AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #21 Skrevet 30. juni 2022 Blåpille skrev (5 minutter siden): Skal jeg svare ut i fra mine tanker ville han kanskje hatt høyere suksess blant en yngre aldersgruppe (som tillater et litt høyt aldersspenn), men kanskje dårligere suksess med jevnaldrende med samme tankegang som meg? Mennesker søker vel de på sitt eget nivå. En kjekk mann med ungt utseende, men med modenhet til en eldre kar burde vel ha full pakke? Har inntrykk av at menn er mer opptatt av selve årstallet jenta er født, skal jeg dømme ut fra inntrykket jeg har fått på KG. Jeg er helt enig med deg, og jeg tror du har rett. Jeg tror absolutt han ville hatt høyere suksess blant yngre kvinner, og også at han ville hatt mye høyere suksess i en setting som "byen" der alder ikke står stemplet i panna, for han er jo "kjekk" (eller, det var i alle fall det jeg prøvde å finne, selv om alle har ulik smak. Modell er han). Jeg tror ikke menn er opptatt av årstall, men at de ønsker en jente med ungdommelig utseende. For eksempel tror jeg de fleste menn på 35 heller ville hatt ei på 33 som ser ut som hun er 25, enn ei på 30 som ser ut som hun er 40. Menn ønsker nok i større grad "ungdommelig utseende" der 20-25 er det mest attraktive, i alle fall rent seksuelt. Jeg tror dette er greit bekreftet i studier også.... Anonymkode: f3499...f40
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #22 Skrevet 30. juni 2022 Aah mine to siste innlegg ble anonyme, hva skjer. Begge var fra meg Jeg håper jeg har klart å få frem essensen i spørsmålet, og at det ikke handler om hvorvidt akkurat det bildet jeg delte er en attraktiv person.
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #23 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Okei, kanskje det er lettere om du får lov til å velge et bilde selv av noen som du synes er attraktiv Ta gjerne en som er 13 år eldre enn deg, som han du er med nå, og så slår du av 10 år på alderen som står i passet slik at han bare blir 3 år eldre. Eventuelt kan du ta en som er enda eldre, om du er komfortabel med det Hele poenget er å finne noen du egentlig ville valgt, men de er biologisk mye eldre enn de ser ut Skjønner du problemstillingen? Jeg måtte bare velge et bilde til HI, men det er ikke relevant hvilket bilde dette er eller hvem det er. Du kan gå ut fra at det ikke er en "fuckboy" også, om det hjelper. Tenk deg noen du ser på byen og tenker at han var kjekk, så snakker dere en hel kveld, og på slutten spør du etter alder og han sier 10-12 år mer enn du antok? Hva tenker du da? Anonymkode: f3499...f40 Jeg ville nok likt det. Blitt positivt overrasket over at han ser mye yngre ut enn han er. Og likt at han faktisk er så gammel, så sannsynligheten for at han er moden i tillegg er der.
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #24 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (2 minutter siden): Jeg ville nok likt det. Blitt positivt overrasket over at han ser mye yngre ut enn han er. Og likt at han faktisk er så gammel, så sannsynligheten for at han er moden i tillegg er der. Okei Jeg tror deg! I den andre settingen har du jo blitt kjent med en person du liker, og så får du vite alderen lenge etterpå... Blir det riktig å si at for denne mannen (i dine øyne) er det en stor fordel (suksessmessig) at alderen hans ikke er umiddelbart synlig? Jeg tenker da for eksempel som på Tinder, der det er en del av det absolutte førsteinntrykket. For å si det rett ut; jeg tenker at en mann som ser ung ut for alderen (la oss si 10 år yngre enn reell alder) vil ha en ulempe på en arena som Tinder, på grunn av at alder og kombinasjon av alder og utseende er en ting man umiddelbart blir "dømt" for der. Tinder er jo ekstremt overfladisk, og man blir tillagt egenskaper og denslags på bakgrunn av hvordan man ser ut, men også alder, og kombinasjonen av alder og utseende... Ting kan være som nevnt i tråden; "moden", "fuckboy" og så videre.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #25 Skrevet 30. juni 2022 Hva er poenget med tråden, TS? Lurer du på om du har draget på langt yngre kvinner? Eller lurer du på hvorfor du blir avvist/valgt vekk av yngre kvinner? Er du redd det er fordi du ser bra ut for alderen? Anonymkode: 3d34b...8d9 1
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #26 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (2 minutter siden): Okei Jeg tror deg! I den andre settingen har du jo blitt kjent med en person du liker, og så får du vite alderen lenge etterpå... Blir det riktig å si at for denne mannen (i dine øyne) er det en stor fordel (suksessmessig) at alderen hans ikke er umiddelbart synlig? Jeg tenker da for eksempel som på Tinder, der det er en del av det absolutte førsteinntrykket. For å si det rett ut; jeg tenker at en mann som ser ung ut for alderen (la oss si 10 år yngre enn reell alder) vil ha en ulempe på en arena som Tinder, på grunn av at alder og kombinasjon av alder og utseende er en ting man umiddelbart blir "dømt" for der. Tinder er jo ekstremt overfladisk, og man blir tillagt egenskaper og denslags på bakgrunn av hvordan man ser ut, men også alder, og kombinasjonen av alder og utseende... Ting kan være som nevnt i tråden; "moden", "fuckboy" og så videre. Ja. Det ville vært lettere uten å vite alderen. Syns det generelt er bedre alt utenom tinder. Det er akkurat slik som du sier. Blir fort dømt og en ulempe å se yngre ut. Samtidig. Så kan man vel velge alderspenn der? Så man har jo alltid sikret seg på ett vis? Vet ikke jeg, er ikke på tinder eller aldri vært noe stor fan av det 😅
