Gå til innhold

Flere som er innlagt på psyk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ukebladet skrev (15 minutter siden):

Deilig å gå på tur. Bli vekket tre ganger om natten kan man unngå ved å ha pulsklokke på deg.

TUR, TUR, TUR er noe både du og personale som jobber trenger. Vær glad det er noen i verden som i det hele tatt bryr seg.

Hvordan mener du at en pulsklokke skal hindre nattevakt tilsyn tre ganger om natta?

Anonymkode: 406dd...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukebladet skrev (2 timer siden):

Jeg hadde hatt lyst til å være der en to til tre uker. Bare slappet av. Er pappa til et to år gammelt barn og det er slitsomt.

Du hadde jo faktisk hatt godt av en periode med psykisk behandling, kanskje du kan få hjelp med mytomanien din sånn at du slutter å lyve og dikte opp historier bare for skape reaksjoner.

Anonymkode: 53320...46c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, leste først jysk. Være innlagt på jysk

Anonymkode: cbe71...382

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men skulle ønske jeg var innlagt, trenger litt omsorg kjenner jeg. Men nei må klare meg selv. 

Anonymkode: 19277...cbb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei men skulle ønske jeg var innlagt, trenger litt omsorg kjenner jeg. Men nei må klare meg selv. 

Anonymkode: 19277...cbb

Trøst deg med at det er ikke mye omsorg å få. Barnevakt som forteller deg at "nå er det middag" og "nå skal vi gå tur!" flere ganger om dagen er ikke omsorg. Det er ikke mange samtaler å få heller og alt du sier blir svart med "bli med gå-gruppen på tur! Så blir alle bekymringer, traumer og plager borte vekk!". Tur er svaret på alt. 

Anonymkode: 9895c...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trøst deg med at det er ikke mye omsorg å få. Barnevakt som forteller deg at "nå er det middag" og "nå skal vi gå tur!" flere ganger om dagen er ikke omsorg. Det er ikke mange samtaler å få heller og alt du sier blir svart med "bli med gå-gruppen på tur! Så blir alle bekymringer, traumer og plager borte vekk!". Tur er svaret på alt. 

Anonymkode: 9895c...0e4

Du svartmaler det veldig. 

Det har vært mye mer enn tur-gåing der jeg har vært. Og jeg har vært en del steder. Både akuttinlagt, DPS og andre steder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trøst deg med at det er ikke mye omsorg å få. Barnevakt som forteller deg at "nå er det middag" og "nå skal vi gå tur!" flere ganger om dagen er ikke omsorg. Det er ikke mange samtaler å få heller og alt du sier blir svart med "bli med gå-gruppen på tur! Så blir alle bekymringer, traumer og plager borte vekk!". Tur er svaret på alt. 

Anonymkode: 9895c...0e4

Utakknemlige fjols...

Anonymkode: feeae...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bruker ikke sommeren på å være innestengt på psyk nei (ikke ellers på året heller altså) 

Det er bare oppbevaring. Det mest meningsløse jeg har vært med om. Bare ligge i en hard sykehusseng å glo i veggen kan like godt ligge hjemme i god og myk seng. 

Anonymkode: 1c88b...67a

Helt enig deg er kun oppbevaring  . Dreier det seg om suicide Watch er det greit da det er begrensede muligheter for å ta livet sitt men kan ikke forstå hvordan ellers det er nyttig. Opplevde ingen effektiv behandling , egentlig ingen behandling i det hele tatt. Skal sies at det er ti år sida jeg var der så ting kan ha endret seg men … Jeg var der frivillig så skreiv meg ut rimelig fort . Aldri vært i fengsel men ser for meg at det er litt sånn . 

Anonymkode: 6f5b3...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Utakknemlige fjols...

Anonymkode: feeae...299

Har du vært lagt inn på psyk? 

Anonymkode: 6f5b3...8e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om å bli innlagt en gang, for å få på plass litt rutiner mens jeg var kjempedeprimert. Jeg ville ikke da, ville være hjemme. Men jeg tror at tre måltider om dagen og noen som oppfordret meg til å gå på tur daglig hadde vært til hjelp i den perioden. 

Det er lett for meg å si nå mens jeg er frisk, den gang var alt et ork. Jeg husker jeg satte meg som mål å sjekke posten en gang i uken, så et evig mas om tur hadde jo ikke passet sinnsstemningen min på den tiden. 

Anonymkode: 72616...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei han havner på sikkerhetsavdeling

Anonymkode: 406dd...0ea

Andre drapsmenn da. Jeg var på lukket for endel år siden og da var det en drapsmann som var på samme avd. Som bl.a. la ut hvordan han hadde hakket noen i småbiter på gruppesamtale. 

Anonymkode: 746c0...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på lukket akutt psyk. Det var det værste . Helt jævlig . Ble sendt dit da jeg ikke hadde sammenbrudd hos psykologen og ikke klarte å stoppe å grine . Heldigvis ikke tvangsinnlagt så skreiv meg ut ganske fort .

Anonymkode: 6f5b3...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (54 minutter siden):

Du svartmaler det veldig. 

Det har vært mye mer enn tur-gåing der jeg har vært. Og jeg har vært en del steder. Både akuttinlagt, DPS og andre steder. 

Vært på akutt psyk. ? 

Anonymkode: 6f5b3...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Andre drapsmenn da. Jeg var på lukket for endel år siden og da var det en drapsmann som var på samme avd. Som bl.a. la ut hvordan han hadde hakket noen i småbiter på gruppesamtale. 

Anonymkode: 746c0...beb

De havner på sikkerhetspost, så for å si det sånn det er vedkommende som påsto led nok heller av psykose.

Anonymkode: 406dd...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vært på akutt psyk. ? 

Anonymkode: 6f5b3...8e7

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 21.00):

Nei, takk og lov. Har ikke vært i nærheten engang. Er frisk både i kropp og sinn, heldigvis 

Anonymkode: feeae...299

Det er bra det. Det skal du være glad for❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 13.40):

Jeg ble først tvangsinnlagt pga psykose, men klarte etterhvert å spille frisk og holde ting inni meg. Så de hadde til slutt ingen ting å spille på for å holde meg der så jeg slapp ut! 

Anonymkode: 1c88b...67a

Jeg og, men det er heldigvis mange år siden nå. Skal aldri tilbake til psykiatrien. Aldri bli innlagt igjen. Jeg spilte ikke jeg da, ble naturlig frisk igjen. Det var heldigvis forbigående. 

Anonymkode: ab23d...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 11.40):

Jeg ble først tvangsinnlagt pga psykose, men klarte etterhvert å spille frisk og holde ting inni meg. Så de hadde til slutt ingen ting å spille på for å holde meg der så jeg slapp ut! 

Anonymkode: 1c88b...67a

Ingen klarer å fake seg ut av en psykose. Da var du ikke ordentlig psykotisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChaseDurer

Var på akutt fra fredag til mandag pga alvorlig depresjon og sterkt suicidalitet. Endte med to nye medisiner i samråd med lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet på akuttpsykiatrisk for rundt 12 år siden. Følte virkelig at det var et fengsel med slemme fengselsbetjenter, som du ser i amerikanske dokumentarer. Skikkelig gjøkeredet med en psykotisk fyr som brølte hele natta 

Jeg fikk forfølge. Ikke fordi jeg var til skade for meg selv eller andre, men fordi en psykotisk medpasient fikk noen tanker om å hevne seg på andre kvinner. Ikke bra sted for en med angst med andre ord. Gikk tilbake på ssri og ble bra igjen.

Anonymkode: e82e3...444

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...