AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Del Skrevet 1. juli 2022 Min sønn på 20 har hatt lappen i 7 måneder, og skal til Spania på tur med kompis som er like gammel. Han har tenkt å leie bil der nede, og jeg tenker han ikke får leie bil når han har hatt lappen så kort tid? Kompisen har hatt lappen i 2 år. Er redd de skal skade seg der nede, siden bilister i middelhavslandene kjører mye mer offensivt enn her hjemme. Noen som vet reglene ? Anonymkode: 3bffc...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Del Skrevet 1. juli 2022 Norsk førerkort er gyldig i Spania uansett om det er ferskt men det kan være at utleiefirmaene har en aldersgrense eller kriterier for hvor lenge man må ha hatt førerkort for å få leie bil. Det er en del ting å være obs på når man kjører i Spania som f.eks. at det ikke er lov til å bruke sandaler, kjøre i bar overkropp eller å ha albuen eller hender ut vinduet og de som bruker briller må ha med to par. Trafikkbildet er noe helt annet enn det som er i Norge, spanjoler er notoriske for å alltid ligge til høyre i rundkjøringer eller å kutte rett igjennom rundkjøringene. Riktig avstand og bruk blinklys er fremmedord, selv for en som har hatt førerkort i noen år så kan det virke kaotisk. Anonymkode: 006aa...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Del Skrevet 1. juli 2022 Nei, han er for ung. Jeg googlet "renting car spain rules" og et av de første resultatene var denne siden: https://www.autoeurope.com/travel-guides/spain/spain-car-rental-faq/ "In order to rent a car in Spain you must be at least 21 years old, and for some suppliers you must be 23 or older." Anonymkode: 090c3...8c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Del Skrevet 1. juli 2022 De fleste krever at man er over 21, 23 eller 25 år, og har hatt lappen i minst 2 år. Det er bare å be han sjekke priser og vilkår på nettet, så finner han raskt ut hvilke vilkår som gjelder for de ulike. Man kan finne noen som godtar det, men da kan det gjerne være fryktelig dyrt, eller fryktelig useriøst. Man får ofte det man betaler for, men noen ungdommer trenger jo å gjøre den lærdommen på egen hånd. Anonymkode: a28dd...c8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Del Skrevet 2. juli 2022 Ts her. Fikk nettopp vite at kompisen er 21 år, og da kan de leie bil der nede siden nedre grense er 21 år sier guttene. 😬De er voksne og kan gjøre hva de vil, men jeg slapper ikke av før de er hjemme igjen i Norge. Anonymkode: 3bffc...b97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jessmilligann Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg har en god holdning til bilutleie. Når jeg reiser, bruker jeg denne tjenesten fordi den lar meg utforske området eller til og med dra på biltur rundt i landet. Min siste leiebilopplevelse var i Portugal, jeg leide en bil på Faro flyplass i noen dager og kjørte rundt i nabolaget og besøkte interessante steder i nærheten som ble anbefalt av lokalbefolkningen https://rental24h.com/no/portugal/faro-airport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå