AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Del Skrevet 2. juli 2022 Før noen spør - ja, jeg har det dyreste, beste støykansellerende som er på markedet. Likevel kommer gymhitsa gjennom. Jeg blir smågal. Jeg velger så godt jeg klarer å trene langt fra høyttalerne, men noen ganger har jeg ikke noe valg, og det spiller ingen rolle hvor høy musikk jeg spiller selv. Dette er demotiverende, for å si det mildt. Jeg har Aspergers og er sensitiv for lyd, riktignok - men jeg er ikke alene om irritasjonen. Jeg har snakket med et par andre som trener ved samme senter, og selv om vi alle vet at "sånn er det på gymmen", vokser irritasjonsmomentet. For å gjøre saken enda klarere - nær sagt alle som trener har headset/plugs. De få som ikke har det, er gjerne pensjonister - og jeg tviler en smule på at de digger Spotifys topp 20-liste. For ja, det er sånn på alle gymmer - men hvorfor? Virkelig HVORFOR? Ingen hører på musikken uansett. Samtidig er ingenting 100% støydempende, og man ender opp med å måtte høre på dritten uansett hvor mye penger man kaster på lydutstyr. Er det innafor å kontakte personalet? Kan man gjøre det anonymt? Jeg blir helt eitranes av den musikken og ingen ser ut til å like den uansett. Anonymkode: 8c19d...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Del Skrevet 2. juli 2022 Du gjør ingenting galt om du henvender deg til personalet og forklarer at du opplever lydnivået som problematisk. Nevn gjerne at flere har sagt det samme. Det verste som kan skje er at ingenting skjer... Dette høres ganske spesielt ut. Før var det mer vanlig at treningssentrene spilte med ganske høyt volum over høyttaleranlegget. I dag spiller de aller fleste medlemmer egen musikk fra sin smartphone, så eventuell musikk som spilles over anlegget har vanligvis et moderat lydnivå. Anonymkode: 52572...949 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Del Skrevet 2. juli 2022 Er dette treningskompaniet i Brumunddal?? Anonymkode: 73b51...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 2. juli 2022 #4 Del Skrevet 2. juli 2022 Hva er problemet ? Låtvalg eller volum ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Del Skrevet 2. juli 2022 Må jo være jævlig høyt om det roter med dine beste støykansellerende?! Jeg har noe støykansellerende og brukte de når eksen gamet og skrek, satt en halvmeter fra og hørte ham bare når han brøt lydmuren så og si... Anonymkode: 7c0b7...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du gjør ingenting galt om du henvender deg til personalet og forklarer at du opplever lydnivået som problematisk. Nevn gjerne at flere har sagt det samme. Det verste som kan skje er at ingenting skjer... Dette høres ganske spesielt ut. Før var det mer vanlig at treningssentrene spilte med ganske høyt volum over høyttaleranlegget. I dag spiller de aller fleste medlemmer egen musikk fra sin smartphone, så eventuell musikk som spilles over anlegget har vanligvis et moderat lydnivå. Anonymkode: 52572...949 Ja, vet! Sist jeg trente på senter var i 2014, og da var lyden helt jævlig. Men i og med at mange trente uten headset, antok jeg at bare jeg var rar og jeg kunne liksom ikke bestemme over alle andre. Men nå er det annerledes, siden nær sagt alle har headset. Lydnivået virker også å variere fra gang til gang, som om noen ansatte kjører fullt volum og andre holder det lavt. Jeg er redd for at dersom jeg henvender meg direkte, vil de synes jeg er teit. Dette er en svært liten by og de som jobber på treningssenteret er... øh. De er liksom, de "kule" på ungdomsskolen, skjønner du hva slags type menneske jeg mener? Og jeg er mer sånn hun som ble mobba av de kule hele ungdomsskolen. Jeg er litt redd dem. Derfor hadde det vært fint å gjøre det anonymt, kanskje med en lapp. Anonymkode: 8c19d...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 2. juli 2022 #7 Del Skrevet 2. juli 2022 Ha med egen musikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må jo være jævlig høyt om det roter med dine beste støykansellerende?! Jeg har noe støykansellerende og brukte de når eksen gamet og skrek, satt en halvmeter fra og hørte ham bare når han brøt lydmuren så og si... Anonymkode: 7c0b7...ed5 Det er ikke like ille hver dag, noen ansatte skrur tydeligvis opp lyden mer enn andre. Ja, lyden kommer gjennom. Har prøvd flere typer headset nå (lånt samboer som er musiker og har flere forskjellige, ingen funket, så la jeg igjen mange tusen hos Elkjøp for å få det beste de hadde, og det var bedre enn samboers - men likevel ikke bra nok til å blokkere Gym Topp 20). Jeg tror kanskje grunnen til at de ikke blokkerer lyden, er at låtene er så forskjellige lyder. Om jeg stod rett ved en gravemaskin eller noe, hadde det vært en ganske "lik" lyd hele tiden. Anonymkode: 8c19d...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Del Skrevet 2. juli 2022 Ghostface skrev (1 minutt siden): Ha med egen musikk? Les det jeg skrev én gang til. Anonymkode: 8c19d...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Del Skrevet 2. juli 2022 Havspeil skrev (12 minutter siden): Hva er problemet ? Låtvalg eller volum ? Begge deler, selvsagt. Om de hadde spilt min musikk på full guffe hadde jeg vært noe gladere, men det hadde likevel vært urettferdig for alle andre på gymmen og jeg ville støttet enhver som fikk min musikk avskaffet for the common good. Anonymkode: 8c19d...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er dette treningskompaniet i Brumunddal?? Anonymkode: 73b51...e64 Nei, men nå vet jeg hvor jeg IKKE skal dra om jeg noen gang er i Brumunddal! Anonymkode: 8c19d...11a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 2. juli 2022 #12 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Begge deler, selvsagt. Om de hadde spilt min musikk på full guffe hadde jeg vært noe gladere, men det hadde likevel vært urettferdig for alle andre på gymmen og jeg ville støttet enhver som fikk min musikk avskaffet for the common good. Anonymkode: 8c19d...11a Ja,jeg skjønner. Slik er min musikksmak også. Hvem gidder Rachmaninov eller John Lee Hooker på tredemølla, andre enn meg 🤣 For å sette det på spissen. Jeg har de siste årene blitt mere åpen for ny musikk. Vi fester oss ofte ved favoritter i en alder av 15- 25 av sjangre . De blir en del av vår identitet. For min del kan ikke jeg være stuck i 80-åra for alltid,selv om det var mye bra musikk der. Jeg har fått mange aha- opplevelser med ny musikk og unge musikere innen populærsjangeren de siste åra. Så mange flinke folk . Så du kan utfordre deg selv litt der . Volumet.....har ikke opplevd det som sjenerende personlig, og kan da ikke svare på det. # jeg er den som spør etter Tina Turner i baren en lørdagskveld # Endret 2. juli 2022 av Havspeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Del Skrevet 2. juli 2022 Havspeil skrev (8 minutter siden): Ja,jeg skjønner. Slik er min musikksmak også. Hvem gidder Rachmaninov eller John Lee Hooker på tredemølla, andre enn meg 🤣 For å sette det på spissen. Jeg har de siste årene blitt mere åpen for ny musikk. Vi fester oss ofte ved favoritter i en alder av 15- 25 av sjangre . De blir en del av vår identitet. For min del kan ikke jeg være stuck i 80-åra for alltid,selv om det var mye bra musikk der. Jeg har fått mange aha- opplevelser med ny musikk og unge musikere innen populærsjangeren de siste åra. Så mange flinke folk . Så du kan utfordre deg selv litt der . Volumet.....har ikke opplevd det som sjenerende personlig, og kan da ikke svare på det. # jeg er den som spør etter Tina Turner i baren en lørdagskveld # Jeg er veldig åpen for ny musikk! Jeg er faktisk hobby-musiker selv, jeg og samboer lager elektronisk musikk. Denne sjangeren er i vill utvikling hele tiden, jeg følger med på all ny musikk, inkludert listepop. Det er alltid NOE som funker, tross alt. Og enten jeg vil eller ikke får jeg med meg catchy ting via TikTok, så jeg er på ingen måte fremmed for ny musikk, unge musikere eller popsjangeren. Men, det som er populært er ikke alltid bra. Man skal ikke tvinges "åpen for ny musikk" på gymmen, det er ikke stedet for hundrevis av betalende kunder å få påtvunget lyder som gjør gymmen litt vanskeligere, sikkert for mange. Man er ikke på gymmen for å høre på musikk, man er der for å trene. Musikken skal gjøre det lettere, ikke vanskeligere - og den musikken som gjør det lettere, har man gjerne med selv. Det bør være tilrettelagt for dette. Jeg forestiller meg at de ansatte der bare har fått beskjed fra et eller annet hovedkontor om at "på gymmen spiller vi Spotify Norway Topp 20 og ingenting annet, på repeat fra morgen til kveld", og så tenker de ikke noe over det, mens vi som trener der plages av det. Sånt irriterer meg kraftig. Unødvendig støy er så invaderende! Litt som ventemusikk i telefonen. Kan de ikke spørre oss om vi vil ha det? "Trykk 1 for å skru av musikk"? Åh, verden ville vært et bedre sted. Anonymkode: 8c19d...11a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Del Skrevet 2. juli 2022 Er du svensk? Gymmen? Anonymkode: dab5a...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du svensk? Gymmen? Anonymkode: dab5a...97d Om jeg er svensk? Nei. Virker det sånn? Anonymkode: 8c19d...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. juli 2022 #16 Del Skrevet 2. juli 2022 Ville gitt beskjed. Er ikke vanlig med så høy lyd i 2022 nei... Hos oss er den veldig lav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Del Skrevet 2. juli 2022 Dette gir du jo bare beskjed om. Hvis ingen sier i fra, kan jo ikke treningsstudio vite at det er et problem. Hvem som jobber der, etc. - kule folk, osv. Går ut i fra at du, og andre, betaler for å trene der? Anonymkode: 32a1f...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Del Skrevet 2. juli 2022 Finnes det bare ett treningssenter der du bor? Hvis ikke, sjekk ut de andre og gi beskjed om at du sier opp abonnementet og bytter til konkurrenten pga grusom og høy musikk - eller om de ønsker å gjøre noe med det, så vil du fortsatt være kunde. Anonymkode: 86ca3...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Del Skrevet 2. juli 2022 Jeg har gitt beskjed flere ganger, om det er høyt demper de litt. Jeg trener på Sats, og hører selv på ganske bråkete metal. Men på et tidspunkt bestemte åpenbart SatsElixia seg for å kjøre en fast spilleliste på alle sentre 🤷♀️ Det er ikke treningsvennlig musikk stor sett - og plutselig kan en ballade komme på. Det beste var Mariah Carey….asså 😅 Men ja. Er det HØYT skrur de litt ned - og jeg spør hver gang jeg. Ganske merkelig, enten har man jo egne selvvalgte låter/lydbok - eller så ønsker vel folk å trene uten musikk 🤷♀️ Anonymkode: d84bc...d40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Del Skrevet 2. juli 2022 Helt enig med deg, det er så sykt irriterende. Irriterende nok til at jeg ikke orker å gå der lengre. Er bare grusom musikk som spilles! Og jeg har ikke noen diagnose eller er ømfintlig for lyd. Jeg liker bare ikke elendig liste pop. Si ifra! Sikker på at mange er enig med deg! Anonymkode: 76fea...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå