Gå til innhold

Flere som er innlagt på psyk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker ikke sommeren på å være innestengt på psyk nei (ikke ellers på året heller altså) 

Det er bare oppbevaring. Det mest meningsløse jeg har vært med om. Bare ligge i en hard sykehusseng å glo i veggen kan like godt ligge hjemme i god og myk seng. 

Anonymkode: 1c88b...67a

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker ikke sommeren på å være innestengt på psyk nei (ikke ellers på året heller altså) 

Det er bare oppbevaring. Det mest meningsløse jeg har vært med om. Bare ligge i en hard sykehusseng å glo i veggen kan like godt ligge hjemme i god og myk seng. 

Anonymkode: 1c88b...67a

Er du på tur?  Når jeg har vært hadde jeg helt vanlig seng.  Og behandling 3 dager i uken, og aktiviteter hvor dag.  Var ikke akkurat innelåst heller, kunne sitte i hagen, gå tur med milijøterapaut med da men.

Synd om du virkelig hadde en slik opplevelse.

Anonymkode: ae5d6...937

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker ikke sommeren på å være innestengt på psyk nei (ikke ellers på året heller altså) 

Det er bare oppbevaring. Det mest meningsløse jeg har vært med om. Bare ligge i en hard sykehusseng å glo i veggen kan like godt ligge hjemme i god og myk seng. 

Anonymkode: 1c88b...67a

Ikke alle velger det selv....

Anonymkode: 439dd...74e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke alle velger det selv....

Anonymkode: 439dd...74e

Jeg ble først tvangsinnlagt pga psykose, men klarte etterhvert å spille frisk og holde ting inni meg. Så de hadde til slutt ingen ting å spille på for å holde meg der så jeg slapp ut! 

Anonymkode: 1c88b...67a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bruker ikke sommeren på å være innestengt på psyk nei (ikke ellers på året heller altså) 

Det er bare oppbevaring. Det mest meningsløse jeg har vært med om. Bare ligge i en hard sykehusseng å glo i veggen kan like godt ligge hjemme i god og myk seng. 

Anonymkode: 1c88b...67a

Helt enig. Det er ren oppbevaring. Alt de har å tilby er daglige turer og 3 måltider om dagen. Ingen behandling. De maste om tur hver dag, hver morgen "skal du bli med på tirsdagsturen i dag?", "Skal du bli med på morgen gruppen?", etter middag; "vi ettermiddagsturen nå, skal du bli med?". Som om en skogstur kurerer traumer og PTSD. Den eneste skogsturen som vil hjelpe meg, er den turen jeg tar for å finne det beste treet å henge meg i. Oppsøkte hjelp én gang for en samtale, fikk beskjed om å sjekke ut mindfulness klipp på youtube, som om det kurerer flashbacks, dissosiering og tankekjør når PTSD'en er trigget. 
De fleste som er innlagt, har mer tid ute enn inne. De tar permisjon daglig og de oppfordrer til det også. De sa jeg burde dra hjem fredag ettermiddag til mandag morgen, for på helg så var det ingenting annet enn mat å tilby. 

Alt du gjør er å gå tur. Får utdelt medisiner til faste tider. Maten servert daglig. Eneste av aktivitet og behandling er å pusle, tegne og strikke. Gruppeaktivitetene som de kaller for gruppebehandling, er å pusle og å høre på musikk. 

Jeg kommer aldri til å legges inn igjen, for det er ingen behandling å få og psykologen min har lovet meg å ikke foreslå noe slikt igjen. Innleggelse er for de tungt medisinerte som ikke vet hvor de er i verden allikevel. Og de som lever og ånder av oppmerksomhet og som skaffer seg venner der. Som bruker innleggelsen for å være med venner og som blir venn med miljøterapeutene. For oss andre som trenger terapi så er det ren oppbevaring, verken mer eller mindre. Alt de har å tilby deg er søvn og matrutiner, og gå turer og noen som kommer innom for å si god natt hver kveld. 

Anonymkode: 9895c...0e4

  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble først tvangsinnlagt pga psykose, men klarte etterhvert å spille frisk og holde ting inni meg. Så de hadde til slutt ingen ting å spille på for å holde meg der så jeg slapp ut! 

Anonymkode: 1c88b...67a

Jeg tror ikke du helt har forstått hvorfor du var tvangsinnlagt.

Dette er det samme som de som forter seg å ta på seg sikkerhetsbeltet når de ser en politibil, og så tar det av når de har passert og sier: "Haha, jeg lurte dem!"

Anonymkode: e95f6...333

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble først tvangsinnlagt pga psykose, men klarte etterhvert å spille frisk og holde ting inni meg. Så de hadde til slutt ingen ting å spille på for å holde meg der så jeg slapp ut! 

Anonymkode: 1c88b...67a

De er da bare glad for å få flere ledige senger. Er du i psykose har du ikke sykdomsinnsikt forresten 

Anonymkode: 81a89...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du på tur?  Når jeg har vært hadde jeg helt vanlig seng.  Og behandling 3 dager i uken, og aktiviteter hvor dag.  Var ikke akkurat innelåst heller, kunne sitte i hagen, gå tur med milijøterapaut med da men.

Synd om du virkelig hadde en slik opplevelse.

Anonymkode: ae5d6...937

Med andre ord var ikke du på lukket akutt psykiatrisk

Anonymkode: 406dd...0ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Med andre ord var ikke du på lukket akutt psykiatrisk

Anonymkode: 406dd...0ea

Hvorfor så opphengt i lukket avdeling, du vet at svært få havner dit? Selv de som blir lagt inn akutt etter et selvmordsforsøk, havner ikke på lukket. Døgn, akutt og lukket er tre forskjellige avdelinger.  

Anonymkode: 9895c...0e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri vært og heller ikke i nærheten av å havne på et slikt sted. 
 

Anonymkode: cc158...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor så opphengt i lukket avdeling, du vet at svært få havner dit? Selv de som blir lagt inn akutt etter et selvmordsforsøk, havner ikke på lukket. Døgn, akutt og lukket er tre forskjellige avdelinger.  

Anonymkode: 9895c...0e4

På lukket avd kan du feks møte på han pildrapsmannen

Anonymkode: 746c0...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig. Det er ren oppbevaring. Alt de har å tilby er daglige turer og 3 måltider om dagen. Ingen behandling. De maste om tur hver dag, hver morgen "skal du bli med på tirsdagsturen i dag?", "Skal du bli med på morgen gruppen?", etter middag; "vi ettermiddagsturen nå, skal du bli med?". Som om en skogstur kurerer traumer og PTSD. Den eneste skogsturen som vil hjelpe meg, er den turen jeg tar for å finne det beste treet å henge meg i. Oppsøkte hjelp én gang for en samtale, fikk beskjed om å sjekke ut mindfulness klipp på youtube, som om det kurerer flashbacks, dissosiering og tankekjør når PTSD'en er trigget. 
De fleste som er innlagt, har mer tid ute enn inne. De tar permisjon daglig og de oppfordrer til det også. De sa jeg burde dra hjem fredag ettermiddag til mandag morgen, for på helg så var det ingenting annet enn mat å tilby. 

Alt du gjør er å gå tur. Får utdelt medisiner til faste tider. Maten servert daglig. Eneste av aktivitet og behandling er å pusle, tegne og strikke. Gruppeaktivitetene som de kaller for gruppebehandling, er å pusle og å høre på musikk. 

Jeg kommer aldri til å legges inn igjen, for det er ingen behandling å få og psykologen min har lovet meg å ikke foreslå noe slikt igjen. Innleggelse er for de tungt medisinerte som ikke vet hvor de er i verden allikevel. Og de som lever og ånder av oppmerksomhet og som skaffer seg venner der. Som bruker innleggelsen for å være med venner og som blir venn med miljøterapeutene. For oss andre som trenger terapi så er det ren oppbevaring, verken mer eller mindre. Alt de har å tilby deg er søvn og matrutiner, og gå turer og noen som kommer innom for å si god natt hver kveld. 

Anonymkode: 9895c...0e4

Tror du at en innleggelse kurerer PTSD’en din? Hvilke forventninger hadde du når du ble innlagt? Diskuterte du det med psykologen din? Du setter det å være innlagt i et veeeeldig dårlig lys, selv om det er DIN oppfatning  :) :) 

Når du legges inn, skal du ha en behandlingsplan. Der står det hva som skal være målet med innleggelsen. Hadde du uttrykt at du ønsket terapi for PTSD, ville du også muligens ha fått det. 

Jeg var nylig innlagt i en uke, og hadde god effekt av innleggelsen. Opplevde det ikke som en oppbevaring, men et sted der jeg kunne få lære nye verktøy for å håndtere mine lidelser. Jeg har også PTSD. Det var mye som skjedde hver ukedag, naturlig nok roligere i helgene. Men jeg fikk i det minste en pause fra hverdagen, og nye måter å takle traumene mine på. 

En del av traumebehandling er mindfulness, men det avhenger av hvilken type traumebehandling du får. Jeg og psykologen min bruker boken «Tilbake til nåtid» fra Modum Bad, og der er det mange øvelser man skal igjennom. 
 

Anonymkode: 9120d...79d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor så opphengt i lukket avdeling, du vet at svært få havner dit? Selv de som blir lagt inn akutt etter et selvmordsforsøk, havner ikke på lukket. Døgn, akutt og lukket er tre forskjellige avdelinger.  

Anonymkode: 9895c...0e4

Nei det er ikke svært få som havner der.Og fordi jeg svarte på EN så kommentaren betyr det er faen meg ikke det at jeg er opphengt. Hjelpes!

Anonymkode: 406dd...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På lukket avd kan du feks møte på han pildrapsmannen

Anonymkode: 746c0...beb

Nei han havner på sikkerhetsavdeling

Anonymkode: 406dd...0ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk og lov. Har ikke vært i nærheten engang. Er frisk både i kropp og sinn, heldigvis 

Anonymkode: feeae...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ukebladet skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde hatt lyst til å være der en to til tre uker. Bare slappet av. Er pappa til et to år gammelt barn og det er slitsomt.

Selvom veldig mange, spesielt de med en spesifikk personlighetsforstyrrelse tror at psyk er et hotell, så er det ikke et hotell!! 

Anonymkode: 1c88b...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukebladet skrev (3 minutter siden):

For de som er friske så er det hotel.

Å bli vekt 3 ganger om natten av tilsyn, spise sykehusmat og høre klirret av strikkepinner til andre pasienter og "miljøterapeutene" døgnet rundt er en spesiell forståelse av hotell..også det endeløse maset om TUR, TUR, TUR..

Anonymkode: 78c5a...677

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å bli vekt 3 ganger om natten av tilsyn, spise sykehusmat og høre klirret av strikkepinner til andre pasienter og "miljøterapeutene" døgnet rundt er en spesiell forståelse av hotell..også det endeløse maset om TUR, TUR, TUR..

Anonymkode: 78c5a...677

Amen! Verste hotellet jeg noen gang har vært på. 

Anonymkode: 9895c...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Selvom veldig mange, spesielt de med en spesifikk personlighetsforstyrrelse tror at psyk er et hotell, så er det ikke et hotell!! 

Anonymkode: 1c88b...67a

Å herregud. Der kom den ja. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...