og da gjør de det, men så går det 10 minutter og musikken er på topp igjen fordi de sier at det alltid er noen som vil ha høy musikk. Jeg kan ikke forstå hvem det er som liker musikken på treningssenteret for det er jo det dårligste av det dårlige innen musikk, og som du skriver så er det 98% av alle som trener som har egen musikk på ørene. Anonymkode: 7848e...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #30 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hodeskade og er lydsensitiv og må trene styrke på grunn av skaden jeg har i muskulaturen. Jeg har i mange år brukt ørepropper for å skåne meg for det høye volumet, men når musikksmaken er så ræva så blir jo også irritasjonen og symptomene over det høye volumet være. Jeg har tatt kontakt med personalet og spurt om de kan Skru ned eller skifte radio kanal og da gjør de det, men så går det 10 minutter og musikken er på topp igjen fordi de sier at det alltid er noen som vil ha høy musikk. Jeg kan ikke forstå hvem det er som liker musikken på treningssenteret for det er jo det dårligste av det dårlige innen musikk, og som du skriver så er det 98% av alle som trener som har egen musikk på ørene. Anonymkode: 7848e...bcc Jeg tror de juger til deg, virkelig. Jeg har gjort meg noen observasjoner, og av folk på min alder og yngre, er de eneste som ikke har på headset, de som trener sammen med noen andre. Og jeg tror vel at de er mer opptatte av å snakke med hverandre enn å høre på musikken. Ellers tviler jeg sterkt på at Ernst på 76 som er der for å trene seg opp etter et slag, går til skranken og ber dem skru opp når han hører STAY KEEG av Beathoven på anlegget. Nei, hvis noe tror jeg faktisk det er de ansatte som går og gjør det, uten at noen har sagt ifra. Hvem vet hvorfor - kanskje de digger musikken? Eller kanskje de er redde for at hovedkontoret skal kjefte på dem? Anonymkode: 8c19d...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #31 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke like ille hver dag, noen ansatte skrur tydeligvis opp lyden mer enn andre. Ja, lyden kommer gjennom. Har prøvd flere typer headset nå (lånt samboer som er musiker og har flere forskjellige, ingen funket, så la jeg igjen mange tusen hos Elkjøp for å få det beste de hadde, og det var bedre enn samboers - men likevel ikke bra nok til å blokkere Gym Topp 20). Jeg tror kanskje grunnen til at de ikke blokkerer lyden, er at låtene er så forskjellige lyder. Om jeg stod rett ved en gravemaskin eller noe, hadde det vært en ganske "lik" lyd hele tiden. Anonymkode: 8c19d...11a Hvis de også har bassforsterker eller en god bass, så er det tydeligvis ikke det materiale i verden som hindrer basstøy og det er virkelig STØY... jeg tenker der er innafor å gå og spørre om de kunne tenke seg å senke volumet litt, at du ikke får konsentrert deg om treninga, hva er viktigst form dem til slutt, spille topp 20 nervesammenbrudd på 250 decibel eller kundene.. Anonymkode: 7c0b7...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå