Gå til innhold

Reservere solstoler med håndkle

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på det samme. Er reisevant, men charter er helt nytt for meg. 

1. hvordan vet jeg hvilke solstoler med håndkle som ikke er i bruk? Uten å stå å se på den i en halvtime for å se om noen dukker opp

2.  Når jeg selv tar meg en solstol, hvor lenge kan jeg være borte fra stolen før jeg kan risikere at noen (med rette) tar den fra meg? Må det evt markers på annet vis med en strandveske, generelt mer stæsj enn bare håndkle?

jeg går ut fra at jeg kan bade uten frykt for at stolen forsvinner. Men er det et stort anlegg så ser jeg jo ikke nødvendigvis stolen hele tiden.

En må vel også kunne gå på do, kjøpe seg en is osv. uten at stolen ryke med.

Hva med å spise lunsj? Må en pakke ned alt da, og håpe på at noe annet blir ledig når man er tilbake?

Anonymkode: 4ff0f...120

1) legg litt mer på stolen

2) lunsj = du bruker ikke stolen

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De fleste gjør det. Bare dra på charter ferie. Før frokost er alle ute å legger ut håndkle. Jeg gjør det også men er den eneste i tråden som innrømmer det. De fleste på kg gjør det.

Anonymkode: 54eb7...a43

Jeg gjør det ikke. Synes det er dårlig gjort. Synes det er flaut at mine venner og familie gjør det.

Når noen ber meg om å legge ut håndkle eller f.eks legge matte ut på gulvet på treningssenteret for å holde av plass til dem, føler jeg ikke for å gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 10.50):

Jeg er en av de som legger ut håndkler på stolene. Jeg er avhengig av god utsikt til bassenget og at familien sitter samlet. Kan ikke sitte der fra tidlig morgen siden da går vi glipp av frokost!! 

Men jeg irriterrer meg likevel på de som gjør dette som egentlig ikke trenger stolene. Ser jeg noen håndkler som ikke burde være der hiver jeg de rett i bassenget!!!

Mange andre som trenger å se bassenget pga familie. Så litt dobbelt moralisme hos deg da. Henger opp håndklær selv og kaster unna de som passer deg best. Er du også hun som klikker om de fjerner dine håndklær også? 

Anonymkode: ae1b2...932

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta håndkle som ligger der å legg på solsengene vedsidna som allerede har ett håndkle, blir ofte god underholdning

Anonymkode: 844e4...27e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 10.42):

Jeg ville også hørt med personalet. Om de kan finne en ledig solseng til deg, eller ta bort håndklær der det ikke har vært noen på lenge.

Jeg synes dette er så ødeleggende på ferier, at vi har gått over til å leie eget hus/leilighet med basseng, der man har egne solsenger tilknyttet leiligheten, eller der man ev. kan ta med en egen fluktstol fra verandaen og bruke ved bassenget, hvis noen idioter kaprer solsenger uten å bruke dem.

Anonymkode: 49163...a61

Enig. Dette er en viktig grunn til at jeg ikke orker charterferie. Jeg klarer ikke å la være å irritere meg, og jeg hater å lete etter ledige solstoler. Nå leier vi hus/leilighet med basseng hvor det ikke er noe problem. Og vi går på strender der man tar med seg egne stoler. 

Anonymkode: 82fcf...6d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 8.01):

Mange andre som trenger å se bassenget pga familie. Så litt dobbelt moralisme hos deg da. Henger opp håndklær selv og kaster unna de som passer deg best. Er du også hun som klikker om de fjerner dine håndklær også? 

Anonymkode: ae1b2...932

Har aldri opplevd at noen hiver håndkle i vannet. Hadde de gjort det hadde jeg nok hevet deres håndkle i vannet også 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt håndduken ned på bakken, og dratt solsenga med meg til et annet sted.

Ev. gått i resepsjonen og spurt om de har flere solsenger, eller om det er slik at man skal sette vekkerklokken på kl 06:00 for å stå opp og spre hånddukene utover.

Anonymkode: 49163...a61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som legger ut håndkler på stolene. Jeg er avhengig av god utsikt til bassenget og at familien sitter samlet. Kan ikke sitte der fra tidlig morgen siden da går vi glipp av frokost!! 

Men jeg irriterrer meg likevel på de som gjør dette som egentlig ikke trenger stolene. Ser jeg noen håndkler som ikke burde være der hiver jeg de rett i bassenget!!!

Du forstår ikke at mange andre er i akkurat samme situasjon som deg med tanke på barn og utsikt til bassenget? Og at de fleste andre ønsker å ha solsenger sammen med familien sin? 

Du legger selv håndkle på solsenga, og så kaster du andres håndkle i bassenget?! 

Du er jo kroneksempelet på skammelig og egoistisk oppførsel ved bassengområder!! 
Du burde være flau over det du har skrevet her, for det er toppen av egoisme og ufordragelig oppførsel. 

Anonymkode: ae914...b2d

• Liker 6
Skrevet (endret)

Vi har ofte løst dette med å være med barna i bassenget, får ikke bedre utsikt enn det. Prøve det neste gang kanskje?

Endret av Me for life
skriveleif
  • Liker 3
Skrevet

Vi pleier å stå opp tidlig, gjøre oss og barna klar, så går vi å spiser frokost. Så pleier jeg å gå rett etter jeg har spist for å finne solsenger til oss 4. skal vi på stranden eller en annen plass for å spise lunsj, ja, da tar jeg med meg håndklærne. Det er så utrolig frekt å okkupere X-antall solsenger og knapt nok bruke de.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var i Spania, skulle jeg bade i bassenget etter og ha solt meg norn timer, og når jeg kom opp av bassenget var håndkleet og bagen min fjernet - av noen bergensere. Jeg brukte jo ikke solsengen. Hvis en skal fjerne bør en være ganske sikker. Synes hotellene burde ha er opplegg, nok solsenger eller et bookingsystem. 

Anonymkode: a8866...955

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sist jeg var i Spania, skulle jeg bade i bassenget etter og ha solt meg norn timer, og når jeg kom opp av bassenget var håndkleet og bagen min fjernet - av noen bergensere. Jeg brukte jo ikke solsengen. Hvis en skal fjerne bør en være ganske sikker. Synes hotellene burde ha er opplegg, nok solsenger eller et bookingsystem. 

Anonymkode: a8866...955

Det blir jo noe annet tenker jeg. Man må jo kunne få bade litt eller f.eks. gå på do uten at noen tar solsengen din.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står alltid opp 7:30 og legger meg ved bassengets for å sikre meg solseng. Men da soler jeg meg også. Har med meg det ene barnet mitt. Hvis ikke det er folk som soler seg, så fjerner de håndklærne fra solsengene. Det er alltid gøy å se så sure folk blir når håndklærne er borte når de kommer for å sole seg i 10:00/11:00 tiden 😂

Anonymkode: b97c1...f96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg står alltid opp 7:30 og legger meg ved bassengets for å sikre meg solseng. Men da soler jeg meg også. Har med meg det ene barnet mitt. Hvis ikke det er folk som soler seg, så fjerner de håndklærne fra solsengene. Det er alltid gøy å se så sure folk blir når håndklærne er borte når de kommer for å sole seg i 10:00/11:00 tiden 😂

Anonymkode: b97c1...f96

På hotellet jeg var på så fjerna de ingen håndkler. Det var mye mer praktisk enn å forholde seg til nye plasser etter hvert måltid???

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger alltid på håndkle når jeg er på vei til frokosten. Da er det som regel gode plasser ledig. Men jeg er ikke så frekk at jeg står opp, legger ut håndkle også legger jeg igjen!! 

På den måten kan jeg kose meg med lang frokost og også få god plass ved bassenget. Vinn / Vinn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppe tidlig og legger meg ved bassenget tidlig. Mange av de som legger på håndklær er ikke i bassenget før nærmere 12. 

Dette er jo en uting og vil forsvinne. Husk å klag til hoteller, for da vil dw begynne å fjerne.

Anonymkode: fd3bf...fc2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...