Gå til innhold

Reservere solstoler med håndkle

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har feriert på samme hotell i Spania i 15 år og der er det helt vanlig å legge ut håndkle på solstolene.  Ingen som har reagert på det, bortsett fra disse som ligger å drar seg i senga til langt ut på formiddagen. Ikke riktig at folk kan bare komme dassende ned mot bassenget sent på dagen og forvente at de skal få plass. 

Anonymkode: 443f9...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg var på et hotell i Spania en gang der personalet la alle håndklærne som ikke hadde eier på scenen, så måtte alle som manglet håndkle gå walk of shame på scenen for å hente sitt håndkle, siden man måtte betale 20 euro hvis man ikke leverte tilbake håndklærne hver dag.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men hva mente du med at du håpte jeg traff på feil folk? Skjønte ikke.

Anonymkode: 54eb7...a43

Mente akkurat det jeg skrev, tolk det som du vil 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ta det med de som jobber der. Jeg jobber med noe helt annet, men har samme problem med at folk reserverer plasser. Og vi lar det stort sett bare skure, siden det stort sett alltid er plasser til overs, men tar tak i det dersom noen klager, eller det faktisk er fullt. Og hvis det sklir fullstendig ut tar vi en dugnad hvor vi er veldig strenge en periode, så folk skjerper seg. 

Anonymkode: e6ac7...f52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har feriert på samme hotell i Spania i 15 år og der er det helt vanlig å legge ut håndkle på solstolene.  Ingen som har reagert på det, bortsett fra disse som ligger å drar seg i senga til langt ut på formiddagen. Ikke riktig at folk kan bare komme dassende ned mot bassenget sent på dagen og forvente at de skal få plass. 

Det er jo ikke noe mer riktig at folk skal stå opp 6 og legge ut håndkler, for så å legge seg igjen. Man skal ikke "ta" sengene før man faktisk er der og skal bruke dem. 

Anonymkode: 86e73...443

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ingen som forventer å få plass når det er fullt og alle stolene er i bruk. Poenget er at man må kunne forvente å kunne ta i bruk de stolene som ikke er i bruk av noen andre. Og de stolene som er okkupert med et håndkle av personer som ligger og drar seg i senga til langt ut på formiddagen, er jo ikke i bruk.

Det er ufint å hindre noen i å bruke noe du selv likevel ikke bruker.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Mariak10 skrev (4 timer siden):

Mente akkurat det jeg skrev, tolk det som du vil 😊

Så det du mener skrives på en måte som kan tolkes på ulike måter? Hvorfor ikke heller presist skrive det du mener?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo det er det, er sengen ikke opptatt (å legge håndkle på tells ikke) så har de like rett som alle andre av hotellets gjester. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 10.50):

Jeg er en av de som legger ut håndkler på stolene. Jeg er avhengig av god utsikt til bassenget og at familien sitter samlet. Kan ikke sitte der fra tidlig morgen siden da går vi glipp av frokost!! 

Men jeg irriterrer meg likevel på de som gjør dette som egentlig ikke trenger stolene. Ser jeg noen håndkler som ikke burde være der hiver jeg de rett i bassenget!!!

Dette var vel tidenes dobbeltmoral. Jeg, jeg, jeg…! Men ingen andre har de veldig «spesielle» behovene jeg har. 🤣

Anonymkode: 79e4a...070

• Liker 6
Skrevet

Mange av mine venner gjør det. Også min familie. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å gjøre det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Mange av mine venner gjør det. Også min familie. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å gjøre det.

De fleste gjør det. Bare dra på charter ferie. Før frokost er alle ute å legger ut håndkle. Jeg gjør det også men er den eneste i tråden som innrømmer det. De fleste på kg gjør det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste gjør det. Bare dra på charter ferie. Før frokost er alle ute å legger ut håndkle. Jeg gjør det også men er den eneste i tråden som innrømmer det. De fleste på kg gjør det.

Jeg har aldri gjort det :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ALDRI gjort det. Hater å ligge rundt et basseng også.  Drar alltid på stranda og LEIER en solseng der. Gjorde det også når barna var små. 

Har aldri sett sjarmen med å ligge rundt et basseng med masse fremmede  folk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fjernet håndklær fra solstol en gang, Kanariøyene, hadde sett sengene stå urørt i flere timer, dog m håndklær (hotellets) Flere rundt oss som var enig, fjern håndklene! Brettet de pent og la de litt bortenfor. Etter flere timer kom de tilbake, «eierene». Aldri før har jeg fått så heftig voksenkjeft offentlig i mitt liv🙈 Forklarte rolig hvorfor vi fjernet håndklærne, men ikke snakk om de hørte. De var også nordmenn..

Anonymkode: 707ab...259

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan kanskje virke som en slik, for jeg er tidlig oppe og sitter på en solstol og venter på at bassenget skal åpne kl. 08.00 for 30-60 min svøm. Etterpå sitter jeg litt på solstolen, før jeg møter samboer og går til frokost. Da har jeg kanskje allerede vært på solseng/ i bassenget i et par timer. For de som kommer i mellomtiden kan jo dessverre ikke vite det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært i "syden", så vet ikke hvordan det funker.. men altså, om jeg legger håndklær på solstoler, må noen være der hele tiden da? Kan man ikke ta en dukkert i bassenget liksom? Man kan jo ikke vite om de hånklene har vært der 10min eller en time.... Så hvordan  vet dere at folkene har reservert de, men ikke er der? 

Ser jeg har mange normer å lære før jeg drar på ferie 😅

Anonymkode: 00344...dde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Aldri vært i "syden", så vet ikke hvordan det funker.. men altså, om jeg legger håndklær på solstoler, må noen være der hele tiden da? Kan man ikke ta en dukkert i bassenget liksom? Man kan jo ikke vite om de hånklene har vært der 10min eller en time.... Så hvordan  vet dere at folkene har reservert de, men ikke er der? 

Ser jeg har mange normer å lære før jeg drar på ferie 😅

Anonymkode: 00344...dde

Da jeg var på partyferie på Mallorca i min ungdomstid lå det håndklær på alle solstolene da vi kom sjanglende hjem fra byen om natten/tidlig morgenkvisten. Tviler sterkt på at folk som er på ferie står opp klokken 04 for å ta en dukkert i bassenget 😅

Anonymkode: bc9c9...f7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Er reisevant, men charter er helt nytt for meg. 

1. hvordan vet jeg hvilke solstoler med håndkle som ikke er i bruk? Uten å stå å se på den i en halvtime for å se om noen dukker opp

2.  Når jeg selv tar meg en solstol, hvor lenge kan jeg være borte fra stolen før jeg kan risikere at noen (med rette) tar den fra meg? Må det evt markers på annet vis med en strandveske, generelt mer stæsj enn bare håndkle?

jeg går ut fra at jeg kan bade uten frykt for at stolen forsvinner. Men er det et stort anlegg så ser jeg jo ikke nødvendigvis stolen hele tiden.

En må vel også kunne gå på do, kjøpe seg en is osv. uten at stolen ryke med.

Hva med å spise lunsj? Må en pakke ned alt da, og håpe på at noe annet blir ledig når man er tilbake?

Anonymkode: 4ff0f...120

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 18.18):

Hjelpes hvor irriterende dette fenomenet er!!!! 
Vi er i syden nå. Ikke én dag har det vært solsenger ledig etter ca kl 08 om morgenen. Da ligger det håndkler på samtlige solsenger rundt bassenget. Selv om det egentlig ikke er lov. Og knapt et menneske å se ligge der så tidlig!! Det er strand rett ved nedfor bassenget. Skal vi kunne få oss en dag/timer ved bassenget må vi selv gjøre det vi misliker at andre gjør… legge håndkle på solsengene!! Grrr. Litt frustrasjon måtte ut! 

Anonymkode: d5268...eab

Fjern håndkle, legg det i resepsjonen. Kommer noen norske å klager, sier du at det ikke var noe håndkle her. Kommer noen utlendinger, snakker du konsekvent norsk ( noe de burde kunne, hvis de mener omvendt at du skal kunne språget deres uansett, ) og sier skjønner ikke hva du sier, spør resepsjonen, og legg deg godt til rette på stolen. Det eneste de da skjønner er "resepsjonen" og går slukøret av sted, et annet sted.

Anonymkode: 5aeda...585

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har til dags dato aldri gjort det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...