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. juni 2022 #27 Skrevet 30. juni 2022 Hvis han så mye yngre ut på bildet enn alderen tilsa, ville jeg trolig tenkt at han brukte et gammelt bilde. Og dermed kunne jeg tenkt at han hadde "forfalt" mye og derfor ikke ville bruke et nytt bilde. Dersom mannen faktisk ser 10 år yngre ut, er det jo ikke noe problem (selv om jeg vil si det er svært langt mellom både kvinner og menn som faktisk ser mye yngre ut). Jeg bryr meg generelt lite om hvor ung/gammel en mann ser ut i forhold til alderen, det tenker jeg ikke på i det hele tatt. En kjekk mann er en kjekk mann uansett.
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #28 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er poenget med tråden, TS? Lurer du på om du har draget på langt yngre kvinner? Eller lurer du på hvorfor du blir avvist/valgt vekk av yngre kvinner? Er du redd det er fordi du ser bra ut for alderen? Anonymkode: 3d34b...8d9 Jeg har prøvd å gjøre poenget med tråden ganske klart fra starten, og det ser ut som om andre skjønner det, så hva er ditt problem her? Hvis du ikke skjønner spørsmålet eller poenget, foreslår jeg at du prøver å lese en gang til Kort fortalt lurer jeg på hvilken rolle det spiller om en mann ser yngre ut enn han er, og mange har gitt gode svar på det... Mwfa skrev (3 minutter siden): Ja. Det ville vært lettere uten å vite alderen. Syns det generelt er bedre alt utenom tinder. Det er akkurat slik som du sier. Blir fort dømt og en ulempe å se yngre ut. Samtidig. Så kan man vel velge alderspenn der? Så man har jo alltid sikret seg på ett vis? Vet ikke jeg, er ikke på tinder eller aldri vært noe stor fan av det 😅 Da er vi ganske enige tror jeg! 😅 Tusen takk for alle svar! Ja, man kan velge aldersspenn, men problemet er at hvis man f.eks. er 39 (tilfeldig alder, men som et eksempel) så vil jenter på 28 gjerne ikke engang se deg, og de som gjør det leter gjerne etter en som er betraktelig eldre enn dem og vil likevel ta deg bort fordi du ikke også ser eldre ut. De som har deg i "søket" og er 35 vil kanskje sveipe deg bort fordi du ser yngre ut enn dem (og også blir tillagt egenskaper). Det er litt vanskelig å forklare, som var grunnen til at jeg prøvde å finne et eksempel i HI der man lettere kunne se for seg hvordan man selv reagerer... Nei, jeg er ingen fan av Tinder jeg heller, skrekk og gru 😅 Jeg er veldig glad for at jeg fikk oppleve en tid der ting ikke var slik de er i dag.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #29 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (10 minutter siden): Kort fortalt lurer jeg på hvilken rolle det spiller om en mann ser yngre ut enn han er, og mange har gitt gode svar på det... Ok, et annet spørsmål. Hvorfor interesserer dette deg? Anonymkode: 3d34b...8d9
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #30 Skrevet 30. juni 2022 Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden): Hvis han så mye yngre ut på bildet enn alderen tilsa, ville jeg trolig tenkt at han brukte et gammelt bilde. Og dermed kunne jeg tenkt at han hadde "forfalt" mye og derfor ikke ville bruke et nytt bilde. Dersom mannen faktisk ser 10 år yngre ut, er det jo ikke noe problem (selv om jeg vil si det er svært langt mellom både kvinner og menn som faktisk ser mye yngre ut). Jeg bryr meg generelt lite om hvor ung/gammel en mann ser ut i forhold til alderen, det tenker jeg ikke på i det hele tatt. En kjekk mann er en kjekk mann uansett. Jeg skjønner deg godt der, at du ville tenkt at han hadde brukt et gammelt bilde og forfalt, men resultatet for vedkommende ville jo blitt det samme Man har jo fryktelig lite å gå på når man skal "velge" på f.eks. Tinder, og den slags avgjørelser vil bli tatt veldig fort og hele tiden. Ting endrer seg veldig når folk kjenner deg og personligheten din, men de man ikke kjenner lager seg mange idéer om hvem du er basert på hvordan du ser ut og fremstår (og hvem kan klandre dem?). Spørsmålet blir da hvordan dette påvirker ting i en setting som "Tinder" der alt er vanvittig overfladisk. Når du sier at du ikke bryr deg om at mannen ser yngre ut; betyr det at du f.eks. kunne vært sammen med noen som så 10 år yngre ut enn deg, eller at du kunne vært sammen med noen som var 10 år eldre, men ble tatt for å være jevnaldrende?
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. juni 2022 #31 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner deg godt der, at du ville tenkt at han hadde brukt et gammelt bilde og forfalt, men resultatet for vedkommende ville jo blitt det samme Man har jo fryktelig lite å gå på når man skal "velge" på f.eks. Tinder, og den slags avgjørelser vil bli tatt veldig fort og hele tiden. Ting endrer seg veldig når folk kjenner deg og personligheten din, men de man ikke kjenner lager seg mange idéer om hvem du er basert på hvordan du ser ut og fremstår (og hvem kan klandre dem?). Spørsmålet blir da hvordan dette påvirker ting i en setting som "Tinder" der alt er vanvittig overfladisk. Når du sier at du ikke bryr deg om at mannen ser yngre ut; betyr det at du f.eks. kunne vært sammen med noen som så 10 år yngre ut enn deg, eller at du kunne vært sammen med noen som var 10 år eldre, men ble tatt for å være jevnaldrende? Kunne godt vært sammen med både eldre og yngre, og folk som så både eldre og yngre ut. Men er heldigvis godt gift og veldig glad jeg ble det før Tinder
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #32 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (1 time siden): Inspirert av en annen tråd har jeg et spørsmål. La oss si at vi har en mann på Tinder, og her er profilbildet: Jeg tok bare et bilde av en mannlig modell her, så ikke heng dere opp i "uten skjorte" og slikt. Om han dukker opp i bunken og det står alder: 42 år, hva tenker dere? Like eller bort? Hva om han hadde dukket opp med alder 30 i stedet (gjerne for litt yngre kvinner), like eller ikke? Ville dere oppfattet vedkommende forskjellig om han var 42 år vs. 30 år, biologisk? Ville det vært positivt for en mann på 42 å se så ung ut og "holde seg bra"? Altså. Mannen på bildet er opplagt ikke 42. Så om han la ut er såpass gammelt bilde av seg selv, ville jeg antatt at det var fordi han i dag har blitt bælfeit og stygg. Anonymkode: 03008...073 1
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #33 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok, et annet spørsmål. Hvorfor interesserer dette deg? Anonymkode: 3d34b...8d9 Fordi det var en diskusjon i en annen tråd her og jeg ble nysgjerrig.... Jeg sendte et nytt bilde til en bruker her og vedkommende tippet at jeg var mye yngre enn jeg er ut fra bildet, så slik sett er det relevant for meg også. Interessant tema. 1
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #34 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså. Mannen på bildet er opplagt ikke 42. Så om han la ut er såpass gammelt bilde av seg selv, ville jeg antatt at det var fordi han i dag har blitt bælfeit og stygg. Anonymkode: 03008...073 Okay, si 36 da. Det er ikke poenget; poenget er en mann der du uten alder ville tippet 26, og så er han egentlig 36 (f.eks.) Det andre du sier er interessant; at du ville tenkt at noen var bælfeit og stygg. Det ville jo vært veldig uheldig for vedkommende, som ikke er det, men ser ung ut.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #35 Skrevet 30. juni 2022 Slik jeg oppfatter innlegget ditt virker det som om du lurer på om "eldre" menn (la oss si ti år eldre) er uinteressante for yngre kvinner pga. alder eller utseende (vanligvis sammenfaller utseende med alder). Så om den "eldre" mannen ikke ser ut som sin alder, men yngre - så burde han være attraktiv for yngre kvinner? Ser du skriver at du foretrekker 35 åringer som ser ut som 25 åringer - nettopp derfor trekker jeg den slutningen at du er interessert i yngre kvinner, men de velger deg vekk - og du ønsker å vite hvorfor. Hvorfor ellers opprette denne tråden om ikke temaet interesserer deg. Og hvorfor er du opphengt i Tinder om du ikke er "fan" av det eller bruker Tinder selv. Skjønner at du prøver å pakke inn spørsmålet. Men for meg er det ganske opplagt hva du ønsker svar på. Tinder er svært overfladisk, og mange som bruker denne tjenesten er nettopp det. Men så finnes det de som prøver å finne kjærligheten - da spiller det ingen rolle om utseende sammenfaller med alder. En kvinne kan nok ha lyst til å date f.eks han i HI basert på utseende, men fordi han er "42" er det mer sannsynlig at han ikke ønsker barn eller at han er ferdig med det. Han er dessuten et annet sted i livet enn noen i tidlig tyveårene. Han har bagasje fra et lengre liv. Det er mye som kan avgjøre om en kvinne ønsker å date en "eldre" mann eller ikke. Jeg kommer selvfølgelig med antakelser... Kan være denne "42" åringer er barnslig, ønsker seg barn - ikke har fullført utdannelse... osv. Om du ikke kjenner deg igjen i en stereotypisk "42" eller "39"- åring, så anbefaler jeg deg å skrive noe på profilen din som gjør at du skiller deg ut og fanger interessen til tyveåringer. Er man ute etter noe seriøst leser man profilteksten. Anonymkode: 3d34b...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #36 Skrevet 30. juni 2022 Hadde uansett droppet de som ikke kan skrive uten skrivefeil. Likte = liket. 😳 Dessuten tror jeg det er regler for å låne andres bilder fra nettet. KG altså. Anonymkode: 70431...da9 1
exictence Skrevet 30. juni 2022 #37 Skrevet 30. juni 2022 (endret) likestilling skrev (2 timer siden): Om han dukker opp i bunken og det står alder: 42 år, hva tenker dere? Like eller bort? Kanskje hadde jeg sveipet til høyre, bare sånn useriøst på gøy. For jeg hadde tenkt at han var useriøs som hadde skrevet alder 42. Jeg hadde tenkt at han er en ung mann som ønsker sex med en del år eldre kvinner. Og en sånn ung mann med en mye høyere alder har jeg fått opp i min aldersgruppe som er fra 46 - 64. Og jeg hadde rett. Det var en ung mann som elsket å ha sex med eldre kvinner. Vi "matchet", og han var ærlig og sa det. Jeg ville ikke det, så sa jo det. Men ville gjerne høre hva han var ute etter. Og det fikk jeg svar på. Sitat Hva om han hadde dukket opp med alder 30 i stedet (gjerne for litt yngre kvinner), like eller ikke? Ville dere oppfattet vedkommende forskjellig om han var 42 år vs. 30 år, biologisk? Ville det vært positivt for en mann på 42 å se så ung ut og "holde seg bra"? Jeg vet ikke om jeg skjønte helt. Det er jo positivt å holde seg ung, men han på bildet er i hvert fall ikke 42. Hadde han dukket opp som 30, ville jeg kanskje ha trodd på ham. Ja, ærlighet teller. Så klart det hadde betydd noe annet. pga om han fortalte en sannhet. Så han veldig ung ut, men snakket sant. Så klart det er bra. Endret 30. juni 2022 av exictence
Gjest AprilRyan Skrevet 30. juni 2022 #38 Skrevet 30. juni 2022 Nå er ikke akkurat han der min type, men om jeg så en som var mer min type og som så yngre ut enn han var så hadde jeg ikke sveipet liker på han uansett hva jeg hadde tenkt. Jeg hadde antatt at han hadde ønsket seg ei dame som også så ung ut og ikke ei som var sånn ca jevnaldrende og så ut som den alderen hun er. Kvinner skal jo ikke ha alderstegn virker det som og en slik mann vil nok ha større suksess med ei som er yngre eller ser sånn ut og det vet han vel godt. Jeg har sveipet bort flere på grunn av den typen ting. Vil tro det er vanlig hvis man har et snev av selvinnsikt i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #39 Skrevet 30. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde ikke liket en som ser så ung ut. Hilsen kvinne 42 Anonymkode: 77401...456 Hvorfor ikke? Fordi du hadde sett ut som ei gammal rynkete sur kjerring ved siden av? Anonymkode: eb4e5...708
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #40 Skrevet 30. juni 2022 Jeg ser faktisk ganske mye yngre ut en det jeg er, Hva tenker dere damer om jeg hadde sakt jeg var yngre på min profil? Greit eller ikke greit? Anonymkode: ba136...562
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå