likestilling Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Inspirert av en annen tråd har jeg et spørsmål. La oss si at vi har en mann på Tinder, og her er profilbildet: Jeg tok bare et bilde av en mannlig modell her, så ikke heng dere opp i "uten skjorte" og slikt. Om han dukker opp i bunken og det står alder: 42 år, hva tenker dere? Like eller bort? Hva om han hadde dukket opp med alder 30 i stedet (gjerne for litt yngre kvinner), like eller ikke? Ville dere oppfattet vedkommende forskjellig om han var 42 år vs. 30 år, biologisk? Ville det vært positivt for en mann på 42 å se så ung ut og "holde seg bra"?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Jeg hadde ikke liket en som ser så ung ut. Hilsen kvinne 42 Anonymkode: 77401...456 8
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke liket en som ser så ung ut. Hilsen kvinne 42 Anonymkode: 77401...456 Takk, det var hypotesen min Kan du utdype litt? Hvorfor er det negativt for en mann å være ung og kjekk? Edit: Jeg mener, se ung og kjekk ut. Endret 30. juni 2022 av likestilling
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Hadde ikke liket om det so 42 år. Rett og slett fordi han ser mye yngre ut. Kanskje om det sto 30 år. Hilsen kvinne 25 år
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Altså, hadde det ikke stått alder til det bildet så ville jeg tenkt 22 og ville da automatisk sveipet ham bort. Hadde det stått 30 så kunne jeg kanskje liket. Hadde det stått 40+ hadde jeg trodd det enten var en svindler eller en falsk konto, ev. en som ikke var teknisk oppegående nok til å fylle ut riktig alder, engang, så ville nok sveipet bort. -K35 Anonymkode: 56de8...977 8
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (1 minutt siden): Hadde ikke liket om det so 42 år. Rett og slett fordi han ser mye yngre ut. Kanskje om det sto 30 år. Hilsen kvinne 25 år Takk for svar. Hvorfor er det negativt at noen ser mye yngre ut? Hva om du var f.eks. 38 selv, om det går an å tenke seg den situasjonen? 1
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Hvorfor er det negativt at noen ser mye yngre ut? Hva om du var f.eks. 38 selv, om det går an å tenke seg den situasjonen? I mitt tilfelle fordi jeg liker at noen ser ut som alderen de er i. Og liker eldre menn. Betyr ikke at det er negativt å se bra ut for alderen. Men er det jeg tiltrekkes av 1
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, hadde det ikke stått alder til det bildet så ville jeg tenkt 22 og ville da automatisk sveipet ham bort. Hadde det stått 30 så kunne jeg kanskje liket. Hadde det stått 40+ hadde jeg trodd det enten var en svindler eller en falsk konto, ev. en som ikke var teknisk oppegående nok til å fylle ut riktig alder, engang, så ville nok sveipet bort. -K35 Anonymkode: 56de8...977 Ser han virkelig ut som 22? Kanskje jeg tok litt hardt i med alderen der. Det var ikke meningen, og jeg ville diskutere prinsippet, ikke han spesifikt Hva om det var 35 vs 25 (og du var 30)? Ikke tenk så mye på akkurat han, men prinsippet.
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (1 minutt siden): I mitt tilfelle fordi jeg liker at noen ser ut som alderen de er i. Og liker eldre menn. Betyr ikke at det er negativt å se bra ut for alderen. Men er det jeg tiltrekkes av Takk for svar. Så, for din del er det negativt om menn ser yngre ut enn de egentlig er... han er jo definitivt eldre 😅 Om alle svarer det samme som deg, så betyr det jo at det er negativt for menn å ha et ungt utseende i forhold til biologisk alder... 1
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Så, for din del er det negativt om menn ser yngre ut enn de egentlig er... han er jo definitivt eldre 😅 Om alle svarer det samme som deg, så betyr det jo at det er negativt for menn å ha et ungt utseende i forhold til biologisk alder... Håper jo ikke alle svarer som meg. Tenker det kommer an på erfaringer fra tidligere dater/forhold. Kanskje de yngre tiltrekkes de mennene som er litt eldre. Og de som er litt eldre ser etter yngre 🤔 Jeg er ute etter modenhet. Det er større sannsynlighet for å finne en som er moden eller har mer erfaring i livet om man går for noen eldre. Det er min erfaring, også derfor jeg er med en som er 13 år eldre enn meg. Ung mann, eller yngre mann enn meg selv vil jeg automatisk tenke er umoden. Betyr ikke at alle er det, men er slik jeg tenker av en eller annen grunn.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Jeg er 29 og hadde swipa/ lika han. Men hvis han hadde hatt et så fint profilbilde så hadde jeg vært på vakt, men nå bruker jo du et sånn modellbilde og det er ofte masse falske brukere som har bilder av ekstremt kjekke menn. Anonymkode: 76287...053 4 1
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #12 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (2 minutter siden): Håper jo ikke alle svarer som meg. Tenker det kommer an på erfaringer fra tidligere dater/forhold. Kanskje de yngre tiltrekkes de mennene som er litt eldre. Og de som er litt eldre ser etter yngre 🤔 Jeg er ute etter modenhet. Det er større sannsynlighet for å finne en som er moden eller har mer erfaring i livet om man går for noen eldre. Det er min erfaring, også derfor jeg er med en som er 13 år eldre enn meg. Ung mann, eller yngre mann enn meg selv vil jeg automatisk tenke er umoden. Betyr ikke at alle er det, men er slik jeg tenker av en eller annen grunn. Takk igjen... Jeg ser at jeg kanskje tok litt hardt i på alder, men det jeg ville ha var en mann som f.eks. blir tatt for å være 8-10 år yngre enn han egentlig er. Det jeg har uthevet; mener du at du ville tenke at en mann som ser ung ut vil være umoden? Det er jo det det er snakk om her; en mann som ser yngre ut enn han er, men likevel er samme alder som andre som er på hans alder (la oss si 35 da, så passer det bedre for deg) 1
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (4 minutter siden): Takk igjen... Jeg ser at jeg kanskje tok litt hardt i på alder, men det jeg ville ha var en mann som f.eks. blir tatt for å være 8-10 år yngre enn han egentlig er. Det jeg har uthevet; mener du at du ville tenke at en mann som ser ung ut vil være umoden? Det er jo det det er snakk om her; en mann som ser yngre ut enn han er, men likevel er samme alder som andre som er på hans alder (la oss si 35 da, så passer det bedre for deg) Godt spørsmål. Nei, ville ikke tenkt at han er umoden fordi han ser yngre ut enn alderen sin. Umoden tenker jeg kun utifra alder. 1
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 29 og hadde swipa/ lika han. Men hvis han hadde hatt et så fint profilbilde så hadde jeg vært på vakt, men nå bruker jo du et sånn modellbilde og det er ofte masse falske brukere som har bilder av ekstremt kjekke menn. Anonymkode: 76287...053 Ja, det med modellbilde var litt uheldig, jeg ser den. Det vesentlige i situasjonen er en mann som ser yngre ut enn han egentlig er. Om du klarer å tenke deg en som ser ut som ham, men som har lagt ut et litt mer normalt bilde så er vi i mål Den hypotetiske situasjonen er altså en ekte mann, men han holder seg veldig bra for alderen og ser ung ut. Siden du er 29 og ville swipet "like", ville det utgjort noen forskjell om han var biologisk 30 år eller biologisk 42 år (for å ta noen tall)? Hypotesen min er at han ville blitt tillagt forskjellige egenskaper som han ikke nødvendigvis har, basert på hvor "ung" han ser ut i forhold til biologisk alder.... Takk for svar
Blåpille Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 Hvis jeg er en del yngre enn vedkommende hadde det vært OK, og jeg hadde sveipet til høyre om utseendet ellers var til min preferanse. Samme alder, da ville jeg nok styrt unna. Mine ærlige tanker hadde vært at jeg kanskje blir seende for gammel ut for ham. Menn har vel en generell preferanse for de med yngre utseende, og de som rett og slett er yngre, så hadde da tenkt det ble utenfor min liga? Spesielt om det var en attraktiv mann med dette unge utseende 😊 1
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (Akkurat nå): Godt spørsmål. Nei, ville ikke tenkt at han er umoden fordi han ser yngre ut enn alderen sin. Umoden tenker jeg kun utifra alder. Men i første svar skrev du at du ville datet ham sånn egentlig, men at det at han ser ung ut gjør at det utgår? Hvorfor det, når du liker eldre menn og han er moden og voksen? Hvorfor går han automatisk på "liker ikke"? Ut fra ting du har skrevet ser du jo etter noen med mer erfaring i livet etc. og det får du jo her...? Spørsmålet er altså, for deg, hva det er som gjør at du likevel hadde valgt denne mannen (prøvde å ta en som er kjekk, men du kan "endre utseendet" slik at det passer deg) bort. Samtidig skrev du jo i første innlegg at det kanskje hadde vært aktuelt om han dukket opp med alder 30 år... Takk for svar igjen Ikke ta spørsmålene som kritikk...
likestilling Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #17 Skrevet 30. juni 2022 Blåpille skrev (2 minutter siden): Hvis jeg er en del yngre enn vedkommende hadde det vært OK, og jeg hadde sveipet til høyre om utseendet ellers var til min preferanse. Samme alder, da ville jeg nok styrt unna. Mine ærlige tanker hadde vært at jeg kanskje blir seende for gammel ut for ham. Menn har vel en generell preferanse for de med yngre utseende, og de som rett og slett er yngre, så hadde da tenkt det ble utenfor min liga? Spesielt om det var en attraktiv mann med dette unge utseende 😊 Okei! Ja, den hypotetiske mannen her er en mann som definitivt er kjekk, men som rett og slett ser 10 år yngre ut enn han er. Spørsmålet er hvordan dette ville påvirket hans suksess på tinder. Skjønner du hvor jeg vil? Du sier noe interessant her nå, at du som jevnaldrende kanskje vil tenke at du ser "for gammel ut". Og ja; det er vel ingen tvil om at menn har en preferanse for ungdommelig utseende, det er aldri negativt om ei på 35 ser ut som hun er 25 tror jeg, men for en mann er det ikke så enkelt Du kan godt ta en annen mann som du synes ser bedre/kjekkere ut, jeg tok bare et eksempel. Det viktige er at han ser vesentlig yngre ut enn han egentlig er, og i så fall; hvordan påvirker dette ting?
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (7 minutter siden): Men i første svar skrev du at du ville datet ham sånn egentlig, men at det at han ser ung ut gjør at det utgår? Hvorfor det, når du liker eldre menn og han er moden og voksen? Hvorfor går han automatisk på "liker ikke"? Ut fra ting du har skrevet ser du jo etter noen med mer erfaring i livet etc. og det får du jo her...? Spørsmålet er altså, for deg, hva det er som gjør at du likevel hadde valgt denne mannen (prøvde å ta en som er kjekk, men du kan "endre utseendet" slik at det passer deg) bort. Samtidig skrev du jo i første innlegg at det kanskje hadde vært aktuelt om han dukket opp med alder 30 år... Takk for svar igjen Ikke ta spørsmålene som kritikk... Hmm. Kanskje litt for pen/kjekk til at det kan være sant? Også er jeg ikke fan av å ha en alt for kjekk kjæreste som alle sikler etter😅 Også er det ikke noe å legge skjul på at jeg og mange andre kan tenke at noen med fint utseende ofte får automatisk "fuckboy" stempelet. 🤷🏼♀️ 1
Blåpille Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (3 minutter siden): Okei! Ja, den hypotetiske mannen her er en mann som definitivt er kjekk, men som rett og slett ser 10 år yngre ut enn han er. Spørsmålet er hvordan dette ville påvirket hans suksess på tinder. Skjønner du hvor jeg vil? Du sier noe interessant her nå, at du som jevnaldrende kanskje vil tenke at du ser "for gammel ut". Og ja; det er vel ingen tvil om at menn har en preferanse for ungdommelig utseende, det er aldri negativt om ei på 35 ser ut som hun er 25 tror jeg, men for en mann er det ikke så enkelt Du kan godt ta en annen mann som du synes ser bedre/kjekkere ut, jeg tok bare et eksempel. Det viktige er at han ser vesentlig yngre ut enn han egentlig er, og i så fall; hvordan påvirker dette ting? Skal jeg svare ut i fra mine tanker ville han kanskje hatt høyere suksess blant en yngre aldersgruppe (som tillater et litt høyt aldersspenn), men kanskje dårligere suksess med jevnaldrende med samme tankegang som meg? Mennesker søker vel de på sitt eget nivå. En kjekk mann med ungt utseende, men med modenhet til en eldre kar burde vel ha full pakke? Har inntrykk av at menn er mer opptatt av selve årstallet jenta er født, skal jeg dømme ut fra inntrykket jeg har fått på KG.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (1 minutt siden): Hmm. Kanskje litt for pen/kjekk til at det kan være sant? Også er jeg ikke fan av å ha en alt for kjekk kjæreste som alle sikler etter😅 Også er det ikke noe å legge skjul på at jeg og mange andre kan tenke at noen med fint utseende ofte får automatisk "fuckboy" stempelet. 🤷🏼♀️ Okei, kanskje det er lettere om du får lov til å velge et bilde selv av noen som du synes er attraktiv Ta gjerne en som er 13 år eldre enn deg, som han du er med nå, og så slår du av 10 år på alderen som står i passet slik at han bare blir 3 år eldre. Eventuelt kan du ta en som er enda eldre, om du er komfortabel med det Hele poenget er å finne noen du egentlig ville valgt, men de er biologisk mye eldre enn de ser ut Skjønner du problemstillingen? Jeg måtte bare velge et bilde til HI, men det er ikke relevant hvilket bilde dette er eller hvem det er. Du kan gå ut fra at det ikke er en "fuckboy" også, om det hjelper. Tenk deg noen du ser på byen og tenker at han var kjekk, så snakker dere en hel kveld, og på slutten spør du etter alder og han sier 10-12 år mer enn du antok? Hva tenker du da? Anonymkode: f3499...f40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå