likestilling Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #61 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med et bilde som det derre på Tinder så hadde jeg styrt langt unna. Hadde tenkt narsissist med en gang. Anonymkode: c5f28...cc7 Men hallo, du skjønner vel at det ikke handler om DET bildet, men en person som den jeg beskriver? Jeg skjønner ikke poenget med "slike" poster engang, om man skjønner hva tråden handler om i alle fall. Kanskje du oppriktig ikke gjør det, i så fall er det greit.
likestilling Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #62 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror mange ser etter noe tillitsvekkende, har selv inntrykk av at de fleste kvinner ser etter en mann som ikke ser for ung ut, men det er 100% en anekdote. Der ofte par der kvinnen ser eldre ut enn mannen, syns ikke det er noe rart. Om jeg skal være kjip og dømme 100% etter utseende i dette tilfellet, er ikke mannen i det bildet helt "min smak". Med andre ord er det ikke alderen jeg hadde sveipa den bort for. Jeg dater ikke med stort aldersgap, verken høyt eller lavt. Om noen ser yngre eller eldre ut enn de er har derfor ingenting å si for meg 😄 Anonymkode: 1bc04...dcd Der tror jeg du har et godt poeng og er inne på noe. "Tillitsvekkende". Om noen faktisk er det finner man selvfølgelig ikke ut ved å bruke ett sekund på å bla gjennom noen bilder på Tinder, så da bruker man det beste man har; fordommer Poenget var ikke den spesifikke mannen egentlig, så du må gjerne dele et bilde av noen som "ser ut som 10 år yngre enn de er" som du hadde gitt en "like", så kan vi se hva du mener. Du skriver ikke hvor gammel du er, men tror du smaken din har endret seg, og at han kanskje hadde vært noen du ville likt da du var yngre selv? Veggdyret skrev (5 timer siden): Jeg er 40 og han SER UT SOM han kunne vært sønnen min, så neitakk. Selv om han egentlig er 30 eller hva som nå var problemstillingen. Men en mann som er 50 men ser ut som han er 35-40 er jo et pluss siden han da blir omtrent samme alder som meg utseendemessig (ja jeg ser ut som jeg er 40). Det kunne han neppe med mindre du fikk barn VELDIG tidlig Du også må gjerne legge ut et eksempelbilde av en slik mann som "egentlig" er 50 men ser ut som han er 35. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde tenkt det var positivt, datet en på 39 som så ut som 29 og det var bare positivt i mine øyne, tenkte da at han tar vare på utseende og har mange pene år igjen. Men litt uenig med det du skriver om kvinner der, jeg blir ofte tatt for å være 5-10 år yngre enn jeg er og menn blir skuffet når de hører alderen min. Tror det er selve tallet menn er opptatt av fremfor utseende. Anonymkode: 28521...e87 Ja, altså, det har jo skjedd lignende her også, men da er det vel gjerne yngre personer som antar at du f.eks. er 5 år yngre og så er du 5 år eldre? I så fall er det helt forståelig og "vanlig" tror jeg, da mannen helst vil være eldst i et skikkelig forhold. De er ikke skuffet fordi du ser ung ut, men fordi du er eldre enn du ser ut. Det er en forskjell der, og det f.eks. ikke telle negativt på Tinder (heller positivt) siden man får alderen med en gang. *Mocca* skrev (4 timer siden): For min del er det så enkelt at jeg ikke liker menn som ser ut som unggutter. Jeg liker spor av levd liv i utseende, jeg liker det røffe. Menn som ser ut som de er tidlig i 20 åra selv når de bikker 30-35, gir meg ingenting. Ærlig sak det, og ikke veldig uvanlig tror jeg. På samme måte er nok idealet hos menn det motsatte; ikke så mye spor av "levd liv" og et røft utseende, men noen som ser fruktbar og ungdommelig ut. Det er i alle fall det forskning sier, selv om noen menn helt sikkert vil nekte (og noen mener det vel og). Okapi skrev (5 timer siden): Interessant problemstilling, det der. Jeg ser også etter sigende yngre ut enn jeg er, og det varierer veldig om det er positivt eller negativt. Er vel litt situasjonsavhengig om det betyr "holder seg godt", som i slank, hår på hodet, lite rynker og ikkegubbete stil, eller "barnslig", som i lav og med en stil man burde ha vokst fra i min alder. Har også opplevd å bli avvist selv om personlighet og alder matcher, men jeg ser for ung ut, og jeg har blitt avvist av de som har blitt tiltrukket av personlighet og utseende, men mister interessen når de finner ut at jeg er for gammel. Ja, jeg synes problemstillingen er interessant jeg Litt vanskelig å diskutere på et (hovedsaklig) kvinneforum, siden de ikke har disse erfaringene, men samtidig får man jo høre hva de mener. Jeg har ikke så mye erfaring med "Tinder" og slikt selv, har stort sett vært i forhold, men nå begynner jeg å mistenke at kombinasjon av alder og utseende kan være negativ og at det ville vært en fordel for meg å (teoretisk) slå av noen år på alderen. Før noen skriker opp om umoral så sier jeg ikke at jeg skal det, men at hypotesen er at det ville vært en fordel om passet mitt sa at jeg var noen år yngre, siden jeg trolig appelerer mer til jenter som ser yngre ut. Jeg vet ikke.
GrønnNellik68 Skrevet 1. juli 2022 #63 Skrevet 1. juli 2022 likestilling skrev (23 timer siden): Inspirert av en annen tråd har jeg et spørsmål. La oss si at vi har en mann på Tinder, og her er profilbildet: Jeg tok bare et bilde av en mannlig modell her, så ikke heng dere opp i "uten skjorte" og slikt. Om han dukker opp i bunken og det står alder: 42 år, hva tenker dere? Like eller bort? Hva om han hadde dukket opp med alder 30 i stedet (gjerne for litt yngre kvinner), like eller ikke? Ville dere oppfattet vedkommende forskjellig om han var 42 år vs. 30 år, biologisk? Ville det vært positivt for en mann på 42 å se så ung ut og "holde seg bra"? Tar d for at det er ung jyplinger som prøver seg på modne damer. Har vært borti d flere ganger. Påstår de ikke får til å endre alder😂 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #64 Skrevet 1. juli 2022 likestilling skrev (17 timer siden): Hvor gammel er du selv? Hva om han hadde vært 35, hypotetisk? Det handler ikke så mye om denne spesifikke mannen og forskjellen, som prinsippet. Er du 40 og ser ut som 30 så er du fortsatt 40. Alder spiller en rolle, og man kan ikke slå av 10 år biologisk fordi du ser ung ut. Anonymkode: ce683...d08 2
likestilling Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #65 Skrevet 1. juli 2022 GrønnNellik68 skrev (8 minutter siden): Tar d for at det er ung jyplinger som prøver seg på modne damer. Har vært borti d flere ganger. Påstår de ikke får til å endre alder😂 ... men jeg prøver å diskutere prinsippet her. Hvis -68 i nicket ditt er fødselsår så er du jo veldig mye eldre, og da må du tenke deg en som kanskje er 60 og fremstår som 45 eller noe.
GrønnNellik68 Skrevet 1. juli 2022 #66 Skrevet 1. juli 2022 likestilling skrev (6 minutter siden): ... men jeg prøver å diskutere prinsippet her. Hvis -68 i nicket ditt er fødselsår så er du jo veldig mye eldre, og da må du tenke deg en som kanskje er 60 og fremstår som 45 eller noe. Det har jeg ikke vært borti enda men nå har jeg ikke tinder lengre men det kan jo hende enten for å få sjans på yngre damer eller no sånt
Million Skrevet 1. juli 2022 #67 Skrevet 1. juli 2022 (endret) likestilling skrev (23 timer siden): Hvorfor er det negativt for en mann å være ung og kjekk? Edit: Jeg mener, se ung og kjekk ut. Jeg ville hatt en sterk mistanke om at vedkommende hadde skrapt sammen noen av sine 10-15 år gamle bilder og lagt ut dem på Tinderprofilen sin, og ikke hatt noen fra i år e.l. Mange mennesker bruker veldig gamle bilder for å se så unge som mulig ut, selv om de iflg profilen sin er så og så gamle. Endret 1. juli 2022 av Million 2
GrønnNellik68 Skrevet 1. juli 2022 #68 Skrevet 1. juli 2022 Million skrev (30 minutter siden): Jeg ville hatt en sterk mistanke om at vedkommende hadde skrapt sammen noen av sine 10-15 år gamle bilder og lagt ut dem på Tinderprofilen sin, og ikke hatt noen fra i år e.l. Mange mennesker bruker veldig gamle bilder for å se så unge som mulig ut, selv om de iflg profilen sin er så og så gamle. Det er å skyte seg selv i foten og tro at motparten ikke blir skuffa på første date. Men men de gjør som de vil. Smart er det ikke.
Million Skrevet 1. juli 2022 #69 Skrevet 1. juli 2022 GrønnNellik68 skrev (5 minutter siden): Det er å skyte seg selv i foten og tro at motparten ikke blir skuffa på første date. Men men de gjør som de vil. Smart er det ikke. Nei, det er ikke særlig smart. Men jeg har lest nok av innlegg her på KG gjennom årene om damer som har gått på første date for å møte en fyr... og så er han som møter opp 20 kilo tyngre, skallet og 10-20 år eldre enn påstått på nettet. Sikkert noen idioter som tror de blir "tilgitt" for dette lureriet "bare hun får møte meg først så..." Og ja, det går vel andre veien også, hvis kvinner poster gamle bilder av seg selv som yngre. Men de har jeg ikke hørt om her på KG. Det er vel ikke så mange menn som skriver om sånt.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #70 Skrevet 1. juli 2022 13 minutter siden, GrønnNellik68 said: Det er å skyte seg selv i foten og tro at motparten ikke blir skuffa på første date. Men men de gjør som de vil. Smart er det ikke. Men det er jo litt teit om vi som drar litt på åra, men holder oss godt, blir antatt å ha brukt gamle bilder, selv om de ble tatt i forgårs, og sendt til venstre på grunn av det. Anonymkode: 1e1c7...27a
GrønnNellik68 Skrevet 1. juli 2022 #71 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo litt teit om vi som drar litt på åra, men holder oss godt, blir antatt å ha brukt gamle bilder, selv om de ble tatt i forgårs, og sendt til venstre på grunn av det. Anonymkode: 1e1c7...27a Ja det får du ikke gjort noe med. Er bare en skype samtale så får en jo vist det fort.
GrønnNellik68 Skrevet 1. juli 2022 #72 Skrevet 1. juli 2022 Million skrev (9 minutter siden): Nei, det er ikke særlig smart. Men jeg har lest nok av innlegg her på KG gjennom årene om damer som har gått på første date for å møte en fyr... og så er han som møter opp 20 kilo tyngre, skallet og 10-20 år eldre enn påstått på nettet. Sikkert noen idioter som tror de blir "tilgitt" for dette lureriet "bare hun får møte meg først så..." Og ja, det går vel andre veien også, hvis kvinner poster gamle bilder av seg selv som yngre. Men de har jeg ikke hørt om her på KG. Det er vel ikke så mange menn som skriver om sånt. Ja det er ille å treffe på slike man blir satt i en vanskelig situasjon. For jeg blir bare skuffet og så avvise på en høffelig tone så nei det er noe dritt
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #73 Skrevet 1. juli 2022 likestilling skrev (På 30.6.2022 den 20.32): Inspirert av en annen tråd har jeg et spørsmål. La oss si at vi har en mann på Tinder, og her er profilbildet: Jeg tok bare et bilde av en mannlig modell her, så ikke heng dere opp i "uten skjorte" og slikt. Om han dukker opp i bunken og det står alder: 42 år, hva tenker dere? Like eller bort? Hva om han hadde dukket opp med alder 30 i stedet (gjerne for litt yngre kvinner), like eller ikke? Ville dere oppfattet vedkommende forskjellig om han var 42 år vs. 30 år, biologisk? Ville det vært positivt for en mann på 42 å se så ung ut og "holde seg bra"? Hadde det stått alder 42 år, så hadde jeg tenkt at det var en falsk profil, at han hadde brukt et gammelt bilde, lyver på alderen eller brukt filter. Med andre ord, bort. Ingen mann på 42 år ser slik ut naturlig. Anonymkode: f452d...bf2 1
likestilling Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #74 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde det stått alder 42 år, så hadde jeg tenkt at det var en falsk profil, at han hadde brukt et gammelt bilde, lyver på alderen eller brukt filter. Med andre ord, bort. Ingen mann på 42 år ser slik ut naturlig. Anonymkode: f452d...bf2 Ok, jeg tok litt i for å få frem et poeng, men alle henger seg opp i personen og ikke selve spørsmålet, som gjelder en mann som ser yngre ut enn han er... Si 36 da, om det hjelper for å svare.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #75 Skrevet 1. juli 2022 likestilling skrev (6 minutter siden): Ok, jeg tok litt i for å få frem et poeng, men alle henger seg opp i personen og ikke selve spørsmålet, som gjelder en mann som ser yngre ut enn han er... Si 36 da, om det hjelper for å svare. I HI så stilte du spørsmålet "hvis han dukket opp i bunken" og bilde av denne mannen. Hadde tatt venstre hvis det sto 36 også. Vanskelig å si noe om andre generelt når man ikke har noe bilde å gå ut i fra. Liker ellers menn som holder seg godt for alderen. Ser de merkverdig yngre ut, så er stort sett alltid grunnen at de bruker gamle bilder. Slår så og si aldri feil. Lurer på hvor mange menn jeg har blitt skuffet av på den måten. Legger ut bilder av seg selv med mørkt hår, så viser det seg på bilder senere at de er helt grå. Anonymkode: f452d...bf2
likestilling Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #76 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I HI så stilte du spørsmålet "hvis han dukket opp i bunken" og bilde av denne mannen. Hadde tatt venstre hvis det sto 36 også. Vanskelig å si noe om andre generelt når man ikke har noe bilde å gå ut i fra. Liker ellers menn som holder seg godt for alderen. Ser de merkverdig yngre ut, så er stort sett alltid grunnen at de bruker gamle bilder. Slår så og si aldri feil. Lurer på hvor mange menn jeg har blitt skuffet av på den måten. Legger ut bilder av seg selv med mørkt hår, så viser det seg på bilder senere at de er helt grå. Anonymkode: f452d...bf2 Ja, men det var jo for å få frem et poeng. Du har jo egentlig svart, at han går til venstre (regner med det ikke er like) om han ser veldig ung ut for alderen Premisset i TS var at dette var en ekte mann og at han ikke bruker gamle bilder. Du må gjerne bytte mann om du synes det blir lettere da, men ta en som har et litt "ungt utseende" i litt gutteaktig forstand. For å vise hva jeg ikke mener: Denne typen "ungdommelig". Der er nok svaret ganske klart, og ingen overraskelse eller noe interessant å diskutere.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #77 Skrevet 2. juli 2022 Som mann med et ungt utseende kan jeg skrive under på følgende - kvinner liker jevnt over ikke unge menn eller menn med et ungt utseende. Da jeg var ung var det ingen damer som så mye som så på meg, jeg tror ikke de synes det er maskulint nok å se ung ut. Det har blitt bedre med alderen, men det er dessverre slik at jevnaldrende damer ikke er interessert i menn med ungt utseende. Sånn er bare livet Anonymkode: d9e15...e69
likestilling Skrevet 2. juli 2022 Forfatter #78 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som mann med et ungt utseende kan jeg skrive under på følgende - kvinner liker jevnt over ikke unge menn eller menn med et ungt utseende. Da jeg var ung var det ingen damer som så mye som så på meg, jeg tror ikke de synes det er maskulint nok å se ung ut. Det har blitt bedre med alderen, men det er dessverre slik at jevnaldrende damer ikke er interessert i menn med ungt utseende. Sånn er bare livet Anonymkode: d9e15...e69 Jeg er i stor grad enig med deg, men kan også si at for min del var det noe helt annet da jeg var sånn 20+, "studietid". Jeg så ung ut, men jeg fikk mye oppmerksomhet fra litt yngre. Jeg har klart å kompensere for mitt "unge" utseende med å være relativt pen og smart og noen andre egenskaper som regnes som positive Nå har jeg nådd en alder hvor jeg faller mellom to stoler føler jeg. Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #79 Skrevet 2. juli 2022 Jeg hadde tenkt at det bildet nok ikke var tatt i pr, og sveipet han til høyre fordi jeg tiltrekkes av menn, ikke guttunger. Kvinne 43 år Anonymkode: 02a30...bac
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #80 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde tenkt at det bildet nok ikke var tatt i pr, og sveipet han til høyre fordi jeg tiltrekkes av menn, ikke guttunger. Kvinne 43 år Anonymkode: 02a30...bac Haha, skulle stå venstre selvfølgelig.😄 Anonymkode: 02a30...bac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå